Mitä se sinulle tarkoittaa?
Henkilökohtaisesti?
Ovatko maailmankirjasi sekaisin, kun omassa elämässäsi mikään ei tunnu sujuvan tai onnistuvan samoin kuin aikaisemmi?
Arkiaskareissa on tullut ongelmia, muisti alkanut temppuilla, lihasvoima heikentyä, purnukoiden kannet aina vain tiukemmassa?
Mattojen reunat kamppaa olohuonessa, kun jalka ei enää nouse yhtä kevyesti?
Vai tarkoittaako se sitä että mitä ympärilläsi tapahtuu ei vastaa enää odotuksiasi, kaikkeen on tullut vaikeasti selitettäviä, vaikeasti käsiteltäviä, elämää hankaloittavia asioita? Tunnet olevasi nuorempien jaloissa, painolasti, tiellä, joutaist jo pois kuleksimasta, kun tietotekniikka on ajanut ylitsesi, ajokorttiasi ei enää uusita, aistit heikentyneet, reaktiot hitaat? Yhteiskunta ei pidä enää huolta asioistasi ja läheisesi ovat muuttaneet etelän ruuhka-Suomeen tai peräti Norjaan paremman liksan perässä?
Kunnallispolitiikassa päätöksiä tekevät oman edun tavoittelijat, röyhkeät ja välinpitämättömät vallan kahvassa roikkujat, ilman mitään autenttista tarkoitustakaan palvella yhteisöjään?
Muusta maailmasta puhumattakaan! Jäämme suurmahtien keskenäisen kilpailun, vallantavoittelun, ekonomisten intressien jalkoihin. Karttoja muutetaan, nimiä keksitään, rajoja piirretään, meiltä ei kukaan kysy mitään. Trump nöyrryyttää heikkoja naapurivaltioitaan, mitkään sopimukset ei ole minkään arvoisia. Putin hyökkää ja alistaa naapureitaan ja veljeskansaansa rikkomalla maan, pommittmalla, tappamalla, kidnappaamalla ukrainalaisia lapsia ja viemällä Venäjälle, aiheuttamalla puutetta, kärsimystä ja kuolemaa koko maassa.
Afrikassa soditaan, naapurimaan kansaa murhataan silmittömästi, koska juuri heidän alueellaan sattuu olemaan arvokkaita luonnonvaroja, joita länsimainen teollisuus tarvitsee rikastuaksemme lisää. Joskus nuoruudessamme, sotien jälkeen uskoimme kansojen välisiin sopimuksiin, yhteistyöhön, YK:hon,. Nyt meidät valtaa muukalaisviha, syytämme pakolaisia, maahanmuuttajia, siirtoväkeä siitä että meillä ei tunnu olevan riittävästi varaa mihinkään. Röstäjäparonien aika USA:ssa on palannut, raha puhuu ja suuri raha raivoaa vielä suuremmalla suulla.
Tulipalot raivoavat Kaliforniassa, myrskyt huuhtovat rantojamme, ilmastokatastrofi on alkanut jo. Mutta oikeistohallituksemme ovat laskemassa miljöötavoitteitamme, koska ilmaston suojeleminen tulee liian kalliiksi. Tietäen hyvin että pitkällä tähtäimellä hintalappu tulee olemaan vieläkin suurempi. Mutta pitkä tähtäin ei ole vallanpitäjillemme tärkeää, ainoastaan tämänhetkin mahdollissuu hallita, pitää valtaa ja rikastua.
Maailma on todellakin muuttunut, maailmankirjat ovat sekaisin ja meidän on nyt joko sopeuduttava muuttuneeseen maailmaan tai sitten sulkeuduttava omaan pieneen kuplaamme ja oltava välittämättä, niin kauan kuin omat asiat ovat jotenkuten reilassa.
Meidän jälkeemme maailmanloppu?
Vai maailma jonka jätämme lapsenlapsillemme, koska emme osanneet tai pystyneet vaikuttamaan mihinkään?
Miten sinä olet ajatellut?
Maailmankirjat sekaisin
96
632
Vastaukset
- Anonyymi
Maailman kirjat meni sekaisin kun suomi torppasi kaupan käynnin Venäjän kanssa jäi vain jäljelle konkurssi 50 vuotta hyvä ja tuottoisa perhe yritys päättyi kuin seinään.
- Anonyymi
heti menisin sekaisin jos joutuis seuraksesi,
muuten menee loistavasti- Anonyymi
Siinä tapauksessa sun kantsii hakea nopeasti apua ja ehkä lääkkeetkin. Sulla on selvästi joku ongelma, eikä se ole hän.
- Anonyymi
No ensinnäkin meillä säästetään luonnonvaroja syömällä yksinkertaisesti, ei montaa lajia lhaleikkeleitä joka päivä. 350 g lihatuotteita vikossa riittää ihmisille, työtä tekemättömät eläkeläiset ei sitäkään määrää tarvitse.
Meillä ei myöskään lapset ole häipyneet tienesteihin ulkomaille vaan korkeakoulutettu Suomessa ja saaneethyvin palkattua työtä täällä, kuten meidänkin polvi.
Meidän piireissä myös vanhoja kunnioitetaan ja on pidetty itsestä huolta, tietotekniikka sujuu ja on myös säästöjä pahan päivän varalle. Sinä tunnet tuollaisa ihmisiä ja kuulut heihin, mutta on toisenlaistakin.Höh?
Kuvittelitko että kirjoitan itsestäni?
Minulla on taito katsella asioita laajemmalti, muidenkin näkökulmasta, tehdä analyysejä ja johtopäätöksiä tuijottamatta vain omaan napaani ja kehuskelemalla, miten meillä tehdään kaikki oikein ja ollaan varakkaita ja koulutettuja voidaan hyvin ja siinä sivussa pelastetaan vielä maailamkin.
Uskovaisissa piireissä kutsutaan tällaista omahyväisyyttä kait farisealaisuudeksi?- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Höh?
Kuvittelitko että kirjoitan itsestäni?
Minulla on taito katsella asioita laajemmalti, muidenkin näkökulmasta, tehdä analyysejä ja johtopäätöksiä tuijottamatta vain omaan napaani ja kehuskelemalla, miten meillä tehdään kaikki oikein ja ollaan varakkaita ja koulutettuja voidaan hyvin ja siinä sivussa pelastetaan vielä maailamkin.
Uskovaisissa piireissä kutsutaan tällaista omahyväisyyttä kait farisealaisuudeksi?Sinulla on kyseenalainen taito leimata muut erakoiksi, masentuneiksi , luusereiksi, reppanoiksi joiden lapsetkin häipyy ulkomaille. Mitäs muka itse teit?
Rauhoitu jo siellä mediahuoneessasi , poista matto ettet siihen kompastu ja mene valmistamaan antipastovateja päivällistä vartem. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on kyseenalainen taito leimata muut erakoiksi, masentuneiksi , luusereiksi, reppanoiksi joiden lapsetkin häipyy ulkomaille. Mitäs muka itse teit?
