Aattelin alkaa kutomaan m e k o n
tietääkö joku kuinka paljon paksuhkoa villalankaa tarvittan pikän haameen kutomiseen ?
Olen vilunen aina palelee,
nyt ajattelin että villahamonen olisi lämmin kotonaki !
KÄSITYÖT KUTOMINEN !
16
153
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi taas kone laittoi 2 otsikkoa samasta ?
En tykkää, kiusantekoako ?- Anonyymi
johan on vitsikästä, nyt ne oma-aloitteisesti poisti toisen,
hohoijaaaaaaa,
nyt pitäisi jaksaa lähteä metsästämään kivan näköstä laadukasta villalankaa,
olisko Seitsemän-valjesten merkkinen lanka hyvä ja tarpeeksi laadukas hameen neulomiseen, muistaaksen siinä on 70 villaa loput jotain muuta,
entä väri, musta, vai tumman sininen,
viihdyn ehkä sinisen värisessä asussa,
jos jotakuta kiinostaa,
mielipiteitä olisi mukava lukea, jopa ohjeita, kiitos ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
johan on vitsikästä, nyt ne oma-aloitteisesti poisti toisen,
hohoijaaaaaaa,
nyt pitäisi jaksaa lähteä metsästämään kivan näköstä laadukasta villalankaa,
olisko Seitsemän-valjesten merkkinen lanka hyvä ja tarpeeksi laadukas hameen neulomiseen, muistaaksen siinä on 70 villaa loput jotain muuta,
entä väri, musta, vai tumman sininen,
viihdyn ehkä sinisen värisessä asussa,
jos jotakuta kiinostaa,
mielipiteitä olisi mukava lukea, jopa ohjeita, kiitos !Olen keksinyt pehmeän villalangan, Novita Wonder Wool. Neuloin syksyllä (vajaa 2 kerästä) pitkän, harmaanvalkean kaulahuivin. Suosittelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen keksinyt pehmeän villalangan, Novita Wonder Wool. Neuloin syksyllä (vajaa 2 kerästä) pitkän, harmaanvalkean kaulahuivin. Suosittelen.
Anteeksi, en neulonut, vaan virkkasin.
- Anonyymi
Ennen joulua aloin virkata kintaita ja jäi yhteen tumppuun. Toinen pitäisi nyt aloittaa, kunhan muilta puuhiltani jaksan ja ehdin...
- Anonyymi
ai jaa,
siitäpä tuliki mieleen
myös virkkaamalla saa näin mekon,
ehkä kudon ensin pitkän hameen ja sitten kesäksi virkkaan puuvilla langasta kesämekon,
kiitso kun sain iden konetistasi,
aikoinaan ole paljon virkannu liinoja ja verhoja , joskus kun lapset oli pieniä virkkasin koulun juhliin keväyt mekon tyttärelle, sitäkös oli opettajat ihmeteelleet ja ihailleen, siitä kyllä on jo kauan se lapseniki on jo 65 vuotias, huh kyllä tuo aika kuluu, kohta olen itse sata vuotias ja vielä haaveilen tekeväni mekkoja kutomalla ja virkkaamalla, nyt jännityksellä itsekki odotan kuhan jaksan mennä kauppaan hakemaan lankoja,
mutta muistetaan kirjoitella välliin kuulumisia, kun vanha oon ja hittasti aina nykyisin asiat etenee mutta valmistaki tulee, kuten kymmeniä töppösiä olen kutonu maailmalle jakanu lahjoina lähinnä sukualisille ja itselle,
nyt kiire hättää kärsivien toimistoon,
mutta
myöhemmin kirjoitellaan taas kuulumisia,
kuinka voitte ja oletteko vielä kunnossa.
Neulevaatteet ovat aina olleet suosikkejani, sekä ostaen että itse neuloen. Nuoruuden minihameista säilyi yksi paksumpi kirjoneuleinen, ajattelin jopa pidentää sitä, mutta sitten keksin pitää sitä lämmikkeenä farkkujen päällä kesäiltaisin, kun istuskeltiin mökillä tai veneellä, viileillä kallioilla ja ulkotuoleilla. Lyhyt neulehame on kivannäköinen myös kotiasuna paksujen sukkahousujen tai legginssien kanssa talvellakin. Olen ommellut pitkiä lämpimiä kotihameita myös matkahuovista, kietaisutyylisiä, helppoja ja säädeltäviä.
