Kaikki voivat vaurastua

Anonyymi-ap

Jos pörssiomistuksesi on yli 45 000e, se on suomalaisten keskimääräistä salkkua isompi. Mediaani on paljon pienempi, mutta sillä ei väliä.

24

319

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä syön 🍕🍟🥩🌮🥗🍔🎂🍰🍬 ja juon 🥂🍺🍸🍷☕️ , on pakko ostaa uusia 👚👖🩲👟🥾 ja pari kertaa vuodessa ✈️🏖. Äskettäin meillä oli 🚽🛁- remontti joka maksoi maltaita. Lisäksi on 🐱🐱 jotka on ruokittava ja eläinlääkärissäkin joskus käytettävä. 🏠🌳🌸🌺🌼🌷🌹 on kiva olla olemassa mutta on siitäkin kuluja kuten kiinteistövero, sähkölaslut ja jätehuolto sekä tietysti mökkimatkoihin menevä bensa. Täytyy siis tunnustaa ettei löydy tuota 45 000 🙈

• Anonyymi

Näin on. Hyvin harvalla löytyy. Suomalaisten sijoittajien mediaani onkin vain 6 000 euroa.

Keskiarvo 45 000 tulee siitä, kun lasketaan sijoitukset yhteen ja jaetaan kahdella, kun taas mediaani on se, kun otetaan tasan keskimmäinen sijoituspotin suuruus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Hyvin harvalla löytyy. Suomalaisten sijoittajien mediaani onkin vain 6 000 euroa.

Keskiarvo 45 000 tulee siitä, kun lasketaan sijoitukset yhteen ja jaetaan kahdella, kun taas mediaani on se, kun otetaan tasan keskimmäinen sijoituspotin suuruus.

Mitäpä jos hyväkäs siirtyisit talous-sivuille hilloinesi.

• Anonyymi

Ai lennät pari kertaa vuodessa ulkomaille?

No, jos aatellaa, että yksi keikka kustantaa 500 eli 2 x 500 on tonni (83e/kk), niin sijoittamalla ne rahat ikävuosina 25-65, niin sinulla olisi eläkkeelle jäädessä koossa 270 000e.

Tämä kuvastaa sen miten helppoa ja varmaa sijoittamalla on vaurastua, mutta silti 95% yrittää mieluummin lottoomalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, jos aatellaa, että yksi keikka kustantaa 500 eli 2 x 500 on tonni (83e/kk), niin sijoittamalla ne rahat ikävuosina 25-65, niin sinulla olisi eläkkeelle jäädessä koossa 270 000e.

Tämä kuvastaa sen miten helppoa ja varmaa sijoittamalla on vaurastua, mutta silti 95% yrittää mieluummin lottoomalla.

Mene nyt jo salkkuinesi 👋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä jos hyväkäs siirtyisit talous-sivuille hilloinesi.

Se ei ole sinulta pois, jos joku toinen kuhmoislainen saa innostuksen alkaa sijoittamaan. Ja siten nauttii seniorina elintasosta, joka ei kuuluisi oman tuloluokan ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta sittenhän minulta jäisi kokematta kaikki ne ihanat matkaekämykset nyt kun vielä olen hyväkuntoinen reissaamaan. Että jättäisin ne väliin ja odottaisin koko ikäni että mulla on vanhuksena rahaa jonka joku hoivapalvelun tarjoaja sitten kaiken nyysii ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta sittenhän minulta jäisi kokematta kaikki ne ihanat matkaekämykset nyt kun vielä olen hyväkuntoinen reissaamaan. Että jättäisin ne väliin ja odottaisin koko ikäni että mulla on vanhuksena rahaa jonka joku hoivapalvelun tarjoaja sitten kaiken nyysii ?

Äkkiä sulaa tili tyyliin vessapaperirullan vaihto 5€, aamutossujen jalkaan laittaminen 2€, kuulokojeen patterien vaihto 15€… sinne menee eikä riitäkään. Reissaa ihmeessä, kukaan tiedä miten kauan edes elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu. Kerran täällä nuoria ollaan ja raha on tehty käyttöä varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole ihan yksi eikä kaksi ihmistä jotka on elämässään jättäneet tekemättä vaikka vallan mitä kun tarkoitus on ollut tehdä sitten eläkkeellä. Että sitten on aikaa ja mahdollisuus mennä ja tehdä kaikkea mistä on koko ikänsä haaveillut. Ihminen on siinä iässä yli kuusikymppinen ja monella on jo vaivoja … ja valitettavan moni saa jonkun vakavam diagnoosin silloin kun on juuri jäänyt eläkkeelle ja sen oikean elämän pitäisi alkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole ihan yksi eikä kaksi ihmistä jotka on elämässään jättäneet tekemättä vaikka vallan mitä kun tarkoitus on ollut tehdä sitten eläkkeellä. Että sitten on aikaa ja mahdollisuus mennä ja tehdä kaikkea mistä on koko ikänsä haaveillut. Ihminen on siinä iässä yli kuusikymppinen ja monella on jo vaivoja … ja valitettavan moni saa jonkun vakavam diagnoosin silloin kun on juuri jäänyt eläkkeelle ja sen oikean elämän pitäisi alkaa.

