Almu papin kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa.

Anonyymi-ap

Suomen Luterilainen kirkko kerää vuositasolla Suomessa yli miljardi euroa kirkollisveroja. Vuonna 2023 verokertymän nousu oli 100 miljoonaa euroa, tänä vuonna nousu tulee olemaan 40 miljoonaa euroa. Eli, kyseessä on todella isot summat. Tänä vuonna tuon 40 miljoonan verokertymän lisäyksen lisäksi kuusitoista seurakuntaa nostaa vero prosenttia. Kyllähän noilla euroilla (miljardi euroa) melkoisen organisaation pyörittää, ja lukemmattoman määrän turhia virka, sekä muita työntekijöitä. Lisäksi rahaa jää vielä mukavasti kaikkeen muuhun puuhasteluun. Kirkko puolustelee Suomen lailla suojeltua härskiä verojen keruuta, että he huolehtivat hautausmaiden hoidosta, ja yllä pidosta. Olisikohan aika irroittaa tämä hauatausalue toiminto seurakuntien toiminnasta, jonka jälkeen seurakunnat voisivat itse hoitaa oman rahoituksensa sieltä mistä itse keksivät raha hanojen aukeavan. Vaikkapa sieltä kolehti haavista, jota joka sunnuntai aamuisin ukoilta, ja mummoilta kerätään. Valtion/kirkon yhteys toisiinsa pitäisi purkaa välittömästi. Voidaan vain kysyä, miten paljon Suomen valtio voisi rahoittaa tuolla säästyvällä miljrdilla eurolla em. terveyden hoitoa ym. vastaavaa, joka nyt siis menee lähes kokonaan täysin tehottomaan toimintaan. Jos siis asian ilmaisisi "kankkulan kaivoon, ja papin persiiseen".

19

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedät papit tekevät illan pimetessä. Strap-on

• Anonyymi

En usko. En maksa. Törkeää jo vuosisatoja.

• Anonyymi

Kirkolla on varaa laittaa menemään 2 miljoonaa per viikko. Kuulostaa uskomattomalta. Kasteessa ei pitäisi automaatista kytköstä tulevaksi kirkollisveron maksajaksi. Mahdollisuud siihen liittyä pitäisi olla vasta aikuisiällä. Mutta ei pappihan on varmistamassa asian kastehetkellä.

• Anonyymi

Ei pääse taivaaseen jos ei kuulu evl kirkkoon.

• Anonyymi

Kirkollisveroa pitäisi korotta, nämä pienet maksut ei tunnu muuten, oikein missään.
      Minä olen korotus linjalla.

• Anonyymi

Kirkollisveroa pitäisi korotta, nämä pienet maksut ei tunnu muuten, oikein missään.
      Minä olen korotus linjalla. Ehottomasti aenakin 40 rosenttia tuloista pitäisi nostaa satu olennon palavomiseen

• Anonyymi

Nimenomaan täysin keksitty. Katson keskustaa ja mietin tätäkö se jumala halusi. Ei vttu voi olla totta. Höpö hommia ja eahankeruuta tuhansia vuosia.

• Anonyymi

Jokaisen henkilökohtainen valinta,maksaako vai ei.

• Anonyymi

Alappa yrittäjäksi, pakko maksaa

• Anonyymi

Ilman uskontoo sotiminen on mahdotonta.

• Anonyymi

Näkyy tapahtuvan ilman uskontoon Venäjä & Ukraina.

• Anonyymi

Piruntorjuntatykin eli kirkontornin pystyssä pitämiseen tarvitaan miljardi euroa tai muuten piruntorjuntatykit rapistuvat käsiin.

• Anonyymi

Kirkollispuuroa nälkäisille joka päivä.

• Anonyymi

Ortodoksit kilpailevat? Jehovan todistajien valtakunnansalit.

• Anonyymi

Seurakunnan kolehti kilahtaa Afrikan suuntaan. Lähetystyötä Afrikkaan. Seurakunnan työntekijät ovat ulkomaanpäivärahalla töissä Afrikassa.

• Anonyymi

Kuhmon kirkko olis pitäny rakentaa Kuhmonniemelle, nyt se on Markkulan nurmella.

• Anonyymi

Luterilainen kirkko on Suomen parhaiten pärjäävä liikelaitos.

• Anonyymi

Piruntorjuntatykin, kirkontornin pystyssä pitämiseen eurot valuvat.

• Anonyymi

Tiedoksi, että ordotoksi maksavat korkeampaa kirkollisvero.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1631
    2. 210
      1507
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      979
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      55
      809
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      765
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      48
      752
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      712
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    Aihe