Pudotin tuossa tuommoisen Magma grillin kannen Saimaaseen ja varaosa pitäisi saada.
Ensimmäisenä laitoin mailia suoraan valmistajalle jenkkeihin, josta vastattiinkin samana päivänä hinta & lähetyskulujen kera yht n. 50eur. Mailissa oli myös suomalaisten jälleenmyyjien yhteystiedot (3kpl), joten ei kun kyselemään.
Eräs venetarvikeliike Turussa: Ei semmosta oo varastossa. No voisiko mahdollisesti tilata? Joo mutta sen hinta tulee suunnilleen samaksi ku koko grillin (n.300eur)?!!!
Eräs venetarvikeliike Espoo suomenoja: Ei oo varastossa. No voisiko tilata. Joo mut sen saa vasta ens kesäksi ku se tilataan jenkeistä. Näiltä en viitsinyt hintaa edes kysyä.
Eräs kaasutarvikeliike Espoo: Tyttö lupasi selvitellä, ja soittikin n. vartin päästä. Olisi irroittanut kannen yhdestä heidän grilleistä hintaan 86eur. Ainoa liike josta sai palvelua.
Enpä ihmettele, miksi täälläkin usein kysellään hyvien nettikauppojen perään, kun venekauppojen palvelu on mitä sattuu ja hintataso aivan järjetön.
Veneliikkeiden palvelualttius....
23
5864
Vastaukset
- palvellaan
Lahtelainen veneliike, jossa bongasin kukkarolle sopivan(n.1500€) avoveneen pari-kolme vuotta takaperin, palveli näin: (Olen hieman yli 20 vuotias normaalinoloinen mies)
Minä: - Tuolla olisi takapihalla tuo avovene, voisitko tulla kertomaan vähän faktoja moottorista ja lopullisen hinnan?
Liikkeenharjoittaja tympeänä: - Ei ehdi, pitää katsella näitä luetteloita.
Käveltyäni takapihalle venettä tutkimaan, mies tuli nurkalle katsomaan mitä teen siellä, taisi vahtia etten varasta mitään. Huusi vielä perään että kun näyttää käteiset sen saa mukaan!
No arvaattehan tietenkin aloinko katselemaan venettä muualta..
Tänä keväänä hain sitten pakon edessä(takuun helppouden vuoksi) tämänhetkiseen matkaveneeseeni n. 300€ hintaisen osan. Tälläkertaa maksamisen jälkeen ilmestyi hymy myyjäpariskunnan suille ja alkoi hienoin palvelu mitä olen koskaan nähnyt. Osan/Tarvikkeen käyttöä opastettiin kädestäpitäen.
Raha puhuu tuossa rannassa!
ps. taisin ajaa liikkeen eteen isäni autolla, ehkä luulivat minua rahamieheksi... - tomppa
ongelmia jos ostan jotain vähänkin kallimpaa (yli 100e) selvitän aina ensin hinnat suomessa ja sit yleensä tilaan usasta suoraan. Tulee halvemmaksi vaikka maksaa kuljetus tulli ja alvi ja yleensä tavaran saa nopeammin kun jos tilaisi suomesta.:( kauppiaat veloittavat aivan liikaa olemattomista palveluista täälläpäin...
- perheveneilijä
bongasin tuossa talven aikana ruotsalaisvalmisteisen osan veneeseeni. kun netistä ei ensin meinannut löytyä tietoa suomalaisista jälleenmyyjistä, kysäisin valmistajalta, josko voisin tilata suoraan heiltä. valmistaja antoi kuitenkin minulle kotimaisen jälleenmyyjän yhteystiedot. tilasin tuotteen alkuvuodesta, eikä sitä vieläkään ole kuulunut. perään olen kysellyt, muttei vastausta viiveeseen ole vielä kuulunut. olen myös tiedustellut ruotsalaiselta valmistajalta toistamiseen mahdollisuutta ostaa tuote heiltä, mutteivät siihen ole suostuneet. jos tavaraa ei näy viikon sisällä, seilaan lomalla ruotsiin ja ostan sen paikanpäältä. mutta kyllä kyrsii.
tuotteiden käsittämättömät hinnat ja huono palvelu ei rajoitu kyllä venetarvikeliikkeisiin. perheellisenä tuli tuossa tilattua kaksostenrattaat saksasta. tuli postissa viikossa ja hintalappu jäi kolmanneksen suomen vastaavasta. - tarjous tarjous
Tällä kaavalla se Suomi ulkoistetaan, et ole ainoa kuka saman älynnyt.