Julki kaikkien nimet, jotka eivät ole tajunneet käyttää rahojaa ennen kuin ovat 70! Eli missä ovat ne, jotka köyhäilee, mutta omaisuus (kotia ei lasketa) yli 100 000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julki kaikkien nimet, jotka eivät ole tajunneet käyttää rahojaa ennen kuin ovat 70! Eli missä ovat ne, jotka köyhäilee, mutta omaisuus (kotia ei lasketa) yli 100 000.

No vaikka minä. En tosin ole vielä kuuttakymmentä eli vielähän tässä ehtii. Enkä aio tosiaan minua kerran päivässä patjalla kääntäjälle koko elämäntyöni rahoja antaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa olla köyhä siinä vaiheessa kun ei pysty enää itse tulemaan toimeen kotona. Vanhuspalvelut tyhjentävät pankkitilin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No vaikka minä. En tosin ole vielä kuuttakymmentä eli vielähän tässä ehtii. Enkä aio tosiaan minua kerran päivässä patjalla kääntäjälle koko elämäntyöni rahoja antaa.

Miksi köyhäilet? Se sairastuttaa ihmisen ja ympäristönsä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi köyhäilet? Se sairastuttaa ihmisen ja ympäristönsä?

En ole köyhillyt mutta en myöskään törsäillyt.

• Anonyymi

Olisihan sekin yksi vaihtoehto, että tämä kunta erikoistuis sijottamiseen. Suorastaan houkuttelisi ihmisiä vaihtamaan lottoamisen sijoittamiseen. Suomessahan oli se hölmö kunta, joka aloitti lottoamisen joskus 20 vuotta sitten. Lotto palauttaa 45%, kun sijoittaminen palauttaa 107-109% yli ajan.

• Anonyymi

Sijoituksissa on noin 800 000 € ja niitten nimellisarvo laskee koko ajan samalla kun valtio ja kauppiaat pyörittää inflaatiota. Mitähän tekis rahoilla ennenkuin loppuvat kokonaan? Matkustellut olen jo omiksi tarpeiksi.

• Anonyymi

Anna vaikka mulle 🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anna vaikka mulle 🤗

"Anna vaikka mulle" Se on just tuo, kun tavallinen väki ajattelee 800 000 sijoitussalkkua jonain arpavoittona. Se on kovan työn tulos, että saa tuollaisen aikaan. Ensin pitää tienata. Sitten pitää odottaa. Ja sitten, kun sen vuosikymmenten jälkeen saa aikaan, niin ei siitä nettona riitä kuukaudeksi kuin 2 000e! Jos siis haluaa, että pääoma ei pienene.

Eli monista tuntuu, jos on tuollainen (olkoonkin, että 800 000 on iso salkku), niin pitäisi jakaa kaikille ja että on etuoikeutettu jne. Ei se oo ku kaks tonnii kuussa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Anna vaikka mulle" Se on just tuo, kun tavallinen väki ajattelee 800 000 sijoitussalkkua jonain arpavoittona. Se on kovan työn tulos, että saa tuollaisen aikaan. Ensin pitää tienata. Sitten pitää odottaa. Ja sitten, kun sen vuosikymmenten jälkeen saa aikaan, niin ei siitä nettona riitä kuukaudeksi kuin 2 000e! Jos siis haluaa, että pääoma ei pienene.

Eli monista tuntuu, jos on tuollainen (olkoonkin, että 800 000 on iso salkku), niin pitäisi jakaa kaikille ja että on etuoikeutettu jne. Ei se oo ku kaks tonnii kuussa!

Ei kun mietin että jos on isokin stressinaihe että mitä rahoillaan tekisi niin minä voin jeesata. 😂

• Anonyymi

Suomalaisten keskimääräin salkku 45 000, mutta kuhmoislaisten vain 21 000. Mistäköhän kertoo?

• Anonyymi

Mitäpä jos keskittyisit ihan vaan omiin saldoihisi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä jos keskittyisit ihan vaan omiin saldoihisi ?

Kyllä se on yhteisen pohdinnan aihe, onko kuntalaisissa varakasta vaiko persaukista sakkia. Mieluummin varakkaammasta päästä, totta kai.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on yhteisen pohdinnan aihe, onko kuntalaisissa varakasta vaiko persaukista sakkia. Mieluummin varakkaammasta päästä, totta kai.

Mitä väliä, varakkaat täällä rahojaan levittele. Tilillä on paras turva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      318
      2923
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      56
      2655
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1440
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1293
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1089
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70