Rotuyhdistys

Anonyymi-ap

Mihin suuntaan ollaan viemässä boksereiden rotuyhdistystä?

Hämmästyin todella kun huomasin että hallituksessa istuu väkeä jotka käyttävät jalostukseen SP3 selkäistä, ala-ikäistä urosta. Tai miksi käyttää urosta joka ei astu luonnonmenetelmin? Keinosiemennykseen taisi tulla jokin ehtokin ihan lain puolesta mutta silti mennään keinosiemmennyksen kautta?
Nämä ihmiset sitten ohjaavat yhdistystä ja muuttavat sääntöjä itselleen sopivaksi.

44

1771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oho. Jos koirat ei lisäänny luonnollisesti keskenään, ei sitä pidä keinotekoisesti tehdä.

Jos rotu, ei itsenäisesti suoriudu astutuksesta, synnytyksestä, pentujenhoidosta, hengittämisestä. Sitä ei pidä ylläpitää keinotekoisesesti.

Jos Ihminen, on avustamassa jokavälissä lääkäreineen, on rotu keinotekoisesti ylläpidetty. Ja jalostus suunta Väärä!

Jos uros koira ei astu narttua.
      Voi kokeilla toista urosta. Jos koko rodusta ei löydy astuvaa urosta, on rotu jalostettu jo ihmisen toimesta pieleen.

Älkää sorkkiko jokavälissä, pilaatte koirarodut!

• Anonyymi

Siinäpä mallia yhdistyksen jäsenille 👍🏻

• Anonyymi

Nyt kiinnoistais tietää, että mikä uros ei astu luonnollisesti, että voi välttää sen jälkeläisten ostoa. Tällainen vihjailu täällä, ilman että heittää todisteita pöytään aika ala-arvoista

• Anonyymi

Onkohan tämä se sama rotuyhdistys jota ajattelen, missä edellinen jalostustoimikunnan vetäjä jätti paikkansa kesken kauden tuntuu huutelevan joka paikassa vaikka teki itse pennut d-lonkkaisella koiralla ja rekistetöi ne Ukrainaan? Lisäksi nyt näkyi olevan kyseisellä ihmisellä tulossa pentue, nartun neljäs pentue, jonka edellisestä pentueesta kuvattu vain 1 koira? Yhdistelmässä molemmilla vanhemmulla c lonkat. Jos tämä on se samainen yhdistys niin taitaa tämänkin kirjoituksen takana olla henkilö joka peittelee omia tekemisiään.

• Anonyymi

Huh huh. Näissä olisi mielenkiintoista kuulla syyt, miksi on pitänyt tuollaisilla valinnoilla astuttaa. Siis tuolta kasvattajalta. Ja miten pystyy rekisteröimään Ukrainaan pennut? Eikö siis olisi onnistunut Suomen sääntöjen sisällä rekisteröimään vaan piti tehdä joku tuollainen keikaus???

• Anonyymi

Aika rajua syytöstä heitellään ilman mitään faktapohjaa asioihin. Jos et itse ole ko uroksen omistajan niin mistä tiedät että uros ei ole astunut?

• Anonyymi

Uroksen omistaja ihan puhui asiasta, ilmeisesti ensikertalainen hänkin astutusasioissa.

• Anonyymi

Wau täällähän ihan hyökätään ihmisten kimppuun, joilla ei ole mitään tekemistä tämän alkuperäisen postauksen kanssa. Olen ollut yhdistyksen jalostustoimikunnan vetäjä yli 4 vuotta. Erosin hallituksesta kesken kauden, koska en enää jaksanut minuun kohdistuvaa syyttelyä ja käyttäytymistä muutaman hallituksen jäsenen taholta. Kenenkään ei tarvitse vapaaehtoisesti kestää vastaavaa. Minun ansiosta rotuyhdistyksessä on tällä hetkellä ulkomuotoarviointi, joka on jo 2 vuoden sisään kertonut, että rodun ulkoasussa on ongelmia; lyhyet kuonot ja hammaspuutokset. Minun ansiosta rotumme piiriin on tuotu myös luonnearviointi, joka keskittyy rotumääritelmän määrittämiin luonneominaisuuksiin, huomioiden kuitenkin nykyisen eläinten hyvinvointilain.

Olen tuonut avoimesti esiin OMALLA Nimelläni näitä epäkohtia, mutta näyttää siltä, että joita asiat koskevat eivät uskalla seisoa sanojensa takana, vaan huutelevat nimettöminä. Mutta juu, alkuperäisessä postauksessa olevat kommentit ovat totta.

