Orimattilan keskustassa tehdyt rakentamiset on pilanneet sen vuosikymmeniksi eteenpäin.
Alkujaan Erkontien remontti oli se mikä pilasi koko Erkontien. Tehtiin jos jonkinlaista kavennusta ja pomppua joilla ei ole oikeastaan mitään järkevää selitystä. Etenkin talvikunnossapito vaikeutui noilla toimilla huomattavasti.
Nyt sitten viimeisimpänä tuo Prisman peltihallin laajennus joka toi myös mutkan Erkontiehen. Tuo oli se viimeinen niitti keskustan pilaamiselle.
Harvassa on paikkakunnat joissa kylän valtaväylä on annettu jonkun kaupan tulon takia pilata, Orimattilassa onnistuttiin tässäkin!
Keskustan liikenne ja pysäköinti toimivat mainiosti siihen Erkontien ensimmäiseen remonttiin asti. Kyllä 80-luvulla kaikki oli paremmin. Ei tarvitse ihmetellä ettei mikään onnistu kun päättäjät on sitä mitä ne on.
Miksi keskusta annettiin pilata?
37
692
Vastaukset
- Anonyymi
Vastasit itse. Päättäjät on mitä on. Nykyinen valtuusto on kaiken typeryyden takana. Niitä tyyppejä ei saa päästää enää päättämään. Muistakaa se vaaleissa.
- Anonyymi
Missä persut , siellä ongelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä persut , siellä ongelmat.
Persut oli voinut estää Erkontien pilaamisen mutta ei tehny elettäkään vanhan Erkontien puolesta. Johtajan kämppä piti kyllä remontoida.
- Anonyymi
Oikeastaan me äänestäjät olemme syyllisiä Erkontien järjettömään remonttiin. Me äänestimme ne pölvästit valtuustoon.
- Anonyymi
nyt Erkontie on todella upea!
- Anonyymi
Orimattilan keskustan pilaaminen on hyvä esimerkki siitä mihin johtaa se kun päättäjät eivät ymmärrä oikeastaan mistään mitään siitä syystä laitammekin päättäjät tulevissa kuntavaaleissa vaihtoon on päivänselvää ettei kokoomus johtoinen ja perussuomalaisilla höystetty valtuusto kykenee järkeviin päätöksiin tarvitaankin vasemmiston nousua SDP ja vasemmistoliitto on ne joiden päätöksiin lisääntyy aina järki nämä 2 puoluetta ovat niitä jotka eivät ole hyvä veliverkoston vietävissä kokoomuksen hyväveli verkosto on yksi pahimpia mitä voi olla mutta nyt sen romahtaa ainakin Orimattilassa vasemmistoliitto tekee hurjan nousu SDP ottaa voiton perussuomalaiset romahtaa kohti parempaa orimattila kohti parempaa tulevaisuutta kohti uutta aikakautta muistakaa käyttää äänioikeutta ja äänestäkää joko SDP tä tai vasemmistoliittoa kiitos
- Anonyymi
Olen vuosien saatossa kulkenut kymmenissä kuntien ja kaupunkien keskustoissa. Orimattila on yliveto kapeine ajokaistoineen ja nyt tämä Erkontien kurveineen on todella kaistapäisten tekemä.
- Anonyymi
Onneton keskusta kun kaikki on yhden Erkontien varassa. Aika kehnosti on yrityksiä tämän "pääraitin" varrella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneton keskusta kun kaikki on yhden Erkontien varassa. Aika kehnosti on yrityksiä tämän "pääraitin" varrella.
Onhan sentään kaupungin johto keskus Erkontien varrella. Sieltä johdetaan hienosti koko Orimattilaa.
- Anonyymi
Ei Erkontietä annettu pilata, vaan se päätettiin pilata. Kiitos persuille.
- Anonyymi
Mites se vanha "maalikauppa", sekö on kaunista katseltavaa!
