Miksi keskusta annettiin pilata?

Anonyymi-ap

Orimattilan keskustassa tehdyt rakentamiset on pilanneet sen vuosikymmeniksi eteenpäin.
Alkujaan Erkontien remontti oli se mikä pilasi koko Erkontien. Tehtiin jos jonkinlaista kavennusta ja pomppua joilla ei ole oikeastaan mitään järkevää selitystä. Etenkin talvikunnossapito vaikeutui noilla toimilla huomattavasti.
Nyt sitten viimeisimpänä tuo Prisman peltihallin laajennus joka toi myös mutkan Erkontiehen. Tuo oli se viimeinen niitti keskustan pilaamiselle.
Harvassa on paikkakunnat joissa kylän valtaväylä on annettu jonkun kaupan tulon takia pilata, Orimattilassa onnistuttiin tässäkin!

Keskustan liikenne ja pysäköinti toimivat mainiosti siihen Erkontien ensimmäiseen remonttiin asti. Kyllä 80-luvulla kaikki oli paremmin. Ei tarvitse ihmetellä ettei mikään onnistu kun päättäjät on sitä mitä ne on.

56

835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vastasit itse. Päättäjät on mitä on. Nykyinen valtuusto on kaiken typeryyden takana. Niitä tyyppejä ei saa päästää enää päättämään. Muistakaa se vaaleissa.

• Anonyymi

Missä persut , siellä ongelmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä persut , siellä ongelmat.

Persut oli voinut estää Erkontien pilaamisen mutta ei tehny elettäkään vanhan Erkontien puolesta. Johtajan kämppä piti kyllä remontoida.

• Anonyymi

Oikeastaan me äänestäjät olemme syyllisiä Erkontien järjettömään remonttiin. Me äänestimme ne pölvästit valtuustoon.

• Anonyymi

nyt Erkontie on todella upea!

• Anonyymi

Orimattilan keskustan pilaaminen on hyvä esimerkki siitä mihin johtaa se kun päättäjät eivät ymmärrä oikeastaan mistään mitään siitä syystä laitammekin päättäjät tulevissa kuntavaaleissa vaihtoon on päivänselvää ettei kokoomus johtoinen ja perussuomalaisilla höystetty valtuusto kykenee järkeviin päätöksiin tarvitaankin vasemmiston nousua SDP ja vasemmistoliitto on ne joiden päätöksiin lisääntyy aina järki nämä 2 puoluetta ovat niitä jotka eivät ole hyvä veliverkoston vietävissä kokoomuksen hyväveli verkosto on yksi pahimpia mitä voi olla mutta nyt sen romahtaa ainakin Orimattilassa vasemmistoliitto tekee hurjan nousu SDP ottaa voiton perussuomalaiset romahtaa kohti parempaa orimattila kohti parempaa tulevaisuutta kohti uutta aikakautta muistakaa käyttää äänioikeutta ja äänestäkää joko SDP tä tai vasemmistoliittoa kiitos

• Anonyymi

Olen vuosien saatossa kulkenut kymmenissä kuntien ja kaupunkien keskustoissa. Orimattila on yliveto kapeine ajokaistoineen ja nyt tämä Erkontien kurveineen on todella kaistapäisten tekemä.

• Anonyymi

Onneton keskusta kun kaikki on yhden Erkontien varassa. Aika kehnosti on yrityksiä tämän "pääraitin" varrella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneton keskusta kun kaikki on yhden Erkontien varassa. Aika kehnosti on yrityksiä tämän "pääraitin" varrella.

Onhan sentään kaupungin johto keskus Erkontien varrella. Sieltä johdetaan hienosti koko Orimattilaa.

• Anonyymi

Ei Erkontietä annettu pilata, vaan se päätettiin pilata. Kiitos persuille.

• Anonyymi

Mites se vanha "maalikauppa", sekö on kaunista katseltavaa!

• Anonyymi

Mielestäni on vastuutonta ja törkeää se, miten paljon Hämeenmaalla on valtaa alueellamme. Kaikki paraatipaikat onnistuu Hämeenmaa keplottelemaan itselleen. Ällöttävää kilpailun kannalta kun yhdellä ketjulla tällainen ylivalta

• Anonyymi

Ylivalta johtuu siitä, kun Orimattilan päättäjät ja kaupungin johto nuolesklee Hämeenmaata. Nordean tonttikin meni sille siitä vaan ja loppu tulos on kaikkien näkyvissä .

• Anonyymi

Mitä jos " Aisakello" haluaisi laajentaa ja sanoisi että Erkontie pitää laittaa kiertämään rakennuksen toiselta puolen sieltä huoltamon luota, niin suostuttaisiinko?

• Anonyymi

Ei suostuttaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suostuttaisi.

Mutta kun Hämeenmaa haluaa ison mutkan kylän pääraitille niin suostuttiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin kävi kun päättäjät olivat päättömiä. Vailla järkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Söpöä silti että Hämeenmaa joutuu pyytää Orimattilan lupaa mutkiinsa. Mä luulin että ne ois tuonut ne mukanaan.

• Anonyymi

" Aisakello " kun laajentaa, se valtaa Kärrytien tehden siihen kurvin jos toisenkin, tai valtaa maalikaupan tontin ja siitä Artjärventien yli Elorin tontille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Aisakello " kun laajentaa, se valtaa Kärrytien tehden siihen kurvin jos toisenkin, tai valtaa maalikaupan tontin ja siitä Artjärventien yli Elorin tontille.

Ihan hämy tapa mainita Aisakello :DDD Aika arkaa toi sun ilmaisu. Merkintätavasta jää mielikuva että olisit copy-paste sen, joka tekee asiasta vielä hauskempaa. Muutoinkin juttusi oli oikeasti hauska ja tykkäsin siitä, kun ensimmäisen kerran luin sen.

En tiedä piilotitko tarkoituksella Arvidin siitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hämy tapa mainita Aisakello :DDD Aika arkaa toi sun ilmaisu. Merkintätavasta jää mielikuva että olisit copy-paste sen, joka tekee asiasta vielä hauskempaa. Muutoinkin juttusi oli oikeasti hauska ja tykkäsin siitä, kun ensimmäisen kerran luin sen.

En tiedä piilotitko tarkoituksella Arvidin siitä?