Jos asiat kiinnostaa, niin ota yhteyttä [email protected]

Ystävällisin terveisin Pirkko Dima

• Anonyymi

Kyllä uroksen omistajat on ihan selvillä asioista ;)

Tulevan pentueen lonkkaindeksi on alle 100 joka on rodun keskiarvo. Mutta isä on tuontiuros Italiasta ja koska jälkeläisiä/sukulaisia ei löydy Kennelliiton järjestelmästä lähtöarvo koiralle oli 91.

• Anonyymi

Mitä niin suurta jalostusarvoa on nartulla, jolle pitää tehtailla neljäs pentue? Kun ainoastaan vain yksi jälkeläinen tutkittu aiemmista pentueista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä niin suurta jalostusarvoa on nartulla, jolle pitää tehtailla neljäs pentue? Kun ainoastaan vain yksi jälkeläinen tutkittu aiemmista pentueista?

Ei yhtään mitään muuta kuin määrän lisäämistä

• Anonyymi

Tämä aloituksen keinosiemmennyksessä käytetty uros on ihan suomikoira, ei tuonti.

Selän spondyloosi 3 on tuonti, tämä siis hämmästyttää miksi koiraa käytettiin jalostukseen ennenkuin se oli tutkittu Suomessa ?

• Anonyymi

Tässä huokuu se juuri mihin rotuyhdistys on mennyt. Keskitytään vain muiden syyttelyyn ja haukkumiseen.
      Hienoa että Pirkko kirjoitit ihan omalla nimellä koska näin rotua seuranneena sinä olet yksi niistä pahimmista huutajista ja haukkujista. Mikä valitettavasti on saanut vielä vakaamman päätöksen, että tämmöiseen porukkaan en halua mukaan.
      Mitäpä jos keskittyisit siihen, että miten saadaan aikaan jotain positiivista yhdistykselle ja rodulle. Taitaa toki olla sinulle aika haaste ja uskon että moni muukin rotua ja pentua miettivä on tämän huomannut.

• Anonyymi

Niinpä. Kyllä näin rotua myöskin seuranneena, on siellä tullut ilmi vaan nämä pari huutelijaa ja muiden haukkujaa, joista PD yksi.

• Anonyymi

Jos et tiennyt, niin ota selvää. Siemennyksiin kun on monia muitakin syitä kuin se ettei uros astu.

• Anonyymi

On kyllä, mutta jos se on uroksen ensimmäinen, ja toistaiseksi ainut, tekee se siitä kysymyksiä herättävän.

• Anonyymi

Heips ja kiitos kommenteista. Minä sentään uskallan kirjoittaa ja kommentoida omalla nimellä.

Muistakaahan kaikki täällä kommentoidessanne, että oikeasti loppupelissä vastaatte siitä ja tänä päivänä näistä syytöksistä vastaa kirjoittaja. Poliisin on helppo selvittää tarvittaessa kuka on kirjoituksen takana ;)

• Anonyymi

Peiliin katsomisen paikka ehkäpä

• Anonyymi

No tämä juuri saman huomannut ja miettinyt, että kauanko nämä haukutut ihmiset jaksavat tilannetta katsoa. Itse olisin jo ainakin tehnyt rikosilmoitukset. Kyllä kun näin sivusta seuraa näiden kahden louskuttajan julkaisuja ja kirjoituksia niin ihan kaikki kriteerit rikoksesta täyttyy.
      Jaellaan ihmisten tietoja täysin tunnistetttavilla tiedoilla aivan maalittaen toisten kasvatustyötä. Vaikka se nyt ei itselläkään taida ihan tarkastelua kestää.

• Anonyymi

No asia varmaan selviäisi kaikein helpoiten kun menet ja kysyt vaikkapa pentueen kasvattajalta. Ei siihen varmaan täällä kukaan osaa vastata. Jos pennut kennelliiton rekisterissä, niin eiköhän se silloin ole ok kun kennelliittoon mun tietääkseni menee ne siemennyspaoerit. Eli suosittelen ihan rehdisti kysymään ko pentueen kasvattajqlta

• Anonyymi

Ihan herää kysymys, että mistä löytyy enää tekijöitä yhdistykseen?
      Kaiken sen riitelyn ja negatiivisen kirjoittelun jälkeen.
      On varmasti myös vaikuttanut jäsenmäärään.
      Enkä ihmettele yhtään.

• Anonyymi

Tämä. Surullista.

• Anonyymi

Ja sama tyyli jatkuu Bokseriyhdistyksessä vuodesta toiseen. Aina on ne pari huutelijaa jotka kylvävät negatiivisuutta ihan vain periaatteen vuoksi. Mitä sitä suotta keskittyä asioiden eteenpäin viemiseen. Häpeäisitte edes hiukan te itse olette ne pahan suovat jotka lietsotte riitoja ja negatiivista ilmapiiriä.
      Taitaa olla entistä hankalampaa saada enää ketään jatkamaan.