Rauhoitu jo siellä mediahuoneessasi , poista matto ettet siihen kompastu ja mene valmistamaan antipastovateja päivällistä vartem.Tämä se taas ei voi olla ilkeilemätä ja nostaa tavoilleen uskollisena esiin asioista joita on poiminut eikä ymmärtänyt asiayhteyttä mistään. Siis miksi on oltava ilkeä ja piruilla heti kun saa mahdollisuuden. Ja vedettävä ruokalajitkin esiin , onko se hänelle todella tarpeellista Muistuu eräs pahan ilmanlintu mieleen kotikylästä jolla oli sama tapa ilkeillä ihmisille . Hän saa asian kun asian väännettyä ihan toiseksi miten se on . Tässä ei ole kysymys antipastoista eikä muistakaan mainitsemistasi asioista aloitus oli asiallinen , siis miksi edes vastailet kun et oikein pysy mukana asiakeskusteluissa. Käsket ihmisen rauhoittua , hänhän on rauhallinen, mitä ei voi sanoa sinusta koskaan ymmärrätkö että moni täällä toivoo ettet edes kirjoittaisi mitään , koska et ole kykenevä nettikeskusteluun etkä edes ymmärrä muitakaan keskusteluja negatiivisuuden aallokossa uiskentelet kateuden esikuvana . Ilkeydestä voisit mennä oikein kilpailemaan takaa että voittaisit pirun patsaan .
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on kyseenalainen taito leimata muut erakoiksi, masentuneiksi , luusereiksi, reppanoiksi joiden lapsetkin häipyy ulkomaille. Mitäs muka itse teit?
Rauhoitu jo siellä mediahuoneessasi , poista matto ettet siihen kompastu ja mene valmistamaan antipastovateja päivällistä vartem.Tarkennetaan nyt vielä se että ajatuksen tähän aloitukseen sain llukemalla suomalaista ja ulkomaalaista mediaa, uutisia, mielipiteitä, somesta keskustelupallstojen aloituksia, vanhemmani hmisen näkökulmasta. Ei siis koske suoraan sinua eikä minua, vaan asioiden tilaa ja kehitystä yleensä, sekä henkilökohtaisessa tilassa että laajemmalti.
joten, pysytäänkö asiassa?
Henkilökohtaisen maailmani kirjat ovat vielä hyvinkin järjestyksessä.
Matonreunojenkin kanssa pärjään, kunhan muistan katsoa jalkoihini tarpeeksi usein.
Pieniin tilapäisiin epäjärjestyksiin etsin ratkaisun.
Ne maailmankirjojensekoittajat ovat niitä, joiden päässä asuu ahneus ja vallanhimo.
Eräskin uhoaa lopettaa sodan euroopassa päivässä ja samaan aikaan uhkailee toista valtiota aseellisella maa-alueen ryöstöllä.
Nurkkamme vieressä kaapelit katkeilevat. Varmaankin Kiinalaisilla laivoilla on niin surkeat kapteenit, etteivät osaa ajaa konettaan maailman merillä.
Johan se Amerikkalaislehtikin kerkisi selittämään, että vahinkoja ne.
No uskokoon ken tahtoo.- Anonyymi
Maailman asiat ovat todella sekaisin televisio tiedoittaa joka päivä uutisia sodasta ja ruudussa näkee tuskaisia ihmisiä taustalla pakenevan tai jonottamassa ruokaa eivät ole syyllisiä tilanteeseen mihin ovat joutuneet . Pieniä lapsia itkee sydäntä särkevästi vieraiden aikuisten huostassa, kun omat vanhemmat ovat kuolleet sosdan jalkoihin , pienet eivät ymmärrä ihmisten pahuutta toista ihmistä kohtaan .
Joka puolella maiden erimielisyyksiä , ja tuskaa lisää suurvaltio. Uusi pamppu eliminoimalla ihmiset ja ihmiset eri kasteihin .
Pikku maissa öönestäjät ovat kääntäneet takkinsa demokratian hylkäämisellä ja populismi kukoistaa , kukaan ei tee mitään ainoastaan kauhistelevat asioita.
Joten on maailman asiat sekaisin .
Yksityisen ihmisen elämäkin muuttuu aina jollain tavalla vuosia varrella, vielä itsenäinen , mutta kuinka kauan . Pystynkö vuoden päästä enää siihen mihin pystyn tänään .
Uusia ystävyyksiä ei syty , vaikka kun tapaa uusoia ihmisiä jotka todella ova5 mieleisiä ja kiinnostavia niin haaveilee mielessään että juuri tämä ihminen olisi ihana ystävä , mutta miten sen ilmaisee toiselle. ,epävarmuus estää niin paljon asioita vanhempana .
Joten kyllä maailman asiat ovat sekaisin niin yleisesti kun yksityisellä tasollakin ollaan ja eletään kuitenkin niillä edellytyksillä mitä on. Ja nautitaan joka hetkestä kun saa olla jotakuinkin terve. - Anonyymi
Täydellisyyttä ei löydy hakemallakaan, siedettävyys tyytyä mitä on ja olla siihen tyytyväinen.
Alku-osa aloituksesta on kuin minulta suoraan.
Tänäänkin kerroin uutena asiana veljelleni jo toiseen kertaan erään tapahtuman, samoin kävi erään toisnkin kanssa.
Huomenna lähden tosi pitkästä aikaa parturiin, on se helppoa kun saan ottaa auton tallista ja ajella sinne. Kyllä oli kamalaa kun piti ainna kysellä kyytiä kun en saanut ajaa jalan takia.
Liukasta on joten pitää olla varovainen.- Anonyymi
Paha olet pahemmaksi Tulet
- AnonyymiUUSI
Tämäpä oli valaiseva kommentti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämäpä oli valaiseva kommentti.
Hän kertoo siinä varmaankin itsestään.
- Anonyymi
Nyt on sekaisin.
Sanonta kai tarkoittaa jotain, että totuttu, valmiiksi käsikirjoitettu jutut meneekin ihan odottamattomasti. Ikäänkuin improvisoiden. Ja yleensä päin vittua, en kai ikinä kuullut käytettävän sanontaa positiivisessa merkityksessä.
Uutisia seuraamalla voi rehellisesti ja kirjaimellisesin käyttää sanontaa. Liki kaikki, mitä maailmalla ja kotosuomessa tapahtuu, onä ennustamatonta, yllättävää, ei positiivista jne. Eli päin vittuahn toi näyttää kaikki menevän.
Itellä tieten on aina joskus ollut paskoja ylläreitä, jotka sotkeneet suunnitelmat täysin. Hyvin olleet ja valmiiksi mietitty asiat yllättäen päin vittua. On mennyt omat maailman kirjat sekaisin.
Noh, uutta maailmanjärjestystä pukkaa. Ei hajuakaan, millaisilla suunnitelmilla. Mulla kutina, sekasorto tulee vaan lisääntyy ja maailman kirjat on sekaisin vielä pitkään. Vaan, joskushan asiat niinkuin vakiintuu jollekin mallille. Uusia suunnitelmia tehdään ja niitä toteutuukin. Milloin maailman kirjat kunnossa, turha miettiä etukäteen.
Sanonta tavallaan kuvastaa yllättävää sekasortoa. Negatiivista sellaista.
=DW= - Anonyymi
Nythän maailmankirjat vasta sekaisin menevätkin, kun Trumpista tuli pressa.
- Anonyymi
Minulla ei maailmankirjat ole vielä menneet kovin sekaisin. Uudet, pienet vaivat eli sairaudet vähän hämmentävät, mutta toistaiseksi on maailmankuvassani vielä pysynyt järjestys.
