Apua ummetukseen?

halvalla

Mikä olisi hyvä luontainen apu ummetukseen? Mieluummin ravintorikas...ja edullinen...

21

13917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kova kakka

      Halvin tietysti on vehnänleseet, mutta mun mielestä paras tuote on Reformin Spagulax ! (Spagulax maksaa 5,90 - 7 euroa paketti ostopaikasta riippuen)

    • asiallinen tuntija

      Pellavansiemenet kokonaisina. Laita jugurtin sekaan, muutamassa päivässä vatsantoimintasi muuttunee säännölliseksi ja mukavaksi.

      En tiedä toimisiko rouhe yhtä hyvin, kannattaa varmaankin sitäkin kokeilla.

      Luotan itse mieluiten juuri kasveihin tai niiden osiin kokonaisina kuin maksan kallista hintaa pilleripurkeista.

      • maallikko

        Olen usein ollut ummetuksen partaalla, kuten moni muukin meidän suvussa. Itse olen havainnut erittäin runsaan ravintokuitujen syömisen ja veden juomisen auttavan ummetukseen ja ehkäisevän tehokkaasti sitä. Tämä johtunee siitä, että kuidut imevät itseensä vettä ja kun vettä juodaan paljon, on suolistossa koko ajan pehmeää ruoka- tai ulostemassaa. Ulosteen määrä on myös melko suuri, jos kuituja syödään paljon. Tällöin ei tarvitse paljon ponnistella ulosteen poistamiseksi suolesta.


    • =))

      Kivennäisaine jauhe B:tä(sisältää kalsiumia, piitä magnesiumia B-vitamiinia).Ja kakka kulkee ;-)
      Homeopaatti suositteli iltasin magnesiumia otettavaksi, ja se auttoi 2-vuotiaalle.

      • epätoivoisesti ummessa

        kokeiltu on illalla 500mg magnesiumia,aamuisin pellavarouhetta,kaurapuuroa,luumuja sekä litratolkulla vettä-ilman tulosta!


      • suoliluoti
        epätoivoisesti ummessa kirjoitti:

        kokeiltu on illalla 500mg magnesiumia,aamuisin pellavarouhetta,kaurapuuroa,luumuja sekä litratolkulla vettä-ilman tulosta!

        kahvi on maailman paras lääke ummetukseen. auttaa äkkiä ja tehokkaasti! parhaiten toimii melko tyhjään vatsaan.


      • super kahvi
        suoliluoti kirjoitti:

        kahvi on maailman paras lääke ummetukseen. auttaa äkkiä ja tehokkaasti! parhaiten toimii melko tyhjään vatsaan.

        Ja varppina menee maha löysälle!!


      • suoliluoti
        super kahvi kirjoitti:

        Ja varppina menee maha löysälle!!

        se on sivuseikka! jos paska ei luista niin pakko on jotakin keksiä.


      • manne767
        epätoivoisesti ummessa kirjoitti:

        kokeiltu on illalla 500mg magnesiumia,aamuisin pellavarouhetta,kaurapuuroa,luumuja sekä litratolkulla vettä-ilman tulosta!

        toilax peräpuikot auttaa varmasti,piti ottaa
        äsken semmoinen,ja tuli 2 pvä tavarat pois..jos
        ei se auta niin sitten lääkäriin...


    • itkun kanssa

      Olen saanut apua Lepicol-hiutaleista(luontaistuote) ja pellavansiemenistä,joita on käytettävä melko säännöllisesti. Aamuisin pyrin juomaan huoneenlämpöistä vettä lasin tai pari tyhjään vatsaan ennen aamiaista ja kahvia, josta on mielestäni myös apua.

    • jepjep.

      kahvi kyllä ainakin itsellä auttaa :)

    • 111122223333

      Laita illalla lasilliseen vettä likoomaan yön ajaksi 1-2 kuivattua luumua. Määrää voi lisätä ja vähentää rajattomasti. Sitten yön yli liuennut tavara aamulla tyhjään mahaan ensimmäiseksi. Takuuvarmasti auttaa, eikä oli sivuvaikutuksia tai suolen tottumista. Testattu kolmen raskauden aikana. Ei mitään kovin esteettistä, mutta ihan hyvän makuista.

    • tellu

      karppaus on paras vaihtoehto ummetuksen hoitoon

      • ........,

        Liian proteiinipitoinen ruokavalio ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto.Kuituja!


      • pjaska pönttöön kamu
        ........, kirjoitti:

        Liian proteiinipitoinen ruokavalio ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto.Kuituja!

