HINTATASOSTA?

Rollis

Olen matkustamassa Prahaan, ja haluaisin tietää minkälainen on Tsekin/Prahan hintataso. Mitä maksavat keskimäärin ruoat? Entä esim. vaatteet?
Eikö Tsekissä ole käytössä tsekin kruunu? Paljonko se on euroissa?

4

1340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vatsaus

      Joo, se on tsekin koruna, ja n.100 korunaa on 3 euroa, eli 3,2 on se jakoprosentti.

      ja tuota ruoka ravintolassa maksaa sellasen 3-7 euroa kipale, ja olut 0,50-3,00 euroa kipale.

      Kaupassa on halpaa ostaa ruokaa, ja vaatteet maksaa riippuen paikasta, 99 korunaa,, sillä sain itse monet housut ja t-paidat, mutta merkkiliikkeissä ne sitten onkin jo ihan 500 korunaa ja 1000..

      Eli kaikenkaikkiaan halpaa, pankkiautomaatteja joka puolella, sekä erittäin helppo liikkua kyseisessä paikassa, itse tulin pois toissapäivänä, ja siellä on liki 40 lämmintä:)

      • Rollari

        Kiva!!:)
        Mutta käykö siellä eurot moneen paikkaan?


      • westend
        Rollari kirjoitti:

        Kiva!!:)
        Mutta käykö siellä eurot moneen paikkaan?

        Jos haluat syödä hyvää ja edullisesti, niin kaihda Astronomisen kellon lähellä olevia turistien nylkemä ravintoloita.
        Koruna on kelpo valuuttaa Prahalaisessa pivnicessä eli paikallisessa oluttuvasta, mistä saa yleensä myös Tsekkiläistä hyvää perusruokaa.
        Vaihda vaan kiltisti jonkin verran korunoita, jos vilauttelet euroja saat helposti laskuusi ihme lisäyksiä ja extra maksuja. (kattausmaksuja, leipäkorimaksuja ja mitä mielikuvituksellisempia extroja). 1 euro on 35 tsekin korunaa. 100 korunaa on 3,07 euroa.
        Vierivä kivihän ei sammaloidu ja silloin kannattaa olla vähän pelimannihenkeä ja halpaa julkista kulkuneuvoa apuna käyttäen siirtyä turistialueilta muihin ns. työläiskaupunginosiin ja mennä siellä paikallisiin pivniceihin.
        Viimeiksi vuosi sitten Prahassa käytyäni koin miellyttävän yllätyksen. Törmäsin sattumalta vaatimattomaan kellariravintolaan: Ruoka oli aivan erinomaista, palvelu samoin ja olut halpaa ja viini samaten. Ja koko nautinto heltisi alle 10:llä eurolla, olin ainoa ulkomaalainen ravintolassa. Olen huomannut, että aina Prahassa käydessäni tulee välttää matkatoimistojen mainostamia ravintoloita. Niissä pyritään turistiparkaa nylkemään. Kuvittelevat kait, että kaikilla on platinainen American Express card.


      • M_M

        Kaikki ok, paitsi tshekin rahan nimi on suomeksi kruunu! Vironkin raha kruunu eikä krooni - kuten myös Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Islannin kruunut eikä mitään muuta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1778
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1251
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe