Kunnan työttömyystilanne

Anonyymi-ap

Paljon Kuhmoisissa on nykyään työttömiä? Onko luvut menneet parempaan suuntaan tämän hallituksen aikana?

22

414

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä luvuista, mut ainaki työttömät valittaa iha liikaa. Vuokrat, sähköt ja vedet maksetaan. Päivät on aikaa katsoa sarjoja ja sitte kehataa valittaa, ku rahat ei riitä kuun loppuun.

• Anonyymi

Missä ne valittaa? Kapakoissako?

• Anonyymi

Häh ? Kun itse olin työtön niin sain ansiosidonnaista päivärahaa mutta kyllä minun itse piti maksaa sähköni, yhtiövastike ja vesi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häh ? Kun itse olin työtön niin sain ansiosidonnaista päivärahaa mutta kyllä minun itse piti maksaa sähköni, yhtiövastike ja vesi .

No ansiosidonnainen on eri asia. Mutta jos oot pitkäaikaistyötön, niin sulle maksetaan kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ansiosidonnainen on eri asia. Mutta jos oot pitkäaikaistyötön, niin sulle maksetaan kaikki.

Se ei varmaan ole sitten mikään ongelma. Suomi tahtoo tänne paljon lisää ihmisiä, lisoja perheitä ja lisääntymisikäisiä nuoria ja tahtoo tarjota heille asunnon, ruuan, vaatteet, terveydenhoidon, koulutuksen, sähkön, veden … jne. Meillä on varaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei varmaan ole sitten mikään ongelma. Suomi tahtoo tänne paljon lisää ihmisiä, lisoja perheitä ja lisääntymisikäisiä nuoria ja tahtoo tarjota heille asunnon, ruuan, vaatteet, terveydenhoidon, koulutuksen, sähkön, veden … jne. Meillä on varaa.

Jos elämisen maksamista ei lopeteta, ni työttömiä ei saada koskaan töihin. Ellei moraali ole sillä tasolla, että töitä vaan pitää tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos elämisen maksamista ei lopeteta, ni työttömiä ei saada koskaan töihin. Ellei moraali ole sillä tasolla, että töitä vaan pitää tehdä.

Ei voi kuolemaankaan jättää. Just katsoin että tarjolla on todella paljon töitä joissa työsika on 15-20h viikossa. Ei sellaisilla palkoilla ole mahdollista maksaa asumista ja elämistä. Itsellä on normaali 40h/vk työ ja matalapalkka-alalla tiukkaa tekee välillä sittenkin.

• Anonyymi

On siinä kiva painaa pitkää päivää, kun työtön ottaa 10 minuutin lämpimiä suihkuja. Itsellä ei ole varaa.

• Anonyymi

Juu ja kaupungeissa arabit pitää sähköliettä päällä ja luukkua auki vaikka on +23 lämmintä asunnossa ja raijaavat sähkökäyttöisiä lisälämmittimiä asuntoihin niin että meinaa naapurit paistua. Mikäs on lämmitellessä kun ei tarvi sähkönhintaa seurata. Yksi vähemmidtö pyörittää pesukoneita 24/7 valtion piikkiin kun kulttuuriin kuuluu puhtaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja kaupungeissa arabit pitää sähköliettä päällä ja luukkua auki vaikka on 23 lämmintä asunnossa ja raijaavat sähkökäyttöisiä lisälämmittimiä asuntoihin niin että meinaa naapurit paistua. Mikäs on lämmitellessä kun ei tarvi sähkönhintaa seurata. Yksi vähemmidtö pyörittää pesukoneita 24/7 valtion piikkiin kun kulttuuriin kuuluu puhtaus.

Olen kuullut samaa 😔 Hirveää tuhlaamista ihan kuin kiusallaan.

• Anonyymi

Kohta on töitä kaikille.Kokoaikaisia vakitöitä.On tulossa nippu uusia yrityksiä paikkakunnalle.Ei ole ehkä yhtään työtöntä sitten.

• Anonyymi

Paitsi ne, jotka esittää sairasta.

• Anonyymi

Hyvä että tulee töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi ne, jotka esittää sairasta.

No vaikea on esittää. Ja jos joku on sairas, niin on ihan reilua, että hänelle korvataan elämisen peruskulut kuten vesilasku ja sähkölasku nyt ainakin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei kovin paha 10,4 %
        90- luvulla oli 25 %

• Anonyymi

Kuinka monta työtöntä tarvittais polkemaan kuntopyörää, että ei tarvitsisi rakentaa tuulivoimapuistoa?

• Anonyymi

Yksi kerrallaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi kerrallaan ?

Totta. Mutta riittääkö tehot? Ei taida yhdellä pyörällä lamput palaa?

• Anonyymi

"Kuinka monta työtöntä tarvittais polkemaan kuntopyörää, että ei tarvitsisi rakentaa tuulivoimapuistoa?"

Tärkeintä olisi, että työtön yksilö polkisi kuntopyörällä tuottaen sähkövirtaa, joka vastaisi hänen julkisia elatusmaksujaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuinka monta työtöntä tarvittais polkemaan kuntopyörää, että ei tarvitsisi rakentaa tuulivoimapuistoa?"

Tärkeintä olisi, että työtön yksilö polkisi kuntopyörällä tuottaen sähkövirtaa, joka vastaisi hänen julkisia elatusmaksujaan.

Eikö sitä virtaa voisi nykyäänkin jo ottaa irti kuntosalin polkijoiden selkänahasta ja liittää verkkoon.

• Anonyymi

Kuhmoisissa kuuluu olla noin 100 työtöntä ja jämsässä 1000, muuten meno/mono on ihan sairasta,onneksi tuli kuntakoelaulu , joka on luvannut hommata PALVELELUJA, ei suinkaan töitä.
      Siinä missä savonlinnan sairaalan yöpäivystys oli tärkeä tepatti kohde,listavululle n työttömät määrättiin lankulle. Siinä teille SO.
      :)
      Ps.laulutaitoiset pitää pelastaa ensin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      314
      2861
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      55
      2640
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1430
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1275
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      148
      1234
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70