...Mulla ei muuten ole h*ttoakaan käsitystä tota jälkimmäisestä AA-paikasta. Sitä ei ollut täällä, kun muutin pois. Täällä oli Aisakello. Musta oli silti h*ton hauska visio siitä että K-kauppa valloittaa sen kaiken. Mulle kun on jäänyt näistä somejutuista käsitys että siellä AA-klubissa on ärsyttäviä tyyppejä. Käsittääkseni olen silti pysynyt täysin heistä erossa. Heitä silti mainostellaan aina täällä kuin olisivat tosi tärkeitäkin tyyppejä :DDD Muo aina naurattaa "tärkeät" tyypit, joista en ole ikinä kuullutkaan. No, mutta täällä ON niin paljon heistä hoettu/mainostettu että minunkin korviini on nyt tullut.

Ne mun Kehräämö-ketjuun laittamani jutut aikoinaan poistettiin, mutta mä olen silti varma ettei missään v* Orimattilassa ole mitään toimipaikkoja. Nämä 10 vuotta kun muo on nyt yhteenputkeen simputettu on olleet aika vakuuttavia sen suhteen ;P

Ajatellaan nyt vaikka näin... mieti joku iso ja tärkeä mafiapomo ja mieti se istumassa Siwan parkkipaikalla. Vahtien muo kun mä pakkaan mun ostoksia pyörän tarakkaan. Sitten kun mä lähden liikkeelle (tosi hieno ele muuten odottaa sitä että mä lähden siitä), niin kulkea siinä mun vierellä. Sööttiä. Just mitä olettaa ihan kenen tahansa koviksen tekevän. Oisko Putin itse ollut siellä minua katselemassa? Tai no Kekkonen ehkä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Mulla ei muuten ole h*ttoakaan käsitystä tota jälkimmäisestä AA-paikasta. Sitä ei ollut täällä, kun muutin pois. Täällä oli Aisakello. Musta oli silti h*ton hauska visio siitä että K-kauppa valloittaa sen kaiken. Mulle kun on jäänyt näistä somejutuista käsitys että siellä AA-klubissa on ärsyttäviä tyyppejä. Käsittääkseni olen silti pysynyt täysin heistä erossa. Heitä silti mainostellaan aina täällä kuin olisivat tosi tärkeitäkin tyyppejä :DDD Muo aina naurattaa "tärkeät" tyypit, joista en ole ikinä kuullutkaan. No, mutta täällä ON niin paljon heistä hoettu/mainostettu että minunkin korviini on nyt tullut.

Ne mun Kehräämö-ketjuun laittamani jutut aikoinaan poistettiin, mutta mä olen silti varma ettei missään v* Orimattilassa ole mitään toimipaikkoja. Nämä 10 vuotta kun muo on nyt yhteenputkeen simputettu on olleet aika vakuuttavia sen suhteen ;P

Ajatellaan nyt vaikka näin... mieti joku iso ja tärkeä mafiapomo ja mieti se istumassa Siwan parkkipaikalla. Vahtien muo kun mä pakkaan mun ostoksia pyörän tarakkaan. Sitten kun mä lähden liikkeelle (tosi hieno ele muuten odottaa sitä että mä lähden siitä), niin kulkea siinä mun vierellä. Sööttiä. Just mitä olettaa ihan kenen tahansa koviksen tekevän. Oisko Putin itse ollut siellä minua katselemassa? Tai no Kekkonen ehkä?

...Ja kun meikä täti nyt tässä opettaa teitä, niin se kovisteluidea toimii vain jos oikeasti tekee jotain. Siitä jäi nyt puuttumaan täysin se itse. Te ette selkeästikään tajua miten noloa toi on, mutta mieti seuraavaksi vaikka sitä että sä uhkailen aseella... ja mitä sulla on kädessäsi? Joku v* patonki. Syömäänkö olet menossa.

Mä silti olen vähän pelännyt teitä, koska tuollainen leipäpötköllä uhkailu on niin friikkiä että sitä on pakko kunnioittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Ja kun meikä täti nyt tässä opettaa teitä, niin se kovisteluidea toimii vain jos oikeasti tekee jotain. Siitä jäi nyt puuttumaan täysin se itse. Te ette selkeästikään tajua miten noloa toi on, mutta mieti seuraavaksi vaikka sitä että sä uhkailen aseella... ja mitä sulla on kädessäsi? Joku v* patonki. Syömäänkö olet menossa.

Mä silti olen vähän pelännyt teitä, koska tuollainen leipäpötköllä uhkailu on niin friikkiä että sitä on pakko kunnioittaa.

...Mä oletan että mulle yritettiin vain myydä peruskannabista tai jotain. Joku sätkä mun syliini tyrkättii nyt-jo-hävitetyssä Torigrillissä. Ihan pilviveikkoja te siis olette :)

Mä koin että toi on kova juttu, kun olin vielä lapsi ja kaverini alkoi polttaa. Se kuitenkin käytti ihan oikeita huumeita. Tolla sanalla oli ruma kaiku. Mä olin maalta (lehmiä ja kaikkea), sitten kaverini oli Orimattilan (hurjasta) keskikaupungista. Kun mä täysi-ikäiseksi tultuani muutin mun ekaa omaan asuntooni, mä vielä koin hissin tosi hämmentäväksi!! Mä olin jo muuttamassa, kun ihmettelin että pitääkö mun käydä esittäytymässä naapureille ja onko meillä ehkä yhteinen kylpyhuone. Tuollainen mä olin vielä täysi-ikäisenä :)

Meikä on siis maalta. Kaveri käytti huumeita ja se oli mielestäni jotenkin kova juttu, laitonta se nyt ainakin oli. Sitten kerran se alkoi kertoa dramaattisesti tarinaa, jossa se oli nähnyt äitinsä kännissä. Mä odotin että mitä tulee, muttei mitään tullut. Se jäi siihen! Sen jutun pointti oli siis ollut että sen äiti oli ollut kännissä. Wow? Se romutti hetkessä kaiken sen mitä olin fiilistellyt.

