Jos minä en saa koskaan Lievän älyllisen kehitysvamman /Adhd saaneeena samoja palveluita eikä ota enää kehitysvamma puolella minua takaisin ryhmiin työkeskus ja asuntola niin minun mielestäni kaikki Kehitysvamma puolella olevat palvelut täytyy lopettaa oli vaikka vaikea älyllinen kehitysvammaisuus.
Ei ole oikein, että ne joilla selkeä älyllinen kehitysvammaisuus ilman Adhd juttua ne saa kaikki palvelut kehitysvamma puolella.
Kun taas minun lääkäri paperissa kirjoitettu tyhmä lääkäri mennyt kirjoittaa Adhd tekee ongelma jutut kehitysvamma puolella.
Josta syystä kehitysvamma puolella ei vammaissosiaali työntekijä suostu etsii minun kohdallani enää asuntolaa.
T. Henna Maria Koskela Espoosta
Kehitysvammaisten palvelut täytyy lopettaa
6
196
Vastaukset
- Anonyymi
"Kaikki pitää olla just kun minä sanon!" Jumalauta mua ärsyttää tollaset omaan napaat tuijottavat k****päät
- Anonyymi
Koko maailman, kaikkien maailman ihmisten ja yhteiskunnan täytyy siis pyöriä sinun ympärilläsi ja kaikki asiat pitää tehdä juuri niin kuin sinä haluat.
- Anonyymi
Kirjoituksesi tuo esille paljon turhautumista ja pettymystä siihen, miten palvelut sinulle järjestetään. On tärkeää, että jokaisen tarpeet otetaan huomioon yksilöllisesti, ja palvelujen suunnittelussa pitäisi aina huomioida se, mikä parhaiten tukee kunkin elämänlaatua ja itsenäisyyttä.
Jos olet kokenut, että sinua on kohdeltu epäreilusti tai että palvelusi ovat puutteelliset, kannattaa harkita seuraavia asioita:
Keskustelu sosiaalityöntekijän kanssa
Pyydä tapaamista vammaissosiaalityöntekijäsi kanssa. Voit valmistella tapaamiseen kaikki tärkeät asiat, kuten lääketieteelliset diagnoosit ja omat tarpeesi.
Oikaisuvaatimus
Jos koet, että sinulta on evätty jokin palvelu perusteettomasti, sinulla on oikeus tehdä oikaisuvaatimus päätöksestä. Tämä tulee tehdä kirjallisena, ja voit saada siihen apua esimerkiksi oikeusaputoimistosta.
Valituksen tekeminen
Mikäli et saa oikaisuvaatimuksella ratkaisua, voit valittaa hallinto-oikeuteen. Tätä varten on hyvä olla mahdollisimman paljon dokumentaatiota asiasta.
Tukihenkilön hankkiminen
Monet yhdistykset, kuten Kehitysvammaisten Tukiliitto, tarjoavat tukea ja neuvontaa palveluiden hakemisessa ja ongelmatilanteissa. Tukihenkilö voi auttaa asioiden eteenpäin viemisessä.
Sinulla on oikeus tulla kuulluksi ja saada tarvitsemasi tuki, olipa diagnoosisi mikä tahansa. Palveluiden lopettaminen kaikilta ei ole ratkaisu, mutta sinun tilanteesi ratkaisemiseen on varmasti olemassa keinoja. On tärkeää jatkaa vuoropuhelua viranomaisten kanssa ja hakea tarvittaessa apua oikeuksiin perehtyneiltä tahoilta. - Anonyymi
Silloin jos ihminen on jäänyt psykologi testeissä Laaja alaiset oppimisen vaikeudet tasolle ja saanut Adhd ja Lievä älyllinen kehitysvamma ja lääkäri paperissa lukee Adhd tekee ongelma jutut kehitysvamma vammaissosiaali työntekijät ei myönnä avustajaa jos vielä on epätasainen kyky profiili eli jos ohjauksen tarve ei ole nykyään tasainen silloin vammaissosiaali puolelta katsoo, että ei kuulu kehitysvamma puolelle.
Ja äitini ei ole jaksanut yksin huoltajana joka on piilo alkoholisteja jaksanut tapella ja tehdä valituksia, kun koko ajan sille on sanonut kaikki vammaissosiaali puolelta, että olen jäänyt Laaja alaiset oppimisen vaikeudet tasolle ja ei riitä, että ainoastaan on sosiaalinen kömpelyys joka tekee ei osaa muodotaa kaveri suhteita tai seurustelu juttua ja lisäksi kaksi sisarusta käyttää huumeita ja ne on saanut kuulla joku diagnoosi on selvittämättä jossa on, että ihmiset alkavat käyttää huumeita vaikka on käynyt lukion sisarukset.
Ja Kehitysvamma puolella työssä olevat ohjaajat ei voi auttaa minua löytää kaveria ja kun minä tarvisin ainoastaan avun, että osaisin olla ihmisten kanssa.
Minun kohdallani on todettu olevan ihmistaidot ovat jääneet kyky profiilin perusteella vaikean kehitysvamma tasolle Adhd on vaikea joillakin ihmisillä jos on selvittämättä Fasd.
Ne joilla ei ole epätasainen kyky profiili ne saa Kehitysvamma puolella kaikki palvelut minun mielestäni tuo on tosi väärin.
Jos ne kehitysvamma ihmisenä ei saa joilla Adhd tekee epätasaisen kyky profiilin.
Lisäksi ongelma on siinä Adhd hoito ei kuulu enää kehitysvamma puolelle ja mielenterveys puolella ei hyväksy asiakkaasi jos on todettu olevan lisäksi myös Lievä älyllinen kehitysvamma ja jos kehitysvamma puolella vammaissosiaali työntekijä ei ole opiskellut Adhd, Autismi tai Fasd tietoa vaan olettaa kaikki ne joilla älyllinen kehitysvamma pitäisi olla tasainen ohjaus tarve silloin jos ei ole tasainen ohjaus tarve ne kehitysvammaiset joilla on lisäksi Adhd ne perheet ei saa koskaan mitään oikeaa tukea ja niissä perheissä vanhemmat eroaa ja toinen vanhemmista alkoholisoituu yksin huoltajana ja sisarukset alkavat käyttää huumeita.
Minun lisäkseni toisen veljen lapsi voi saada Adhd tai Autismi diagnoosin saa Adhd se on geeneissä perinnöllinen. - Anonyymi
Kaikki on Marinin-Saarikon sosialistihallituksen syytä. Soteuudistus tehtiin Marinin hallituksen aikana, ei Petteri Orpon.
- Anonyymi
Kaikki on Marinin-Saarikon sosialistihallituksen syytä. Soteuudistus tehtiin Marinin hallituksen aikana, ei Orpo-Purran hallituksen aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4774095Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743116Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461470- 831294
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m20123617-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291192Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14942Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen59928- 57884
Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.70863