Joku päivä sullekkin tullaan sanomaan että että paino piip että
meillä on apina joka ei tartte palkkaa ollenkaan eli on sua halvempi.
Jos joku hiffaa pointtina tässä :)
Aina saa halvemmalla kun tilaat savimajassa asuvalta jonkun tuotteen
joka elää myös kaatopaikan ruuilla niin kas onko yllätys että se
on halvempi kuin meillä kotimaassa pienyrittäjän hinta samasta tuoteesta.
Voisi puhua jo klassinen suomi tarjouskansa joka ulkoistaa itsensä.
Ps, olen ihan tavallinen duunari ja palkkakin on pieni.
Muta tajuan jotain kuitenkin, mikä olisi toivottavaa muiltakin kansalaisilta,
eikä sahata omaa oksaa.
- haluat
Tuo Turun liike oli varmaan Nautivaruste, sieltä ei ainakaan kannata mitään kysyä, siksi ostankin kaikki mahdolliset tarvikkeet nettikaupoista. Ja loput helyt pulttikaupoista.
- Ainakinvanhempi
Ainakin se vanhempi äijä on aivan väsynyt työhönsä. Kysyin kerran äijältä yhtä sähköosaa. Kaveri vastasi että kato tuolta hyllystä, jos ei ole siellä niin sitten ei oo. Ei mitään halua palvella
- veneilijä
Tuo koskee myös venevalmistajia, kyselin muutamia yksityiskohtia muutaman vuoden vanhasta veneestäni valmistajalta. Oletin saavani vastauksia koska kysymykseni eivät missään nimessä olleet moitteita vaan lähinnä teknisiä yksityiskohtia ja tietoja mahdollisista koeajoista ym. Vastaukset jäi saamatta ja uutta venettä hankkiessani taitaa merkinvaihto tulla eteen.
- Ilpo
Kyselin taannoin erään pienen veneen suurinta sallittua moottoritehoa. Esitteessä suositellaan 8 hv moottoria, mutta siitä ei käynyt varmuudella ilmi suurinta sallittua tehoa (venettä ei ollut liikkeessä). Myyjä kertoi, että 15 hv:n kone menee hyvin, ei kuulemma haittaa mitään noin pieni ylitys.
Myöhemmin selvisi, että 8 hv oli suurin sallittu teho. Mitäs pienistä. Vähän kuitenkin ihmetyttää, että myyjällä on kanttia puhua puuta heinää. Luulisi edes itse tajuavansa, ettei tunne asiaa ja ottavan ensin selvää ihan pelkästään ammattiylpeyden takia. Jos omassa työssäni laukoisin vastaavia viisauksia, olisin kohta linnassa. - asdxcaxx
Ilpo kirjoitti:
Kyselin taannoin erään pienen veneen suurinta sallittua moottoritehoa. Esitteessä suositellaan 8 hv moottoria, mutta siitä ei käynyt varmuudella ilmi suurinta sallittua tehoa (venettä ei ollut liikkeessä). Myyjä kertoi, että 15 hv:n kone menee hyvin, ei kuulemma haittaa mitään noin pieni ylitys.
