Silmälasien sopimushinta?

Anonyymi-ap

69

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ole maahanmuttaja niin hinnalla ei ole väliä, muille se on halvimmat mahdolliset ja näistäkin joudut taistelmaan että saat

• Anonyymi

Jos kela maksaa lasit niin ei kannata ensin maksaa niitä omalla rahalla ja hakea korvausta kelasta myöhemmin, korvaavat minimisumman mikä on joitakin kymppejä riippumatta tarvittavista laseista. Tästä on ikävä kyllä omakohtaista kokemusta.

• Anonyymi

Samoin. Sain 58,99€

• Anonyymi

En ole koskaan käyttänyt maksusitoumusta enkä tiedä miten se toimii. Jos saa maksusitoumuksen, mikä se on suuruudeltaan ja voiko itse kustantaa yli menevän osuuden myös maksusitoumuksessa jos haluaa kalliimmat lasit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt maksusitoumusta enkä tiedä miten se toimii. Jos saa maksusitoumuksen, mikä se on suuruudeltaan ja voiko itse kustantaa yli menevän osuuden myös maksusitoumuksessa jos haluaa kalliimmat lasit?

voit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin. Sain 58,99€

Mikä oli lasiesi oikea hinta?

• Anonyymi

Rismassa myywwään silmäklaseja kuus euroo.
      Sinne heti aamutuimaan.

t.keski Savon Risma hortoilija

• Anonyymi

Jrjestys on pikea.ensin matut siten muut ja viimedrnä savolaiset
      Qassi Massif Al-gela

• Anonyymi

Kela on kilpailuttanut silmälasien hinnat ja hyväksyttävä summa riippuu mm. siitä missä asut.

Vaihteluväli on jotain 20 - 200 euroa.

• Anonyymi

.... Joka asuu perähikiällä saa max 20e maksavat hikiset pullonpohjarillit🫢😁...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.... Joka asuu perähikiällä saa max 20e maksavat hikiset pullonpohjarillit🫢😁...

Ei riitä. Vaikkei kela ihan kalleimpia kustanna niin jotain ralph laurenin, pradan tai guccin keskihintaisia malleja halvemmat loukkaavat perustuslakimiehen ihmisarvoa. Ja ylipäänsä savolaiseen oikeustajuun ei mahdu mitkään halpalasit kun kerran kela maksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei riitä. Vaikkei kela ihan kalleimpia kustanna niin jotain ralph laurenin, pradan tai guccin keskihintaisia malleja halvemmat loukkaavat perustuslakimiehen ihmisarvoa. Ja ylipäänsä savolaiseen oikeustajuun ei mahdu mitkään halpalasit kun kerran kela maksaa.

Voisitko lopettaa tuon vittuilun ja mennä hoitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko lopettaa tuon vittuilun ja mennä hoitoon.

Savolaiselle vähäjärkiselle läskilinssille vittuilu ei ole sairaus vaan suorastaan velvollisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Instrussa ainakin on usein poistomalleja jotka menee kelakorvaukseen. Itse ostin merkkilasit.

Huonoa on se ahneus jolla silmälasiliikkeet porrastaa hintoja näköalueen mukaan vaikka linssit hiotaan koneella automaattisesti ja luultavasti muutamassa minuutissa. Ihan törkeitä hintoja. Lisäksi Instrun optikko oli joku vittumainen uskovaisämmä joka kuvitteli tekevänsä jonkun palveluksen kun sain asioida sielä ja edulliset lasit. Olen sairaseläkkeellä. Kyllä Instrultakin hymy hyytyisi jos Kela -asiakkuus siirtyisi toiseen liikkeeseen ja toivon tätä.

Omat kaksteholasit jotka kela korvasi, niin suorastaan hengenvaaralliset koska halvimmat ja näköalue minimaalinen, en suosittele.

• Anonyymi

Kertooko ne mistä saa siihen hintaan, kun pitäis saada linssitkin?

• Anonyymi

Kyllä ne kertoo, kun haet toimeentulotukea ja ilmoitat tarvitsevasi silmälasit. Jos olet toimeentulotukeen oikeutettu, saat maksusitoumuksen silmäaseihin ja tarvittaessa optikolle. Aika moni silmälasiketju on mukana Kelan sopimuksissa. Lue lisää aiheesta Kelan sivuilta tai kysy Kelasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne kertoo, kun haet toimeentulotukea ja ilmoitat tarvitsevasi silmälasit. Jos olet toimeentulotukeen oikeutettu, saat maksusitoumuksen silmäaseihin ja tarvittaessa optikolle. Aika moni silmälasiketju on mukana Kelan sopimuksissa. Lue lisää aiheesta Kelan sivuilta tai kysy Kelasta.

Kelan sivuilta ei löydy vastauksia sen enempää siihen mitkä silmälasiketjut ovat mukana sopimuksessa, saati siihen mitä tämä sopimushinta tarkoittaa käytännössä. Siis euroina tai prosentteina.

• Anonyymi

niin maksaako kela....tänään kävin kysymässä laseja lasiliikkeessä ja hintaa tulisi hurjat

1395 euroa moniteholaseille...... on paljon likinäköä ja hajataittoa siksi kalliit linssit..

nyt pitää vainnihmetellä millä pystyy toimeentulo kela työttömänä maksamaan noin hujat summat

• Anonyymi

No ei todellakaan maksa mitään 1395 euroa, kysy Kelasta, mitä korvaavat laseista, epäilen, ettei montaa kymppiä tai max satasen, siis, jos olet ylipäänsä oikeutettu toimeentulotukeen.

• Anonyymi

Jos nimesi on Hassan Muhammed Al-qaeda tms niin voi maksaakin.

• Anonyymi

"Kela on kilpailuttanut perustoimeentulotuella myönnettävät optikkopalvelut paikkakuntakohtaisesti. Asiakas saa päätöksessä tiedon, mihin optikkoliikkeeseen Kela myöntää maksusitoumuksen."
      Eli vasta päätöksessä saa tietää mihin liikkeeseen. Olisi kiva tietää minne,kun minä kilpailutin itse kiertämällä lähimmät neljä liikettä.

• Anonyymi

"Eli vasta päätöksessä saa tietää mihin liikkeeseen. Olisi kiva tietää minne,kun minä kilpailutin itse kiertämällä lähimmät neljä liikettä."

Turhaa hifistelyä.

• Anonyymi

Olisit kysynyt niistä liikkeistä, joissa kiersit, ovatko mukana Kelan sopimuksessa.

• Anonyymi

Saathan sinä tietää liikkeet päätöksessä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saathan sinä tietää liikkeet päätöksessä!

En saa koska hankin ne itse, kun oli kiire saada uudet.

• Anonyymi

Pitääköhän kilpailuhinnat kuitenkaan edes paikkaansa, kun ainakin vuosia sitten sain sellaisen mikä kävi kylän kalleimpaan ja yhteen toiseen. Itse saa tietenkin maksaa lisää jos ottaa kalliimmat.

• Anonyymi

sopimushinta elikkäs hipomussonta.

täällä : Shavo -Nääkkönän kylä

• Anonyymi

Savossa ei tarvitse nähdä kovinkaan hyvin suunnistaa voi penalle ja uunolla ihan hajun perusteella

t naapurin masa, kuopio. savo

• Anonyymi

Eiköhän se maahanmuuttajille kyseessä ole ilmaiset silmäleikkaukset, koska vieraat ensin!

• Anonyymi

Näytin ennen paremmalta ilman laseja, mutta nyt en yhtään miltään.

• Anonyymi

Joo. Maksusitoumuksesta ei tule hullua hurskaammaksi.

Lapussa kerrotaan kelan sopineen optikkoliikkeen kanssa erilaisista silmälasituotepaketeista. Näöntarkastuksen perustella optikko arvioi minkä tuotepaketin asiakas tarvitsee. Mikäli asiakkaan tarpeet eivät sovi mihinkään tuotepakettiin lähettää optikkoliike kelaan kustannusarvion.

Miksi valmiiksi sovittujen tuotepakettien sisältöä ei paljasteta itse asiakkaalle? Minkä hintaiset lasit, ja minkä hintaiset linssit ja mitä muita palveluita kukin paketti kattaa?