En siis tiedä kuinka sekaisin se jossain oli ollut, muttei kaverini aikanaan osannut selittää sitä hyvin. Omaa äitiniä en muista ÖRVELTÄNEEN koskaan, mutta umpikännissähän se on ollut. Meillä päin vedettiin pirtua ihan arkisesti. Mulle oli normaalia istuskella siinä pöydän ääressä mukana, kun muut vetää pirtua. Laitontahan sekin niin. En mä vain koskaan ennen sitä jotenkin oivaltanut. Sehän oli meillä normaalia.

Taas pitkien mutkien kautta siis sanon sitä että tää paikallinen toiminta näyttäisi olevan pääasiassa pilvenpolttoa ja juurikin se mitä MINULLE näkyy. Teillä on isonmaailman elkeet kopioituna, muttei noi vakuuta. Ok, te luulitte että olisin huumeidenkäyttäjä ja yrititte myydä mulle. Tähän asti ymmärrän ja kaikenmaailman kauppaajia tuolla on isoissakin kaupungeissa. Jotenkin normaalijuttu. Tähän asti kaikki on ymmärrettävää.

Sitten... niiden ensimmäisten kuukausien jälkeen on jotain tapahtunut. Eka oli normaaleja pilviveikkoja ja sitten kai vähemmän normaaleja pilviveikkoja? Sitten ne suuttui mulle jostain ja lopulta olemme tässä hyvin kummallisessa lopputuloksessa, jota en voi käsittää ollenkaan.

Kuka mulle nyt suuttui ja MISTÄ??? Täällä on sotkettu KKV ja Poliisitkin kuvioihin, mutten mä tiedä edes tehneeni mitään eikä kukaan ole ilmoittautunut. Oisko ne olleet pilviveikkoja siellä KKV:ssäkin? Aika hepulityyppi se poliisinaikkonenkin oli eli ehkä? Ehkä? Just tollo laitettu selvittelemään vain jotain läppärivarkautta eli ei mitään hirveän kovaa kamaa ole sillekään tutkijalle annettu.

Kun mä mietin tätä koko tilannetta täällä ja näitä viimeisimpiä 10 vuotta, niin noloja pilviveikkoja noi on vain olleet. Tuli tänään jo nostalgisia juttuja kerrottua isästäni järjestyksenvalvojana ja nyt nostalgisesti muistelen just noita teiniaikoja, kun kaverini alkoi käyttää huumeita. Ihan pellilyhommaa se siellä. Mulle on siis osoitettu sitä SAMAA kovismaailmaa, mitä teineille valehdeltiin silloin v* yli 20 vuotta sitten!!! Hampaaton diileri on kuin kovakin jätkä, ison maailman elkeet oli silläkin. Ihmettelin aina vain sen olemusta :/ silleet et mit* vit*.

Mä YMMÄRRÄN että siellä on oikeaakin, mutta nää pällit mitkä muo kovistelee on ihan noloja pilviveikkoja. Miksi mulle uhitellaan ja teinix jutuilla vielä? Hommatkaa hei itsellenne edes hampaat ensin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Mä oletan että mulle yritettiin vain myydä peruskannabista tai jotain. Joku sätkä mun syliini tyrkättii nyt-jo-hävitetyssä Torigrillissä. Ihan pilviveikkoja te siis olette :)

Mä koin että toi on kova juttu, kun olin vielä lapsi ja kaverini alkoi polttaa. Se kuitenkin käytti ihan oikeita huumeita. Tolla sanalla oli ruma kaiku. Mä olin maalta (lehmiä ja kaikkea), sitten kaverini oli Orimattilan (hurjasta) keskikaupungista. Kun mä täysi-ikäiseksi tultuani muutin mun ekaa omaan asuntooni, mä vielä koin hissin tosi hämmentäväksi!! Mä olin jo muuttamassa, kun ihmettelin että pitääkö mun käydä esittäytymässä naapureille ja onko meillä ehkä yhteinen kylpyhuone. Tuollainen mä olin vielä täysi-ikäisenä :)

Meikä on siis maalta. Kaveri käytti huumeita ja se oli mielestäni jotenkin kova juttu, laitonta se nyt ainakin oli. Sitten kerran se alkoi kertoa dramaattisesti tarinaa, jossa se oli nähnyt äitinsä kännissä. Mä odotin että mitä tulee, muttei mitään tullut. Se jäi siihen! Sen jutun pointti oli siis ollut että sen äiti oli ollut kännissä. Wow? Se romutti hetkessä kaiken sen mitä olin fiilistellyt.

En siis tiedä kuinka sekaisin se jossain oli ollut, muttei kaverini aikanaan osannut selittää sitä hyvin. Omaa äitiniä en muista ÖRVELTÄNEEN koskaan, mutta umpikännissähän se on ollut. Meillä päin vedettiin pirtua ihan arkisesti. Mulle oli normaalia istuskella siinä pöydän ääressä mukana, kun muut vetää pirtua. Laitontahan sekin niin. En mä vain koskaan ennen sitä jotenkin oivaltanut. Sehän oli meillä normaalia.

Taas pitkien mutkien kautta siis sanon sitä että tää paikallinen toiminta näyttäisi olevan pääasiassa pilvenpolttoa ja juurikin se mitä MINULLE näkyy. Teillä on isonmaailman elkeet kopioituna, muttei noi vakuuta. Ok, te luulitte että olisin huumeidenkäyttäjä ja yrititte myydä mulle. Tähän asti ymmärrän ja kaikenmaailman kauppaajia tuolla on isoissakin kaupungeissa. Jotenkin normaalijuttu. Tähän asti kaikki on ymmärrettävää.

Sitten... niiden ensimmäisten kuukausien jälkeen on jotain tapahtunut. Eka oli normaaleja pilviveikkoja ja sitten kai vähemmän normaaleja pilviveikkoja? Sitten ne suuttui mulle jostain ja lopulta olemme tässä hyvin kummallisessa lopputuloksessa, jota en voi käsittää ollenkaan.

Kuka mulle nyt suuttui ja MISTÄ??? Täällä on sotkettu KKV ja Poliisitkin kuvioihin, mutten mä tiedä edes tehneeni mitään eikä kukaan ole ilmoittautunut. Oisko ne olleet pilviveikkoja siellä KKV:ssäkin? Aika hepulityyppi se poliisinaikkonenkin oli eli ehkä? Ehkä? Just tollo laitettu selvittelemään vain jotain läppärivarkautta eli ei mitään hirveän kovaa kamaa ole sillekään tutkijalle annettu.