• Anonyymi

Vielä sen verran kommentoin, kun joku moitti Ilonan jalosyuskäyttöä. Neljäs ja viimeinen pentue ja älkää todellakaan olko huolustuneita, hän ei meidän bokseri kannan monimuotoisuuteen vaikuta negatiivisesti. Ne on ihan jotkut muut kasvattajat kun sen tekee ;)

Kaikkia narttuja ei tarvitse käyttää jalostukseen, samoin kuin ei uroksiakaan. Joillakin nartuilla on rodulle annettavaa enemmän kuin joillakin muilla: normaali synnytys, normaali astuminen, pentujen hoitaminen ja tähän liittyen maidon tuotanto

Joiltakin puuttuu tämä ja jotain muutakin...

• Anonyymi

Onko tämä Ilona siis narttu jolla 4 pentuetta? Miksi on täytynyt tehdä noin vauhdilla, jos ei ole edes tiedossa mitä jättää, jos käsitin että aikaisempia pentuja ei olla edes pahemmin vielä tutkittu. Eikö voi odottaa?

• Anonyymi

En tiedä, että kuka ja mikä on tämä Ilona, että avaatko hiukan.
      Ilmeisesti kirjoituksen perusteella tuo narttu millä tulossa neljäs pentue?
      Laita linkki sukutauluun jos kerran koira on kaikilta osin parempi kuin muiden. Olisi kiva kurkata.

• Anonyymi

Selkeästi keskusteluun on ottanut osaa hallituksen väkeä, haluaisiko teistä joku vastata alkuperäiseen kysymykseen?

• Anonyymi

Hei, mielelläni vastailen kysymyksiin omista jalostusvalinnoistani ja keskustelen niistä. Voit soitella minulle koska vain tai laittaa sähköpostia. Mutta tämänkään postauksen aloitus ei ollut se mihin tässä nyt on tultu.

Mustamaalataan tiettyä ihmistä ja peitellään niitä omia tekemisiä ;) se että minua Pirkko Dimaa tässä nyt kaikin keinoin yritetään maalittaa, ei poista sitä mitä itse on tullut tehtyä tai mitä sieltä omasta kaapista löytyy

• Anonyymi

Miksi pitäisi hallituslaisten tulla tänne vastaanaan yhtään mihinkään nimettömänä tehtyyn mustamaalaus päivitykseen?

Edelleen kehottaisin kysymään pentueiden, joita aloituksesa mainitaan, kasvattajilta asioista jos ne kiinnostaa. Edelleen väitän, että täällä anonyymi palstalla ei ole yhtäkään ihmistä joka osaa vastata näihin aloituksen väitteisiin.

Ja tuolla kun joku otti esiin, että poliisi pystyy selvittämään kirjoittajat, niin kyllä, myös sen kuka alunperin tämän aloituksen teki.

Ihmettelen kyllä miten aina ne koviten huutavat ovat ne ainoat "rehelliset ja aina oikeassa olevat". En yhtään ihmettelisi vaikka nämä mustamaalauksen kohteet olisivat jo poliisiin yhteyttä ottaneetkin.

Tuo kaikesta ja kokoajan muka "rehellisyyden" nimissä somessa huutelu kun ei edistä asioita yhtään mihinkään vaan päinvastoin. Olisi todellakin kyllä kiva kuulla myös se toinen puoli tarinaa, yhden kertomus kun harvoin on totuus, etenkin kun se tehdään nimettömillä päivityksillä tai somessa maalittaen aina samoja ihmisiä.

• Anonyymi

On tää koiraharrastus vaan jännä laji ,, joka toisessa kommentissa uhkaillaan virkavallalla, palokunnalla tai ensihoidolla. 😅

• Anonyymi

Edellinen kommentoija unohti mainita, että elsuilla uhkaillaan myös muun virkavallan lisäksi.

• Anonyymi

Tää on kyllä niin naurettavaa touhua ettei voi muuta sanoa. Aikuiset (oletettavasti) riitelemässä asiasta, jonka eteen kaikki haluaa tehdä parhaansa ja viedä sitä eteenpäin. Eikö olis aika aikusten ihmisten poistua sieltä hiekkalaatikolta ja ottaa hattu käteen ja alkaa puhaltaa yhteen hiileen, ehkäpä jotain tuloksia alkais näkyäkin. Ei tartte kavereita olla, mutta toimeen pitäs tulla ja yrittää tehdä töitä saman asian eteen.

