Koirapuistot ovat hyvä keksintö koirien sosiaalisen käyttäytymisen opetteluun ja ulkoiluun.Siinä samassa vois omistajat kans opetella käyttäytymistapoja.tänne Ilomantsiin saatiin pitkän odottelun jälkeen hieno koirapuisto mmutta kaipa se kohta joudutaan sulkemaa tyhmien käyttäjien takia.Siinä on isoille ja pienille koirille iso oma puoli mutta lukutaidottomat koirien omistajat päästää pienten koirien puolelle isoja koiria joten pienet ei pääse ollenkaan aitaukseen,vaikka porteissa onaika isot kyltit kumpi puoli on kummillekin.Ei uskoisi että lukutaidottomia löytyy nykyisin niin paljon.....luettakaa ne kyltin lukutaitoisilla ja ottakaa opiksenne,,,,kiitos
koirapuisto
5
203
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi sentään kaksi puistoa, yleensä nuo väärällä puolella olevat väistää kyllä, jos portille menet omasi kanssa, vaikka ärsyttäähän se joutua vaatimaan ns. oikeutta. Ja monesti muuten pienten puolella on joku säkäkorkeusraja, mutta kuka haluaa laittaa oman villakoiransa tuntemattoman staffin kanssa samaan aitaukseen tosta vaan? Koirapuisto on kamala paikka opettaa koiraa sosiaaliseksi, siinä kun epävarma tai arka pakotetaan täysin vieraiden joukkoon tuosta vaan, mutta sosiaaliselle ja varmemmalle koiralle oiva paikka purkaa energiaa ja nähdä muita. En ite kyllä enää käy kuin tuttujen koirien kanssa koirapuistossa, huonoja kokemuksia muista. Itellä iso kiltti 40kg narttu, joka leikattunakin joutui kerran seitsemän leikkaamattoman ison uroksen astumisen kohteeksi, muiden omistajat nauroivat vaan, että kyllä se narttu komentaa uroksia jos haluaa (ei uskaltanut, juoksisi aina vaan karkuun, menin ite hutkimaan koirat pois päältä, osa jo tappeli miltei keskenään, nuoria alle 2v. poikia kun kaikki oli, vanhin vain kuunteli minua). Yhdellä kertaa taas meidän jo ollessa puistossa yksi päästi oman saksanpaimenkoiransa yllättäen portista sisään tulematta itse edes sisään, se narttukoira hyökkäsi samantien omani kimppuun, onneksi olin lähellä ja se koira kuunteli heti minua kun maahan pannasta vedin oman koirani huutaessa kauhusta ja kivusta. Omalle jäi traumat, sentään lääkärikäynnin ja lääkkeet suostui se toisen koiran omistaja maksamaan. Nykyään kun käydään puistossa, laitan pyörän lukolla portin kiinni, eli jos joku haluaa yllättäen tulla, ei onnistu. Tuttujen koirien kanssa vain käydäänkin.
Mutta tosiaan yksi mätä koiran omistaja väärällä puolella tai tosta vaan sisään tullen pilaa muiden puistoilut. Koirametsät kivempi juttu, mutta toki ne maksaa ja monen koiran kanssa ehkä kätevämpää.- Anonyymi
Totta. Koirametsät on Parempi!
Koirapuistoissa ihmiset tuo tahalteen agrejakin koiria, ja se on kurjaa muille koirille.
Koirapuistot pitäs olla niin, et esim 4 aitausta. Ni vois yksinkin juoksuttaa, jos pelkää yms. Ni aidanläpi näkis, haistais muut kuitenkin turvallisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Koirametsät on Parempi!
Koirapuistoissa ihmiset tuo tahalteen agrejakin koiria, ja se on kurjaa muille koirille.
Koirapuistot pitäs olla niin, et esim 4 aitausta. Ni vois yksinkin juoksuttaa, jos pelkää yms. Ni aidanläpi näkis, haistais muut kuitenkin turvallisesti.Samaa mieltä olen, yksi aitaus ei riitä mitenkään, ei aina kaksikaan. Ja kaikkiin päälle ne eteiset, mitä uudemmissa puistoissa on ennen itse puistoa, missä hihna omalta otetaan ja haistelee muita.
- Anonyymi
Jos pienten puoli on Tyhjä, miksei voi päästää esim. Jos isojen puolella samaa sukupuolta oleva, eikä halua sinne päästää etteivät tappele?
Minä vien kummalle puolelle vaan ison. Ja, kun joku pientään tuo, ni otan omani pois aitauksesta.
Voit siis vaikka sanoa, et olisit tulossa, mut liian isoa seuraa. Ja pyytää viemään toiselle puolelle, tai pois siksi aikaa, et omasi saa juosta. - Anonyymi
Täälläpäin saku tuodaan puistoilemaan, ja emäntä palaa autolleen selaa puhelintaan🙈
Siellä sitte muiden koirien omistajat puolustaa omiaan, sakun riekkuessa karvat pystyssä millon kenenkin koiran kimpussa
Sosialistamista on monenlaista..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3001149Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.82963- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31819- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56699