Kun mä mietin tätä koko tilannetta täällä ja näitä viimeisimpiä 10 vuotta, niin noloja pilviveikkoja noi on vain olleet. Tuli tänään jo nostalgisia juttuja kerrottua isästäni järjestyksenvalvojana ja nyt nostalgisesti muistelen just noita teiniaikoja, kun kaverini alkoi käyttää huumeita. Ihan pellilyhommaa se siellä. Mulle on siis osoitettu sitä SAMAA kovismaailmaa, mitä teineille valehdeltiin silloin v* yli 20 vuotta sitten!!! Hampaaton diileri on kuin kovakin jätkä, ison maailman elkeet oli silläkin. Ihmettelin aina vain sen olemusta :/ silleet et mit* vit*.

Mä YMMÄRRÄN että siellä on oikeaakin, mutta nää pällit mitkä muo kovistelee on ihan noloja pilviveikkoja. Miksi mulle uhitellaan ja teinix jutuilla vielä? Hommatkaa hei itsellenne edes hampaat ensin.

...Nostalgiasta jo mainitsin. Toi oli niinku ku mä olin pikkulapsi tai teini.

Nyt nää pllit kovistelee mulle. Mulle? Täti käy kaupassa ja nää alkaa uhitella mulle? Olenko mä jo riittävästi korostanut että oma isäni oli järjestyksenvalvoja. Joo, mun kaveri käytti huumeita ja... MINÄ EN, en ole kumpaakaan ja mä olen niin paljon kovempi kuin te, eli miten v*tussa mun pitäisi tämä tilanne nyt ymmärtää??

Voi sanoa etten ihan heti menisi tolle isoon maailmaan kovistelemaan sillä että isäni oli aikoinaan järkkäri ja mulla oli kaveri, joka käytti huumeita. Tajuatteko? Miksi mä silti olen teitä kovempi?

• Anonyymi

Nyt Orimattilan keskusta alkaa näyttämään juuri sellaiselta, miltä kaupungin keskusta pitääkin. Vielä kun saadaan vanhat ränsistyneet rakennukset pois alta, niin sitten saadaan olla tyytyväisiä! Kiitos päättäjät upeista ja rohkeista päätöksistä!

• Anonyymi

Tulee ihan Hesa mieleen kun liikun nykysessä Orimattilan keskustassa. Erkontie on tosi veto voimainen. Ollaan ylpeitä siitä.

• Anonyymi

Kiitos päättäjille täältä Mallusjoeltakin. Nyt on Erkontie erittäin selvä ajella. Pikku mutka kirkolle päin ei haittaa vaan liikenne on sutjakasta. Samalla näkee kuka luuraa Prisman nurkilla.

• Anonyymi

Imekää mun munaa! Mun auto kääntyy
      T. Persu.

• Anonyymi

Erkontie on nyt hieno ja kurvit estää kaahailun. Koko keskusta on tosi nätti ja hyvin hoidettu. Vielä kun saadaan istuinpenkkejä joen rantatien varteen niin avot!

• Anonyymi

Orimattilan keskusta, siis Erkontie aina Puistotielle asti, on tosi hieno. Mukaan lukien hienot kaupunkimaiset rakennukset. Ruusut suunnittelijoille ja toteuttajille.

• Anonyymi

Kävin taannoin Hollolassa. Pakko myöntää että Orimattila on käpykylä siihen verrattuna. Erkontie ja muut tiet ovat pieniä verrattuna Hollolan katuihin.

• Anonyymi

Hollolassa on yli 22000 asukasta ja kunta on elinvoimainen.
        Orimattilassa on n. 15500 asukasta ja olemme Päijät-Hämeen yritysystävällisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hollolassa on yli 22000 asukasta ja kunta on elinvoimainen.
        Orimattilassa on n. 15500 asukasta ja olemme Päijät-Hämeen yritysystävällisin.

Riippuu millä mittarilla ja kuka tuota yritysystävällisyyttä mittaa. Kaupungintalolla kuvitellaan asioita.

• Anonyymi

Erkonkaari on kuin perusjuomalaisten S. Se piti saada aikaiseksi keskustaan.

• Anonyymi

Erkonkaari ja Juonalan mutka. Onneksi meillä on sentään liikenevalot, jotka eivät useinkaan toimi.

• Anonyymi

Ei keskustaa ole pilattu jos tarkoitetaan Erkontien kurveja.
      Ne ovat perussuomalaisten peruS-kurveja. Ne tehtiin kun perussuomalaiset sai edellisissä vaaleissa 10 valtuutettua.
      Hiukan kunnioitusta.

• Anonyymi

Voisiko sen kivan kurvin maalata persujen sini-keltaisilla väreillä. Kiitokseksi hienosta tiestä.
        :DDDD

• Anonyymi

Ten points Orimattilan Erkontielle. On hieno ja asiallinen. Tosin kyllä tarkkana on oltava niissä kurveissa ettei oikaise ja sitten voi kolahtaa. Yleensä syrjäkulmien kuskit pakkaavat oikaisemaan kurveissa.

• Anonyymi

Ei mitään oo pilattu, mä tykkään tällasesta : DDDD

• Anonyymi

Samma täällä. Mä diggaan kans uutta Erkontietä :DDDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samma täällä. Mä diggaan kans uutta Erkontietä :DDDD

Kun me nyt monistumme, jotka käytämme tuonTYYPPISTÄ merkintää, niin haluan minäkin ilmoittautua. Erkontiestä taas mun näkemykset on ainakin nykyään suppeat, kun en ole siellä ollut käytännössä ollenkaan vuosiin.

Tuli mieleeni se joku "sexyboy" joka nostelin toista jalkaansa Erkonsillalla, kun olin viemässä kirjettä Aisakellon seinustalla olevaan postilaatikkoon. Se näennäisesti korjasi kenkäänsä tai lahjettaan (?), mutta oli ilmeisen feikki. Sen kulkusuunta oli sinne S-marketille päin, mutta se siinä vänkyrämutkalla silti katseli minuun päin. En ole ihan varma :DDD tajusiko sitä, mutta olihan toi aina porno asento. Sori, en osta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun me nyt monistumme, jotka käytämme tuonTYYPPISTÄ merkintää, niin haluan minäkin ilmoittautua. Erkontiestä taas mun näkemykset on ainakin nykyään suppeat, kun en ole siellä ollut käytännössä ollenkaan vuosiin.

Tuli mieleeni se joku "sexyboy" joka nostelin toista jalkaansa Erkonsillalla, kun olin viemässä kirjettä Aisakellon seinustalla olevaan postilaatikkoon. Se näennäisesti korjasi kenkäänsä tai lahjettaan (?), mutta oli ilmeisen feikki. Sen kulkusuunta oli sinne S-marketille päin, mutta se siinä vänkyrämutkalla silti katseli minuun päin. En ole ihan varma :DDD tajusiko sitä, mutta olihan toi aina porno asento. Sori, en osta.

...Oli siis nostanut toisen jalkansa siihen sillankaiteelle.

Rehellisesti sanottuna minulle aina jäi vain mielikuva että minua vainottiin/stalgeroitiin tuolla. Aina joku hyypiö hiipi siellä kannoillani. Ihan levotonta sakkia tuolla!!

Sama kävi tänne muutettuanikin. Se oli alunperin sellainen juttu, jonka luulin vahingoksi, mutta se oli outo vahinko ja varsinkin kun muutkin vuodet on olleet täynnä mystisiä tapauksia, niin ehkä seKIN oli minun stalgerointia.

Ihan normi muuttojani siis tein. Muuton jälkeen joutuu jatkuvasti ravata ulkovarastolle vieden sinne jotain tai hakien sieltä jotain, kunnes tavarat alkaa asettua normaalisti. Tuli siis ravattua siellä varastolla ja touhusin omiani. Sitten kerran sieltä poistuessani olin saada sydärin, kun naapuri rävähti siihen eteeni just kun poistuin varastista. Oli siis ihan joku v*tun yö2-tyyppinen aika eikä siellä yleensä ketään kulje silloin. Naapuri sitten vain iloisesti ja ilman sen kummempia moikkailee minua siinä??? O.O

Sanonpa vain että... toi EI OLE normaalia. Minä olen ehkä outo, mutta kuulihan se nyt että minä siinä ovea avaan eikä KUKAAN mene kohti ihmistä, joka on poistumassa ovesta. Kun ovi alkaa aueta, sitä VÄISTETÄÄN. Ja tuollainen ylipirteä tapa yöllä tupsahtaa toisen eteen on friikkiä. Vaikka olen tottunut kulkemaan öisin, on tietty protogolla miten silloin käyttäydytään. Eikä se mitenkään pahoitellut omaa käytöstään. Se myös kulki ihan friikisti. Olen sitä pähkäillyt ja ainoa jotakuinkin järkevä teoria on että se poistui omasta asunnostaan takaoven kautta (olemme rivitalo) ja se kiersi talon palatakseen etuoven kautta. Sen verran itsekin tuolla kuljen ettei moinen kulkureitti ollut järkevä siltä. Jää vain se mielikuva että se oli nimenomaan siellä vahtimassa että mitä MINÄ SIELLÄ TEEN.

No, mistäs v* SINÄ SIELLÄ TEET?

Sattumia voi olla, mutta täällä Orimattilassa niitä on jatkuvasti. Minä todellakin ihmettelen että mitä SINÄ SIELLÄ TEET? Minulla on täysin järkevä selitys, sinun syysi on todennäköisesti vain vainota minua. Ei sen sillalla voimistelleen äijänkään ollut siinä mikään tarve vahtia minun kulkua. Käykää joskus Lahdessa hei kaverit. Siellä ei tarvitse kytätä joka h*lvetin ihmistä tai ainakin tulisitten hulluksi, jos alkaisitte, koska niitä ihmisiä on niin paljon.

Jos joku siellä öisin minua vainonnut olikin jopa ihan oikealla asialla, niin se ei muuta sitä yleistä vainoamista täällä. Te olette ihan päästänne vialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna minulle aina jäi vain mielikuva että minua vainottiin/stalgeroitiin tuolla. Aina joku hyypiö hiipi siellä kannoillani. Ihan levotonta sakkia tuolla!!

Sama kävi tänne muutettuanikin. Se oli alunperin sellainen juttu, jonka luulin vahingoksi, mutta se oli outo vahinko ja varsinkin kun muutkin vuodet on olleet täynnä mystisiä tapauksia, niin ehkä seKIN oli minun stalgerointia.

Ihan normi muuttojani siis tein. Muuton jälkeen joutuu jatkuvasti ravata ulkovarastolle vieden sinne jotain tai hakien sieltä jotain, kunnes tavarat alkaa asettua normaalisti. Tuli siis ravattua siellä varastolla ja touhusin omiani. Sitten kerran sieltä poistuessani olin saada sydärin, kun naapuri rävähti siihen eteeni just kun poistuin varastista. Oli siis ihan joku v*tun yö2-tyyppinen aika eikä siellä yleensä ketään kulje silloin. Naapuri sitten vain iloisesti ja ilman sen kummempia moikkailee minua siinä??? O.O

Sanonpa vain että... toi EI OLE normaalia. Minä olen ehkä outo, mutta kuulihan se nyt että minä siinä ovea avaan eikä KUKAAN mene kohti ihmistä, joka on poistumassa ovesta. Kun ovi alkaa aueta, sitä VÄISTETÄÄN. Ja tuollainen ylipirteä tapa yöllä tupsahtaa toisen eteen on friikkiä. Vaikka olen tottunut kulkemaan öisin, on tietty protogolla miten silloin käyttäydytään. Eikä se mitenkään pahoitellut omaa käytöstään. Se myös kulki ihan friikisti. Olen sitä pähkäillyt ja ainoa jotakuinkin järkevä teoria on että se poistui omasta asunnostaan takaoven kautta (olemme rivitalo) ja se kiersi talon palatakseen etuoven kautta. Sen verran itsekin tuolla kuljen ettei moinen kulkureitti ollut järkevä siltä. Jää vain se mielikuva että se oli nimenomaan siellä vahtimassa että mitä MINÄ SIELLÄ TEEN.

Sattumia voi olla, mutta täällä Orimattilassa niitä on jatkuvasti. Minä todellakin ihmettelen että mitä SINÄ SIELLÄ TEET? Minulla on täysin järkevä selitys, sinun syysi on todennäköisesti vain vainota minua. Ei sen sillalla voimistelleen äijänkään ollut siinä mikään tarve vahtia minun kulkua. Käykää joskus Lahdessa hei kaverit. Siellä ei tarvitse kytätä joka h*lvetin ihmistä tai ainakin tulisitten hulluksi, jos alkaisitte, koska niitä ihmisiä on niin paljon.

Jos joku siellä öisin minua vainonnut olikin jopa ihan oikealla asialla, niin se ei muuta sitä yleistä vainoamista täällä. Te olette ihan päästänne vialla.

...Ihan rehellisesti se ei niinku kuulu sulle milläänlailla että mitä mä siellä varastollani teen. Se ei kuulu kenellekään mitä posteja saan ja kelle kirjeitäni lähetän. Meillä on kirjesalaisuus ja se sana "salaisuus" ei tarkoita sitä että siellä menee salaisuuksia. Vessassa käyminenkään ei ole mikään "salaisuus".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Ihan rehellisesti se ei niinku kuulu sulle milläänlailla että mitä mä siellä varastollani teen. Se ei kuulu kenellekään mitä posteja saan ja kelle kirjeitäni lähetän. Meillä on kirjesalaisuus ja se sana "salaisuus" ei tarkoita sitä että siellä menee salaisuuksia. Vessassa käyminenkään ei ole mikään "salaisuus".

...Ja jos haluaa jutella ja/tai tietää minusta jotain, niin ihan vinkiksi ettei kannata aloittaa sitä VALEHTELEMALLA. Olet vastenmielinen enkä tule ikinä kertomaan sinulle mitään. Ihminen kykenee ihan NORMAALISTIKIN keskustelemaan, jos sille on tarvetta. Ketään ei tartte juonia mihinkään juttelemaan sinun kanssani ja sinä idi**tti yrität valheellisesti saada asioita esiin.

Eli teille mietittävää että oisko se vika sitten kuitenkin teissä? Oisko niin että te olette vain s**tanan vastenmielistä seuraa etten halua jutella teidän kanssanne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Ja jos haluaa jutella ja/tai tietää minusta jotain, niin ihan vinkiksi ettei kannata aloittaa sitä VALEHTELEMALLA. Olet vastenmielinen enkä tule ikinä kertomaan sinulle mitään. Ihminen kykenee ihan NORMAALISTIKIN keskustelemaan, jos sille on tarvetta. Ketään ei tartte juonia mihinkään juttelemaan sinun kanssani ja sinä idi**tti yrität valheellisesti saada asioita esiin.

Eli teille mietittävää että oisko se vika sitten kuitenkin teissä? Oisko niin että te olette vain s**tanan vastenmielistä seuraa etten halua jutella teidän kanssanne?

...Mutta samahan on paikallisissa miehissä. Ne tietää ettei ikinä tule saamaan p*llua, joten ne vain raiskaa, ahdistelee tai just stalgeroi ja salakuvaa saadakseen edes jotain siitä, mihin heillä ei ole oikeutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Meikä on harjoittanut ihan SUORAA PUHETTA, mutta silloin ei kukaan vastaa. Mä olen ihmisille laittanut paperilappuja ja kaupoille virallista asiakaspalautetta. Sellaisiin ei kukaan koskaan vastaa. Kovin TIEDONJANOISIA te idi**tit silti olette ja epäilemättä se johtuu siitä että ette koskaan KOMMUNIKOI. Ihmiset juttelee ja keskustelee. Teillä ei selkeästi ole sellaista kykyä, joten jäätte ilman kaikesta "tiedosta", samoin kuin miehet p*llusta.

S**tanan kieroilevia juorua*koja täällä vain on eikä kukaan niistä v*jakeista edes tajua p*skaakaan asioista ympärillään. Voisitten käyttää sitä NORMAALIA keskustelu tapaa. Asioista voi oikeasti puhuakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Mulla ei kyllä ole hyvää sanottavaa kenestäkään naapuristani missään täällä paikoissa nyt tänne muutettuani. Jokainen on jotenkin ollut ihan v* ärsyttävä. Harmittomin on yksi juoppo, mutta sekin friikisti soitti kerran oveani (siis vanha äijä!) ja kysyi haluisinko kaljoitella sen kanssa.

Olen absolutisti, joten EN!!

Noinko se täällä toimitte?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Mulla ei kyllä ole hyvää sanottavaa kenestäkään naapuristani missään täällä paikoissa nyt tänne muutettuani. Jokainen on jotenkin ollut ihan v* ärsyttävä. Harmittomin on yksi juoppo, mutta sekin friikisti soitti kerran oveani (siis vanha äijä!) ja kysyi haluisinko kaljoitella sen kanssa.

...Samassa kämpässä (aika pian muuttamisenä jälkeen) ovikello soi ja sen että edes vähän raotin ovea alkoi joku pienehkö jannu (no mutta Orimattilassa on hämmentävän paljon tosi pieniä miehiä) änkeä asuntooni sanomatta sanaakaan ja sen kasvot oli vain lattiaan päin. Kyse oli sekunteista!! Siinä jouduin kaikenlaista prosessoida. Ensinnäkin tyrkkään sitä pois päin, mutta sen vain tulee ja tulee. Sekin on ihan super friikkiä!!! Mitä v*ttua sen vain raatona ja elottomana änkee yhä väkisin sisään vaikka sitä työnnetään pois päin??!?!?!

Sitten kun aikani sitä tuupin pois päin ja alan jo hiukan hätääntyä, niin sitten siitä näki että sillä jotenkin lamppu syttyi päässä. Se nosti päänsä ja hätkähtäen kääntyykin äkkiä pois (yhä sanomatta sanaakaan). Se siis hokasi jotain ja onneksi lopetti änkeämästä väkisin asuntooni. Mutta huh huh mikä kaveri!!!

Siitä VAHVASTI veikkailin että mahtoi edellinen asukas olla tietynlainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Samassa kämpässä (aika pian muuttamisenä jälkeen) ovikello soi ja sen että edes vähän raotin ovea alkoi joku pienehkö jannu (no mutta Orimattilassa on hämmentävän paljon tosi pieniä miehiä) änkeä asuntooni sanomatta sanaakaan ja sen kasvot oli vain lattiaan päin. Kyse oli sekunteista!! Siinä jouduin kaikenlaista prosessoida. Ensinnäkin tyrkkään sitä pois päin, mutta sen vain tulee ja tulee. Sekin on ihan super friikkiä!!! Mitä v*ttua sen vain raatona ja elottomana änkee yhä väkisin sisään vaikka sitä työnnetään pois päin??!?!?!

Sitten kun aikani sitä tuupin pois päin ja alan jo hiukan hätääntyä, niin sitten siitä näki että sillä jotenkin lamppu syttyi päässä. Se nosti päänsä ja hätkähtäen kääntyykin äkkiä pois (yhä sanomatta sanaakaan). Se siis hokasi jotain ja onneksi lopetti änkeämästä väkisin asuntooni. Mutta huh huh mikä kaveri!!!

Siitä VAHVASTI veikkailin että mahtoi edellinen asukas olla tietynlainen.

...Korona aikana yksi hommaa koiran. Ei oltu ennenkään juteltu, vaikka tuli vuosia asuttua seinänaapureina. Sitten sen koiran kanssa se tuli aina juttelemaan mulle, kun yritin tehdä takapihaani. Jossain vaiheessa tajusin että se yritti lauhkia sillä koirallaan. Se oli jo ennenkin puhunut samanlaisia juttuja, mutta nyt se selkeästi hoki ja yritti korostaa mulle että tää nyt on sitten vasta pentu koko että siitä tulee vielä ISOMPI. Se oli jo sitä s**tanan samaa siinä hokenut, joten jo tokaisin että meillä oli mastiffi. Se on ISOMPI. Ja se vaikeni kiukkuisen oloisena ja poistui siitä.

Jäi kyllä niiiiin olo että muija yrittää vain uhitella mulle jollain v*tun koirallaan. Mitä v*ttua??!?!! Ämmä. Sun koiras on puudeli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Korona aikana yksi hommaa koiran. Ei oltu ennenkään juteltu, vaikka tuli vuosia asuttua seinänaapureina. Sitten sen koiran kanssa se tuli aina juttelemaan mulle, kun yritin tehdä takapihaani. Jossain vaiheessa tajusin että se yritti lauhkia sillä koirallaan. Se oli jo ennenkin puhunut samanlaisia juttuja, mutta nyt se selkeästi hoki ja yritti korostaa mulle että tää nyt on sitten vasta pentu koko että siitä tulee vielä ISOMPI. Se oli jo sitä s**tanan samaa siinä hokenut, joten jo tokaisin että meillä oli mastiffi. Se on ISOMPI. Ja se vaikeni kiukkuisen oloisena ja poistui siitä.

Jäi kyllä niiiiin olo että muija yrittää vain uhitella mulle jollain v*tun koirallaan. Mitä v*ttua??!?!! Ämmä. Sun koiras on puudeli.

...Ps. heti kun näin koiran, tunnistin sen vetokoiraksi eikä ne ikinä ole vihaisia. Niistä karsitaan pois jopa sellaiset, jotka on toisille koirille vihaisia (JOPA KOIRAAT!), koska ne ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa alkaa tapella siellä vetoryhmässä. Niistä on nimenomaan poistettu ehdottomana kaikki tuollainen käytös.

Kun kuulin sen koiran sitten aina murisevan sille omistajalle, niin tuli kyllä ihmeteltyä että miten se on tuosta äkäisen edes saanut. Mitä siellä voi oikein tapahtua.

Ja... ne AINA ULVOO. Sekin on täysin normaali ja jopa toivottu ominaisuus noissa vetokoirissa. Miettiin hiukan niiden koirien käyttötarkoitusta niin ymmärtää. En ole varma onko niiden pakko siellä ulvoa, mutta siellä arktisilla mailla se on käytännössä ainoa tapa kommunikoida pitkien matkojen päähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Ps. heti kun näin koiran, tunnistin sen vetokoiraksi eikä ne ikinä ole vihaisia. Niistä karsitaan pois jopa sellaiset, jotka on toisille koirille vihaisia (JOPA KOIRAAT!), koska ne ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa alkaa tapella siellä vetoryhmässä. Niistä on nimenomaan poistettu ehdottomana kaikki tuollainen käytös.

Kun kuulin sen koiran sitten aina murisevan sille omistajalle, niin tuli kyllä ihmeteltyä että miten se on tuosta äkäisen edes saanut. Mitä siellä voi oikein tapahtua.

Ja... ne AINA ULVOO. Sekin on täysin normaali ja jopa toivottu ominaisuus noissa vetokoirissa. Miettiin hiukan niiden koirien käyttötarkoitusta niin ymmärtää. En ole varma onko niiden pakko siellä ulvoa, mutta siellä arktisilla mailla se on käytännössä ainoa tapa kommunikoida pitkien matkojen päähän.

...Mie ainakin haluaisin koiralaumani ulvovan niin maan vimmatusti, jos olisin itse siellä vammautunut ja keskellä aavaa tundraa ilman mitään merkkiä muista ihmisistä moneen kilometriin... kymmeniin... satoihin? Onneksi ääni kulkee hyvin lumen päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..."Ps. heti kun näin koiran"

On jotenkin jopa surullista miten oikeassa oli kaikesta :( Äänestä päätellen sinne tuli koira. Ok. Sitten näin sen vilaukselta aidan raosta ja vaikka vain vähän, niin tajusin että se on iso koira. Ihmettelin että kuin h*tossa noin iso koira noin pieneen asuntoon????! Ihan ensivilahdukseltaankin jo siis ihmettelin ja koin ongelmaksi.

Sitten myöhemmin näin että ok, se on vetokoira, niin heti tuli mieleen miten ihmiset ostaa just (pieniä) huskeja, VAIN ja siis täysin VAIN, koska ne on sudennäköisiä ja sitten tulee paljon ongelmia. Käsittääkseni toi husky-ongelma pitäisi jo olla niin tiedossa että ihmettelen jonkun vielä retkahtavan siihen. Joo se on söpöä, kun oma susi, mutta siihen ne ilot lakkaakin. Seurakoiraksi noi on aina s**tanallisia!!

