Sormenjäljet

Anonyymi-ap

Jos poliisi saa oikeudet passien sormenjälkien tutkimiseen.
Niin voidaanko henkilö löytää niiden kahden etusormen jäljen avulla?

9

185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä.

• Anonyymi

Vähän nyt sinne päin. Jos poliisilla käy hyvä tuuri, niin rosvo on jättänyt rikospaikalle passi rekisterissä olevien sormien sormen jäljet, jolloin hänet löydetään. Jos rosvolla käy hyvä tuuri, niin hän on jättänyt rikospaikalle niiden sormien jäljet, jotka eivät ole passi rekisterissä.

• Anonyymi

No niistähän voi tunnistaa kenellä nyt on sellainen sormenjälki, eli jos heillä on jo valmiina jälkesi, niin käry on sulle käynyt!!! 🤣🤣

• Anonyymi

Kuten edellä kerrottiin, niin riippuu siitä, minkä sormen jäljet rikospaikalta löydetään.
        Passi rekisterissä on vain kahden sormen sormen jäljet, yleensä ihmisillä on kymmenen sormea.
        Kahdeksan sormen jäljet eivät ole passirekisteissä.
        Jos taas rosvo on rekisteröity rikoksesta, niin silloin sormenjälki rekisterissä on jokaisen sormen jäljet.

• Anonyymi

Ai että sitten kolmella sormella voi huoleti tehdä nyt murhan vai, vai sitten ihan pääsääntöisesti "vasemmalla"? Mietipä sitä ja muuten silloinhan rikollisten kannattaisi suoraa jo ennalta polttaa sormenjälkensä ja tuskinpa se sellaisilta "ganstereilla" tuntuisi miltään 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Ei taaskaan sinne päinkään. Esimerkiksi monet pakolaiset aikoinaan tahallaan ´turmelivat´ sormenpäänsä, jotta heitä ei pystyttäisi tunnistamaan sormenjäljistä. Sen vuoksi tunnistus tehdäänkin nykyään DNA:sta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taaskaan sinne päinkään. Esimerkiksi monet pakolaiset aikoinaan tahallaan ´turmelivat´ sormenpäänsä, jotta heitä ei pystyttäisi tunnistamaan sormenjäljistä. Sen vuoksi tunnistus tehdäänkin nykyään DNA:sta.

Montako eri nimeä "pakolaisella" voi olla. Monta passia eri nimellä. Kaikilla saa nostaa tuet. Dna otettava kaikista Suomeen tulijoista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Montako eri nimeä "pakolaisella" voi olla. Monta passia eri nimellä. Kaikilla saa nostaa tuet. Dna otettava kaikista Suomeen tulijoista.

Joo, aikoinaan Saksassa pakolainen ajoi autolla väkijoukkoon, jolloin useita ihmisiä kuoli.
        Tappaja pääsi karkuun, mutta jäi kiinni Italiassa. Kiinnioton yhteydessä poliisi käytti asetta ja tappaja kuoli. Myöhemmin selvisi, että hänellä oli 8 eri nimellä olevaa passia eri Euroopan maista.
        Muistaakseen Turussakin kaksi suomalaista tappanut pakolainen oli rekisteröity Suomessa eri nimellä, mitä kotimaassaan.

• Anonyymi
      UUSI

yleensäkin kannatta heitellä huvinvuoksi ampumaradoilta kerättyjä harrastehylsyjä, tupakantumppeja kaduilta ja rikkinäisiä viinipulloja Vapun jälkeen..

Todistuaineisto on aina turmeltunutttta se pitäisi olettaa tutkijoiden edes DNA ei ole luotettavaa ellei sitten itse tutkiva poliisi ole itse murhaaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2231
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2211
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      48
      2073
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1462
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1386
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1151
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1076
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1056
    Aihe