Olen matkustamassa Prahaan, ja haluaisin tietää minkälainen on Tsekin/Prahan hintataso. Mitä maksavat keskimäärin ruoat? Entä esim. vaatteet?
Eikö Tsekissä ole käytössä tsekin kruunu? Paljonko se on euroissa?
HINTATASOSTA?
4
1363
Vastaukset
- vatsaus
Joo, se on tsekin koruna, ja n.100 korunaa on 3 euroa, eli 3,2 on se jakoprosentti.
ja tuota ruoka ravintolassa maksaa sellasen 3-7 euroa kipale, ja olut 0,50-3,00 euroa kipale.
Kaupassa on halpaa ostaa ruokaa, ja vaatteet maksaa riippuen paikasta, 99 korunaa,, sillä sain itse monet housut ja t-paidat, mutta merkkiliikkeissä ne sitten onkin jo ihan 500 korunaa ja 1000..
Eli kaikenkaikkiaan halpaa, pankkiautomaatteja joka puolella, sekä erittäin helppo liikkua kyseisessä paikassa, itse tulin pois toissapäivänä, ja siellä on liki 40 lämmintä:)- Rollari
Kiva!!:)
Mutta käykö siellä eurot moneen paikkaan? - westend
Rollari kirjoitti:
Kiva!!:)
Mutta käykö siellä eurot moneen paikkaan?Jos haluat syödä hyvää ja edullisesti, niin kaihda Astronomisen kellon lähellä olevia turistien nylkemä ravintoloita.
Koruna on kelpo valuuttaa Prahalaisessa pivnicessä eli paikallisessa oluttuvasta, mistä saa yleensä myös Tsekkiläistä hyvää perusruokaa.
Vaihda vaan kiltisti jonkin verran korunoita, jos vilauttelet euroja saat helposti laskuusi ihme lisäyksiä ja extra maksuja. (kattausmaksuja, leipäkorimaksuja ja mitä mielikuvituksellisempia extroja). 1 euro on 35 tsekin korunaa. 100 korunaa on 3,07 euroa.
Vierivä kivihän ei sammaloidu ja silloin kannattaa olla vähän pelimannihenkeä ja halpaa julkista kulkuneuvoa apuna käyttäen siirtyä turistialueilta muihin ns. työläiskaupunginosiin ja mennä siellä paikallisiin pivniceihin.
Viimeiksi vuosi sitten Prahassa käytyäni koin miellyttävän yllätyksen. Törmäsin sattumalta vaatimattomaan kellariravintolaan: Ruoka oli aivan erinomaista, palvelu samoin ja olut halpaa ja viini samaten. Ja koko nautinto heltisi alle 10:llä eurolla, olin ainoa ulkomaalainen ravintolassa. Olen huomannut, että aina Prahassa käydessäni tulee välttää matkatoimistojen mainostamia ravintoloita. Niissä pyritään turistiparkaa nylkemään. Kuvittelevat kait, että kaikilla on platinainen American Express card. - M_M
Kaikki ok, paitsi tshekin rahan nimi on suomeksi kruunu! Vironkin raha kruunu eikä krooni - kuten myös Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Islannin kruunut eikä mitään muuta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882