Minua kiinnostaisi hakea opiskelemaan prosessinhoitajaksi. Haluaisin sellaisen työn, missä voi valvoa tehtaalla esim yöllä että kaikki toimii, joten ala kuulostaa minulle sopivalta. Onko kellään kokemuksia alasta? Suositteletteko? Onko mahdollista opiskella koulutusta jonkin verran etänä? Olen käynyt lukion, niin siitä saa varmaan hyväksiluettua opintoja.
Prosessinhoitaja
13
364
Vastaukset
- Anonyymi
Tervetuloa alalle, suosittelen lämpimästi. Koulutusmahis varmaa riippuu paikkakunnasta. Aikuiskoulutuksessa on etäopiskellua. Lukion hyödystä en tiedä opintopisteisii, mutta matikka, fyssa, kemian osaaminen on hyödyksi. Prosesseja on hyvin erilaisia ja työnkuva voi vaihdella paljonkin, Itse tykkään vuorotöistä, se nostaa palkkaa kivasti ja vapaat pyörii hyvin..
- Anonyymi
Okei! Millainen palkka alalla on? Onko työ raskasta/kevyttä? Onko työt aina 12h vuoroissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei! Millainen palkka alalla on? Onko työ raskasta/kevyttä? Onko työt aina 12h vuoroissa?
Alalla on hyvin monenlaisia firmoja, kymmeniätuhansia työntekijöitä. Eli työnkuva vaihtelee suuresti. Työaikamuotoja on 8-12h, päivä tai vuorotyötä, itse voi hakeutua mikä eniten miellyttää. Parhaimpia palkkoja saa paperiteollisuudesta, sielä palkat vuorotöissä 5 tonnii kuussa. Itse tykkään nimenomaa valvomotyöstä. Toki halutessa löytyy ihan fyysistä työtä, mutta yleensä valvonta on melko kevyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alalla on hyvin monenlaisia firmoja, kymmeniätuhansia työntekijöitä. Eli työnkuva vaihtelee suuresti. Työaikamuotoja on 8-12h, päivä tai vuorotyötä, itse voi hakeutua mikä eniten miellyttää. Parhaimpia palkkoja saa paperiteollisuudesta, sielä palkat vuorotöissä 5 tonnii kuussa. Itse tykkään nimenomaa valvomotyöstä. Toki halutessa löytyy ihan fyysistä työtä, mutta yleensä valvonta on melko kevyttä.
Millaista valvonta on? Tarvitseeko välttämättä olla mitään koulutusta, että pääsisi sellaiseen työhön? Tai jos on koulutus niin millä koulutuksella siihen pääsee? Prosessinhoitaja, insinööri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaista valvonta on? Tarvitseeko välttämättä olla mitään koulutusta, että pääsisi sellaiseen työhön? Tai jos on koulutus niin millä koulutuksella siihen pääsee? Prosessinhoitaja, insinööri?
Kyllä kunnon hommiin vaaditaa koulutus, prosessinhoitaja, joko aikuiskoulutuksena tai ammattikoulusta. Prosessinhoitajan työnkuva voi olla hyvin moninainen. Valvot elintarvike tehtaassa ruon valmistusta konkreettisesti, tai sellutehtaalla tai voimalaitoksessa tietokonepäätteeltä et homma toimii ja säädöt pysyy antamasissa rajoissa. Koulutukseen riittää paraimmillan noin kahden vuoden aikuiskoulutus ja sitä voi tehdä osittain etänä tai harjoittelupaikalla. Koulusta saa vain yleistietoo mutta omaan tehtävään koulutetaa sitten tehtaalla paremmin. Myös oppisopimusta kannattaa tiedustella. Yleensä jatko-opiskelut ammattikorkeessa on mahdollisia työn lomassa, jos ne kiinnostaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kunnon hommiin vaaditaa koulutus, prosessinhoitaja, joko aikuiskoulutuksena tai ammattikoulusta. Prosessinhoitajan työnkuva voi olla hyvin moninainen. Valvot elintarvike tehtaassa ruon valmistusta konkreettisesti, tai sellutehtaalla tai voimalaitoksessa tietokonepäätteeltä et homma toimii ja säädöt pysyy antamasissa rajoissa. Koulutukseen riittää paraimmillan noin kahden vuoden aikuiskoulutus ja sitä voi tehdä osittain etänä tai harjoittelupaikalla. Koulusta saa vain yleistietoo mutta omaan tehtävään koulutetaa sitten tehtaalla paremmin. Myös oppisopimusta kannattaa tiedustella. Yleensä jatko-opiskelut ammattikorkeessa on mahdollisia työn lomassa, jos ne kiinnostaa..
