Almeera 1,5 2002 on paras auto

Anonyymi-ap

sedan almeera 1,5 vm 2002 on huippuhyvä peli ajettu 290 tkm pelaa vaan aina ja on aito japski

25

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      näin on.
      hyvin huoltaa ja sievästi käskee niin kyllä kulkee!

    • Anonyymi

      Karvalakki mallia ei saanut automaattina.😆

      • Anonyymi

        Toihan on ihan hyvä vaan.

        Kun tonnin autossa alkaa automaattilaatikko piiputtamaan niin auto lyödään paaliin. Manuaalilaatikon joku voi vielä vaihtaakin.


    • Anonyymi

      Tän ikäluokan autolla on halpaa pistellä menemään , ei huolta tekniikasta , se kestää ja on halpa kunnossa pitää , nämä lie paalikamaa sitten vasta kun on pellit ruostunu ympäriltä .Tuohan menee vielä seuraavat 10v ainaskii. Uudemmat nykyautot täynnä kalliita vikoja , ootellaan nyt aluksi se 10v että tulisi kelposia sähköautoja .

      • Anonyymi

        Joidenkin varaosien saatavuus voi aiheuttaa ongelmia. Purkuosat on silloin kysyttyjä joten voi olla ettei edes purkamoilta saa toimivaa


    • Anonyymi

      Joku autoja tunteva sanoi, että Almera on viimeinen hyvä Nissan.

      • Anonyymi

        Niinpä, vikat hyvät Nissanit tehtiin 2000-luvun alussa.
        Tai no, Notet olivat vielä kestäviä, ne 1,6-litraisella koneella olevat. Se viimeisin korimalli tosin Notessakin taisi olla jo susi, missä toisena vaihtoehtona oli se 1,2-litrainen sen 1,4-litraisen sijaan. Mutta ihmekös tuo, niissäkin oli jo liikaa elektroniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, vikat hyvät Nissanit tehtiin 2000-luvun alussa.
        Tai no, Notet olivat vielä kestäviä, ne 1,6-litraisella koneella olevat. Se viimeisin korimalli tosin Notessakin taisi olla jo susi, missä toisena vaihtoehtona oli se 1,2-litrainen sen 1,4-litraisen sijaan. Mutta ihmekös tuo, niissäkin oli jo liikaa elektroniikkaa.

