Joku kyseli tuolla latureiden verkkovirroista.
USA:ssa se on osassa maata 220 ja toisin paikoin taas 110 v. Uusimmissa kännykkälatureissa, mikä tarkoittaa meillä 2-3 vuotiasta laitetta, haarukka on jo meilläkin 100-240 v. Sama koskee parranajokoneita ja monia muitakin uusimpia sähkölaitteita.
Katsokaapa latureittenne ym. pistokepäiden alapuolta. Siellä se lukee kun tarkkaan katsoo, mitkä vaihtoehdot itse kunkin aparaateista löytyvät. Kun hyvä tuuri käy, ei tarvitsekaan lähteä adapterin ostoon.
Yleensä hotelleistakin on saatavana adaptereita lainaksi vähän joka maassa. Kannattaa kysyä respasta jos kaikista omissa laitteista ei tuota ylläkerrottua merkintää löydy.
Känny- ym. laturit USA:ssa
8
12201
Vastaukset
- jooh
Paitsi, että sen adapterin tarvii, että sen saa sinne seinää..
- Brita
Ymmärrykseni mukaan se pistoke seinäänkin sopii silloin kun jännite on sopiva.
USA:ssa en ole ollut 15 vuoteen, mutta ainakin Brasiliassa viime helmikuussa kaikki matkasähkövehkeet (känny, partakone, kiharrin, videokamera) kävivät suoraan seinään paitsi vanha matkasilitysrauta ja uusi digikameralaturi, joissa on vain tuo 220 v. mahdollisuus. - juuso
Brita kirjoitti:
Ymmärrykseni mukaan se pistoke seinäänkin sopii silloin kun jännite on sopiva.
USA:ssa en ole ollut 15 vuoteen, mutta ainakin Brasiliassa viime helmikuussa kaikki matkasähkövehkeet (känny, partakone, kiharrin, videokamera) kävivät suoraan seinään paitsi vanha matkasilitysrauta ja uusi digikameralaturi, joissa on vain tuo 220 v. mahdollisuus.mutta kun se ei vaan sovi. ja virta usa:ssa on 110v. eikä tämä adapteri muuta jännitettä.ainoastaan mahdollistaa erinlaisten pistokkeiden yhdistämisen. jännitteen muuntaja on asia erikseen.
- haloo?
toimivat jenkeissa ilman mitaan ongelmia verkkovirrasta tai laturin iasta huolimatta, latausaika on vain pidempi kuin suomessa, koska virta on heikompi - mitaan muuta eroa ei ole!! ja sen adapterin tarvii etta saat sen topselin seinaan, ei siina tarvitse "lukea pistokepaiden alapuolta", ellet ole sokea etka nae mika ero pistokkeilla on! latasin kannykkani viimeeksi tana aamuna hotellihuoneessani. ja oman adapterin ostin hkin kentalta muutama vuosi sitten eika maksanut montaa euroa. eli ei kandee neuvoa muita ellei itse tieda asiaa ihan varmasti...
- asiasta
Olet näköjään sekoittanut kaksi täysin eri asiaa (tai lähinnä termiä) keskenään: verkkovirran ja adapterin. Tiedätköhän, mitä ne tarkoittavat?
Verkkovirta on siis sähköä, jota saadaan pistorasiasta. Adapteri on taas ko.sähkölaitteen (töpselin) ja seinässä olevan pistorasian väliin asennettava sovitin, jotta saadaan sitä sähköä kulkemaan tarvittavaan laitteeseen. Näillä kahdella ei siis ole mitään tekemistä keskenään laitteen toimivuuden kannalta.
Adapterin tarve ei riipu verkkovirran jännitteestä (oli se sitten 110 tai 240 volttia), vaan töpselin ja pistorasian sopivuudesta keskenään. Jännitteen muuntamiseen sähköverkossa tarvitaan MUUNTAJAA - ei adapteria.
Suomalaiset laturit ym. toimivat jenkeissä ilman muuntajaakin, tosin huonommalla teholla pienemmän jännitteen takia, mutta ei ilman adapteria ellei seinästä löydy "suomalaista" kahden reiän pistoketta.
Ja hotellin respasta kysymällä ei asia varmaankaan muuksi muutu:).- latureista
Viimeks kun olin jenkeissä ja yritin ladata kännykkääni niin se ei onnistunut vaikka oli adapteri seinässä. Jos lähtee jenkkeihin niin kannattaa hankkia sellanen monijännitelaturi joka toimii sekä Euroopassa että jenkeissä.
- känny
Kirjoittja on aivan oikeassa (asiasta)siellä ei tarvitse muuta kuin tulitikku askin kokoinen töpslin pää, nee päät on vain litteät muuta ero ei niillä ole.ei mitään adaptereita.
- lusan-mika
känny kirjoitti:
Kirjoittja on aivan oikeassa (asiasta)siellä ei tarvitse muuta kuin tulitikku askin kokoinen töpslin pää, nee päät on vain litteät muuta ero ei niillä ole.ei mitään adaptereita.
Vitun homo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391