Minua ei maailmassa oikein mikään hämmästytä. Suhtaudun tyyneydellä Itämeren tapahtumiin, Trumpin temppuiluihin, rannikoiden hirmumyrskyihin. Uskon Raamattuun ja monet asiat ovat jo kauan olleet siinä ennustettuina.
Elän tyynesti, omassa rauhassani, tietäen, että tämäkin rauha voi yllättäen mennä, tulla vastoinkäymisiä vielä elämän viime vuosina. Olen tehnyt parhaani, että edes jollain tavoin selviytyisin. Esim. evakkoon en mielelläni lähde.
Pyrin ottamaan rauhallisesti, mitä tuleekin.- Anonyymi
Miten muka raamattu on ennustanut mitään
Maailmankirjojen sanotaan menneen sekaisin, kun tapahtuu jotain täysin odottamatonta ja ennenkuulumatonta.Muutama päivä sitten huomasin puna-apilan kukkivan tienposkessa ja totesin noin. Samoin olen päivitellyt esimerkiksi valaiden joukkotuhon kohdalla. Kerran ystäväni totesi maailmankirjojen olevan sekaisin , kun hänen miehensä yllättäen imuroi.
Kerrankos sitä sattuu, että menee pasmat sekaisin, konseptit menee uusiksi. Herakleitos sanoi, että vain muutos on pysyvää, enme voi kahta kertaa astua samaan virtaan. Ihminen on luonnostaan mukavuudenhaluinen, muutosvastarintainen.
. Maailma muuttuu, meidän pitäisi muuttua mukana, pysyä mukana. Toiset ovat luonteeltaan joustavia, heille on helpompaa sopeutua kulloisiinkin oloihin. Jäykkä luonne ei ole valmis itse muuttumaan tai sopeutumaan, jolloin ulkopuolinen maailma näyttäytyy vastustajana ja vihamielisenäkin.
Sotia on ollut kautta maailman sivu, mutta niissäkin on ollut sentään joitakin sääntöjä ja sopimuksia. Nyt tuntuu uhka leijuvan kaikkialla, tuhotyöt kotimerellämme ihan silmiemme edessä, myös vesilaitosten myrkyttäminen lamauttaisi nopeasti yhteiskunnan. Hirmuvaltiaita pääsee valtaan ihan kuin historian pimeimpimä kausina.
Enemmän pitäisi uutisoida hyvistä asioista, kuten että naalikanta on Suomessa taas lähtenyt nousuun. Toivottavasti Trumpin puheet jäänmurtajien tilaamisesta Suomesta toteutuvat.- Anonyymi
Hyvä aloitus, asiaa ja ajatusta. Ikävää, että täällä on tyyppejä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa tai ymmärtävät tahallaan aivan jotain muuta, kuin kirjoitettu on.
Oma elo soljuu vakaata tahtiaan ainakin vielä, vaikka hemmetinmoinen kupru siihen loppuvuonna tulikin. Mutta maailmantilanne panee välillä jopa pelkäämään. En halua enkä tahdo perillisteni joutuvan sotien yms. kauheuksien, olivatpa ne ilmastosta tai mistä tahansa jotuvia, keskelle kohtaamaan niitä ja / tai niitten maksumiehiksi. Juuri työ yllätysmomentti onkin se joka aikaansaa sen hämmentävän tunteen että maailmankirjat ovat menneet sekaisin.
Ilmaisua käytetään toki myös keveämmin kuten joku kertoi että aviomiehen imurin esiin ottaminen oli ilmentymä siitä. Näin myös.
Maailmankirjani ovat olleet jotenkin selitettävissä mitä tulee oman elämäni ja arkipäiväni asioihin, joissa muutokset eivät ole tulleet yllätyksenä. Tekniikan kanssa en myöskään pahasti kompuroi, vaikka en jaksa kaikkia appeja ladatakaan ja mielelläni palaisin siihen aikaa, jossa kontaktit tehttiin elävien ihmisten välillä: ei appien, bottien tai tekoälyn kautta.
Minulle on oikeastaan aiheuttanut hämmennystä lähinnä se miten maailma on muuttunut ja on muuttumassa oman piene kuolani ulkopuolella. Ihmiset tekevät käsittämättömiä päätöksiä ja äänestävät puolueita, joiden poliittiset päämäärät sotivat kaikkea sitä vastaan, mihin olen aina uskonut ja uskon edelleenkin. Aikaisemmin tiesimme että pendulum liikkuu vasemmalta oikealle ja takaisin aina tietyin väliajoin; sekään ei pidä paikkaansa enää: pendulum on juuttunut ääriasentoon ja jos se oli ikkeellä jonnekin, niin jostain täysin käsittämättömistä syistä se liikahtelee vaarallisesti vieläkin enemmän ääriasentoon.
En ymmärrä maailmaa enkä ihmisten motivaatiota, joka tuntuu olevan aina kasvavassa määrässä ainoastaan oma etu, ahneus, vallanhimo ja halveksunta muita ihmisiä kohtaan. Mitä tapahtui vapaudelle, veljeydelle ja tasa-arvoisuudelle? Ketään ei jätetä? Ihmisten väliselle solidaarisuudelle?
Meillä on enemmän rahaa ja omaisuutta kuinkoskaan ennen. Hukumme tavaroiden paljouteen. Roskavuoret kasvavat, käytetty uraani on saatava jonnekin talteen, vaatevuoret rantautuvat kehitysmaihin, rikollisia aletaan lähettämään vankiloihin ulkomaille.
Olen samaa mieltä DW:n kanssa. Meitä on liikaa. Tai ei, ei suomalaisia ole liikaa, mutta ongelma on globaali.
Maailma ei ole parempi paikka kuin enneen. Ongelmat ovat osittain samoja, mutta osittain sellaisia joita emme olleet edes osanneet kuvitella.- Anonyymi
ja sitten taas törsätään, kun ensin paasataan tavaroista ja roskavuorista. Tekopyhääkö?
- Anonyymi
Kauan sitten kun opiskelin yhteiskuntatieteitä USA:ssa opin asioita sen maan perustuslaista, valtiomuodosta, demokratiasta joihin oli helppo yhtyä ja samaistua. Paljon on yhteiskunta muuttunut
nuoruudestani. En voisi enää kuvitellakaan asuvani siellä.
🕊️Et sitten tiennyt, että Ruotsistakin lähetetään pois kokonaisia perheitä lapsineen, jos vanhemmat ovat laittomasti maassa?
Kuinka sinä voit asua täällä? No tietysti voit, koska et ole tämän maan laista ja käytännöistä selvillä.Mites se muuten on.
Jouduithan sinäkin poistumaan jenkeistä, kun viisumisi meni umpeen. Eikö vain?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Mites se muuten on.
Jouduithan sinäkin poistumaan jenkeistä, kun viisumisi meni umpeen. Eikö vain?Väärin.
Molemmilla kerroilla.🕊️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin.
Molemmilla kerroilla.🕊️Et sinä noin vain voisi mennä Yhdysvaltoihin asumaan vaikka siellä ei olisi Trumpiakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä noin vain voisi mennä Yhdysvaltoihin asumaan vaikka siellä ei olisi Trumpiakaan.
Voisithan sinne Kolumbiaan palata, kun on se talokin valmiina vai joko saitmyytyä? Miksi pidit sitä myymättä kymmeniä vuosia kun olit jo muuttanut muualle? Pienellä tarhatädin eläkkeeelläsi olisi varmaan Kolumbiassa enemmän ostovoimaa, ruoka halpaa eikä lämmityskuluja. Ja onhan siellä ensimmäisen miehesi sukua, joihin pidät tiivistä yhteyttä.Ja ei tuo Ruotsikaan enä mikään onnela ole. Kolmbiasta saisi myös halvalla yksityishoitjsn, kun omat voimat loppuu.