Myöhemmin selvisi, että 8 hv oli suurin sallittu teho. Mitäs pienistä. Vähän kuitenkin ihmetyttää, että myyjällä on kanttia puhua puuta heinää. Luulisi edes itse tajuavansa, ettei tunne asiaa ja ottavan ensin selvää ihan pelkästään ammattiylpeyden takia. Jos omassa työssäni laukoisin vastaavia viisauksia, olisin kohta linnassa.Onhan siinä kaasukahva millä säädellä tehoa! Tehon tarve on kiinni myös kuormasta vaikka olisi pienikin vene, ei ne ole niin tarkkaan laskenu niitä tehoja
missään että 8 -> 15hv nosto veneenkäyttäjälle jolla on äö yli 60 osaisi sillä pärjätä.
Jos veneessä on yksi keulassa, yksi keskellä niin soutuveessäkin menee vielä 15hv kone, ei kai sitä pakko ole kaasu pohjassa mennä.
Miksi edes ajatella 15hv konetta jos suositus karkeasti on 8hv!
Kai sillä nyt eteenpäin pääsee vain meinaatko että valtameri ylittyy on
tehot kaksinkertaistaa.
Kai ne myyjätkin väsyy joskus tollojen kysymyksiin, on ainakin omaa
kokemusta vaikka ihan eri alalta tosin. Yhtään ei ole järkeä päässä
pohtia asiaa itse, millä pohjalla OIKEASTI se myyjä voi kaikkea tietää aina.
Jos kouluja ja papereita lukee 50 vuotiaaksi asti niin varmaan
osaisi vastata kaikkeen.
Ps, en ole muuten myyjä sitten vaan terveysalan työntekijä. - tollo...
asdxcaxx kirjoitti:
Onhan siinä kaasukahva millä säädellä tehoa! Tehon tarve on kiinni myös kuormasta vaikka olisi pienikin vene, ei ne ole niin tarkkaan laskenu niitä tehoja
missään että 8 -> 15hv nosto veneenkäyttäjälle jolla on äö yli 60 osaisi sillä pärjätä.
Jos veneessä on yksi keulassa, yksi keskellä niin soutuveessäkin menee vielä 15hv kone, ei kai sitä pakko ole kaasu pohjassa mennä.
Miksi edes ajatella 15hv konetta jos suositus karkeasti on 8hv!
Kai sillä nyt eteenpäin pääsee vain meinaatko että valtameri ylittyy on
tehot kaksinkertaistaa.
Kai ne myyjätkin väsyy joskus tollojen kysymyksiin, on ainakin omaa
kokemusta vaikka ihan eri alalta tosin. Yhtään ei ole järkeä päässä
pohtia asiaa itse, millä pohjalla OIKEASTI se myyjä voi kaikkea tietää aina.
Jos kouluja ja papereita lukee 50 vuotiaaksi asti niin varmaan
osaisi vastata kaikkeen.
Ps, en ole muuten myyjä sitten vaan terveysalan työntekijä.Kannattipa varmaan avautua 8 v vanhaan juttuun.
Mutta joitain asioita OIKEASTI myyjän pitäisi tietää. Tai jos ei tiedä, pitää ottaa selvää. Suurin sallittu moottorin teho on yksi tällaisia asioita. Kaasukahvalla voi säätää tehoa, mutta siinä ei ole asteikkoa teholle. Eikä veneen kestävyys tai ominaisuuksien ylitys saa olla ainakaan noin yksinkertaisesta käyttövirheestä kiinni. Jos epäselvän esitetiedon tarkentaminen on mielestäsi tollo kysymys, saisit mennä sinne työpaikallesi asiakkaana, sille mielenterveyspuolelle.
- Suomessa
Palvelualttius loppuu samalla hetkellä kun vene on ostettu ja maksettu, sekä myyjältä että maahantuojalta. Tämän jälkeen palvelua saa enää uhkailemalla, kiristämällä ,tekemällä valituksia maahantuojan johdolle sekä veneen valmistajalle. Vasta sen jälkeen tulee takuukorjaukset, tosin suht. pikaisesti sen jälkeen ;) Tällä tavalla asiat menee suomalaisten venekauppiaiden kanssa.
- epe
ainakin Trelaiselta liikkeeltä ja maahantuojalta saa hyvää palvelua. Jätetään nyt nimi mainitsematta ;-)
Lahdessa olen huomannut saman kuin joku edellä kirjoittanut. Ja kallista on! - Nautilus
epe kirjoitti:
ainakin Trelaiselta liikkeeltä ja maahantuojalta saa hyvää palvelua. Jätetään nyt nimi mainitsematta ;-)
Lahdessa olen huomannut saman kuin joku edellä kirjoittanut. Ja kallista on!Merimarinasta saa aitoa palvelua.
- Asikkalasta
Näin se valitettavasti on.
Asikkalalainen venemyyjä lupasi tehdä sovitut toimenpiteet pienemmän luokan avoveneeseen.
Veneen luovutus venyi viikolla ja sitten myyjä ilmoitti että nyt on vene luovutuskunnossa.
Matkojen päästä lähdin trailerilla hakemaan ja kun pääsin perille niin mitään sovituista kohteista ei oltu tehty.
Vaihtoehtona oli jättää vene sinne tai ottaa vene ja tehdä itse työt.
Huvittavaa oli että myyjä selitti jokaisen kohteen, toisen omalla unohduksella, toisen väärinymmärryksellä ja kolmannen etteivät olleet saaneet osaa, vaikka heidän atk järjestelmänsä ilmoittaa osan olevan heillä.
OSTAKAA ASIKKALASTA! - Kimmastunut
Asikkalasta kirjoitti:
Näin se valitettavasti on.
Asikkalalainen venemyyjä lupasi tehdä sovitut toimenpiteet pienemmän luokan avoveneeseen.
Veneen luovutus venyi viikolla ja sitten myyjä ilmoitti että nyt on vene luovutuskunnossa.
Matkojen päästä lähdin trailerilla hakemaan ja kun pääsin perille niin mitään sovituista kohteista ei oltu tehty.
Vaihtoehtona oli jättää vene sinne tai ottaa vene ja tehdä itse työt.
Huvittavaa oli että myyjä selitti jokaisen kohteen, toisen omalla unohduksella, toisen väärinymmärryksellä ja kolmannen etteivät olleet saaneet osaa, vaikka heidän atk järjestelmänsä ilmoittaa osan olevan heillä.
OSTAKAA ASIKKALASTA!Kyllä venealan palvelu on usein tosi syvältä. Itsen olin ensin vaihtamassa perämoottoria veneeseeni, ensin nykyistä 150 stäni 225 Yamaha VMaxiin (käytetty).Liike oli joensuussa ja minä asun Etelä-suomessa. Soitin varmasti viisi kertaa liikkeeseen ja myyjällä ei ikinä ollut aikaa jutella kunnolla.Sitten kun noin kuukauden kuluttua päästiin juuttelemaan niin olipa vaikeata, no minä olin jo valmis vaihtoon koska halusin koneen. Myyjä oli aikaisemmin luvannut tuoda koneen,nyt olikin kaikkia vaikeuksia ja silleen.Lupasi soittaa parin päivän sisällä ja ilmoittaa koska koneen saa. Nyt noin parin viikon päästä on tossa kerran soitellut, enpä jaksanut vastata. Seuraavaksi olen ajatellut vaihtaa koko venepakettini.Helsingistä eräästä juuri uudistetusta liikkeestä löytyi netistä hyvä paketti.Menin paikan päälle ja odotettuani noin 45 min kysyin eräältä kassalta josko hän voisi selvittää löytyykö tätä venettä enää kun myyjällä ei näytä olevan minulle aikaa.Hän kävi kysymässä ja myyjä huusi pöytänsä takaa minulle että vene on myyty ja jatkoi selailemaan esitettään.Se siitä ja eipä kysynyt olisiko joku muu paketti ollut mieluinen.Olisihan sieltä löytynyt mutta olin jo niin vihainen että lähdin pois. Seuraavakasi kävin tässä Raisiossa katsomassa käytettyä venettä, ihan hyvän hintaista toki. Sielläpä yksi rouva hoiteli koko liikkeen myyntitoimintaa ja sataa asiaa samanaikaisesti ja keskeytti keskustelumme kun piti välissä soittaa yksi puhelu kännykästä. Meille ei todellakaan ollut aikaa emmekä olleet kiinnostavia asiakkaina ja taas sai lähteä huonolla mielellä ajamaan reilua 200 kilometriä takaisin kotiin. No, ainakin oli reilut 20 000€ lompakossa rahaa jäljellä joka oli matkassa mukana mahdollista kauppaa varten. Eli palvelua ei saa, jos jostain saa ja heiltä löytyy mitä etsin, vaikka jopa uutta niin ostan ja heti.
