Suomen Luterilainen kirkko kerää vuositasolla Suomessa yli miljardi euroa kirkollisveroja. Vuonna 2023 verokertymän nousu oli 100 miljoonaa euroa, tänä vuonna nousu tulee olemaan 40 miljoonaa euroa. Eli, kyseessä on todella isot summat. Tänä vuonna tuon 40 miljoonan verokertymän lisäyksen lisäksi kuusitoista seurakuntaa nostaa vero prosenttia. Kyllähän noilla euroilla (miljardi euroa) melkoisen organisaation pyörittää, ja lukemmattoman määrän turhia virka, sekä muita työntekijöitä. Lisäksi rahaa jää vielä mukavasti kaikkeen muuhun puuhasteluun. Kirkko puolustelee Suomen lailla suojeltua härskiä verojen keruuta, että he huolehtivat hautausmaiden hoidosta, ja yllä pidosta. Olisikohan aika irroittaa tämä hauatausalue toiminto seurakuntien toiminnasta, jonka jälkeen seurakunnat voisivat itse hoitaa oman rahoituksensa sieltä mistä itse keksivät raha hanojen aukeavan. Vaikkapa sieltä kolehti haavista, jota joka sunnuntai aamuisin ukoilta, ja mummoilta kerätään. Valtion/kirkon yhteys toisiinsa pitäisi purkaa välittömästi. Voidaan vain kysyä, miten paljon Suomen valtio voisi rahoittaa tuolla säästyvällä miljrdilla eurolla em. terveyden hoitoa ym. vastaavaa, joka nyt siis menee lähes kokonaan täysin tehottomaan toimintaan. Jos siis asian ilmaisisi "kankkulan kaivoon, ja papin persiiseen".
Almu papin kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa.
19
417
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedät papit tekevät illan pimetessä. Strap-on
- Anonyymi
En usko. En maksa. Törkeää jo vuosisatoja.
- Anonyymi
Kirkolla on varaa laittaa menemään 2 miljoonaa per viikko. Kuulostaa uskomattomalta. Kasteessa ei pitäisi automaatista kytköstä tulevaksi kirkollisveron maksajaksi. Mahdollisuud siihen liittyä pitäisi olla vasta aikuisiällä. Mutta ei pappihan on varmistamassa asian kastehetkellä.
- Anonyymi
Ei pääse taivaaseen jos ei kuulu evl kirkkoon.
- Anonyymi
Kirkollisveroa pitäisi korotta, nämä pienet maksut ei tunnu muuten, oikein missään.
Minä olen korotus linjalla. - Anonyymi
Kirkollisveroa pitäisi korotta, nämä pienet maksut ei tunnu muuten, oikein missään.
Minä olen korotus linjalla. Ehottomasti aenakin 40 rosenttia tuloista pitäisi nostaa satu olennon palavomiseen - Anonyymi
Nimenomaan täysin keksitty. Katson keskustaa ja mietin tätäkö se jumala halusi. Ei vttu voi olla totta. Höpö hommia ja eahankeruuta tuhansia vuosia.
- Anonyymi
Jokaisen henkilökohtainen valinta,maksaako vai ei.
- Anonyymi
Alappa yrittäjäksi, pakko maksaa
- Anonyymi
Ilman uskontoo sotiminen on mahdotonta.
- Anonyymi
Näkyy tapahtuvan ilman uskontoon Venäjä & Ukraina.
- Anonyymi
Piruntorjuntatykin eli kirkontornin pystyssä pitämiseen tarvitaan miljardi euroa tai muuten piruntorjuntatykit rapistuvat käsiin.
- Anonyymi
Kirkollispuuroa nälkäisille joka päivä.
- Anonyymi
Ortodoksit kilpailevat? Jehovan todistajien valtakunnansalit.
- Anonyymi
Seurakunnan kolehti kilahtaa Afrikan suuntaan. Lähetystyötä Afrikkaan. Seurakunnan työntekijät ovat ulkomaanpäivärahalla töissä Afrikassa.
- Anonyymi
Kuhmon kirkko olis pitäny rakentaa Kuhmonniemelle, nyt se on Markkulan nurmella.
- Anonyymi
Luterilainen kirkko on Suomen parhaiten pärjäävä liikelaitos.
- Anonyymi
Piruntorjuntatykin, kirkontornin pystyssä pitämiseen eurot valuvat.
- Anonyymi
Tiedoksi, että ordotoksi maksavat korkeampaa kirkollisvero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011631- 2101507
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31979Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K55809Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k48752Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702