Muutama vuosi sitten näin, että lehtien käsityöohjeisiin alkoi ilmaantua lyhyitä neulehamosia, monet jämälangoista neulottuja, nimeksi annettiin pyllytin tai peputin. Olen itselleni neulonut sellaisen 7 veljeksen useasta väristä kirjoneuleella, se on hyvin lämmin ja kivannäköinen. Myös vaelluksia harrastavalle tyttärelle olen sellaisen neulonut iltanuotioita varten , ja muutaman diakoniamyyjäisiinkin. Miksei ohjetta voisi pidentääkin , tosin arvelen työn olevan aika raskas lopuksi, varsinkin jos tekee yhtenä kappaleena pyöröpuikoilla.
Sanalla "pyllytin" löytyy ohjeita, tässä yksi.
https://www.ruusu-unelmia.fi/2022/01/minari-peputin-vai-pyllytin.html- Anonyymi
Olipa nätti,
luulisimpa että tuo kirjava aika paksun näkönen
olisi minullekki mieleinen pitkänä ,
olen huomannu, pitkät hameet ja mekot lämmittää kivasti näin talvella vanhaa kehoa, - Anonyymi
Kiitos linkistä! Sain tuosta ajatuksia nk. tuunata joitain jo valmiiksi olevia vaatteitani...
Olen virkannut useamman mekon ja hameen. Kannattaa tehdä aika ohuesta langasta että ei tule painava.
Olen ollut "himovirkkaaja", nyt kädet eivät tykkää kun lyhyitä aikoja virkata, se on ottanut koville.- Anonyymi
itse mietin paksumpaa villa lankaa
koska nyt vanhuksena olen kauheen vilunen ,
villaset tuotteet on ehdottomasti lämpösempiä kuin mikää muu , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itse mietin paksumpaa villa lankaa
koska nyt vanhuksena olen kauheen vilunen ,
villaset tuotteet on ehdottomasti lämpösempiä kuin mikää muu ,Tuolla edellä jo mainostinkin Novitan Wonder Wool-lankaa, itse tein huivini kuvissa viimeisenä oevasta kivi-värisestä, harmaasta langasta.
Tosi pehmeää ja ihanan tuntuista. (Wonder-wool = "ihme-villa"!)
https://novita.com/products/novita-wonder-wool-dk-50-g-100-villalanka?Väri=043+kivi
.
En tiedä mihin on matkan varrella joutunut kutomani jakkupuku.
Vielä on tallella virkattu hame ja pusero, valkea pohjaväri siksak kuvio tummanruskea ja peessi raita kulkee helmoissa.
Samallailla tein pienen pussimaisen laukun. Pahvipyörylä pohjalla ja suuhun virkattu nyöri.
Eipähän vaan mahdu enää päälle.
Muistan lukeneeni jostain, että alpakan lanka on 4-kertaa lämpimämpää, kuin villa.
Joten varmaankin ihan mukavaa viluiselle.- Anonyymi
Alpakan villalanka on käteenki mukavan pehmosta,
mutta se on myös TYYRISTÄ eli kaikein kallemasta päästä hitavaa lankaa, angora lanka taitaa olla lalleinta mutta sitä ei enään suomesta saa,
angoralanka ei olis hameeseen sopivaa muutenkaan,
kyllä tavallinen lampaanvilla käsiteltynä on ehkä pitovaatteeseen parasta.
- Anonyymi
Kutominen on mukava ajankulu ja harrastus, mutta lämpimiä
neulemekkoja on ostettavissa jopa alle satasen. Ostin joku viikko Lidlistä
mekon 20 eurolla, se on lämmin, vaikkei se ole edes villaa ja huoleton pestä.
Toisen ostin Tokmannilta. Se on polviin asti ulottuvat pitkähihainen
fleece-mekko, joka on ihanan pehmeä ja lämmin. Hinta taisi olla myös
20 euron paikkeilla.- Anonyymi
voi harmi kun enään ei jaksa soppaillakaupoissa niin kuin ennen, mutta
kun istua tököttää ja tv:tä kattoo samalla voi kutoa vaikka mitä, kutominen on todella mukava harrastus, rakastan kutomista ja virkaamista, käsillä pitää olla aina tekemistä kun siltä tuntuu, kun mitää raskaamaa hommaa ei enään vanha ihminen jaksa ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011610- 2101497
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591000Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54787Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49755The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36705Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40696