        Taisi mennä nyt karppaus ja protaus sekaisin? ;) Karppiruokavalio ei yleensä ole mikään proteiinimälläysdieetti vaikka Iltalehdet ym. roskajulkaisut yrittää vääntää siitä väkisin sellaista kuvaa ihmisille. Protaus on uudempi tulokas ja hiukan eri asia.

        Antti Heikkilää lainaten: karppaus EI ole proteiiniruokavalio vaan rasvadieetti. Siis rasvasta saadaan selvästi enemmän energiaa kuin virallisesti kaikille suositellussa (lautasmalli tms.) ruokavaliossa. Proteiinin määrä on melko sama kuin siinä. Jos siis karppauksessa vähennetään hiilareita ja protskut pysyvät ennallaan, niin mitä lisätään jotta saadaan tarpeeksi energiaa? No rasvaa tietysti.

        Rasva muuten on yksi juttu joka auttaa suolta toimimaan. Ei välttämättä ainoa autuaaksi tekevä vaan esim. tarpeeksi magnesiumia auttaa varmaan paremmin, mutta aika moni pitkään eläimiä pitänyt tietää että rasvallahan se kone pannaan toimimaan jos kakka ei muuten meinaa tulla. Ja risiiniöljy on vanha kikka kolmonen ;)


    • Kokemusta on

      Pellavansiemenrouhetta 2 rkl esim. viilin,jogurtin tai esim. soppan sekaan. Anna vähän aikaa turvota.Syö. Juo lasillinen vettä päälle. Ja muutenkin juo vetta reilusti. Kyllä maha alkaa toimia.

    • agfadsf

      magnesium ja c-vitamiini pitää vatsan toiminnassa, sekä tietty vesi ja liikunta. pellavan siemen pierettää ihan sairaasti, kuten myös luumut

    • piikkikakka

      juokaa kahvia!! kun kipu tulee.
      auttaa vartissa. just join ja heti parempi olo. tuntuu että kaffe kääntää tuon piikkikakan kärjen joka meinaa puskea peräsuolesta poikittain ulos.
      tosi asiassa se varmaankin pehmittää tuota kakkendaalia.

    • kaffeee

      kahvi on ihan hyvä, jos massu muuten sitä kestää. mut jos juo liikaa kahvia se pahentaa ummetusta kun kofeiini poistaa nestettä.

    • maiskis vaan sulle

      Toiseen ketjuun jo kirjoitinkin aiheesta, mutta sopii se suunnilleen sama tähänkin.

      Magnesium on aika halpa ja monella on siitä puutosta. Suositeltu päiväannos, suosittelijasta riippuen yleensä 150-350 mg, ei riitä kaikille. Magnesiumin tarve on yksilöllinen ja joku joutuu ottamaan jopa yli kaksinkertaisesti tuon suositellun 30 mg, jotta maha toimisi. Itse kuulun heihin. Käytän Kelasin Magnesiumia (luontaiskaupoista) 700 mg päivässä, satunnaisesti joudun ottamaan vähän enemmänkin. Tuossa Kelasinissa se 700 mg tarkoittaa 8 tabua päivässä: 4 aamulla ja 4 illalla.

      Perusmarketeissa myydään halvempaa magnesiumoksidia riippumatta siitä, minkä valmistajan mg-valmiste on kyseessä. Se lienee ihan ok ummetuksen hoitoon, mutta jos elimistössä on magnesiumista puutetta, ei oksidi-muotoinen mg ole hyvä ratkaisu. Se ei tiettävästi imeydy kovinkaan hyvin, vana tulee tosiaan p*skan mukana sellaisenaan pois. Kelaatti-, sitraatti- ja malaatti-muotoiset magnesiumit myös imeytyvät. Kelasin magnesiumissa on magnesiumkelaattia.

      Itse huomaan magnesiumoksidin ja -kelaatin välisen eron siinä, että kelaatti auttaa kireyteen taipuvaisia lihaksia pysymään rentoina... sekä käymään sujuvasti p*skalla. Magnesiumoksidi auttaa vain käymään p*skalla. Näin karusti sanoen :D

      • maiskis vaan sulle

        No ei mikään vana tule p*askana ulos, vaan tuohon vilahti typo. Piti lukea että "vaan". Ja 350 mg piti lukea yhdessä kohtaa eikä 30 mg. Huono ja jäykkä näppis jolla kirjoitan... tarttis varmaan magnesiumia sekin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe