EU:a X joutumassa epäsuosioon jota johtaa äärioikeistolainen Musk. Petteri Orpo harkitsee valtioneuvosto ei tarvitse X.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011004156.html
Oletteko Muskin X:ä
15
207
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kukaan tarvitse X:ää eikä Metaa eikä Googlea.
X:n tilalle voi ottaa Blueskyn, Whatsappin tilalle ottaa Signalin ja Googlen sijaan voi hakea DuckDuckGo:lla. Toimivat hyvin, kokemusta on.
Gmailin sijaan voi käyttää ProtonMailia tai Tutaa.
Muitakin ilmaisia vaihtoehtoja löytyy, mutta en jaksa tässä luetella. Noilla edellä mainituilla pääsette eroon mainosten tyrkyttämisestä, vihaviesteistä, ja tietonne ovat paremmassa turvassa.
Vielä turvallisemmista, kotimaisista vaihtoehdoista voi joutua maksamaan.- Anonyymi
Hyvin pärjättiin ennen kuin oli mitään noista, turhia kaikki.
PS Mäkelä poltti päreensä Orpon aikomuksesta, joko Orpo tunnustaa että persut on uusnatseja, Muskin mielisiä joka kiihottaa euroopan äärioikeisto puolueita ottamaan vallan käsiinsä.
- Anonyymi
Kyllä näitä hitlereitä, jotka haluavat muuttaa maailmanjärjestystä oman mielensä mukaan taitaa tänä päivänä olla niin Venäjällä kuin Yhdysvalloissa ja Kiinassakin.
- Anonyymi
Trumppi määrää tänään EU:e rangaistus tullit.
He turha Suomen odottaa jäänmurtaja tilausta, Trumppi nyt on piru merrassa he he.
PertikkiNo ei muuta kuin Trump omavaraisena antaa koko kansalle kirveet käteen ja itse tahtipuikoissa laulamaan : "Kaikki joukolla jäätä särkemään, jäätä särkemään, jäätä särkemään ..."
Näyttää haluavan katkaista kaikki kauppasuhteet muualle maailmaan ja sulkeutua omaan kuplaansa.
Eikö muu maailma myöskin voisi asettaa Yhdysvalloille vielä suuremmat tuontitullit, sanotaan noin 100:n prosentin.
- Anonyymi
Not.
En ole ikinä ollut kiinnostunut sen kummemmin facesta, kuin muistakaan vastaavista viestintä välineistä. Syy ei ole poliittinen. En vain halua sitoutua mihinkään jengiin, ja mun mielestä anonymiteetti on yks tärkeimmistä asioista, minkä netti tuonut keskustelukulttuuriin.
Korostan anonyymiteettiä. Se sananvapauden kannalta tärkeä asia. Vaikkakin huvittaa, tälläkin palstalla aonyyminikit haukkuu toisia abonyyminikkejä sen sijaan, että keskustelusivat asioista.
Mutta juu. Netti kanaviin sotkeentunut tottakai politiikka. Niitten valinnassa oltava tarkka. Virallisemmissa asioissa pitää olla mahdollisimman puolueeton ja neutraali kanava käytössä. Lisäks pitäis olla mahdollisimman kattava, siis suosittu foorumi.
Ikävä kyllä kaikki globaalit nettifoorumit on poliittisesti suurten maitten hallinnassa. Net voivat moderoida niitten sisällön omia tarkoitusperiään vastaaviksi.
Mä en arvioi, pitäiskö valtioneuvoston lopettaa X:n käyttö. Kun ei taida olla kovin vaihtoehtoja. Oma, suomalainen foorumi ei ole ratkaisu. Väkisinkin se ei ole mitenkään kv- ratkaisu. Lisäks se olisi helposti totalitaristinen kanava.
Jos olemassa jokin yhtä suuri ja puolueeton vaihtoehto, sitten pois X:stä. Mutta kun ei taida olla olemassa.
=DW= Liityin kauan sitten facebookiin kun sukulaiset ja kaverit on, facessa on pari muuta juttua, ei siinä olemisessa sen kummempaa merkitystä kohan on.
Mikäli Trumpin mielenterveys tuosta vielä pahenee niin hän joutuu hoitoon.- Anonyymi
Lisän vielä sen kohan että facebookissa on oikea nimi täälä en saanu vahettua enään eli nimmari on
trumppi nolo pertrikki
kaikki kolme pienelä kirjotettuna peräjälkeen Anonyymi kirjoitti:
Lisän vielä sen kohan että facebookissa on oikea nimi täälä en saanu vahettua enään eli nimmari on
trumppi nolo pertrikki
kaikki kolme pienelä kirjotettuna peräjälkeenMulla on ainakin yksi seuraaja, sekin Persu.
- Anonyymi
En ole facessa kyllä whatchapissa sen nopean kätevyyden takia.
- Anonyymi
Minä en ole missään sosiaalisen media jutuissa mukana. Jos haluan saada yhteyden ystäviin tai sukulaisiin, niin olen huomannut että puhelimella onnistuu, muuta en tarvitse. Puhelimessani ei ole edes nettiä, mutta hyvin soittaa ja tekstaa. Facet ja äksät ja mitä niin nyt on, ovat ihan turhia, ne vain vähentävät ihmisten välistä kanssakäyntiä ja sitten valitetaan miten ollaan yksinäisiä.
- Anonyymi
Riippuu mihin miten käyttää, jollain kaveri piiri jutussa. Facen sisällä voi olla monella tapaa suljetuissa ryhmissä, asuinalueemme aktiivi jäsenet pitävät yhteyttä toiminnan vuoksi, samoin näkyy olevan kyläyhteisöissä.
Mummot pitää ompeluseuroja, tapa saada yhteyttä perustuu vapaaehtoisuuteen. - Anonyymi
Luuleeko aloittaja, että joku mummo täällä on Muskin X:ä
- Anonyymi
Vaarilla ei ole suomen kieli hallussa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708