        Joo se korimalli vaihtui Notessa joskus 2008 tai 2009 ja valmistus loppui 2013.
        Ne 1,6-litraiset Notet olikin varmatoimisia, koiranluita joutui kyllä vaihtamaan, mutta muuten olivat huolettomia ja vähävikaisia autoja.
        Niin se hyväkin automerkki saadaan pilattua...
        Qashqai oli hyvä yhdessä vaiheessa, mutta eipä sekään kai ole ollut minkäänmoinen automalli enää muutamaan vuoteen.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, Ajatelkaa järjellä asiaa luotettava kestävä auto joita sai yli 10 vuotta sitten 4000,- hintaan ,autot toimii edeleen ja on liikenteessä.kuinka halpaa autoilu voi olla kun vähän käyttää järkeä. Tuolla autolla voi vielä ajaa 10 vuotta.
      Nämä on pieniruokaisiakin ja vähä päästöisiä (Katalysaattorit tuli jo -90 pakollisiksi Suomessa (Usa:ssa ne tuli jo -73 )
      Ei toyota ainoa auto ole jolla voi ajaa pienillä kustannuksilla ja vähillä remonteilla.
      Yhdellä tutulla on toyota carina -92 550 tkm ei ongelmia..
      On Eurooppalaisissakin autoja joilla on voinut ajaa erittäin pienillä kustannnuksilla ja kohtuullisila remonteilla esim. Citroen xara niitä sai yli 10 vuotta sitten muutamalla tonnilla ja autot on mm. pelleiltään edelleen kuin uusia niihin ei ruoste iske jostain syytä millään,kun taas pahimmat ruoste pesät tulee myös Euroopasta (Mersut) en tiedä tuleeko pelti eri tehtaasta vai mistä johtuu ? eikait se pelkästä maalistakaan ole kiinni.
      Maailman kestävimmät polttomooottorit niin dieselit kuin bensat tulee Japanista
      Jo -70 luvulla Datsunin moottorit oli aivan omaa luokkaa kestävyydessä niin bensat kuin Dieselit otetaan esim. vaikka Datsun Chetrik 2.8 D moottori kuinka kestävä se oli ja on edelleen näitä yli Miljooonan ajettuja moottoreita käytetään edelleen mm. veneissä niitä on asennettu jopa Chevy vaneihin ja volvoihin Mersuhin ym.
      Sen ajan Mersua ei saanut pakkasella käymään kuin vetämällä 300 tkm jälkeen Datsunin 2,8 D lähti Miljoonan ajettunakin kuin palmun alta.
      On Japanissa paljon muitakin kestäviä moottoreita mm. jo -70 luvulla Izusun 2,2 D joka oli aivan uskomattoman kestävä . Hondan esim. civic vaikka on pikku auto niin 500 tkm ei tunnu niissä missään mazda 626 Moottori oli aivan uskomattoman kestävä Toyotan moottoreista puhumattakaan.
      Moottorit oli myös ominaisuuksiltaan edellä kymmeniä vuosia Europpalaisista sivistynyt käyntiääni,pieni kulutus jne..
      Mutta kyllä Saksalaiset on parhaita ajaa yli 160 km/h nopeuksissa johtuu varmaan Saksan moottoritie nopeus rajoituksista,mutta Suomessa niille ominaisuuksillle ei ole käyttöä paljoa ja toisaalta niistä on haittaa autoista tulee kova kyytisiä ja kankeita kaupungissa pyörittää kun liikaa 200 km/ h nopeuksiin kiinneitetään huomiota suunnnittelussa. Esim. C mallin mersua ja Toyota corollaa kun verrataan jotka on saman koko luokan autoja (ehkä toyotassa vähän suuremmat taka jalkatilat ja tavara tila) niin 200 km/h vauhdissa mersu on peljon parempi ajaa,Mutta alle 120 km/h toyota on paljon parempi ajaa ja varsinkin kaupungissa ja talvi kelissä myös.
      Sittten Saksalaiset on kivikaudella sisätilojen ja hallintalaitteiden suunnitelussa
      Ranskalaisetkin on nykyään paljon edellä vaikka ne oli aivan kauheita -70 ja -80 luvulla jonka takia niitä vieroksuttiin.
      Saksalaisissa on kaikki hallinta laitteet missä sattuu eri paikoissa eri merkissä ja malleissa ja kytkiet toimiin miten sattuu esim. Audissa pitää pitkät valot laittaa päälle työntämällä viikseä eteenpäin kuin -50 luvun autossa ! Bmw on aivan jauhea vilkku joka vilkutelee moottori teilläkin ja jokapaikassa mihin suuntaan sattuu. Mersussa on mm. tuulilasin pyyhkijän paikalla vaihde valitsin kuin -60 luvun takimallain mersussa ! ja tuulilasin pyyhkimet löytyy vilkun viiksen päästä !
      Aivan kauheita autoja ajaa joka ei ole tottunut noihin keksintöihin..
      Japanilaisella autolla kun lähtee vaikka pimeälllä ajamaan niin kaikki hallintalaitteet löytyy sieltä missä niiden kuuluu ollakin ja nykyään myös Ranskalaisissa ne on lähes yhtä hyvin sijoiteltu ja Volvoissa myös . Saksalaiset on aivan kauheita siinä suhteessa,siihen pitäs saada laki muutos koska se on turvallisuus kysymyskin.
      t. Autoalan ammattilainen

      ps. ei mene monta vuotta kun autonostajilla on ikävä oikeita bensa autoja kun Hybrijä ja Sähköaiutoja tulee niin paljon joiden hinnat tipppuu kuin kivi ....mutta sekän ei auta kun sitten alkaa tähtitiellisen kalliit remontit......
      Dieselit on pilattu Urea järjestelmillä (Izusu on ainoa Diesel joka osaa tehdä Dieselin (maaiman suurimpana Diesel mooottorin valmistajana) niin ettei se tarvitse ureaa ,Mutta niissä pick up autoissa on käytettynä paha ongelma,niitä on liian vähän ja hinnat pilvissä koska niitä ei riiitä kaikille halukkaille..
      Perinteisiä Hybridi vapaita bensa autoja kun on nykyään aika vähän myynnissä.
      Vanhempia hybridejä järkevä auton ostaja ei uskalla ostaa kuin Toyota merkkisinä koska niillä on yli 20 v. kokemus niiden teosta ja niillä on näyttö niiden kestävyydestä.

      • Anonyymi

        Mahtoikohan helpottaa?


    • Anonyymi

      Ympäristöhaitta. Tesla on ykkönen!

      • Anonyymi

        Tesla on muovinen lelu joka on paalaus kunnossa 10 vuoden ikäisenä.


      • Anonyymi

        Juu, on ihan loistava keksintö, muut tulevat kaukana petässä👍👍👍👍
        Ei hitto, taisitkin olla tosissasi...😆😆😆😆😂😂😂😂😂😆😆😆🤣🤣


    • Anonyymi

      Jos ruostesuojaus hoidettu niin toimiva peli.

    • Anonyymi

      Nissan Sunny dieseli oli kyllä hieno keksintö.

      • Anonyymi

        Juu ja diesel-Almera oli sille hyvä jatkumo.


    • Anonyymi

      Niin paitsi että vuoden 2002 kesäkuusta lähtien Almerat on valmistettu Englannissa, missä Nissanilla on tehtaat. Eli ei ole ihan aito japski, koska ei ole kadattu Japanissa. Eli 6/2002 ja siitä eteen päin Almera on ollut brittivalmisteinen, myös tämä mainitsemasi 1,5 vm 2002 sedan almeera.
      Auton valmistenumerosta se selviää ja vout varmistaa sen. Jos kyseinen valmistenumerosarja alkaa kirjaimilla SJN, kyseessä on niin sanottu britti-allu.
      Tiedän adian varmaksi, koska itselläni on myös samanlainen sedan almera 1,5 vm 2002.

    • Anonyymi

      Joka tapauksessa ikivanha paska. Olkoot tehty vaikka kuussa se ei sitä muuksi muuta. Valtaosa näistä(kin) on jo onneksi paalattu ja kierrätetty.

    • Anonyymi

      Pohja mätii ja maali kesii. Ei hyvä eikä jatkoon.

      • Anonyymi

        Oma on 23 vuoden iästään huolimatta ruosteeton ja hyvässä maalissa, alkuperäinen maali vielä. Siitä kiinni täysin, muten auton pitää.
        Mersunkin saa mätänemään muutamassa vuodessa surkeaan kuntoon, jos siitä ei pidä huolta.


    • Anonyymi

      almera ei käynnisty

    • Anonyymi

      Kun lasketaan autoilun elinkaarikustannuksia ja rajataan dieselit pois ongelmien vuoksi, toimivin ja alhaisin menoiltaan on Nissan Almera 1.8 vm 2005. Varma liikkumapeli osaavissa käsissä. Vailla nykypäivän vikaantuvia turhuuksia.

      Pitämällä se kunnossa, sillä ajaa kaksi sähköautoa paaliin kustannuksella, joka sähkäriin uppoaa jo ensimmäisenä käyttövuonna elinkaaritarkasteltuna.

    • Anonyymi

      Mieti, kuka näitä tonnin pommeja ostaa?
      En ainakaan minä, sillä haluan aina päästä pisteestä A pisteeseen B!
      Ikää on 78 ja on sen verran hyvä eläke, että voin hyvin takuunalaisella
      320e:llä ajaa.
      Mitään kun ei saa mukaansa rajan taakse!

    • Anonyymi

      Kovia noi almerat kuluttamaan öljyä

      • Anonyymi

        Niin tekee nämä uudetkin eco autot. Tulee mieleen yks firman VW TSI johon piti kaataa joka toinen viiko/4000Km litran öljyä koska tikku oli aina kuiva. kyseessä oli pari vuotta vanha auto.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      185
      5380
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      128
      5308
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      214
      4142
    4. 218
      3376
    5. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      123
      3168
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      104
      3114
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      19
      2941
    8. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      127
      1904
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      164
      1867
    10. 61
      1389
    Aihe