- Anonyymi
Mielestäni on vastuutonta ja törkeää se, miten paljon Hämeenmaalla on valtaa alueellamme. Kaikki paraatipaikat onnistuu Hämeenmaa keplottelemaan itselleen. Ällöttävää kilpailun kannalta kun yhdellä ketjulla tällainen ylivalta
- Anonyymi
Ylivalta johtuu siitä, kun Orimattilan päättäjät ja kaupungin johto nuolesklee Hämeenmaata. Nordean tonttikin meni sille siitä vaan ja loppu tulos on kaikkien näkyvissä .
- Anonyymi
Mitä jos " Aisakello" haluaisi laajentaa ja sanoisi että Erkontie pitää laittaa kiertämään rakennuksen toiselta puolen sieltä huoltamon luota, niin suostuttaisiinko?
- Anonyymi
Ei suostuttaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suostuttaisi.
Mutta kun Hämeenmaa haluaa ison mutkan kylän pääraitille niin suostuttiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kävi kun päättäjät olivat päättömiä. Vailla järkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söpöä silti että Hämeenmaa joutuu pyytää Orimattilan lupaa mutkiinsa. Mä luulin että ne ois tuonut ne mukanaan.
- AnonyymiUUSI
" Aisakello " kun laajentaa, se valtaa Kärrytien tehden siihen kurvin jos toisenkin, tai valtaa maalikaupan tontin ja siitä Artjärventien yli Elorin tontille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Aisakello " kun laajentaa, se valtaa Kärrytien tehden siihen kurvin jos toisenkin, tai valtaa maalikaupan tontin ja siitä Artjärventien yli Elorin tontille.
Ihan hämy tapa mainita Aisakello :DDD Aika arkaa toi sun ilmaisu. Merkintätavasta jää mielikuva että olisit copy-paste sen, joka tekee asiasta vielä hauskempaa. Muutoinkin juttusi oli oikeasti hauska ja tykkäsin siitä, kun ensimmäisen kerran luin sen.
En tiedä piilotitko tarkoituksella Arvidin siitä? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hämy tapa mainita Aisakello :DDD Aika arkaa toi sun ilmaisu. Merkintätavasta jää mielikuva että olisit copy-paste sen, joka tekee asiasta vielä hauskempaa. Muutoinkin juttusi oli oikeasti hauska ja tykkäsin siitä, kun ensimmäisen kerran luin sen.
En tiedä piilotitko tarkoituksella Arvidin siitä?...Mulla ei muuten ole h*ttoakaan käsitystä tota jälkimmäisestä AA-paikasta. Sitä ei ollut täällä, kun muutin pois. Täällä oli Aisakello. Musta oli silti h*ton hauska visio siitä että K-kauppa valloittaa sen kaiken. Mulle kun on jäänyt näistä somejutuista käsitys että siellä AA-klubissa on ärsyttäviä tyyppejä. Käsittääkseni olen silti pysynyt täysin heistä erossa. Heitä silti mainostellaan aina täällä kuin olisivat tosi tärkeitäkin tyyppejä :DDD Muo aina naurattaa "tärkeät" tyypit, joista en ole ikinä kuullutkaan. No, mutta täällä ON niin paljon heistä hoettu/mainostettu että minunkin korviini on nyt tullut.
