Olin joskus vuosia sitten itsekin olkapään magneettikuvauksessa ja se oli yllätyksekseni ahdistava tilanne minullekin. Alkuohjeissa sanottiin, että tilanteessa voi toivoa haluamaani musiikkia kuultavaksi kuulokkeiden kautta.
No, se ei ihan onnistunut se musiikkitoive vaan kuulokkeista alkoi kuulua jotain paikallisradion täyttä junttimusiikkia jota olen aina vihannut. Kone itsessään piti melkoista jyrinää koko ajan.
Olkapään kuvauksessa koko yläruumis siis pää ja ylävartalo rintakehän yläosaa myöten on ahtaassa putkessa joka jyrisee ja korvissa soi joku äärettömän typerä musiikki. Minulla meinasi todella tulla paniikki siinä tilanteessa, mutta ajattelin että ei tähän ainakaan voi kuolla ja että raavas mies ei ääniä pelkää.
Kuvaus ja jyrinä kestivät ehkä jonkun parikymmentä minuuttia yhteensä ja olin todella hirveän helpottunut kun toimitus loppui.
Kukaan ei varotellut etukäteen mistään. Käteen annettiin kuitenkin joku hälytysnappi ja sanottiin että paina siitä jos jotain tapahtuu. Ajattelin että se tarkoittaisi jotain koneen äkillistä häiriötä tms.
Suosittelen niille jotka menevät samaan tutkimukseen että ottavat jonkun rauhoittavan lääkityksen kaiken varalta.
Vaikka itse kuvittelen olevani vahvahermoinen mies joka ei vähästä pelästy, niin kokemus ei minulle ollut ollenkaan kevyt ja miellyttävä
vaikka kyseessä oli pelkkä olkapään kuvaus joka kuulostaa hyvin yksinkertaiselta ja nopealta toimitukselta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0d6cb9ab-5cfd-44a2-9fc3-5b719276e012
Olkapään magneettikuvaus - melkoinen kokemus
7
316
Vastaukset
- Anonyymi
Herjestas sentään mitä traumoja ihmisillä on . Ei hermoista tietoakaan jos tommonen ahdistaa !
- Anonyymi
Mikä olikaan oma kokemuksesi vastaavassa tilanteessa mistä aloittaja kertoi? Hän ei sentään kuollut kuten lehden kertomalle potilaalle kävi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä olikaan oma kokemuksesi vastaavassa tilanteessa mistä aloittaja kertoi? Hän ei sentään kuollut kuten lehden kertomalle potilaalle kävi.
Vielä ei tiedetä, mikä potilaan kuoleman aiheutti. Syy selvinnee aikanaan.
kylmätotuus
- Anonyymi
Ei se niin mukava kokemus ole varsinkaan ensikertalailaiselle.
En minäkään tykkää mennä siihen tunneliin ja kuunnella sitä
säkättävää jyrinää. Tulee heti olo, että haluaa pois. - Anonyymi
Ei magneettikuvausta tarvitse pelätä ja nykyaikaiset koneet eivät hirveästi metelöi.
Kuvattavalle laitetaan kuulosuojaimet, joista kuuluu musiikkia. Toivemusiikkia se ei aina ole.
Linkissä kerrottiin, että potilas nukutettiin ennen kuvaamista. Enpä ole moisesta tavasta aiemmin kuullut.
On minullekin tuollainen kuvaus tehty, eikä se tuntunut oikeastaan yhtään miltään.
kylmätotuus - Anonyymi
Jumakauta , jos on jokin syd. vika ennestään
kyllä pitäis lääkäreitten varottaa ja hoitaa potilas niin ettei ainakaan kuole,
aivan kauhee tarina,
onneksi alottaja selvisi kuitenki tilanteesta kohtuulisen hyvin, vaikka kokemus oli kammottava,
olisi ollu mullekki,
---
aikoinaan pelkäsin kuollakseni silmäleikkausta, kerroin pelkoni lääkärille samoin sydävikani, ne lääkitsi minut ensin hyvin ja happilitteet laittoi naamaan
itse leikkaus oliki nopea ja helppo, pelokoni oli turha, mutta lääkärit ootti huomioon pelkoni ja hoitivat sen mukaan että leikkaus onnistui hyvin. - Anonyymi
Olin TT-viipalekuvauksissa joka oli muuten ok , mutta laskimoon työnnetty varjoaine aiheutti punoitusreaktiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1041804- 2091577
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591040Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311010Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K61917En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k52833Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49795Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉61782The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5782Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37777