Iäkäs ihminen tai vanhus alkaa pitää suutaan auki sillä tavalla kuin nenän kautta ei voisi lainkaan hengittää.
Suu vääntyy irvistys-asentoon ihan kuin kovissa tuskissa, ja ylähuuli ja poskilihakset nousevat ylös. Suu on auki koko ajan, ja usein ylähampaat alkavat näkyä jos niitä vielä on. Tämä suun vääntyminen tapahtuu varsinkin liikkuessa mutta myös jopa istuessa.
Minkä ikäisenä tämä irvistys alkaa, minkä vuoksi ja miten sen voi estää? Ehkä 70 v?
Missä vaiheessa iäkäs ihminen alkaa irvistää?
75
498
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan sama, aika peruslukemilla pärstä kerroin.
Ainoa mihin kiinnitin huomiota kun tein pienen kävelylenkin, kävely ei ole yhtä vetreää kuin vuosi sitten. Eka kerran pitkästä ei ollu liukasta ja aurinkoinen irvisteli pilvien välistä. - Anonyymi
Aloitus on totta. Olen katsonut ihan samaa. En tunne itsellä mitään tarvetta suu auki kulkemiseen enkä naaman vääntelyyn. En usko että siinä kivusta on kysymys, enkä kehtaa kysyä.
- Anonyymi
Persujen ja hallituksen haukkujan tunnistaa irvistysnaamasta?
- Anonyymi
Savolaisen yläikenet loistaa liikenteessä.
- Anonyymi
sosdem irvistelee kuin ahlonen visiitillä
- Anonyymi
Limakalvot kuivuvat myös nenässä ja suussa joten ehkä sillä on jotain tekemistä asian kanssa. Sitten en ole koskaantälläistä nähnytedes ja jos olisin niin en edes olisi aiitä kirjoittanut. Kysy asianomaiselta joka irvistää niin saat oikean vastauksen
- Anonyymi
Rauhoitu niin ei vihassaan tarvitse kytätä mitä muut kirjoittavat sivullasi.
- Anonyymi
Voi olla et ihmettelee kun suu auki ja joskus sanottiin " katsoo kun h moilanen" eli annetaan kaikkien elää miltä parhaiten tuntuu.
- Anonyymi
Nyt on kyllä ihan eri asiasta kyse kuin hämmästyksestä.
- Anonyymi
Enpä ole huomannut tuollaista kenelläkään.
- Anonyymi
Keuhkojen toiminta heikkenee. EI saa hengitettynä kunnolla.
- Anonyymi
Kun vanhus kuulee Purran puheita ja Persujen touhuista, niin silloin vetää vanhuksella suuta vinoon. He sentään ovat kokeneet ja nähneet politiikan murrokset ja tapahtumat ja varmasti vituttaa Persujen ja Kokoomuksen tyhmyys.
- Anonyymi
Tuo varmaan usein syy et keuhkot ei toimi täysillä eli ikä tekee tehtävänsä.
- Anonyymi
PURRAN IÄSSÄ.
- Anonyymi
Sillä on tosi pahat hengitysvaikeudet. Naama aina ylimielisen happamessa irvessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä on tosi pahat hengitysvaikeudet. Naama aina ylimielisen happamessa irvessä.
Sama kaikilla persulehmillä.
- Anonyymi
Missä vaiheessa se tapahtui aloittajalle?
- Anonyymi
Jos se alkaa, kun on kipuja ?
- Anonyymi
Vanhan näköisetkin haukottelevat eduskunnassa kuin kalat kuivalla maalla. Eilen kyselytunnilla ja keskiviikkona A-Studiossa sama suurisuinen nainen meinasi tukahtua omiin juttuihinsa juuri kuten sanoit. Oliko syy pelkästään utopistisissa tarinoissa vai oliko tekemistä myös korvausilman saamisessa.
Sydämen vajaatoimintaa tai keuhkoahtaumaa, jos hengästyy helposti.
Setäni oli hautausurakoitsija. Hänellä oli vähän hirtehinen huumori.
Hän tarkkaili jatkuvasti, että minkä verran olisi asiakkaita tulossa. Kun näki jonkun kulkevan suu auki, niin sanoi, että kyllä niin haukkoo jo henkeesä, että kohta tuo miun heiniä.- Anonyymi
Hirtehisyys on tainnut periytyä hiukan sinuunkin tellukka. Tarkoititko sanoa, että eduskunnassa hissuttelee suu auki porukoita, joiden olemuksensa ja juttujensa perusteella pitäisi olla jo setäsi palveltavana? Hyvin sanottu setää tulkiten. ..Jatkoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirtehisyys on tainnut periytyä hiukan sinuunkin tellukka. Tarkoititko sanoa, että eduskunnassa hissuttelee suu auki porukoita, joiden olemuksensa ja juttujensa perusteella pitäisi olla jo setäsi palveltavana? Hyvin sanottu setää tulkiten. ..Jatkoon
Nyt tuokin on kääntynyt päinvastaiseksi. Tällä hetkellä hautausurakoitsijat tuskailevat ja haukovat henkeään monilla pienemmillä paikkakunnilla koska ihmisiä kuolee liian vähän. Vähäiset hautaukset eivät lyö leiville, pisnes ei kukoista. Vähimmäismäärä kannattavalle yrittämiselle vuoden aikana olisi että vähintään 100 virnistelijää potkaisisi tyhjää paikkakunnalla.
- Anonyymi
Minulla ei ole todettu kumpaakaan ja silti hengästyn helposti lenkillä ja kun teen ja touhuan jotain raskaampaa. Olen siitä aikoinaan lääkärillekin maininnut mutta ei lotkauttanut korvaansa. Nenässä on ahtautta niin sen takia joudun lenkillä hengittämään suun kautta, muuten tuntuu että en saa tarpeeksi happea. En halua mitään suihkeita alkaa nenääni ruiskimaan, kun nekin auttaa vain hetkellisesti. Tämä on ollut jo vuosikausia ja olen oppinut sen kanssa elämään.
Askel lyhenee ilman keuhkoahtaumaa, minun keuhkoahtauma ei ole muuttunu huonompaan suuntaan kun se saatiin selville, muut sairaudet päälle niin kyllä laittaa puuskuttamaan. Hyvin pärjäilen kun otan rauhallisesti, paremmin pärjäisi jos saisi kohotettua kuntoaan, tämä koskee kaikkia iäkkäitä. Hyvä terveydenhoito elämme pitempään, saamme seurata maailman menoa siinä mielessä riittää mielenkiintoa. Elämme outoja aikoja Putinin sai kaverin, Trumpin sotkemaan soppaa, Trumpin 4 vuotta menee äkkiä, Orpolla enää pari vuotta ennen kuin kaikki paremmaksi muuttuu.
- Anonyymi
"Minkä ikäisenä tämä irvistys alkaa, minkä vuoksi ja miten sen voi estää? Ehkä 70 v?"
Avaukseen on tullut paljon vastauksia sekä tietenkin politiikkaan liittyvää näennäistä tekohuumoria, joka jaksaa naurattaa enää kovin harvoja, että näsäviisautta. Hyvää päivää, kirvesvartta. No, mitäpä näitä, sano. Heh, eikö niin, sano Vatanen? Pascca huumori ei maailmasta lopu edes iän myötä, niin kuin ei lopu idästä nousevat uudet päivätkään.
Muutamat olivat siis havainneet tuon ilmiön, josta kirjoitin. On tietenkin kovin ikävää, jos tuo tuskainen irvistys johtuu sairauksista, sillä niiden estäminenhän on täysin herrassaan. Mutta jos todellakin olisi niin, että kyseessä on ehdotettu keuhkojen ja-tai limakalvojen toiminnan huononeminen ja siten pelkästään ikä, se lienee vanhenemiseen liittyvä henkilökohtainen ominaisuus. Jokainen vanhenee omaa tahtiaan.
Osaan itse näkemäni perusteella väittää, että kyseinen iän tuoma tuskainen irvistys alkaa iän puolesta välillä 75 - 80 vuotta. Myös maraton-juoksijoilla on vastaavaa irvistelyä, mutta arvatenkin näillä juoksijoilla iästä johtuva tuskainen irvistely alkaisi myöhemmin kuin muilla. Ja kaikillahan irvistely ei ala lainkaan, ja varsinkaan kaikilla naisilla irvistely ei ala lainkaan. Jostakin syystä tuskainen irvistely on erityisesti varttuneille miehille varattu ominaisuus. Joskus irvistely näkyy fyysisessä rasituksessa mutta joskus jopa vain istuessa.
