Ensin 8 kk töissä sijaisena syyskuun -24 alkuun asti johti 10 euroa per päivä pienempään ansiopvrahaan koska työni loppui syyskuun puolella. Olisin siis saanut 10 euroa per päivä enemmän kun mitä saan jos lopetuspäivä olisi ollut elokuussa, mutta nyt en saa.
Vaikka työttömyys alkoikin 6.9. niin koska olin hetken aikaa alkuvuodesta työttömänä, ei päivärahaa porrasteta, ei ennen kuin olen ollut 2kk lisää töissä ja sitten tulee keskenkaiken uudet omavastuupäivät ilman päivärahaa ja 40 päivän jälkeen porrastus.
Eli jos nyt ottaisin töitä, ja joutuisin taas työttömäksi, olisin taas 7 arkipäivää ilman päivärahaa ja menettäsin keskimäärin 308 euroa kuukaudessa ja nyt menetän 210 euroa.
Hurraa hallitus taas! yhteiskunta säästää joo kaikista jotka jää työttömäksi nyt mutta kannattaako minun mennä töihin?! no menen siitä huolimatta kun en jaksa olla kotona, jos vaan kelpaan kun olen vanhakin vielä, mutta kaiken kaikkiaan ihan kaikki mitä nyt hallitus on tehnyt otan henkilökohtaisesti.
Millä hitolla ihminen jonka terveys eikä ikä enää kestä olla työelämässä koko ajan kun pitää välillä jaksaa 12 tunnin päiviä, normaalisti 8, extraa ei makseta koska on etuoikeus olla "meillä" töissä. Eläkkeelle ei pääse koska ei ole lääkäreitä selvittämään työkuntoa. Pitää olla töissä kaikkien mukaan, jos ei ole pitää vaatia työttömänä ollessa työkuntotutkimusta - viimeisen 4 kk aikana TE-toimistot hävisivät ja kunta ei ole ottanut vieläkään yhteyttä vaikka alkoivat jo hoitaa työttömyysasioita. 7 päivän päästä alkaa uudet tehtävät mitä en edes tiedä. Teen silti vanhan mukaan vaikka eivät ottaisi yhteyttä.
Yrittäjänä en ehtisi ikäni puolesta päästä edes niin pitkälle että tulo olisi niin suuri että kertyisi YEL-eläkettä, alani puolesta tiedän että tällä alalla kukaan ei 5 vuoden kuluessa ilman todella hyviä suhteita tienaa niin paljon että sillä riemuttaisiin. Eli eläkettä ei kertyisi yhtään lisää. Perseestä poliitikot, pitäisi valita vaan ihmisiä sinne jotka ei oikeasti haluaisi edes olla kyseisessä hommassa.
Olen sitä mieltä että hallitus yrittää kampittaa tavalliset ihmiset maan rakoon.
Ei kannusta, hallituksen 2024 touhut
16
267
Vastaukset
- Anonyymi
"Älkää ikinä päästäkö Kokoomusta valtaan Suomessa, mutta ne tuhoavat koko Suomen" - Urho Kekkonen
- Anonyymi
Ei ole sanonut noin.
- Anonyymi
"Älä ikinä usko, mitä luet Internetissä" - Abraham Lincoln
- Anonyymi
Tämä hallitus on heikentänyt päätöksillään todella ison joukon kannustimia työntekoon. Ensinnäkin työnteon ulkopuolella olevien kohdalla, mutta myös osa-aikatyötätekevien, jotka eivät kykene tai pääse täysiaikaisiin töihin, niin heidän kannustimet tehdä osa-aikatyötä ovat heikentyneet radikaalisti.
- Anonyymi
Juuripa niin. Jos tekisin niitä silpputöitä, joita sain ennen suojaosan poistoa, veisi valtio nyt palkasta yli puolet pois. Niillä alle 300 euron kuukausituloilla ei kuitenkaan voi elää, joten olen sitten täysin työttömänä vajaan 700 euron työmarkkinatuella.
Kun raskaasta työstä ei saa puoliakaan käteen, se jää tekemättä. Kuten sanotaan, töitä kyllä on, mutta niiden tekemisen hallitus on tehnyt kannattamattomaksi.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuripa niin. Jos tekisin niitä silpputöitä, joita sain ennen suojaosan poistoa, veisi valtio nyt palkasta yli puolet pois. Niillä alle 300 euron kuukausituloilla ei kuitenkaan voi elää, joten olen sitten täysin työttömänä vajaan 700 euron työmarkkinatuella.
Kun raskaasta työstä ei saa puoliakaan käteen, se jää tekemättä. Kuten sanotaan, töitä kyllä on, mutta niiden tekemisen hallitus on tehnyt kannattamattomaksi.
PitkäaikatyötönNiin törkeää että esim eläkeläiset saa tehdä töitä eikä mitään vähennetä mistään mutta työttömät ei saa tehdä. Sairaseläkeläinenkin vaikka sinne ei tahdo päästä edes.... En ymmärrä, Sairaseläke pois jos töitä tekee!!
- Anonyymi
Hallituksen agenda on tappaa kaikki vammaiset, vanhukset ja muut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PitkäaikatyötönMiten sinulla on noin suuri veroprosentti? Minä tienaan 500-900 kuussa, ja tuloveroprosenttini on 1%. Olisin oikeutettu sen lisäksi työttömyystukeen, mutta en hae sitä, koska arvostan mielenterveyttäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PitkäaikatyötönSe entisen 300 euron suojaosan poistaminen ei tarkoita sitä, että työn tekeminen ei kannattaisi. Se merkitsee vain sitä, että yksi tienattu euro vähentää heti tukea viidelläkymmenellä sentillä. Ennen vasta 301. euro alkoi vähentää tukea.
Ansioluettelo, jossa on silpputöitä, on parempi kuin monen vuoden osalta täysin tyhjä paperi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se entisen 300 euron suojaosan poistaminen ei tarkoita sitä, että työn tekeminen ei kannattaisi. Se merkitsee vain sitä, että yksi tienattu euro vähentää heti tukea viidelläkymmenellä sentillä. Ennen vasta 301. euro alkoi vähentää tukea.
Ansioluettelo, jossa on silpputöitä, on parempi kuin monen vuoden osalta täysin tyhjä paperi.Veroprosenttikysymykseen tuli siinä toisen vastaus.
Työn tekeminen ei kannata, koska työtä ei ole enempää kuin poistetun suojaosan verran, usein ei sitäkään.
Koulutetun työttömän ansioluettelossa hänen alaansa liittymättömien töiden tekeminen ei kiinnosta työnantajaa. Täten ne eivät vaikuta työllistymiseen.
Pitkäaikatyötön
- Anonyymi
töitä ei kannata tehdä tässä tilanteessa, paitsi hyvin palkattua työtä neljä donaa brutto tai enemmän. kaikki muu saa jäädä.
- Anonyymi
Niin makaa kuin petaa. Hallitus saa, mitä tilasi. Itsekään en tee enää mitään muuta kuin ole kokonaan työtön, vaikka viime vuonna tein osa-aikatöitä 15 tonnin palkan verran. Entinen työnantaja kyselee töihin viikottain. Pitäköön jonkun eläkeläisen töissä. Minä lepään nyt. Pitkät päiväunet on parasta.
- Anonyymi
"7 päivän päästä alkaa uudet tehtävät mitä en edes tiedä. Teen silti vanhan mukaan vaikka eivät ottaisi yhteyttä."
Otahan puhelimella yhteyttä sinne TE-toimistoon, ettei tule katkosta työllistymissuunitelmien jatkoon. Kela kun lukee tietokantoja kuin piru raamattua ja ne suunitelmien uusimiset on kirjattu lakiin.- Anonyymi
Älä kiusaa toista. Ei moni muukaan ole saanut mitään tietoa työllisyyspalveluista.
TE-toimistot lopetettiin viime vuoden lopussa. Eivät hoida enää työttömien asioita.
Ottavat sitten yhteyttä, kun saavat kiireellisemmät hommansa hoidettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kiusaa toista. Ei moni muukaan ole saanut mitään tietoa työllisyyspalveluista.
TE-toimistot lopetettiin viime vuoden lopussa. Eivät hoida enää työttömien asioita.
Ottavat sitten yhteyttä, kun saavat kiireellisemmät hommansa hoidettua.Työttömyysetuus maksetaan, vaikka mitään työllisyyssuunnitelmaa ei olisi tehtynä. Ne on erillisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömyysetuus maksetaan, vaikka mitään työllisyyssuunnitelmaa ei olisi tehtynä. Ne on erillisiä.
Eläkeläisellä menee sanat sekaisin? Onneksi sentään ei lukenut työvoimatoimisto.
Suojaosan poiston lisäksi tää työttömien määrän hurja kasvattaminen ja siten työllisyyspalveluiden töiden määrän lisääminen (eli julkisten kulujen lisääminen) on aika saavutus. Taitaa tulla kokonaisuutena aika paljon - enemmän - julkisia menoja kuin mitä kuviteltiin säästettävän.
Sellaista se on kun ei tehdä kokonaisvaikutusten arviointia. Leikataan mattoa toisesta päästä ja lisätään se toiseen päähän.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051699
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271452En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k921312- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101048Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall214820Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122753
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718