- Anonyymi
Minkä oppiarvon sinä siellä USA:ssa onnistuit saamaan yhteiskuntatieteistä?
Vai valuiko nekin opiskelut hiekkaan niinkuin sinun Turun opiskelusikin? Anonyymi kirjoitti:
Et sinä noin vain voisi mennä Yhdysvaltoihin asumaan vaikka siellä ei olisi Trumpiakaan.
En minä sinne olisi menossakaan asumaan. Valitsin aikanani Ruotsin, minulla oli vihreä kortti ja pysyvä oleskelulupa . Saan edelleenkin eläkettä USA:sta, samoin mieheni. puolison lisäosaa.
Kolmen kuukauden oleskeluja olin joskus suunnitellut, vierailuviisumilla, joko USA:ssa tai Kolumbiassa, mutta nyt en jaksa edes ajatella enää sellaistakaan.
Mutta nyt kun minun raha- ja perheasiani ovat taas selvitetty kertaalleen voimmekin palata itse asiaan, eli onko maailmankirjasi sekaisin ja mitä se sinulle merkitsee.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En minä sinne olisi menossakaan asumaan. Valitsin aikanani Ruotsin, minulla oli vihreä kortti ja pysyvä oleskelulupa . Saan edelleenkin eläkettä USA:sta, samoin mieheni. puolison lisäosaa.
Kolmen kuukauden oleskeluja olin joskus suunnitellut, vierailuviisumilla, joko USA:ssa tai Kolumbiassa, mutta nyt en jaksa edes ajatella enää sellaistakaan.
Mutta nyt kun minun raha- ja perheasiani ovat taas selvitetty kertaalleen voimmekin palata itse asiaan, eli onko maailmankirjasi sekaisin ja mitä se sinulle merkitsee.Itsehän olet asiasi tänne tuonut ja taaskin annoit lisäselvityksiä, joten se vanha sanonta:
"sitä saa....".
Mitä tulee maailmankirjaani, niin pyrin siihen, että "pienistä puroista" vaikutan sen, mitä voin. (ei tule kolmea jätesäkillistä lahjapapereita roskiin yms.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisithan sinne Kolumbiaan palata, kun on se talokin valmiina vai joko saitmyytyä? Miksi pidit sitä myymättä kymmeniä vuosia kun olit jo muuttanut muualle? Pienellä tarhatädin eläkkeeelläsi olisi varmaan Kolumbiassa enemmän ostovoimaa, ruoka halpaa eikä lämmityskuluja. Ja onhan siellä ensimmäisen miehesi sukua, joihin pidät tiivistä yhteyttä.Ja ei tuo Ruotsikaan enä mikään onnela ole. Kolmbiasta saisi myös halvalla yksityishoitjsn, kun omat voimat loppuu.
Tarhatädistä tämäkin huutelee aina vaan vaikka sitä nimitystä ei ole edes käytetty sen jälkeen kun ihmiset ovat lukeneet esikoulun opettajiksi.joten sekin jo kertoo aika paljon ihmisestä
Sitten ei täällä ole mikään oikeis kenelläkään mennä tekemään kyselyjä miten kukin tekee omaisuutensa kanssa , se on Yksityisasia josta ainoastaan voi omistaja puhua jos haluaa, ei siis muut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän olet asiasi tänne tuonut ja taaskin annoit lisäselvityksiä, joten se vanha sanonta:
"sitä saa....".
Mitä tulee maailmankirjaani, niin pyrin siihen, että "pienistä puroista" vaikutan sen, mitä voin. (ei tule kolmea jätesäkillistä lahjapapereita roskiin yms.)Jos ihminen kertoo jotain vuosia sitten niin mikä siinä on että se jää mieleen niin pahasti että se vedetään esiin silloin sun tällöin. Sivistymättömyys on vastaus, ja paksu kateus asioista mistä kukkaan normi ihminenei edes älyäisi kadehtia . Älä tule ja sano ” mitä minä hänessä kadehtisin” sillä sen vastauksen voima on mennyt yhtä alas kun kommetoijakin on lapsellisin huomautuksi toisen yksityiselämästä ja sen vaiheista . Jos sinulta ei neuvoa ole kysytty niin miksi neuvot niin kovasti Kateuden perikuva
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarhatädistä tämäkin huutelee aina vaan vaikka sitä nimitystä ei ole edes käytetty sen jälkeen kun ihmiset ovat lukeneet esikoulun opettajiksi.joten sekin jo kertoo aika paljon ihmisestä
Sitten ei täällä ole mikään oikeis kenelläkään mennä tekemään kyselyjä miten kukin tekee omaisuutensa kanssa , se on Yksityisasia josta ainoastaan voi omistaja puhua jos haluaa, ei siis muut.Miksi sitten levittelee ihan itse yksityisasioitaan täällä jos ei saa kommentoida?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ei täällä ole mikään oikeis kenelläkään mennä tekemään kyselyjä miten kukin tekee omaisuutensa kanssa , se on Yksityisasia josta ainoastaan voi omistaja puhua jos haluaa, ei siis muut.Toki kysyä saa, mutta vastata ei tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän olet asiasi tänne tuonut ja taaskin annoit lisäselvityksiä, joten se vanha sanonta:
"sitä saa....".
Mitä tulee maailmankirjaani, niin pyrin siihen, että "pienistä puroista" vaikutan sen, mitä voin. (ei tule kolmea jätesäkillistä lahjapapereita roskiin yms.)Vanha sanonta = sitä saa jne
Koskee ainoastaan pientä joukkoa ihmisiä joilla ei oikein elämässä ole muuta sisältöä kun setviä muiden asioita, olla kateellisia, ja kun ovat työelämässään olleet töissä missä ei ole ollut mitään kehittävää , niin juuri nämä ihmiset ovat niitä jotka käyttävät sanontaa, koska heitä häiritsee jonkun toisen elämä ja elämän tavat, koska ovat jo työelämässään olleet katkeria sehän onselvä että työ joka ei anna mitään ihmiselle henkisesti saa aikaan katkeruutta ja ilkeyttä toista ihmistä kohtaan jolla on ihan toisenlainen elämä ja elämän kokemukset , ja joka kehittää itseään koko elämänsä ajan. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mutta nyt kun minun raha- ja perheasiani ovat taas selvitetty kertaalleen voimmekin palata itse asiaan, eli onko maailmankirjasi sekaisin ja mitä se sinulle merkitsee.Itse niitä raha asioitadikin olet esitellyt. Sekin miten on ruokasalit ja mediahuoneet, kuitenkin kunnan sivuilta ilmenee rakennuksen ikä ja pieni koko. Itse sen asuinkuntasikin olet kertonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä oppiarvon sinä siellä USA:ssa onnistuit saamaan yhteiskuntatieteistä?
Vai valuiko nekin opiskelut hiekkaan niinkuin sinun Turun opiskelusikin?Entäs sinun oppiarvoista sitten hiekasta puheen ollen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten levittelee ihan itse yksityisasioitaan täällä jos ei saa kommentoida?
Niin , koska ne eivät ole hänelle ongelmana mitenkään, tåruotsissa vaan ollaan avonaisempia asioissa mitkä ovat aiis ihan tavallisia asioita Mutta Suomessa kun sanoo jotain niin luullaan että ylpeillään tai leuhkimaan jne. Siis jokainenhan on kertonut aina jotain tapauksia elämästään palstalla ei kai se ole mitenkään erikoista. Ei ainakaan minulle koska en paina niin tarkasti edes mieleni asioita mitä en tarvitse elämässäni. Mutta aina olen mie,isäni kun näen ett. Joku nainen on saavuttanut joyåtain elämässään ja jolla on kerrottavaa en edes osasi ajatella tavalla kuten täällä eräät ajattelevat , tukehtuisi sellaisesta kateudesta. Mutta jos sinulle nyt on jäänyt niin kovasti mielee Paloman talo , niin ajattele miksi se on jäänyt mieleesi , niin voit , jos olet rehellinen itseäsi kohtaan saada vastauksen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse niitä raha asioitadikin olet esitellyt. Sekin miten on ruokasalit ja mediahuoneet, kuitenkin kunnan sivuilta ilmenee rakennuksen ikä ja pieni koko. Itse sen asuinkuntasikin olet kertonut.
Jokainen ihminen nimeää kotonaan paikat eri nimillä, onko siinäkin jotain vikaa ruokasaliksi tavallisesti sanotaan ruokailupaikaa joka ei ole keittiö Ja media huone on se missä on tietsikat
Jaa että olet peräti mennyt niin pitkälle asioistasi että olet jopa googlettanut esille miten Paloma asuu. Jo on silloin mielenkiinto kova ja kateus myös itse en edes viitsisi . Mutta kun asuu kaksiossa vuosi kymmeniä niin onko pelko että jollain toisella olisi muutama neliö lisää
Niin on tutkittava netistä . On vaan todiste jostain jota en edes viitsi sanoa ainoastaan ihmetellä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten levittelee ihan itse yksityisasioitaan täällä jos ei saa kommentoida?
Miksi hlvt:ssä sinun tai kenenkään pitäisi "kommentoida" toisten asioita. Ainakaan, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Kehity.
Jotenkin havahduttavaa katsella uutisista sitä jatkuvaa ihmisvirtaa, Gazan rannalla vaelletaan kahteen suuntaan jalan, kärryjä työntäen, lapset ja keittoastiat selässä, teltta kainalossa, koska koti on rikottu maan tasalle, vaikka sinne nyt saakin palata.
Ruandassa ja Kongossa pakolaisvirrat kulkevat, naiset, lapset, vanhukset vaeltavat pois kuolemasta, hävityksestä, kauhuista, epävarmaa tulevaisuutta kohti.
USA:ssa on täysi sirkus menossa, kun Trumpin valitsema kaarti kahjoja ilman muita meriittejä, kuin hänen henkilöpalvontansa ja uskollisuutensa häntä kohtaan ovat perusteina uusien ministerien valinnalle. Autistinen, biljardääri, siirtolainen, huitoo natsitervehdyksiä uhmakkaan pikkupojan virnistys kasvoillaan, Varapresidentin intialaistaustainen vaimo hymyilee koko seremenonian läpi tyynenä, tyylikkäänä ja varastaens koko shown slovenialaiselta kiipijättäreltä.
Maatlmankirjat ovat todella vaikeasti tulkittavia.
Tai sitten ei. Kuin esimerkiksi tuo että pääset Valkoiseen taloon skoolaamaan shampanjalla, vaikka olisit maahanmuuttaja, mutta vain jos sinulla on tarpeeksi rikas mies, ta smaragdikaivos E-Afrikassa.- Anonyymi
El Paloma katsoo vääriä uutisia (espanjassa hengellisesti arvostettu henkilö on maskuliini toisin kuin DEIssä)
El Paloma katsoo natsitervehdyksiä ja smaragdikaivoksia (se on muuten timantti Afrikan tähdessä)
Miksi varoittaa natseista kun sittenatsi tulee vastaan, halonen ryntää nuolemaansitä (brezhnev, putin, assad ...) sillä eihänatsi 2.0 koskaan ole täysin samanlainen kuin vanhanatsi
Ei ole mitään järkeä varoittaa jos ei tunnistanatsia
E-Afrikka on rasistinenatsiläpi tietty eikä sellaisikaan kannata seurata
Sen sijaan USA OSTAA 40 JÄÄNMURTAJAA SUOMESTA RYDMAN TEKI KAUPAT TRUMPIN KANSSA
Kekkosaikana ja sen jälkeen USA ei uskaltanut ostaa Suomesta jäänmurtajia, koska venäläisten pelättiin vaikuttavan ja nappaavan niistä Usan tarvitsemaa teknologiaa, tietokoneita ja muuta kiellettyä. Nyt Nato-Suomi ja ministeri Rydman on saanut Usan vakuuttuneeksi Suomen luotettavuudesta ja kyllä lähtee nyt https://www.kauppalehti.fi/uutiset/miljardiluokan-mahdollisuus-suomelle-nain-ministeri-rydman-kommentoi-jaanmurtajauutisia/7ccc218d-bccb-4d90-a34a-c2a62c960023 - Anonyymi
Siinä sai taas autistinen ihminen paloman vihan ruoskaa. , samoin hymyilevät ja eri etnisistä taustoista tulevat kauniit naiset. .
Kyllä raha muuallakin ratkaisee asioita, ei vain Trumpin ympärillä. - Anonyymi
Oletko maahanmuuttovastainen vai miksi tuollainen ivailu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sai taas autistinen ihminen paloman vihan ruoskaa. , samoin hymyilevät ja eri etnisistä taustoista tulevat kauniit naiset. .
Kyllä raha muuallakin ratkaisee asioita, ei vain Trumpin ympärillä.Paloman maailmankirjat menee pienestä sekaisin:
"Autistinen, biljardääri, siirtolainen, huitoo natsitervehdyksiä uhmakkaan pikkupojan virnistys kasvoillaan, Varapresidentin intialaistaustainen vaimo hymyilee koko seremenonian läpi tyynenä, tyylikkäänä ja varastaens koko shown slovenialaiselta kiipijättäreltä. "
No joo, meillä on erilaisia elämänarvoja itse kullakin. Suotakoon hänelle nuo arvot. - Anonyymi
Paloma.Tuolla tavalla sinunkin vanhemmat tuli evakkoina Suomeen sodan jaloista. Täällä autettiin uuden elämän alkuun, annettiin maatilat.
Kamalan ivallisesti ja rasistisen törkeästi puhut noista ihmisistä Trumpin ympärillä, kateellisena kauniille pitkille naisille. Amerikka on antanut elannon sinulle kun olit leski ja pienten lasten yksinhuoltaja. USA on paljon muutakin kuin .Trump. Anonyymi kirjoitti:
Paloma.Tuolla tavalla sinunkin vanhemmat tuli evakkoina Suomeen sodan jaloista. Täällä autettiin uuden elämän alkuun, annettiin maatilat.
Kamalan ivallisesti ja rasistisen törkeästi puhut noista ihmisistä Trumpin ympärillä, kateellisena kauniille pitkille naisille. Amerikka on antanut elannon sinulle kun olit leski ja pienten lasten yksinhuoltaja. USA on paljon muutakin kuin .Trump.Sinulla ei ole aavistustakaan mitä sanoja käytän kun puhun "rasistisen törkeästi" tai "kamalan ivallisesti". Olet todella hukassa kun yrität vääristellä kirjoituksiani ja saamaan ne rasistiseen tai ivalliseen valoon.