Joudun avauksessa itse melko epäkohteliaasti vastaamaan itselleni, sillä asiantuntemus asiassa lienee harvinaista. Yhtään geriatria ei liene paikalla. Irvistyksen ilmestymisen ikävaihetta arvailin itse jo edellä (75 - 80 v), ja arvaan edelleen, että kohtuullinen tai rankka liikunta jossakin vaiheessa elämää lykkää tuskaisen irvistelyn muodostumista. Lisäksi valitulla ruokavaliolla saattaa olla kokonaisvaltaista merkitystä irvistyksen alkamiseen, lykkääntymiseen tai alkamattomuuteen. Särkylääkkeiden ja nenäontelon voitelurasvojen käytön vaikutus jää myös täysin hataralle pohjalle.
Kuten sanottua, melko pelkistettyä arvausta kaikki ilman geriatrin tai Googlen ja tekoälyn näkemystä ja kokemusta. Niin tai näin, melko irvistysvapaata kevättä kaikille.- Anonyymi
Irvistellään, kun tavataan...
- Anonyymi
n. 90v
- Anonyymi
tsattuikaan. Oikaisin lenkkiä pari tuntia sitten uimahallin pihan ohi. Siihen käveli noin 80nen herra posket punaisina uimahallista. Istuutui hitaasti käsinojasta kiinni pitäen pihassa olevalle penkille. Ähkäisi ja irvisti. En sentään jäänyt aiheesta keskustelemaan.
- Anonyymi
Ei ole irvistys, sillä irvistelyllä loukataan toista ihmistä. Antakaa ihmisten olla rauhassa jo.
- Anonyymi
Ilkeät ikäihmiset ihmetyttää, luulis jo et jotain on oppinut elämänaikana.
- Anonyymi
Zatopek irvisteli kultamitaleille alaikäisenä.
- Anonyymi
Aloittaja kun menee peilin eteen niin saa vastauksen sieltä...
- Anonyymi
Uskoisin että irvistely tuotta tuskaa tai yli ponnistelua
jossain fyysisessä toiminnassa tai jonkun kertomassa
huonossa vitsissä - Anonyymi
Missä vaiheessa aloittaja alkoi irvistää?
- Anonyymi
Typerä vitsi vääntää suuta irvistykseen. Tämä ei tehnyt edes sitä.
- Anonyymi
Sivun aloittaja huomasi tänään varttia vaille viisi yli puoli peiliin katsoessaan olevansa irvistyksen maailmanmestariainesta!
- Anonyymi
Purran nauru vaikuttaa irvistykseltä ja päin vastoin, naamasta näkee mielialan kuin kameliotilla.
- Anonyymi
Mikäs paappaa noin riepoo?
- Anonyymi
Olipa melkoisen asiaton aloitus.
𝐕𝐚𝐧𝐡𝐚 𝐬𝐚𝐧𝐚𝐧𝐥𝐚𝐬𝐤𝐮 𝐤𝐲𝐥𝐥𝐚̈ 𝐬𝐚𝐧𝐨𝐨 𝐞𝐭𝐭𝐚̈ 𝐭𝐲𝐡𝐦𝐚̈𝐤𝐢𝐧 𝐧𝐚̈𝐲𝐭𝐭𝐚̈𝐚̈ 𝐯𝐢𝐢𝐬𝐚𝐚𝐦𝐦𝐚𝐥𝐭𝐚, 𝐤𝐮𝐧 𝐦𝐚𝐥𝐭𝐭𝐚𝐚 𝐩𝐢𝐭𝐚̈𝐚̈ 𝐬𝐮𝐮𝐧𝐬𝐚 ,,, niin kuinka se jatkuu, en muista. - Anonyymi
Omat hampaat tekevät suun vinoksi.
Meillä iskällä ja äidillä oli lääkärin tekemät hymyhampaat. ei ollut aina kiva, sillä lääkäri ei uskonut sairauksiin. He ottivat usein hampaat pois kun menivät lääkärin vastaanotolle. - Anonyymi
"Olipa melkoisen asiaton aloitus."
Koira, kalikka, kalahdus ja älähdys. Tarkoitus ei ole loukata ketään, vaan kysymys ja ihmettely on aitoa.
Onko kyseessä siis opittu tapa vai onko tuska ja kipu oikeaa? Miksi poskipäät nousevat ylös - ellei se näyttäisi tuskaiselta irvistykseltä, se voisi olla hymy? Suu on niin auki, että kaikki lepakkoa pienemmät asettuvat sinne sisälle.