Kiitos. Minulla on lukio käytynä ja olen opiskellut vuoden insinööriksi, mutta en tiedä onko mun juttu ja olen miettinyt jos vaihtaisin prosessinhoitajaksi opiskelemaan. En ole toki vielä varma asiasta. Saisin varmaankin hyvin opintoja hyväksiluettua ja kesätöihin olen luultavasti menossa jäteveden puhdistamolle juuri näytteenotto, huolto ja valvonta töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Minulla on lukio käytynä ja olen opiskellut vuoden insinööriksi, mutta en tiedä onko mun juttu ja olen miettinyt jos vaihtaisin prosessinhoitajaksi opiskelemaan. En ole toki vielä varma asiasta. Saisin varmaankin hyvin opintoja hyväksiluettua ja kesätöihin olen luultavasti menossa jäteveden puhdistamolle juuri näytteenotto, huolto ja valvonta töihin.
Eli jonkin verran osaamista, tietoa minulta jo löytyy. Varsinkin jos kesätöihin pääsen. Olisikohan mahdollista opiskella prosessinhoitajaksi etänä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähtökohta tietenki ratkasee, onko valmis muuttamaa koulutuspaikkakunnale ja valmistuttua työn perässä eri paikkakunnalle. Itse muutin kouluun kauaks 16v. ja valmistuttua jälleen toiselle paikkakunnalle. Siinä oppi itsenäistyy ja nauttii omista saavutuksista. Jos on intohimoo niin se kyllä huomataa kun ei anna periks. Pitää olla kärsivällinen mutta johdonmukanen kun jotain hyvää haluaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jonkin verran osaamista, tietoa minulta jo löytyy. Varsinkin jos kesätöihin pääsen. Olisikohan mahdollista opiskella prosessinhoitajaksi etänä?
Jos rahkeet riittää, jatka ehdottomasti inssi opiskeluja. Tosin inssin työnkuva melko erilainen kun prosessinhoitaja Toki prosessitekniikka pitää osata, mutta. nehän keskittyy enempi johtotehtäviin. Tosiaa prosessinhoitajia sijottuu kunnallisiin vesi ja jätelaitoksiin, niitä varmaan monella kotipaikkakunnalla. Mulla ei tarkkaa tietoo mutta kokonaa etäopiskeluu ei taida olla, mutta oppilaitoksissa opiskeluun kuuluu pitkät työharjottelut tehtaissa. Ja aikuisopiskelussa saa kursseja suorittaa omaan tahtii, myös iltaopiskeluna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sua kiinnostaa kunnallinen vesilaitos, kysy oppisopimusta, se vois olla nopein tie päästä ammattii. Se vois olla hyvä ponnahduslauta jos vativammat tehtävät kiinnostaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sua kiinnostaa kunnallinen vesilaitos, kysy oppisopimusta, se vois olla nopein tie päästä ammattii. Se vois olla hyvä ponnahduslauta jos vativammat tehtävät kiinnostaa..
Mitä se oppisopimus tarkoittaa ja kysytäänkö sitä ammattikoulusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rahkeet riittää, jatka ehdottomasti inssi opiskeluja. Tosin inssin työnkuva melko erilainen kun prosessinhoitaja Toki prosessitekniikka pitää osata, mutta. nehän keskittyy enempi johtotehtäviin. Tosiaa prosessinhoitajia sijottuu kunnallisiin vesi ja jätelaitoksiin, niitä varmaan monella kotipaikkakunnalla. Mulla ei tarkkaa tietoo mutta kokonaa etäopiskeluu ei taida olla, mutta oppilaitoksissa opiskeluun kuuluu pitkät työharjottelut tehtaissa. Ja aikuisopiskelussa saa kursseja suorittaa omaan tahtii, myös iltaopiskeluna.
Nii! Mietin kyllä että jos vaan jaksan niin opiskelisin inssi koulun loppuun. Mutta haluaisin yö työn missä voi olla rauhassa just vaikka valvonta tehtäviä. Voikohan insinööri papereilla siis hakea myös esim prosessinhoitajan työtehtäviin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii! Mietin kyllä että jos vaan jaksan niin opiskelisin inssi koulun loppuun. Mutta haluaisin yö työn missä voi olla rauhassa just vaikka valvonta tehtäviä. Voikohan insinööri papereilla siis hakea myös esim prosessinhoitajan työtehtäviin?
Kyllä inssiopiskelijat hakeutuu kesätöihin prossinhoitajiks. Oikeestaa välttämätöntä harjoitella tuotannossa. Ja mielellää heitä halutaanki moneen paikkaan. Kun saa jalan ovenvälii niin jatkossa helpompaa sopia vaikka pitemmistä työharjottelu kausista tai jopa vakityöstä ja työn ohessa suorittaa inssiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk792786Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911666Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll731441Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641385- 1291335
- 1461236
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1581200- 741107
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur761098Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901089