Ne mun Kehräämö-ketjuun laittamani jutut aikoinaan poistettiin, mutta mä olen silti varma ettei missään v* Orimattilassa ole mitään toimipaikkoja. Nämä 10 vuotta kun muo on nyt yhteenputkeen simputettu on olleet aika vakuuttavia sen suhteen ;P
Ajatellaan nyt vaikka näin... mieti joku iso ja tärkeä mafiapomo ja mieti se istumassa Siwan parkkipaikalla. Vahtien muo kun mä pakkaan mun ostoksia pyörän tarakkaan. Sitten kun mä lähden liikkeelle (tosi hieno ele muuten odottaa sitä että mä lähden siitä), niin kulkea siinä mun vierellä. Sööttiä. Just mitä olettaa ihan kenen tahansa koviksen tekevän. Oisko Putin itse ollut siellä minua katselemassa? Tai no Kekkonen ehkä? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
...Mulla ei muuten ole h*ttoakaan käsitystä tota jälkimmäisestä AA-paikasta. Sitä ei ollut täällä, kun muutin pois. Täällä oli Aisakello. Musta oli silti h*ton hauska visio siitä että K-kauppa valloittaa sen kaiken. Mulle kun on jäänyt näistä somejutuista käsitys että siellä AA-klubissa on ärsyttäviä tyyppejä. Käsittääkseni olen silti pysynyt täysin heistä erossa. Heitä silti mainostellaan aina täällä kuin olisivat tosi tärkeitäkin tyyppejä :DDD Muo aina naurattaa "tärkeät" tyypit, joista en ole ikinä kuullutkaan. No, mutta täällä ON niin paljon heistä hoettu/mainostettu että minunkin korviini on nyt tullut.
Ne mun Kehräämö-ketjuun laittamani jutut aikoinaan poistettiin, mutta mä olen silti varma ettei missään v* Orimattilassa ole mitään toimipaikkoja. Nämä 10 vuotta kun muo on nyt yhteenputkeen simputettu on olleet aika vakuuttavia sen suhteen ;P
Ajatellaan nyt vaikka näin... mieti joku iso ja tärkeä mafiapomo ja mieti se istumassa Siwan parkkipaikalla. Vahtien muo kun mä pakkaan mun ostoksia pyörän tarakkaan. Sitten kun mä lähden liikkeelle (tosi hieno ele muuten odottaa sitä että mä lähden siitä), niin kulkea siinä mun vierellä. Sööttiä. Just mitä olettaa ihan kenen tahansa koviksen tekevän. Oisko Putin itse ollut siellä minua katselemassa? Tai no Kekkonen ehkä?...Ja kun meikä täti nyt tässä opettaa teitä, niin se kovisteluidea toimii vain jos oikeasti tekee jotain. Siitä jäi nyt puuttumaan täysin se itse. Te ette selkeästikään tajua miten noloa toi on, mutta mieti seuraavaksi vaikka sitä että sä uhkailen aseella... ja mitä sulla on kädessäsi? Joku v* patonki. Syömäänkö olet menossa.
Mä silti olen vähän pelännyt teitä, koska tuollainen leipäpötköllä uhkailu on niin friikkiä että sitä on pakko kunnioittaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
...Ja kun meikä täti nyt tässä opettaa teitä, niin se kovisteluidea toimii vain jos oikeasti tekee jotain. Siitä jäi nyt puuttumaan täysin se itse. Te ette selkeästikään tajua miten noloa toi on, mutta mieti seuraavaksi vaikka sitä että sä uhkailen aseella... ja mitä sulla on kädessäsi? Joku v* patonki. Syömäänkö olet menossa.
Mä silti olen vähän pelännyt teitä, koska tuollainen leipäpötköllä uhkailu on niin friikkiä että sitä on pakko kunnioittaa....Mä oletan että mulle yritettiin vain myydä peruskannabista tai jotain. Joku sätkä mun syliini tyrkättii nyt-jo-hävitetyssä Torigrillissä. Ihan pilviveikkoja te siis olette :)
Mä koin että toi on kova juttu, kun olin vielä lapsi ja kaverini alkoi polttaa. Se kuitenkin käytti ihan oikeita huumeita. Tolla sanalla oli ruma kaiku. Mä olin maalta (lehmiä ja kaikkea), sitten kaverini oli Orimattilan (hurjasta) keskikaupungista. Kun mä täysi-ikäiseksi tultuani muutin mun ekaa omaan asuntooni, mä vielä koin hissin tosi hämmentäväksi!! Mä olin jo muuttamassa, kun ihmettelin että pitääkö mun käydä esittäytymässä naapureille ja onko meillä ehkä yhteinen kylpyhuone. Tuollainen mä olin vielä täysi-ikäisenä :)
Meikä on siis maalta. Kaveri käytti huumeita ja se oli mielestäni jotenkin kova juttu, laitonta se nyt ainakin oli. Sitten kerran se alkoi kertoa dramaattisesti tarinaa, jossa se oli nähnyt äitinsä kännissä. Mä odotin että mitä tulee, muttei mitään tullut. Se jäi siihen! Sen jutun pointti oli siis ollut että sen äiti oli ollut kännissä. Wow? Se romutti hetkessä kaiken sen mitä olin fiilistellyt.
En siis tiedä kuinka sekaisin se jossain oli ollut, muttei kaverini aikanaan osannut selittää sitä hyvin. Omaa äitiniä en muista ÖRVELTÄNEEN koskaan, mutta umpikännissähän se on ollut. Meillä päin vedettiin pirtua ihan arkisesti. Mulle oli normaalia istuskella siinä pöydän ääressä mukana, kun muut vetää pirtua. Laitontahan sekin niin. En mä vain koskaan ennen sitä jotenkin oivaltanut. Sehän oli meillä normaalia.
Taas pitkien mutkien kautta siis sanon sitä että tää paikallinen toiminta näyttäisi olevan pääasiassa pilvenpolttoa ja juurikin se mitä MINULLE näkyy. Teillä on isonmaailman elkeet kopioituna, muttei noi vakuuta. Ok, te luulitte että olisin huumeidenkäyttäjä ja yrititte myydä mulle. Tähän asti ymmärrän ja kaikenmaailman kauppaajia tuolla on isoissakin kaupungeissa. Jotenkin normaalijuttu. Tähän asti kaikki on ymmärrettävää.
Sitten... niiden ensimmäisten kuukausien jälkeen on jotain tapahtunut. Eka oli normaaleja pilviveikkoja ja sitten kai vähemmän normaaleja pilviveikkoja? Sitten ne suuttui mulle jostain ja lopulta olemme tässä hyvin kummallisessa lopputuloksessa, jota en voi käsittää ollenkaan.
Kuka mulle nyt suuttui ja MISTÄ??? Täällä on sotkettu KKV ja Poliisitkin kuvioihin, mutten mä tiedä edes tehneeni mitään eikä kukaan ole ilmoittautunut. Oisko ne olleet pilviveikkoja siellä KKV:ssäkin? Aika hepulityyppi se poliisinaikkonenkin oli eli ehkä? Ehkä? Just tollo laitettu selvittelemään vain jotain läppärivarkautta eli ei mitään hirveän kovaa kamaa ole sillekään tutkijalle annettu.
Kun mä mietin tätä koko tilannetta täällä ja näitä viimeisimpiä 10 vuotta, niin noloja pilviveikkoja noi on vain olleet. Tuli tänään jo nostalgisia juttuja kerrottua isästäni järjestyksenvalvojana ja nyt nostalgisesti muistelen just noita teiniaikoja, kun kaverini alkoi käyttää huumeita. Ihan pellilyhommaa se siellä. Mulle on siis osoitettu sitä SAMAA kovismaailmaa, mitä teineille valehdeltiin silloin v* yli 20 vuotta sitten!!! Hampaaton diileri on kuin kovakin jätkä, ison maailman elkeet oli silläkin. Ihmettelin aina vain sen olemusta :/ silleet et mit* vit*.