Minun isovanhempani ostivat autiotilan pankilta, ihan omilla rahoillaan. He eivät koskaan olleet rasitteena yhteiskunnalle. Amerikka ei ole antanut minulle elantoa, itse olen sen hankkinut, omalla työlläni.
Minä kirjoitin ihaillen Vancen puolisosta. Hänessä on jotain jota Melaniassa ei ole. Sivistystä, koulutusta, säteilee eleganssia ja empatiaa.
Tiedän että USA on muutakin kuin Trump. Ja ennen kaikkea, "se muutakin" on ollut se USA jossa joskus nuorena kuvittelin asuvani. Minä pidän amerikkalaisista ihmisistä, viihdyn heidän seurassaan, mutta nyt tuntuu siltä että röyhkeä, luokkatietoinen, äärioikeistolainen amerikkalaisuus on ottanut yliotteen siitä Amerikasta jota aikoinaan rakastin. Ja se tekee kipeää.
Sitäpaitsi, palatakseni vielä edelliseen viestiini: minä kirjoitin eriarvoisuudesta, siitä miten jotkut maahanmuuttajat juhlivat Valkoisessa talossa, toisia viedään käsiraudoissa lentokoneeseen, vaikka heillä ei olisi mitään rikosrekisteriä. Kaikki visumhaastattelut on jäädytetty, kaikki hakemukset hylätty tai hyllytetty. Mielivaltaista ja diskriminoivaa lain tulkintaa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sinulla ei ole aavistustakaan mitä sanoja käytän kun puhun "rasistisen törkeästi" tai "kamalan ivallisesti". Olet todella hukassa kun yrität vääristellä kirjoituksiani ja saamaan ne rasistiseen tai ivalliseen valoon.
Minun isovanhempani ostivat autiotilan pankilta, ihan omilla rahoillaan. He eivät koskaan olleet rasitteena yhteiskunnalle. Amerikka ei ole antanut minulle elantoa, itse olen sen hankkinut, omalla työlläni.
Minä kirjoitin ihaillen Vancen puolisosta. Hänessä on jotain jota Melaniassa ei ole. Sivistystä, koulutusta, säteilee eleganssia ja empatiaa.
Tiedän että USA on muutakin kuin Trump. Ja ennen kaikkea, "se muutakin" on ollut se USA jossa joskus nuorena kuvittelin asuvani. Minä pidän amerikkalaisista ihmisistä, viihdyn heidän seurassaan, mutta nyt tuntuu siltä että röyhkeä, luokkatietoinen, äärioikeistolainen amerikkalaisuus on ottanut yliotteen siitä Amerikasta jota aikoinaan rakastin. Ja se tekee kipeää.
Sitäpaitsi, palatakseni vielä edelliseen viestiini: minä kirjoitin eriarvoisuudesta, siitä miten jotkut maahanmuuttajat juhlivat Valkoisessa talossa, toisia viedään käsiraudoissa lentokoneeseen, vaikka heillä ei olisi mitään rikosrekisteriä. Kaikki visumhaastattelut on jäädytetty, kaikki hakemukset hylätty tai hyllytetty. Mielivaltaista ja diskriminoivaa lain tulkintaa.Seliseliseli.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sinulla ei ole aavistustakaan mitä sanoja käytän kun puhun "rasistisen törkeästi" tai "kamalan ivallisesti". Olet todella hukassa kun yrität vääristellä kirjoituksiani ja saamaan ne rasistiseen tai ivalliseen valoon.
Sitäpaitsi, palatakseni vielä edelliseen viestiini: minä kirjoitin eriarvoisuudesta, siitä miten jotkut maahanmuuttajat juhlivat Valkoisessa talossa, toisia viedään käsiraudoissa lentokoneeseen, vaikka heillä ei olisi mitään rikosrekisteriä. Kaikki visumhaastattelut on jäädytetty, kaikki hakemukset hylätty tai hyllytetty. Mielivaltaista ja diskriminoivaa lain tulkintaa.Kuka mistäkin maasta pitää ja kuka ei.
Itselleni ei USA ole mikään rakkauden kohde. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sitäpaitsi, palatakseni vielä edelliseen viestiini: minä kirjoitin eriarvoisuudesta, siitä miten jotkut maahanmuuttajat juhlivat Valkoisessa talossa, toisia viedään käsiraudoissa lentokoneeseen, vaikka heillä ei olisi mitään rikosrekisteriä. Kaikki visumhaastattelut on jäädytetty, kaikki hakemukset hylätty tai hyllytetty. Mielivaltaista ja diskriminoivaa lain tulkintaa.Näin se on meilläkin, että toiset juhlii pressanlinnassa ja toisia viedään poliisin toimesta lentokoneeseen.
Taitaa olla tämä eriarvoisuus joka maassa. (en ole varma)
- Anonyymi
Se on tärkeä juttu, että tunnistaa etukäteen natsin ja psykopaatin
ettei joudu ansaan. Esim. Halonen ja Merkel eivät tunnistaneet, varsinkin
Merkel oli saanut täyspäiväistä opetusta vuosikausia natsinmetsästyksessä DDR:n
asukkaana ja natseista opettaneet olivat natsien Ulbricht ja Honecker
kätyreitä, omia asukkaitaan selkäänampuneita jne. Ja lisäksi Halonen ihaili DDR vaurautta niin, että suututti Kekkosen operaatioillaan (K pyrki ryssänkanssa vaihtamaan Viipurin itä-Saksan tunnustamiseen jne) - Anonyymi
Mitä Tarja Halosessa oli vikaa kun kansa valitsisi hänet kaksi kertaa presidentiksi, eräs palstalla pyörivä joka päivä jaksaa mainita Halosen nimen, Tarja on vieläkin suositumpi kuin yksikään persu.
Sama tyyppi yrittää kehua Rydmania ' ylempänä ' jäänmurtajista, mistään kaupoista ei ole sovittu, ministeri Rydman ei ole edistänyt yhtään vientiämme, jos suomessa rakennetaan yhtään jäänmurtajaa USA:n niitä ei rakenneta tällä hallituskaudella.- Anonyymi
Eihän Halonen ymmärrä muuta kuin "luokkasotaa".
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Halonen ymmärrä muuta kuin "luokkasotaa".
Etkä sinä "ymmärrä" edes sitä.
- Anonyymi
Neljäkymmentä jäänmurtaja Trumpin huuli, tuskin edes vuosisadan loppuun mennessä USA tarvitsee, silloin ilmastonmuutos tehnyt tehtävänsä.
Yhtä hyvin pystyy USA ne itse rakentaa kun saa Suomelta apua laitteissa.- AnonyymiUUSI
Trumppi tarvitsee jäänmurtajia Grönlannissa, joka on iso saari, puolet Euroopan koosta
- Anonyymi
USA ei pysty rakentamaan jäänmurtajia vaan joutuu tilaamaan ne ainakin
Kanadasta
olen ollut vastavälittelijänkin kanadalaiselle jäänmurtajaprofessorille
joka opiskeli oulussa - Anonyymi
Pienet, kansalaisten ääntä rehellisen demokratian kautta noudattavat maat ovat hätää kärsimässä, kun junttademokratiaa harjoittavat, imperialistiset suurvallat: Usa, Venäjä ja Kiina laajentavat maa-alueitaan. Tähän mennessä ne haluavat seuraavaa:
Usa haluaa: Grönlannin, Kanadan ja Panaman.