Arvatenkin tuskainen irvistys alkaa välillä 70 - 80 vuotta, joillakin myöhemmin mutta joillakin ei tietenkään lainkaan. Seuratkaa erityisesti iäkkäitä miehiä, jotka jopa istuessaan irvistävät. Ehkä nenän limakalvot ovat kuivat, eikä hengittäminen nenän kautta onnistu. Nuoret miehet kulkevat suu kiinni tai lähes kiinni, ellei kyseessä ole raskas urheilusuoritus.
Onko neuvoja, joilla itse voisi välttyä jatkossa tältä? Joku voide tai spray nenään, kenties.- Anonyymi
On. Nesteytys. Juokaa tarpeeksi vettä.
- Anonyymi
Luulen että estävä tekijä on oma tahdonvoima. Että muistaa pitää naaman peruslukemilla. Perustan tämän siihen että parikin fyssaria on kertonut kumaran ryhdin tulevan siitä että ihminen ei vain pidä itseään suorassa. On helppo istua selkä kourulla ja vatsalihaksen rutussa. Itse olen pitänyt tämän mielessä ja olen pysynyt ryhdikkäänä. Aion keskittyä myös pitämään tämän irvistyksen kurissa ja irvistelemään vain silloin jos todella sattuu johonkin. Ja sitä sattumista hoidan sitten ihan erikseen ja eri menetelmillä tai lääkkeillä.
Minusta aloitus oli hyvä. Ikään kuin ravistus. Ei tarvitse näyttää vanhalta ja liikkeitään hallitsemattomalta ennen kuin on pakko. Monelle sekin aika tulee.Mitä sitä teeskentelemään nuorempaa kuin ikänsä edellyttää.
Kun on vain ikäisensä näköinen, niin saa apua nuoremmilta ihan pyytämättään.
Tässä juuri viime kauppareissulla, kun raahauduin ylitäyden ostoskorin kanssa kassalle ja ojensin jo kumarassa kummankin käden nostaakseni korin lattialta siihen napani tasalle hihnan hyllylle, niin edessäni seisova minulle tuntematon nuorempi mies nappasi korin kahvasta kiinni ja heilautti yhdellä kädellä sen ylös. En tiedä, irvistinkö jo valmiiksi, vain muuten vain näytin ikäiseltäni.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Mitä sitä teeskentelemään nuorempaa kuin ikänsä edellyttää.
Tässä juuri viime kauppareissulla, kun raahauduin ylitäyden ostoskorin kanssa kassalle ja ojensin jo kumarassa kummankin käden nostaakseni korin lattialta siihen napani tasalle hihnan hyllylle, niin edessäni seisova minulle tuntematon nuorempi mies nappasi korin kahvasta kiinni ja heilautti yhdellä kädellä sen ylös. En tiedä, irvistinkö jo valmiiksi, vain muuten vain näytin ikäiseltäni.Nyt ymmärrät kokonaan väärin. Kyse ei ole nuoremmalta näyttämisestä vaan lihaksiensa kunnossa pitämisestä. On hyvä pitää selkänsä suorana, jalkalihakset vahvoina, käsivoimiakin kohtuullisesti harjoittaa. Naamalihakset myös kohdallaan. Ne kaikki pystyy tekemään voimistelulla eikä tarvitse rehkiä. Vanhuus on paljon helpompaa kun ei tarvitse ähkyen vaivaisesti nousta tuolilta, portaissa pyytää apua, nousta sängystä ilman että vääntäytyy laitojen avulla tai pystyy avaamaan kultamokkapaketin sormillaan. Siitä vain on kyse. Olkoon vanhuus kuinka lyhyt tahansa, aina on parempi kun hallitsee lihaksensa itse edes joten kuten siihen asti kun sydän sanoo poks tai syöpä vie.
Oma kokemus: kolottaa lonkkaa, menin pyytämään päästä röntgeniin, onko kulumaa että tiedän tehdä oikeita voimisteluliikkeitä enkä tee vääriä. Lääkäri kyykytti, pani hanttiin kun väänsin hänen käsiään auki ja kiinni, nousetti tuolilta ja teetti kokovartaloliikkeen. Oli kirjoittanut omakantaani, Hyvä lihaksisto kautta koko kropan. - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Mitä sitä teeskentelemään nuorempaa kuin ikänsä edellyttää.