Entä jos asiakkaan tarpeet eivät sovi valmiisiin tuotepaketteihin ja optikkoliike lähettää kelaan kustannusarvion sen jälkeen kun on tehnyt maksullisen näöntarkastuksenmja asiakas on valinnut kehykset. Mistä asiakas tietää tässä tilanteessa valita oikean hintaiset kehykset? Pitääkö asiakkaan jännittää lasien noutopäivää että millainen päätös kelasta tulee optikon kustannusarvion perustella? Optikkoliike ja kela ovat sopineet keskenään menettelyistä ja hinnoista - mutta itse asiakkaalle näitä tietoja menettelyistä ja hinnoista ei paljasteta. Sitten kassalla tulee ylläri?

Asiakasta viedään sokkona pää pussissa eikä hänelle paljasteta mitään olennaista. Epämääräisiä juttuja jostain tuotepaketeista mutta ei mitään konkretiaa.

Kun elää toimeentulotuen varassa ei ole varaa yllätyksiin sitten kassalla. Onko vaikea puhua numeroista, täsmällistä summista, tai vaikka sitten prosenteista joita maksusitoumus kattaa, saati konkreettisista palveluista ja lasien hintaluokista?

• Anonyymi

Kuule kelan ja optikkoliikkeen keskenään sopimat menettelyt ja hinnat ovat salaista tietoa. Ei sitä varsinkaan sille asiakkaalle paljasteta joka sitä tietoa erityisesti tarvitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule kelan ja optikkoliikkeen keskenään sopimat menettelyt ja hinnat ovat salaista tietoa. Ei sitä varsinkaan sille asiakkaalle paljasteta joka sitä tietoa erityisesti tarvitsee.

Kuinkahan kauan näissä salaisissa sopimusneuvotteluissa sitten menee, kun tarttis nähdä lukee ne päätökset ? Ehtiikö ennen kun tarvii taas lisää tehoja laseihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan kauan näissä salaisissa sopimusneuvotteluissa sitten menee, kun tarttis nähdä lukee ne päätökset ? Ehtiikö ennen kun tarvii taas lisää tehoja laseihin?

On vähän ukrainamainen olo kelan maksusitoumusasaikkaana. Sinua suuremmat vallat sopivat keskenään itseäsi koskevista asioista mutta ei me sulle itsellesi mitään kerrota. Sua viedään pussi päässä ja sun on tehtävä valintoja tietämättä niiden seurauksia elämääsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vähän ukrainamainen olo kelan maksusitoumusasaikkaana. Sinua suuremmat vallat sopivat keskenään itseäsi koskevista asioista mutta ei me sulle itsellesi mitään kerrota. Sua viedään pussi päässä ja sun on tehtävä valintoja tietämättä niiden seurauksia elämääsi.

Touhusta tulee mieleen kahdeksankytluku kun olin lapsi. Kuuntelin kun aikuiset keskustelivat vakavissaan onko ihmisillä oikeus nähdä omat potilastietonsa. Vielä 80- luvulla ihmisille oli aivan normaalia että sun omat asiat eivät kuulu sulle itsellesi. Lääkäri ja hoitohenkilökunta tietää sun asiat mutta sulla itselläsi ei ole oikeutta katsoa mitä sinusta on potilastietoihin kirjoitettu.

Aivan sama asenne edelleen. Tätä perustellaan ilmeisesti sillä että kelaorja ei ole itse maksava asiakas niin ei sulta sitten mitään kysytäkään. Sun pitää olla kiitollinen että yhteiskunta hoitaa sun asiat sun puolesta. Ei sun tarvi mitään itse tietää. Ei kerrota etukäteen asioita joiden puitteissa sun pitäisi kuitenkin osata ennakoida mitä valintoja on turvallista tehdä ettei tule itselle yllätyskustannuksia.

Jos on olemassa valmiiksi kelan ja optikkoliikkeen kesken tehtyjä sopimuksia valmiista silmälasipaketeista, ne pitäisi luonnollisesti kertoa maksusitoumuksessa etukäteen asiakkaalle. Myös siitä mitä erillisen kustannusarvion perusteella koituvista kuluista Kela maksaa (esim. prosenttiosuus?) on oltava valmis sopimus. Myös tämä pitää kertoa asiakkaalle itselleen maksusitoumuspaperissa jotta asiakas pystyy etukäteen rauhassa perehtymään mihin on suostumassa ja millaisia asioita voi sitten liikkeessä valita.