Mä YMMÄRRÄN että siellä on oikeaakin, mutta nää pällit mitkä muo kovistelee on ihan noloja pilviveikkoja. Miksi mulle uhitellaan ja teinix jutuilla vielä? Hommatkaa hei itsellenne edes hampaat ensin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
...Mä oletan että mulle yritettiin vain myydä peruskannabista tai jotain. Joku sätkä mun syliini tyrkättii nyt-jo-hävitetyssä Torigrillissä. Ihan pilviveikkoja te siis olette :)
Mä koin että toi on kova juttu, kun olin vielä lapsi ja kaverini alkoi polttaa. Se kuitenkin käytti ihan oikeita huumeita. Tolla sanalla oli ruma kaiku. Mä olin maalta (lehmiä ja kaikkea), sitten kaverini oli Orimattilan (hurjasta) keskikaupungista. Kun mä täysi-ikäiseksi tultuani muutin mun ekaa omaan asuntooni, mä vielä koin hissin tosi hämmentäväksi!! Mä olin jo muuttamassa, kun ihmettelin että pitääkö mun käydä esittäytymässä naapureille ja onko meillä ehkä yhteinen kylpyhuone. Tuollainen mä olin vielä täysi-ikäisenä :)
Meikä on siis maalta. Kaveri käytti huumeita ja se oli mielestäni jotenkin kova juttu, laitonta se nyt ainakin oli. Sitten kerran se alkoi kertoa dramaattisesti tarinaa, jossa se oli nähnyt äitinsä kännissä. Mä odotin että mitä tulee, muttei mitään tullut. Se jäi siihen! Sen jutun pointti oli siis ollut että sen äiti oli ollut kännissä. Wow? Se romutti hetkessä kaiken sen mitä olin fiilistellyt.
En siis tiedä kuinka sekaisin se jossain oli ollut, muttei kaverini aikanaan osannut selittää sitä hyvin. Omaa äitiniä en muista ÖRVELTÄNEEN koskaan, mutta umpikännissähän se on ollut. Meillä päin vedettiin pirtua ihan arkisesti. Mulle oli normaalia istuskella siinä pöydän ääressä mukana, kun muut vetää pirtua. Laitontahan sekin niin. En mä vain koskaan ennen sitä jotenkin oivaltanut. Sehän oli meillä normaalia.
Taas pitkien mutkien kautta siis sanon sitä että tää paikallinen toiminta näyttäisi olevan pääasiassa pilvenpolttoa ja juurikin se mitä MINULLE näkyy. Teillä on isonmaailman elkeet kopioituna, muttei noi vakuuta. Ok, te luulitte että olisin huumeidenkäyttäjä ja yrititte myydä mulle. Tähän asti ymmärrän ja kaikenmaailman kauppaajia tuolla on isoissakin kaupungeissa. Jotenkin normaalijuttu. Tähän asti kaikki on ymmärrettävää.
Sitten... niiden ensimmäisten kuukausien jälkeen on jotain tapahtunut. Eka oli normaaleja pilviveikkoja ja sitten kai vähemmän normaaleja pilviveikkoja? Sitten ne suuttui mulle jostain ja lopulta olemme tässä hyvin kummallisessa lopputuloksessa, jota en voi käsittää ollenkaan.
Kuka mulle nyt suuttui ja MISTÄ??? Täällä on sotkettu KKV ja Poliisitkin kuvioihin, mutten mä tiedä edes tehneeni mitään eikä kukaan ole ilmoittautunut. Oisko ne olleet pilviveikkoja siellä KKV:ssäkin? Aika hepulityyppi se poliisinaikkonenkin oli eli ehkä? Ehkä? Just tollo laitettu selvittelemään vain jotain läppärivarkautta eli ei mitään hirveän kovaa kamaa ole sillekään tutkijalle annettu.
Kun mä mietin tätä koko tilannetta täällä ja näitä viimeisimpiä 10 vuotta, niin noloja pilviveikkoja noi on vain olleet. Tuli tänään jo nostalgisia juttuja kerrottua isästäni järjestyksenvalvojana ja nyt nostalgisesti muistelen just noita teiniaikoja, kun kaverini alkoi käyttää huumeita. Ihan pellilyhommaa se siellä. Mulle on siis osoitettu sitä SAMAA kovismaailmaa, mitä teineille valehdeltiin silloin v* yli 20 vuotta sitten!!! Hampaaton diileri on kuin kovakin jätkä, ison maailman elkeet oli silläkin. Ihmettelin aina vain sen olemusta :/ silleet et mit* vit*.