Tässä juuri viime kauppareissulla, kun raahauduin ylitäyden ostoskorin kanssa kassalle ja ojensin jo kumarassa kummankin käden nostaakseni korin lattialta siihen napani tasalle hihnan hyllylle, niin edessäni seisova minulle tuntematon nuorempi mies nappasi korin kahvasta kiinni ja heilautti yhdellä kädellä sen ylös. En tiedä, irvistinkö jo valmiiksi, vain muuten vain näytin ikäiseltäni.Ainakin tuo hieno teko nopeutti jonon etenemistä ainakin puoli tuntia!
T. Bertil. - Anonyymi
Tämä mummopa joutuu selkävian takia istumaan vähän huonossa asennossa vatsalihakset rutussa enkä selkä suorassa. Näin olen joutunut tekemään jo 46 vuotta ja joudun edelleen. Jo silloin kun vika todettiin sanoi spesialisti että sille ei tehdä mitään niin kauan kun jalat liikkuu ja määräsi istumatyöstä pois välittömästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä mummopa joutuu selkävian takia istumaan vähän huonossa asennossa vatsalihakset rutussa enkä selkä suorassa. Näin olen joutunut tekemään jo 46 vuotta ja joudun edelleen. Jo silloin kun vika todettiin sanoi spesialisti että sille ei tehdä mitään niin kauan kun jalat liikkuu ja määräsi istumatyöstä pois välittömästi.
Sairaus on tietenkin ihan eri asia. On myös kyttyräselkäisiä, sitä selkää on mahdoton väkisin kohottaa suoraksi. Nyt on kyse vanhuksista joilla normaali liikkumiskyky on vielä tallella.
- Anonyymi
Yksinkertaisempi selitys koko aloitukselle on että aloittaja ainoastaan kuvittelee omassa mielessään liian usein näkevänsä toisten ihmisten kasvoilla aina "irvistyksiä", vaikka kyse ei sellaisesta olisikaan. Ihmiset hymyilevätkin eri tavalla ja kasvojen ilmeet ovat yksilöllisiä samoin kuin tunnereaktiot joita kasvot ilmentävät.
Ei pidä mennä tekemään liian pitkälle vieviä johtopäätöksiä toisten ihmisten ilmeistä.😊😊😊- Anonyymi
Joko olet itse yksi näistä irvistäjistä tai sitten olet sokea.
- Anonyymi
"En tiedä, irvistinkö jo valmiiksi, vain muuten vain näytin ikäiseltäni."
Älä nyt hyvä rouva sotke puuroja ja vellejä keskenään. Jokainen saa näyttää ikäiseltään, saa olla ryppyjä, saa kulkea hieman hitaammin ja saa irvistää fyysisessä suorituksessa. Kyllä saa.
Saa irvistää myös ihan muutoin, jos siltä tuntuu!
Itse vain en halua, että nostan jatkossa tietämättäni poskeni ylös irvistykseen, vaikka pelkästään istuisin, tai että kulkisin jatkuvasti suu auki kuin Hoo-Moilanen. Siis alaleuka lattiassa 100 % ajasta - ei siinä ole järkeä että kaikki lepakkoa pienemmät menevät suuhun. Se ei ole hymyilyä vaan tuskallista irvistystä, tai kenties tekohampaiden aiheuttama vaiva siitä, että suu ei vaan mene kiinni edes ruuvipuristimella.
Itse haluan pitää suuni kiinni, ellen puhu tai ole hengästynyt. Pitää alkaa hoitaa nenää sillä tavoin, että sen kautta voi hengittää, ja täytyy pitää huolta hampaistaan, ettei saa tekareita. Siis jos ne saavat alaleuan roikkumaan asfaltissa..? Jatkuva suun auki pitäminen antaa tyhmän kuvan henkilöstä, vaikka pää toimisi muutoin kuin Mensan puheenjohtajalla. - Anonyymi
Missä vaiheessa aloittaja alkoi irvistellä?
- Anonyymi
Voi hyvä rouva, typerä vitsi voi vääntää suuta irvistykseen. Tokaisunne ei tehnyt edes sitä.
- Anonyymi
Olen kohta 70 ja meirän muori vielä nopeammin 90. Emme kumpikaan irvistä mitenkään emmekä missään kohdassa. Nooo, ehkä silloin, kun olemme eri mieltä asioista.
