Taitaa olla jo aika vanha juttu tuo nordic knoppix mutta kysäsen aikani kuluksi kumminkin.
Sellanen ongelma oli kun sen pistin pyörimään että se ei löytänyt verkkokorttia koneesta. Enkä sitten keksinyt miten sen manuaalisesti kävisi jostain kaivamassa että pääsisi myös verkkoon..
Nordic Knoppix
4
490
Vastaukset
- SuomiKnoppix
"ei löytänyt verkkokorttia koneesta."
Aika yllättävää. Minulla Knoppixit ovat aina haistelleet laitteet erinomaisesti.
Kerro tuo suuri salaisuus: mikä verkkokortti on koneessa.
Huom: SuomiKnoppix (beta-1) on saatavilla!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=656&posting=22000000009176271- Jouko&Kosti
Olinkohan sitten väärässä tuon verkkokortin kanssa..en tiedä. Kumminkin jotain se ilmotti kun yritin kattoa verkon asetuksia kun ei sillä nettiin päässyt. Ei näistä koneista oikee mitää tajua niin vaikee arvailla näin jälkikäteen mistä se valitti.
Verkkokorttia en muista pitää kattoa ku pääsee kotio täältä.
Pitää pistää lataukseen tuo suomiknoppix. - SuomiKnoppix
Jouko&Kosti kirjoitti:
Olinkohan sitten väärässä tuon verkkokortin kanssa..en tiedä. Kumminkin jotain se ilmotti kun yritin kattoa verkon asetuksia kun ei sillä nettiin päässyt. Ei näistä koneista oikee mitää tajua niin vaikee arvailla näin jälkikäteen mistä se valitti.
Verkkokorttia en muista pitää kattoa ku pääsee kotio täältä.
Pitää pistää lataukseen tuo suomiknoppix.Siis tuo SUOMIKNOPPIX on vielä beta-1, mutta kyllä se jo toimii. Aiheesta on keskusteltu news:sfnet.atk.linux
Knoppix haistelee verkkokortin, lataa sille sopivat ajurit ja etsii ip:tä ihan normaalisti dhcp:llä.
Pitäisi siis tietää, millaisen nettiyhteyden olet palveluntarjoajalta hankkinut.
Asetuksia voisi kurkkaila vaikka Windows-asetuksista tai palveluntarjoajan ohjeista. Jouko&Kosti kirjoitti:
Olinkohan sitten väärässä tuon verkkokortin kanssa..en tiedä. Kumminkin jotain se ilmotti kun yritin kattoa verkon asetuksia kun ei sillä nettiin päässyt. Ei näistä koneista oikee mitää tajua niin vaikee arvailla näin jälkikäteen mistä se valitti.
Verkkokorttia en muista pitää kattoa ku pääsee kotio täältä.
Pitää pistää lataukseen tuo suomiknoppix.sanoo: dmesg|more tai dmesg|less riippuen millai haluat selata tietoja siinä ruudulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624