Sitten... heti seuraavana päivänä siitä, kun se koira tuli, niin omista lähti töihin ja jätti koiran yksistään. Mä jo SIITÄKIN heti huokaisin järkyttyneenä että et kai sä nyt ole tosissasi???!! Muija toi koiran eilen työpäivän jälkeen ja nyt seuraavana aamuan lähtee vain koko päiväksi töihin. Mit* vit* sä oikein ajattelit? No, sehän sitten mekasti niin että kirjaimellisesti seinät heilui ja rytisi. Olen aidosti yllättynyt ettei se koira saanut sitä ulko-ovea hajalle. Mekastus oli nimittäin sitä luokkaa!!

Ja se mekastus myös jäi.
        Kerran naapuri leuhkalla äänellä sanoi että vie koiran olemaan tuttunsa rotweilerin kanssa ja sen muka piti koira opettaa oikeilla tavoille. Häh? Tää naapuri tosissaan yllätti mut toistuvasti t*hmyydellään. Et kai sä OIKEASTI voi olla noin v*tun aasi? Ei se toimi noin... eikä toiminutkaan. Se koira ulvoi tasan niin kauan kuin se tossa naapurissa asui. Tietenkin.

Ilman koko koiradraamaa mulla olisi jäänyt ihan positiiviset käsitykset tästä naapurista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Ka, dementia iskenyt. Niin sen koiradraaman jälkeenhän muutti joo uusi naapurista, josta mulla ei hämmentävää kyllä ole negatiivista sanottavaa.

Korjaan siis hiukan tuota liian dramaattista totemuksestani "kaikki naapurit". Mutta kuten Orimattilan vaino, niin on kyllä vaikea keksiä yhtään firmaa täältä, jossa ei olisi rikollisesti minua vainottu -.- Pitää oikein pohtimalla pohtia eikä yhtään tule mieleen. Voi kai siellä silti joku olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Ka, dementia iskenyt. Niin sen koiradraaman jälkeenhän muutti joo uusi naapurista, josta mulla ei hämmentävää kyllä ole negatiivista sanottavaa.

Korjaan siis hiukan tuota liian dramaattista totemuksestani "kaikki naapurit". Mutta kuten Orimattilan vaino, niin on kyllä vaikea keksiä yhtään firmaa täältä, jossa ei olisi rikollisesti minua vainottu -.- Pitää oikein pohtimalla pohtia eikä yhtään tule mieleen. Voi kai siellä silti joku olla.

...Eli tällaista yleistä siis naapureita. Näitä en yleensä listaa siihen vaino-kategoriaan, enkä muutoinkaan näistä siksi ole kirjoitellut. Tuli nyt vain vähän tällaista yleistämeininkiä selostettua. Tää on nimittäin tosi laajaa. Tää on jotenkin kaikista tyypillisin asia Orimattilassa, eikä mitään normaaleja ihmisiä täällä edes ole.

Te silti (ainakin osa) haluatte silti vainota ja hiillostaa tietoja minusta, niin ajattelin näin vuosien harkinnan jälkeen nyt sitten kertoa lisää asioita. Mielestäni asioista olisi silti voinut puhua ihmisiksikin ja nämä asiat on sellaisia täysin turhia, jotka ei kuulu kenellekään. Ei teillä taida olla mitään oikeaa järkevää keskusteltavaa mistään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Eli tällaista yleistä siis naapureita. Näitä en yleensä listaa siihen vaino-kategoriaan, enkä muutoinkaan näistä siksi ole kirjoitellut. Tuli nyt vain vähän tällaista yleistämeininkiä selostettua. Tää on nimittäin tosi laajaa. Tää on jotenkin kaikista tyypillisin asia Orimattilassa, eikä mitään normaaleja ihmisiä täällä edes ole.

Te silti (ainakin osa) haluatte silti vainota ja hiillostaa tietoja minusta, niin ajattelin näin vuosien harkinnan jälkeen nyt sitten kertoa lisää asioita. Mielestäni asioista olisi silti voinut puhua ihmisiksikin ja nämä asiat on sellaisia täysin turhia, jotka ei kuulu kenellekään. Ei teillä taida olla mitään oikeaa järkevää keskusteltavaa mistään?

...Joku naapuri pysäytti minut just ENNEN kauppareissua. Jälkikäteen sitäkin mietin että oliko toi nyt joku tyypillinen orimattilalainen häiriintynyt kiusa, vai viiraako sillä vain päässä.

Yritin asiallisesti monta kertaa sanoa että olen menossa kauppaan ja keli on HUONO. Tuprutti lunta ja oli kamala keli. Mä siinä vasta pihassa ja toistuvasti hoin ja loppua kohti jo äkäisemmin että OIKEASTI mun niinku täytyy mennä kauppaan ja koko reissu on vasta edessä päin etten viitsisi tässä pihassa v*tun lumipyryssä seisoskella.

Se vain silti jauhaa ja jauhaa p*skaa ilman mitään järjen häivää ja lopulta monen ystävällisen poistumisyrityksen jälkeen vain lähden siitä pyöräilemään pois ja se hullu jää vielä sinne yksistään puhumaan!! Huh huh!!

Kaikki selittää aina ihan täysin järjettömiä!! Nää on kaikki täällä ihan päästään TÄYSIN sekaisin tai just vain viivyttelee jostain häiriintyneestä syystä minua. Pidättelee minua siinä ihan vain turhan takia, kuten minua seisotettiin siinä kassallakin aina ja ne seisotus ajat vain piteni ja piteni. Tosi älyllistä toimintaa.

Vuonna 2017 myös siellä verholiikkeessä oli SAMANLAINEN umpihullu, joka ei vain lopeta sitä pälätystään. Liike oli jo sulkeutunut ja se vai pälättää ja pälättää. Mä olin sitä liikkeen sukeutumista odottanut että pääsisin jo kotiin, mutta aina vaan se ämmä jauhaa ja jauhaa ja jauhaa. Umpihullu.

Aina kun naapurit tulee puhumaan, niin ne on kuin zombeja ja mussuttaa jotain täysin psykoottista ilman järjen häivää.

• Anonyymi

Erkontien persumutkissa pysyy ainakin hereillä. Böömin kohdalla kurvissa pitää olla tarkkana jos tulee kuorma auto vastaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4572
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      12
      2677
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      177
      1789
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      261
      1610
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1490
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1357
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1297
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      73
      1291
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1262
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35