- fandjango
Nimekkäistä Etelä-Suomen veneliikkeistä ei tosiaankaan löydä etsimäänsä jos se on alle 100€.
Kevät-kesäaikaan kesäharjoittelijat kansoittavat nimekkäät tarvikeliikkeet ja vastaukset ovat yleensä, emmä tiedä (jag vet inte) tai pitää kysyä (ska fråga). Itse olen löytänyt hyvän osoitteen ja se on Hakaniemessä. Mitä siellä ole se hankitaan ja palvelu pelaa, eikä hintakaan ole esteenää.
Äänieristän veneeni moottoritilaa ja etsin nyt eristevaahtoa esim. muutamaan palkkiin. Tuuletukseen tarvitsen läpimitalta 60-80 mm kulmapalaa 90° läpivientiritilään. Onko mitään nippilekauppaa missä olisi eristeaineita ja näitä ritilä ym. läpivienti ja asennustarvikkeita? - mieti vähä
Vittuako menit tiputtamaan sen sinne veteen.Oisit saatanan vässykkä sukeltanut perään jos ei oo varaa ostaa uutta.Älä tuu tänne vittuilemaan jos osa on kallis, vaan mieti tyhmyyttäs
- Eikö riitä
kapasiteetti ketjuttamaan nimimerkkiä, otsikkoa ja leipätekstiä? Silti pitää avautua mutta sehän ei edellytä järkeä.
- ei edellytä, ei
Olisiko edellyttänyt aivan hitusen järkeä olla puuttumatta vuosikausien takaiseen ketjuun?
- PuSe
Se tuntuu olevan ihan sama minä vuonna kauppaan menee. Käytännössä on sama onko rahaa taskussa vitonen vai satatuhatta, ei myyjä ala palvelemaan heti jos edellinen asiakaspalvelu on kesken. Näin sen pitääkin olla. Se joka tuli ensin, saa palvelun ensin.
Tuntuu vain olevan näillä jotka tekevät once in the lifetime -kaupan sellainen käsitys että tullaan vähintäänkin poliisisaattuessa kuten Gumball -porukka ja punaista mattoa on portilta saakka.
Se edellinen asiakas saattaa tehdä kymmenen kertaa suurempaa kauppaa siinä kun odottelet vuoroasi...... - 16.05
Tuo veneliikkeiden palveu alttiuden puuttuminen on vanha vitsi vähän niin kun
Speden takavuosien rautakauppa sketsi, tosin veneliikkeiden myyjät ei räväytä
eväänsä edes sen vertaa kun se rautakaupan myyjä siinä sketsissä.
Olisin jokuinen vuosi sitten ostanut eräästä Tamperelaisesta veneliikkeestä
Terhi muoviveneen paikkausainetta kaksi myyjää sielä vaan lueskeli kansi-
oitaan noteeramatta asiakasta ollenkaan, kyseinen pulju meni konkkaan. - Happy!
Synkän ketjun jälkeen kerron mielipiteeni: Sipoon W&W Marine auttaa parhaansa mukaan kun siellä käy asioimassa. Tyytyväinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482503
- 1801748
- 921598
- 691583
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61005- 80958
- 68891
- 61856
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188854- 61818