• Anonyymi

"Mikäli asiakkaan tarpeet eivät sovi mihinkään tuotepakettiin lähettää optikkoliike kelaan kustannusarvion."

Miten tässä tilanteessa toimitaan kun pitää jäädä odottamaan kelan päätöstä kustannusarvion perusteella? Siirretäänkö asiakkaan silmälasinvalinta- aika sitten myöhemmäksi kunnes kelasta tulee päätös paljonko mukaan kela tulee kustantamaan? Eihän toimeentulotuki asiakas voi sitten tietää mihin hänellä on varaa ennen kuin tietää paljonko kela tulee kustantamaan.

Tällaiset asiat eivät selviä maksusitoumuslapusta.

Kelan sivuilla annetaan ymmärtää että kela on tehnyt maksusitoumussopimuksen useiden optikkoliikkeiden kanssa. Vaan kela päätti omin päin että minulle tarjotaan vain yhtä optikko liikettä, ei muita. Tuossa olisi ollut lähempänä toisen palveluntarjoajan liike, mutta kela päätti määrätä että minulla ei ole valinnan vaihtoehtoa vaan on mentävä kelan määräämään liikkeeseen. Kelan sivuilta ei selviä mitkä kaikki palveluntarjoajat kuuluvat kelan maksusitoumuksen piiriin.

Nyt pääsemme kuuntelemaan määkijälaumaa jotka ulisevat kun vaativainen sosiaalipummi kehtaa valittaa vaikka kaiken saa ilmaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se on. Sitäpaitsi eihän noi sosiaalipummit mitään muutenkaan tajua. Turha selittää mitään kun ovat niin tyhmiä kehareita kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelassa ilmeisesti edelleen kuvitellaan että kaikilla ihmisillä mukaan lukien toimeentulotukiorjat on joku puskurirahasto tai vähintään luottokortti tai säästöjä tai kaveri jolta vipata hätätilanteessa rahaa. Jos ei etukäteen tiedetä mitä kela tulee korvaamaan, ja asiakkaan on valittava sokkona jotakin jonkun sekavia puhuvan asiakkaita kusettavan bisnesmyyjän ohjeistuksen mukaan, vaaditaan ettätoimeentulotukiorjan on jotenkin se itse kyettävä kustantamaan ensin. Kela sitten myöhemmin päättää mitä korvataan.

Silmälasit on kallis menoerä. Maksaa hunajaa.

Yhtään ei nyt tiedetä mihin tässä ollaan menossa ja mitä joudutaan mahdollisesti itse kustantamaan kun optikkoliikkeeseen marssitaan. 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Touhusta tulee mieleen kahdeksankytluku kun olin lapsi. Kuuntelin kun aikuiset keskustelivat vakavissaan onko ihmisillä oikeus nähdä omat potilastietonsa. Vielä 80- luvulla ihmisille oli aivan normaalia että sun omat asiat eivät kuulu sulle itsellesi. Lääkäri ja hoitohenkilökunta tietää sun asiat mutta sulla itselläsi ei ole oikeutta katsoa mitä sinusta on potilastietoihin kirjoitettu.

Aivan sama asenne edelleen. Tätä perustellaan ilmeisesti sillä että kelaorja ei ole itse maksava asiakas niin ei sulta sitten mitään kysytäkään. Sun pitää olla kiitollinen että yhteiskunta hoitaa sun asiat sun puolesta. Ei sun tarvi mitään itse tietää. Ei kerrota etukäteen asioita joiden puitteissa sun pitäisi kuitenkin osata ennakoida mitä valintoja on turvallista tehdä ettei tule itselle yllätyskustannuksia.

Jos on olemassa valmiiksi kelan ja optikkoliikkeen kesken tehtyjä sopimuksia valmiista silmälasipaketeista, ne pitäisi luonnollisesti kertoa maksusitoumuksessa etukäteen asiakkaalle. Myös siitä mitä erillisen kustannusarvion perusteella koituvista kuluista Kela maksaa (esim. prosenttiosuus?) on oltava valmis sopimus. Myös tämä pitää kertoa asiakkaalle itselleen maksusitoumuspaperissa jotta asiakas pystyy etukäteen rauhassa perehtymään mihin on suostumassa ja millaisia asioita voi sitten liikkeessä valita.

Kun menin muutama vuosi sitten ostamaan silmälaseja Kelan sopimusliikkeeseen, heillä oli tietty sankavalikoima, jotka Kela kustantaa toimeentulotuessa. Minullekkaan ei kerrottu summaa, vaan niistä piti valita. Sen jälkeen olen ostanut silmälasini maketista, enkä ole pyytänyt Kelan almuja silmälaseihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun menin muutama vuosi sitten ostamaan silmälaseja Kelan sopimusliikkeeseen, heillä oli tietty sankavalikoima, jotka Kela kustantaa toimeentulotuessa. Minullekkaan ei kerrottu summaa, vaan niistä piti valita. Sen jälkeen olen ostanut silmälasini maketista, enkä ole pyytänyt Kelan almuja silmälaseihin.

Siis Kelan mallisto?

• Anonyymi

Puupää saathan sinä tiedot kun menet liikkeeseen mihin maksusitoumus kelpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis Kelan mallisto?

Joo Ralpjh Kelaurent.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo Ralpjh Kelaurent.

Eikö sulla ole muuta elämän sisältöä kuin palstoilla trollailu ja köyhille vittuilu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö sulla ole muuta elämän sisältöä kuin palstoilla trollailu ja köyhille vittuilu?

Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin valinnan vapaudesta lässytys?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin valinnan vapaudesta lässytys?

Mistä helvetin valinnan vapaudesta? Keskustelemme tässä ketjussa kelan maksusitoumuksesta silmälaseihin. Siitä ettei maksusitoumuksesta selviä itse asiakkaalle yhtään mitään olennaista tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä helvetin valinnan vapaudesta? Keskustelemme tässä ketjussa kelan maksusitoumuksesta silmälaseihin. Siitä ettei maksusitoumuksesta selviä itse asiakkaalle yhtään mitään olennaista tietoa.

Asiakkaalle selviää olennaisin tieto eli mihin liikkeeseen maksusitoumus on. Loput selkeytyvät painumalla Savon Läskilinssi ooyyhin tai mihin sitpumus onkaan ja paikanpäällä kysymällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinunkaan kylähullun ei tarvitsisi katsoa näyttöä parin centin päästä siansilmistäsi jos olisit kerännyt rohkeutta käydä optikolla hakemassa kelakakkulat mutta ei sehän loukkaa herrantertun ns ihmisarvoa ja tasavertaisuutta kun paljastuisit kelan asiakkaaksi. Ja vielä ihan peraaukiseksi sellaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiakkaalle selviää olennaisin tieto eli mihin liikkeeseen maksusitoumus on. Loput selkeytyvät painumalla Savon Läskilinssi ooyyhin tai mihin sitpumus onkaan ja paikanpäällä kysymällä.

Ei se tiedä kummasta ovesta mennä, kun näkee kaiken tuplana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se tiedä kummasta ovesta mennä, kun näkee kaiken tuplana

Pitäisi saada henkilökohtainen avustaja jotta asiointi liikkeessä onnistuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinunkaan kylähullun ei tarvitsisi katsoa näyttöä parin centin päästä siansilmistäsi jos olisit kerännyt rohkeutta käydä optikolla hakemassa kelakakkulat mutta ei sehän loukkaa herrantertun ns ihmisarvoa ja tasavertaisuutta kun paljastuisit kelan asiakkaaksi. Ja vielä ihan peraaukiseksi sellaiseksi.

Mitä teet Yhteiskunnan tuet ja avustukset palstalla jos yhteiskunnan tuet ja avustukset eivät koske omaa elämääsi lainkaan?

Ei muuta tekemistä? Mahtaa olla elämä tylsää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä teet Yhteiskunnan tuet ja avustukset palstalla jos yhteiskunnan tuet ja avustukset eivät koske omaa elämääsi lainkaan?

Ei muuta tekemistä? Mahtaa olla elämä tylsää.

