Mietin mikä voi olla vikana kun öljytaso nousee ja öljy haisee bensalle. Huomasin että öljytaso voi nousta vielä päiviä sen jälkeen kun ollut käynnissä. Esim jos pidän käynnissa ja tarkistan seuraavana päivänä öljytason, näyttää esim asteikon puoltaväliä. Sitten kun viikon päästä tarkastan uudelleen, on noussut jo lähemmäs max viivaa. Eli öljytason hitasti noussut vielä vuorokausi sen jälkeen kun ollut käynnissä. Pyörää ei liikuteltu siinä välissä joten sen takia ei näytä eri tasoa.
Voiko vuotavista suuttimista hitaasti vuotaa se pumpun jälkeen paineistettu bensa sylintereihin ja sieltä hitaasti öljytilaan? Voiko mikään muu kuin vuotava suutin aiheuttaa tuollaista?
Koko tankillista sieltä ei vaikuta vuotavan, mutta jos pitänyt käynnissä niin vielä viikon ajan voi öljytaso hitaasti nousta.
On alkanut myös käynnistyä hitaammin eli hetken kauemmin sa startata ennen kuin lähee käyntiin, mietin voiko johtua siitä että pitää paineistaa uudelleen ruiskujärjestelmä?
Loogiselta ainakin kuulostaisi mutta itsellä ei mitään kokemusta vastaavista vioista. Jos sylinterit olisi väljiä, luulisi että öljytaso nousee ajomäärän mukaan mutta ihan selvästi voi nousta jo lyhyen käynnistyksen jälkeen.
Öljytaso nousee, voiko suuttimet vuotaa?
5
321
Vastaukset
- Anonyymi
Jos se öljy haisee bensalle, niin ei kai sinne öljytilaan ole muuta reittiä kuin suuttimista sylinterin kautta öljytilaan.
Tuo hidas startti kertoisi myös, että bensapuoli on valunut tyhjäksi tankin ja sylinterin välistä.
Voisiko vika olla bensapumpussa, jos se jättää jotenkin paineet päälle ja tunkee systeemissä olevat bensat hiljalleen pyttyihin?
Nestejäähytteisessä voisi tietysti jäähdytysnesteet vuotaa kannen kautta koneeseen (kansipahvi sökö), mutta silloin olisi varmaan erilaiset oireet ilman bensanhajuista öljyä, eikä ne valuisi pyörän seistessä sammuksissa.- Anonyymi
Jäähdytysneste ei ainakaan vähene. vaikea sanoa pumpusta kun ei hirveästi asiantuntemusta. Lähinnä mietin mikä kaikki voisi aiheuttaa tuollaista. Huoltoon varmaan menee joka tapauksessa.
- Anonyymi
Mikä pyörä kyseessä. Vanhemmissa ruiskubemareissa saattaa alkaa polttoainepaineensäädin vuotamaan. Se lirittää alipaineletkun kautta bensaa nelossylinteriin.
Öljytaso nousee joka tapauksessa moottorin sammuttamisen jälkeen kun kierrossa ollutta ölyä valuu takaisin öljypohjaan. Bensalle haiseva öljy ei kuulu asiaan eli jossain on vikaa.- Anonyymi
Pyörä on MT09 ja tuskin pelkästä öljyn valumisesta nousee, voi esim kuukauden näyttää tiettyä tasoa ja kun on kerran pitänyt käynnissä, nousee taas pikkusen korkeammalle kuin mitä taso aiemmin oli kuukauden seisonnan jälkeen.
- Anonyymi
Onnettomia suuttimia jos jäävät auki ilman painetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2644626Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442807Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281503- 591370
- 951262
- 471139
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138