- Anonyymi
Miksi et jakaisi salaisuuttanne - miksi juuri te ette irvistä, vai oletteko vielä liian nuoria irvistämään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et jakaisi salaisuuttanne - miksi juuri te ette irvistä, vai oletteko vielä liian nuoria irvistämään?
Kyllä, kaiketi kuulumme sitten ikinuorten joukkoon.
En ole huomannut. Eikö asiaa huomaa itsellään?
Ainoa missä olen nähnyt suu auki läähättämistä on vanhainkodin vuodeosasto.- Anonyymi
Kuule, ala harjotteleen vaikka naamalihaksia ja muista hankkia kunnon tekarit, olet sellanen koekaniini. Sitten 60 v päästä kerrot tulokset. No mä en ole enää lukemassa, mutta nyt 10 vee, kuten sinäkin, saa lukea sun tutkimustuloksen.
- Anonyymi
Mikä meni rouvalla nyt ihon alle noin pahasti?
- Anonyymi
Mie irvistelen ainakin jos on kova maha täysistunnossa.
- Anonyymi
Olin kasvojoogassa. Erinomaisia liikkeitä piristämään kasvojen lihaksia. Niitä voi tehdä istuessaan pöntöllä, katsoessaan televisiota tai vaikka kuunnellessa puhelimessa ystävän matkakuvausta tai jotakin arjen traumaa. Eikä ole pelkästään ulkonäkökysymys vaan määrätyt liikkeet auttavat voimistamaan kasvojen lihaksia joilla on yhteyttä päänsärkyyn.
Siitäpä ratkaisu pitämään lihakset kuosissa ja olla irvistelemättä.- Anonyymi
Hyvä vihje.
- Anonyymi
"Ainoa missä olen nähnyt suu auki läähättämistä on vanhainkodin vuodeosasto."
Toisin sanoen vanhainkodin vuodeosasto on se, joka saa irvistämään tuskasta. Onko se syy vai seuraus?
Onko mahdollista, että myös muualla irvistetään, vaikka kaikki eivät siihen kiinnitä huomiota? Aika moni iäkäs myös roikottaa suutaan auki sillä tavoin, että alaleuka on kiinni rintakehässä tai lattiassa.
Suun auki pitäminen kuin Hoo Moilanen antaa henkilöstä tyhmän kuvan, vaikka järki leikkaisi kuin parteveitsi. Itse pidän tietoisesti suun kiinni, ellen puhu tai ole hengästynyt.- Anonyymi
Vuodeosastolla ehkä muistisairaat suu auki eivät he tietysti enää hallitse ilmeitään. Surullista
- Anonyymi
Kun kolmipyörästä batteri piiputtaa ylämäessä.
- Anonyymi
Iäkäs ihminen irvistää kun kuulee tai luulee jonkun saavan jossain jotain mitä ko. iäkäs ei saa.
- Anonyymi
Aloittajalla on suu auki kuin hauella kuivalla maalla.
- Anonyymi
Onko tästä olemassa tieteellistä tutkimusta että ihminen alkaa muka irvistää vanhetessaan? Vai onko kaikki ainoastaan mutua?
- Anonyymi
Aloittaja edustaa tieteellistä tutkimusta.
- Anonyymi
Aloittajan tutkimus rajoittuu peilikuvatutkimukseen.
- Anonyymi
Näin ajattelinkin tässä käyneen, aloittaja mennyt aamulla peilin eteen ilman irvistystä mutta peilikuva irvisti silti takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ajattelinkin tässä käyneen, aloittaja mennyt aamulla peilin eteen ilman irvistystä mutta peilikuva irvisti silti takaisin.
Aloitus on tollo.
- Anonyymi
Suuri osa vastaajista on sokeita tai ottaa asian pahasti itseensä. Aihetta tai ei, luultavasti on aihetta jos noin suututtaa.
Suu roikkuu auki kuin wc-pöntöllä, se ei ole mikään irvistus. Ehkä hampaita puuttuu, ja suu tuntuu silloin liian suurelta.- Anonyymi
Miksi sinulla roikkuu suu auki wc-pöntöllä? Johtuuko se kenties omasta ruokavaliostasi?
- Anonyymi
Minkä kokoinen otanta sulla on tässä 'tutkimuksessasi' ? Hah.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903376Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3412969Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911596Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2421384Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621302Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281051- 791017
- 741010
- 117980
- 72934