Niin kaiketi on. Sinulla on sen sijaan elämässä äksöniä kun pyörittelet peruutuslakkia päässäsi ja muutamat valistukset valinnan vapaudesta oksennat nettiin päivittäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis Kelan mallisto?

Näyttävät liikkeessä mihin kehyksiin olet oikeutettu Kelan tuella. Jos haluat kalliimmat sangat maksat itse erotuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttävät liikkeessä mihin kehyksiin olet oikeutettu Kelan tuella. Jos haluat kalliimmat sangat maksat itse erotuksen.

Linssit tarvitaan myös!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linssit tarvitaan myös!

Ja mahdollisesti laaja näöntarkastus tai peräti silmälääkärintutkimus. Mitään näistä ei maksusitoumuksessa kerrota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt peilin edessä katsomassa siansilmilläsi syvälle omaan sieluusi, ja pohtinut että minkälainen ihminen sinä olet. Siis ihan vain ihmisenä. Kuinka mukavaa seuraa olet muille? Kuinka paljon kaikkea rakentavaa ja hyvää sinä tuot yhteiskuntaamme?

Ilmeisesti sinulla on varaa vittuilla kelaorjille koska itse olet yhteiskuntaa pystyssä pitävä hyvyyden voima. Mitään tuhoa et ole koskaan aiheuttanut.

Mietipä tätä kun seuraavan kerran taas savustat kiusaamisellasi ja vittuiluillasi normaalit ihmiset ulos työelämästä, jotta pääset ulisemaan kun ne elää sun verorahoillas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko koskaan käynyt peilin edessä katsomassa siansilmilläsi syvälle omaan sieluusi, ja pohtinut että minkälainen ihminen sinä olet. Siis ihan vain ihmisenä. Kuinka mukavaa seuraa olet muille? Kuinka paljon kaikkea rakentavaa ja hyvää sinä tuot yhteiskuntaamme?

Ilmeisesti sinulla on varaa vittuilla kelaorjille koska itse olet yhteiskuntaa pystyssä pitävä hyvyyden voima. Mitään tuhoa et ole koskaan aiheuttanut.

Mietipä tätä kun seuraavan kerran taas savustat kiusaamisellasi ja vittuiluillasi normaalit ihmiset ulos työelämästä, jotta pääset ulisemaan kun ne elää sun verorahoillas.

Älä itke ruma lapsi vaan syö🍌

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä itke ruma lapsi vaan syö🍌

Kelasta voi saada maksusitoumuksen psykoterapiaan niin ei tarvitse oksentaa omaapahaaoloa lapsuustraumoja ja koulukiusaamiskokemuksia viattomien sivullisten niskaan. Jos itse olet persaukinen ei muuta ku reippaasti kerjäämään maksusitoumusta kallonkutistajalle ja se vielä tuosta voi kutistua, mars. Sivullisilla ei ole velvollisuutta kärsiä siksi että sinä itsesäälinen elämänkoululainen olet itsesi kanssa solmussa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kelasta voi saada maksusitoumuksen psykoterapiaan niin ei tarvitse oksentaa omaapahaaoloa lapsuustraumoja ja koulukiusaamiskokemuksia viattomien sivullisten niskaan. Jos itse olet persaukinen ei muuta ku reippaasti kerjäämään maksusitoumusta kallonkutistajalle ja se vielä tuosta voi kutistua, mars. Sivullisilla ei ole velvollisuutta kärsiä siksi että sinä itsesäälinen elämänkoululainen olet itsesi kanssa solmussa.

Viisaita sanoja elämäntapatyöttömältä joka ei ole muuta saanut aikaan elämässään kuin ravinnon muuttamista skeidaksi ja netissä nurkumisen kun kaikki on toisten vika. Hallituskaan ei ole perähiälle perustanut sinulle räätälöityä perutuslakitoimistoa jotta olisit lapamato edes kerran elämässäsi saanut palkkaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Viisaita sanoja elämäntapatyöttömältä joka ei ole muuta saanut aikaan elämässään kuin ravinnon muuttamista skeidaksi ja netissä nurkumisen kun kaikki on toisten vika. Hallituskaan ei ole perähiälle perustanut sinulle räätälöityä perutuslakitoimistoa jotta olisit lapamato edes kerran elämässäsi saanut palkkaa.