Mä YMMÄRRÄN että siellä on oikeaakin, mutta nää pällit mitkä muo kovistelee on ihan noloja pilviveikkoja. Miksi mulle uhitellaan ja teinix jutuilla vielä? Hommatkaa hei itsellenne edes hampaat ensin....Nostalgiasta jo mainitsin. Toi oli niinku ku mä olin pikkulapsi tai teini.
Nyt nää pllit kovistelee mulle. Mulle? Täti käy kaupassa ja nää alkaa uhitella mulle? Olenko mä jo riittävästi korostanut että oma isäni oli järjestyksenvalvoja. Joo, mun kaveri käytti huumeita ja... MINÄ EN, en ole kumpaakaan ja mä olen niin paljon kovempi kuin te, eli miten v*tussa mun pitäisi tämä tilanne nyt ymmärtää??
Voi sanoa etten ihan heti menisi tolle isoon maailmaan kovistelemaan sillä että isäni oli aikoinaan järkkäri ja mulla oli kaveri, joka käytti huumeita. Tajuatteko? Miksi mä silti olen teitä kovempi?
- Anonyymi
Nyt Orimattilan keskusta alkaa näyttämään juuri sellaiselta, miltä kaupungin keskusta pitääkin. Vielä kun saadaan vanhat ränsistyneet rakennukset pois alta, niin sitten saadaan olla tyytyväisiä! Kiitos päättäjät upeista ja rohkeista päätöksistä!
- Anonyymi
Tulee ihan Hesa mieleen kun liikun nykysessä Orimattilan keskustassa. Erkontie on tosi veto voimainen. Ollaan ylpeitä siitä.
- Anonyymi
Kiitos päättäjille täältä Mallusjoeltakin. Nyt on Erkontie erittäin selvä ajella. Pikku mutka kirkolle päin ei haittaa vaan liikenne on sutjakasta. Samalla näkee kuka luuraa Prisman nurkilla.
- Anonyymi
Imekää mun munaa! Mun auto kääntyy
T. Persu. - Anonyymi
Erkontie on nyt hieno ja kurvit estää kaahailun. Koko keskusta on tosi nätti ja hyvin hoidettu. Vielä kun saadaan istuinpenkkejä joen rantatien varteen niin avot!
- Anonyymi
Orimattilan keskusta, siis Erkontie aina Puistotielle asti, on tosi hieno. Mukaan lukien hienot kaupunkimaiset rakennukset. Ruusut suunnittelijoille ja toteuttajille.
- Anonyymi
Kävin taannoin Hollolassa. Pakko myöntää että Orimattila on käpykylä siihen verrattuna. Erkontie ja muut tiet ovat pieniä verrattuna Hollolan katuihin.
- Anonyymi
Hollolassa on yli 22000 asukasta ja kunta on elinvoimainen.
Orimattilassa on n. 15500 asukasta ja olemme Päijät-Hämeen yritysystävällisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hollolassa on yli 22000 asukasta ja kunta on elinvoimainen.
Orimattilassa on n. 15500 asukasta ja olemme Päijät-Hämeen yritysystävällisin.Riippuu millä mittarilla ja kuka tuota yritysystävällisyyttä mittaa. Kaupungintalolla kuvitellaan asioita.
- Anonyymi
Erkonkaari on kuin perusjuomalaisten S. Se piti saada aikaiseksi keskustaan.
- AnonyymiUUSI
Erkonkaari ja Juonalan mutka. Onneksi meillä on sentään liikenevalot, jotka eivät useinkaan toimi.
- AnonyymiUUSI
Ei keskustaa ole pilattu jos tarkoitetaan Erkontien kurveja.
Ne ovat perussuomalaisten peruS-kurveja. Ne tehtiin kun perussuomalaiset sai edellisissä vaaleissa 10 valtuutettua.
Hiukan kunnioitusta.- AnonyymiUUSI
Voisiko sen kivan kurvin maalata persujen sini-keltaisilla väreillä. Kiitokseksi hienosta tiestä.
:DDDD
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2089057
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265628- 544700
- 924609
- 593639
- 513366
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.703350Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262876Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502742- 432641