Venäjä haluaa: Entiset itä-blokin maat takaisin - Ukraina ensimmäisenä.
Kiina haluaa: Taiwanin ja muita lähialueen saaria.
Pienet maat eivät ymmärrä yhteisen puolustuksen meritystä - sen luomista, koska kansalaisilla on niin monenlaisia mielipiteitä, että yhteistä "säveltä" ei synny. Surman suuhunhan ne joutu näiden imperialististen suurvaltojen pyörityksessä.- Anonyymi
Suomen on liittouduttava voimakkaammin Viroon ja Baltiaan yleensä ja Puolaan
tiettysti pohjoismaihin
eli tälle blokille USAn Englannin ja Saksan kanssa tehdään sotatalous ja strategia-ohjelmla
ja joukkojen etukäteissiirtoja
- Anonyymi
Suomi ei kelpaa
se olisi aivan napakymppi jos Suomesta tehtäisiin USA-osavaltio
armeija voidaan lakkauttaa
ei koskaan enää ryssänpelkoa
ongelmana on valuuttariski kun ympäristössä maat käyttävät
kruunua euroa ja ruplaa
kieliksi kouluissa pantaisiin aluksi suomi ja englanti kaikille
ja sen jälkeen espanja ja ranska ja saksa
vähän tasosta ja koulusta riippuen
talous nousisi vahvasti - Anonyymi
1970 ilmestyi Alvin Tofflerin kirja Hätkähdyttävä tulevaisuus. Minulle tuli tämä kirja Suomalaisen kirjakerhon välittämänä, kun se ilmestyi suomeksi 1972.
Olen vaalinut kirjaa ja käytän sitä nykyään tarkistaakseni, missä mennään Tofflerin
ennustusten mukaan. Ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka on mahdollista, että kirja on kuin historian kirja, missä mennään ajassa eteenpäin, ei tarkastella menneisyyttä niinkuin tavallisissa historian kirjoissa! Yli 50 vuotta ajassa eteenpäin on kaikki Alvin
Tofflerin ajatukset pitäneet paikkansa.
Koska vauhti on kiihtynyt, elämämme pyörii paljon tekniikan avustuksella.
Tofflerin kirjan mukaan olemme ymmärtääkseni vaiheessa, missä kesytämme teknologiaa. On AI-vaihe.
Mielenkiintoinen kirja! Kirja voi löytyä vielä kirjastoista, ehkä divareista.
Nim. MdK- Anonyymi
Tiesikö se Tiktokin ?
Tämä on Future Schock-kirja, suomenkieliseltä nimeltään?
Olen lukenut hänen toisen kirjansa, nimeltään Thrid Wave, elikkä oliskohan se Kolmas aalto, ja pitkään se on ollut minun referenssikirjanani mitä tulee tulevaisuuden näkymiin. Luin sen todennäköisesti 80-luvun alkupuoliskolla kun opiskelin USA:ssa. Se teki minuun suuren vaikutuksen silloin ja paljon mitä Toffler kirjoittaa on pitänyt paikkansa, etenkin mitä tulee tietotekniikan kehitykseen.
Täytyypä etsiä käsiini tuo Hätkähdyttävä tulevaisuus, mahdollisesti helpompi löytää englanninkielisenä.....Amazon, comissa näkyy olevan pehmeäkantisena. Englanniksi.
- Anonyymi
Gazassa voivat ihmiset kirota Hamasin helvetin tuleen , juutalaisten teurastus- ja kidnappauskeikasta.
- Anonyymi
Voi voi voi, ” MAAILMANKIRJAT SEKAISIN”.
Ajatteleeko kukaan samalla tavalla kuin minä: tässä meidän iässä on kaikkein parasta , ettei katso/kuuntele/ lue mitään maailman kauheuksia. Että miksikö ei- no kuulkaas kun kukaan meistä iäkkäistä ei enää voi noille asioille mitään, mitä Paloma luetteli.
Se on ihan turha kiusata itseään asioille joihin ei voi vaikuttaa. Paras sulkea silmät ja korvat niiltä.
Lukea / kuunnella vain mukavia asioita.
Rauhallista unta. Niinpä, se olisi kaikkein paras ratkaisu, kirjoitettuna muuriin joskus 70-luvulla: "Aivot narikkaan, ota vastaan hulluus" (oma käännökseni "Rómpa con la cordura, instálate en la locura")
- Anonyymi
Näin se menee Toffler on tulevaisuudentutkijoiden tutu suurguru
Tutut ovat väljähtyneitä harrastelijoita, koska he tutkivat tulevaisuutta eli sellaista, mikä on olematonta
Esimerkkinä
Rooman klubin kaikki ennusteet, ne olivat pielessä ja viratkin ajettiin yliopistoista mäkeen
Toffler ennusti että kaupungit katoavat kun
työt tehdään kotona, nyt kaupungit kasvavat
T ennusti että kaikki ovat varakkaita, kaikki ovat köyhiä väestönkasvun takia
T ei tajunnut että kehitysmaamatut tuhoavat maailman maahamuutilla
Sebu on hälytetty perjantaiksi Suomeen on lentokoneessa ""tuli pikahälytys Suomeen puhumaan huomiseen Ylen aamutv:seen maahanmuuttopolitiikasta
Ja minähän menen! Reititimme lennot uusiksi, että kerkeäisi nukkumaan muutaman tunnin ennen aikaista herätystä. Kiitos äänestäjät ja kiitos uudet mukaan matkaan liittyneet!""
Sebu Tynkkynen kuuluu myös Make Europe Great Again -konferenssiin EU- ryhmässään ECRToffler ei ollut oikeassa kaikissa ennustuksissaan, mutta mitä tulee tietotekniikkaan ja tietoliikenteeseen, hän oli selvänäkijä. Etätyön merkitys yhteiskunnassa on kasvanut potentiaalisesti viime vuosikymmenien aikana; electronic cottage on yksi sen edellyttämä asumis-ja työskentelymuoto.
Hän ei kuitenkaan ollut ennustaja tai selvänäkijä vaan tutki tulevaisuutta ja kirjoitti kirjoja.Monessa asiassa hän oli oikeassa: It-tekniikan ja kaapelitv-n ajan ja miten tietoon ja tekniikkaan perustuva yhteiskunta korvaa teollisuusyhteiskunnan ja miten huolenamme tulee olemaan ei se "että ihmiset eivät enää osaa lukea eikä kirjoittaa, vaan se pystymmekö mukautumaan uusiin tapoihin ja normeihin oppia uutta, romuttaa vanhat opit ja kouluttaa itsemme uudelleen" (vapaasti mukaillen hänen omaa tekstiään..
Geneettisen tutkimuksen ja kloonauksen, ydinperheen merkityksen pienenemisen, kulutushysterian, hän myös ennusti, mutta oli väärässä koska monessakin asiassa, koska hän uskoi sen ajan ekonomisteihion ja oletti kuusikymmentäluvun vahvan positiivisen ekonomisen kehityksen jatkuvan tulevaisuuteen, kaupunkien merkityksen vähenevän ihmisten asuin- ja työpaiikkana ja yhteiskunnalisen kehityksen hän luuli johtavan eri suuntaan, kuin mitä me nyt olemme kokemassa.- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Toffler ei ollut oikeassa kaikissa ennustuksissaan, mutta mitä tulee tietotekniikkaan ja tietoliikenteeseen, hän oli selvänäkijä. Etätyön merkitys yhteiskunnassa on kasvanut potentiaalisesti viime vuosikymmenien aikana; electronic cottage on yksi sen edellyttämä asumis-ja työskentelymuoto.
Hän ei kuitenkaan ollut ennustaja tai selvänäkijä vaan tutki tulevaisuutta ja kirjoitti kirjoja.Monessa asiassa hän oli oikeassa: It-tekniikan ja kaapelitv-n ajan ja miten tietoon ja tekniikkaan perustuva yhteiskunta korvaa teollisuusyhteiskunnan ja miten huolenamme tulee olemaan ei se "että ihmiset eivät enää osaa lukea eikä kirjoittaa, vaan se pystymmekö mukautumaan uusiin tapoihin ja normeihin oppia uutta, romuttaa vanhat opit ja kouluttaa itsemme uudelleen" (vapaasti mukaillen hänen omaa tekstiään..
Geneettisen tutkimuksen ja kloonauksen, ydinperheen merkityksen pienenemisen, kulutushysterian, hän myös ennusti, mutta oli väärässä koska monessakin asiassa, koska hän uskoi sen ajan ekonomisteihion ja oletti kuusikymmentäluvun vahvan positiivisen ekonomisen kehityksen jatkuvan tulevaisuuteen, kaupunkien merkityksen vähenevän ihmisten asuin- ja työpaiikkana ja yhteiskunnalisen kehityksen hän luuli johtavan eri suuntaan, kuin mitä me nyt olemme kokemassa.EVVK.
- Anonyymi
Suomessa halutaan eli hallitus eli Supo haluaa luopua kotiryssäjärjestemästä jossa porukka teki yhteistyötä tiedustelupalvelun=rysänvakoojien kanssa eli halutaan kriminalisoida tällaiset maan tavat
- AnonyymiUUSI
Hallitus=Supo?
Huoh.
- AnonyymiUUSI
Sebu on näkijä ja tekijä.
- AnonyymiUUSI
Kuinka sinä autat maailmaa selviämään?
Maailmakirjat eivät kaadu, eikä kohoa täällä, eikä niiden sekavuutta korjata aloituksiesi avulla.
Te tuonne päättäjille esityksiä, paitsi, eihän kenenkään maailma ole kaatumassa.
Varo siis mattoja!- AnonyymiUUSI
Irvokasta, että kun on muka huolestunut ylikulutuksesta, leuhkii kymmenen keikkeleen vadilla ja kolme jätesäkillistä pelkkiä lahjapapereita, Yksi vanha ukko syö 9 köyhän kasvavan lapsen proteiinit päivässä. Floridaankin menisi jos ei Trump olisi presidentti. Jos tähän puuttuu, kauheat sättimiset tulee niskaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Irvokasta, että kun on muka huolestunut ylikulutuksesta, leuhkii kymmenen keikkeleen vadilla ja kolme jätesäkillistä pelkkiä lahjapapereita, Yksi vanha ukko syö 9 köyhän kasvavan lapsen proteiinit päivässä. Floridaankin menisi jos ei Trump olisi presidentti. Jos tähän puuttuu, kauheat sättimiset tulee niskaan.
Omakehu haisee aloittajan jokaisessa jutussa.
Voisi hänen ajatusjuoksunsa joskus jopa hyväksyä, mutta vuosikymmenten takaa jo muistuu mieleen jatkuva kina muiden kanssa.
Ylimielisyys ennen kaikkea, omahyväisyys ja omien saavutustensa esittely, markkinointia, jota muut kirjailijat eivät täällä harrasta!
Onhan heitä täällä mukana muitakin kuin ylinnä oleva.
Antaa olla, saahan hän jutuillaan ja riidoillaan mainosmarkkoja julkaisijan kassaan. Muuta iloa tuskin kaikissa herättää. Matot on vaarallisia, olen miettinyt matoista luopumista kun olen kompastunut maton reunaan pahasti.
Kävelin pimeässä kylppäristä makuuhuoneeseen ja matto pahus oli tiellä.
Kyllä mattoon voi kompastua minkä ikäinene vain.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koska tällainen info on saatu.
- AnonyymiUUSI
liekko kirjoitti:
Matot on vaarallisia, olen miettinyt matoista luopumista kun olen kompastunut maton reunaan pahasti.
Kyllä mattoon voi kompastua minkä ikäinene vain.Samoin Liekko.
mutta ei maailmankirjat , siitä sekoa jos omaan mattoon kompastuu.
Minulla on tässä kolmiossani tasan 1 matto.
Eteisessä, kumipohjainen ovimatto, ei kohoile, varpaat ei sitä heiluta. - AnonyymiUUSI
liekko kirjoitti:
Matot on vaarallisia, olen miettinyt matoista luopumista kun olen kompastunut maton reunaan pahasti.
Kyllä mattoon voi kompastua minkä ikäinene vain.Pimeys on kyllä aivan yhtä vaarallista kuin maton kulmakin. Ellei vaarallisempaa.
- AnonyymiUUSI
Lopettaa laahustelun, ettei ole heti turvallaan.
- AnonyymiUUSI
Joidenkin vain on pakko poistaa kaikki pölyä keräävä materiaali kodista, ja se on matot, ihan ensimmäisenä.
Ei huonekasveja, ei mattoja, ei puuvillaverhoja, melkein päivittäistä kosteapyyhintää, pinnoille, melko tarkkaa puhtautta meillä!
Eikä tarvitse laahustaa, voi kävellä kuin marssilla ja tanssia vaikka ripaskaa, voipiko teillä?
En minä pysty maailmaa parantamaan tai muuttamaan millään tapaa. Etsinpähän vain selityksiä, miksi maailmankirjat tuntuvat olevan sekaisin.
Lähinnä vertaistukea lievän angstini kanssa, kun maailma muuttuu liian nopeasti ja aivan odottamattomalla tavalla, mikään ei menen käsikirjoituksen mukaan, mitkään muutokset eivät ole olleet suotuisammat, kaikki tuntuu aina välillä menevän päin "brinkkalaa".
Siis....eihän sen näin pitänyt tapahtua!- AnonyymiUUSI
Eiköhän tuossa edellä jo määritelty, mitä tuo sanonta voisi tarkoittaa - kun maailmankirjat ovat sekaisin ?
Minua kyllä kiinnosti enenmmän se, miten tästä selvitään ja selvitäänkö tästä.
Eikös meitä nykytiedon mukaan kehoteta sanoittamaan ongelmamme ? Aloittaja sen nyt tekikin varsin ansiokkaasti - kivikään ei jäänyt kääntämättä - oman ymmärrykseni mukaan.
Eli tästä on sitten hyvä lähteä..)) Siis etsimään sitä omaa mielenrauhaa kaiken tietämisen keskellä. Se taitaa jäädä ainoaksi tavoitteeksi meidän ikäisille, 80+:ille. Jos sellaisen tavoittaa, sen sanotaan heijastuvan meistä myös ulospäin. Pakko uskoa siihen kun ei muutakaan ole...
demeter1
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133728Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273010Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2742785Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51925- 2241478
- 751261
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1631095Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21067Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311004Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95961