Ai kato se on keksinyt kokonaisen elämäntarinankin jo anonyymista nettikirjoittelijasta.

Sinulla on siis tapana keksiä omasta hatustasi kaikenlaisia ala- arvoisia satuja itsellesi ventovieraista ihmisistä ja heidän elämänsä juonen käänteistä. Toimitko myös siellä reaalielämässä kaiken maailman luulojesi mukaan? Teet kaikkea inhottavaa, vittuilet ja kiusaat viattomia sivullisia koska luulet heistä kaikenlaista psykoottista.

Äläkä sitten vain sano että sinä loisit jossain eduskunnassa näitä törkyjäsi paskomassa tänne.

On esitetty kysymys maksu sitoumuksetta ja sen sisällöstä. Kyllä ottaa koville.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai kato se on keksinyt kokonaisen elämäntarinankin jo anonyymista nettikirjoittelijasta.

Sinulla on siis tapana keksiä omasta hatustasi kaikenlaisia ala- arvoisia satuja itsellesi ventovieraista ihmisistä ja heidän elämänsä juonen käänteistä. Toimitko myös siellä reaalielämässä kaiken maailman luulojesi mukaan? Teet kaikkea inhottavaa, vittuilet ja kiusaat viattomia sivullisia koska luulet heistä kaikenlaista psykoottista.

Äläkä sitten vain sano että sinä loisit jossain eduskunnassa näitä törkyjäsi paskomassa tänne.

On esitetty kysymys maksu sitoumuksetta ja sen sisällöstä. Kyllä ottaa koville.

Perutusnilkki en jaksa tältä erää enempää kuluttaa aikaa ölinääsi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Hallituskaan ei ole perähiälle perustanut sinulle räätälöityä perutuslakitoimistoa jotta olisit lapamato edes kerran elämässäsi saanut palkkaa."

Tuskin sika ymmärrät itsekään oman tekstisi asiasisältöä. Jotain nokkeluuksia tuohonkin ripuliin piti sisältyä.

Aihe ei kuulu tähän keskusteluun mitenkään. Mutta vain todella matoinen mieli voi pistää työnantajien palkanmaksuhaluttomuuden sen työntekijän tai työttömän syyksi jolle ei suostuta maksaa palkkaa. Sinä ihmisroska vittuilet työperäisen ihmiskaupankin uhreille siitä ettei heille makseta palkkaa. Uhreissa on jotain vikaa itsessään, ei suinkaan riistäjässä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Palstoilla pyörii monia keskustelijoita jotka puhuvat perustuslaista, ja mm. työttömien perustuslaillisista oikeuksista.

Sitten joka palstalla päivystää 24/7 tämä yksi ainut "peruutuslakki"- häirikkö, jolle jostakin syystä perustuslaista puhuminen - jo pelkästään perustuslain mainitseminen - saa aikaan murhanhimoista raivoa.

Palstoilla lorvinnan määrästä ja sairaaalloisesta päivystysinnosta näkyy kuinka tärkeä yhteiskunnallinen henkilö, kiireinen työn raskaan raataja hän selvästi on. Aikaa riittää täällä päivystämsieen. Mihin Suomi joutuisikaan ilman häntä? Perutuslakkihörhö tekee jotain todella tärkeää työtä yhteiskunnan hyväksi, joka vie kaiken hänen aikansa ja energiansa kun aikaa näyttää riittävän vuosikaudet peruutuslakkijorinoidensa paskomiseen palstoille.

Mitään kontenttia tämä avioton dorka ei koskaan tuo keskusteluihin.

Perustuslaista puhuminen on tälle yhdelle ainoalle "perutuslakki"paviaanille kuin heittäisi pyhää vettä riivatun päälle. Saa aikaan murhanhimoista raivoa, vihreää yrjöä ja pääkin varmaan pyörii ympyrää.

Jos perutuslakkiporsaalle tulee burn outti heti kun saat omiin tautisiin peruutuslakki- provomylvintöihisi reaktioita, burn outilta voit välttyä kun jättät provoripulisi paskomatta.

Mulla valitettavasti riittää energiaa kyllä. Johtuu varmaan vihermehuista.

Toivoa sopii ettei kyseessä ole poliitikko, tai peräti vaikutusvaltainen kansanedustaja ministeri hallituksen jäsen... Joka pyyhkii perustuslailla omaa persettään. Se olisi nimittäin aika pirun vakavaa.

Mutta mitäpä uutta siinä olisi kun siellä päättävillä paikoilla riehutaan aseiden kanssa heti kun tilaisuus antaa myöten, häiriköidään kaikki vapaa- aika viattomille sivullisille kun ollaan veronmaksajien rahoilla lähdössä grillaamaan siannahkaa thaikkuihin, tehtaillaan veropetoksia ja sitten virnuillaan voitonriemuisesti joka mediassa, sikaillaan veronmaksajien rahoilla minkä ehditään.

Ja sitten paskotaan yhteiskunnan köyhimpien päälle kun joku kehtaa kysyä yhden neutraalin asiapitoisen kysymyksen maksusitoumuksesta. Varmaan alkaisi ase taas heilua jos saisi tilaisuuden.

Tämänkin ketjun sikaporsas päätti vaihtaa omaksi perutuslakkisirkuksekseen. Onko nyt hyvä ja tyydyttynyt olo?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

aika paha jos perustuslaista puhuminen tekee ihmisestä nilkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

aika paha jos perustuslaista puhuminen tekee ihmisestä nilkin.

Kyse on perutuslaista mihin jossa osa perustuslakia ja loput hänen omia sävellyksiään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on perutuslaista mihin jossa osa perustuslakia ja loput hänen omia sävellyksiään.

Eikö sun pitänyt lopettaa, nilkki?

"Perutusnilkki en jaksa tältä erää enempää kuluttaa aikaa ölinääsi."

Lyhyt on muisti. Perustuslakkitrollilla tullut dokattua veronmaksajien piikkiin aivot pehmeiksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lyhyt on muisti. Perustuslakkitrollilla tullut dokattua veronmaksajien piikkiin aivot pehmeiksi.

Kirjoitinkin tältä erää, savolainen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän sinä ole veronmaksaja. Tai olet, verot työmarkkinatuesta ja välilliset verot kun ostat brenkkua kuopion alkosta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän sinä ole veronmaksaja. Tai olet, verot työmarkkinatuesta ja välilliset verot kun ostat brenkkua kuopion alkosta.

Oho, vieläkin jatkuu vaikka piti perutuslakin tältä erää lopettaa perutuslakkipaskominen. En ole muuten koskaan edes käynyt Savossa. 🤔

Mun veronmaksuni oli varmaan oleellista. Savolainen perutuslakkitrolli on se joka vittuilee köyhille verorahoilla loisimisesta. Samaan aikaan kun itse imuroi siellä eduskunnassa verorahoja omiin taskuihin ja ryyppää aivonsa pehmeiksi. Muuta et osaa enää ku hokea perutuslakii perutuslakki perutuslakki. Ja Savo. Muuta ei korvien välissä enää liiku.

Minä vittuilen kaltaisillesi oikeille verorahaloisille joita tukiriippuvaiset eivät ole.

Olisipa hienoa jos s24.fi foorumille voisi aikaansaada ip- bannit näille pahimmille saatanallisen rasittaville trolleille. Tavalliset ihmiset joilla olisi vain asiapitoisia kysymyksiä ja oikeaa keskustelukykyä vetäytyvät takavasemmalle kun nämä paskaripulitrollit valloittavat joka palstan. Eikä keskustelujen tuhoamiseen ei tarvita kuin yksi savolainen perutuslakkimulkku.

• Anonyymi
      UUSI

Sen lisäksi että silmälasien ostaminen maksusitoumuksella(miksei suoraan rahat tilille) loukkaa ihmisarvoa ja yksityisyyttä kela rikkoo perustuslakia kun rajoittaa vapautta valita asuntonsa kuntakohtaisilla rajoilla toimeentulotuessa.

T:Lawetorder

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      428
      3667
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      73
      2970
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      130
      1883
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      120
      1608
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1430
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1387
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      160
      1317
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      75
      1225
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1224
    10. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      18
      1145
    Aihe