• Anonyymi

Aamen🙏

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen🙏

Hallituksen jäsenten pitäisi tietää miten käyttäytyä mutta kun on tyhmä niin on tyhmä eikä sitä itse tiedä:)) Sivusta seuraan rakkaan rodun hullunmyllyä, joka tällä kaudella melko absurdia. Onnea tulevaan, toivottavasti koittaa päivä, jolloin yhdistys olisi kuten aikoinaan, hyvässä hengessä asioiden eteen tekivät ihmiset yhdessä töitä. Jäsenkato on kyllä valitettavaa mutta ken haluaa tukea moista .Ikävää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hallituksen jäsenten pitäisi tietää miten käyttäytyä mutta kun on tyhmä niin on tyhmä eikä sitä itse tiedä:)) Sivusta seuraan rakkaan rodun hullunmyllyä, joka tällä kaudella melko absurdia. Onnea tulevaan, toivottavasti koittaa päivä, jolloin yhdistys olisi kuten aikoinaan, hyvässä hengessä asioiden eteen tekivät ihmiset yhdessä töitä. Jäsenkato on kyllä valitettavaa mutta ken haluaa tukea moista .Ikävää

Kommenttini koskee ihan kaikkia rodun piirissä, oli sitten vaan bokserin omistaja, kasvattaja tai hallitustyötä tekevä. Käytöstavat kuuluu kaikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on enemmän ja vähemmän paskaa ollut ainakin viimeiset 15 vuotta mitä rodun parissa on touhannut.

• Anonyymi

Tuota nyt kyllä pomppasi ja korkealle. Hallituksen jäsenten käytös? Mä oon nähnyt vain kahden ihmisen käyttäytyvän huonosti somessa ja kumpikaan ei ole enää hallituksessa.

• Anonyymi

Somesta en tiedä mutta olen itse ollut todistamassa paikan päällä tapahtumassa jossa hallituksen jäsen ihan haistatteli jäsenelle. Et ei tää oo ihan niin musta valkoista taas…

• Anonyymi

Ei nykyinen hallituskaan ihan kuivin jaloin viime vuosista pääse. Käytös on ollut vähintäänkin töykeää etenkin tapahtumissa joihin ovat vaivautuneet paikalle, vetäytyvät omaan porukkaansa eivätkä edes yrittäneet tervehtiä muuta näyttelyväkeä. Kun ei edes avanneet tapahtumia vaan jakoivat senkin homman muille tehtäväksi, oli ilmeisesti liian kiire saada omat koirat näytille.

• Anonyymi

Faktaa on, että Suomen bokseryhdistyksen puheenjohtaja on tuonut Espanjasta uroksen ja hän sekä toinen hallituksen jäsen on käyttänyt tätä urosta jalostukseen ennen kuin uros on täyttänyt kaksi vuotta, mikä oli vielä sillä hetkellä uroksen alaikäraja bokserin pevisassa ja luki myös sillä hetkellä SBY:n nettisivuilla. Tuo rivi poistettiin lähes välittömästi kohun noustua.
      Fakta on myös se, että bokseriyhdistyksen hallitus tai joku sieltä kepuloi SKL:n kanssa ja hallituksen päätöksellä tuota alaikäraja muutettiin pevisaan.
      Kyseinen uros on sittemmin kaksi vuotta täytettyään kuvattu Suomessa ja sen spondyloosiaste on SP3. Toivon, että geenilotto suosii näiden kahden pentueen pennunostajia. Valitettavasti SP3 harvoin periyttää puhtaita selkiä. Toivottavasti tämä kyseinen uros tuo jotain muuta todella superpositiivista suomalaiseen bokserikantaan.
      Samoin fakta on, että Suomen bokseriyhdistyksen hallituksen jäsen (vai pitäiskö sanoa jäsenet) on tehnyt tänä vuonna pentueen lonkilla C/D vaikka D oli aiemmin kielletty.
      Ja lopuksi PD ketä tässä keskustelussa on paljon parjattu, on mielestäni henkilö, joka sanoo mielipiteensä suoraan ja joskus ehkä terävästi, mutta on aina pitänyt rodun puolta. Boksereita käyttöön ja näyttöön eikä vain sitä määrän lisäämistä. Moni muu tämän rodun parissa tuntuu lisäävään niitä "kauniita," isoja ja vaikka munuaisvikaisia vain rahan ja näyttelymenestyksen takia.

• Anonyymi

Onko toinen vanhemoi yhdistelmästä kuvattu terveeksi, jos toinen spo3?

Toki loppuu koko jalostus, jos vain spo0 koiria käytetään. Niillä ku voi olla huonoa lonkkaa, kyynärtä, polvea, silmää tai muuta ongelmaa. Tai jopa liikaa sukusiitosta. Joka taas lisää terveysongelmien mahdollisuutta.
        Aniharva löytää Täysin terveitä vanhempia tästä rodusta, siis kuvaustuloksiltaan. Suvuilsta puhumattakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko toinen vanhemoi yhdistelmästä kuvattu terveeksi, jos toinen spo3?

Toki loppuu koko jalostus, jos vain spo0 koiria käytetään. Niillä ku voi olla huonoa lonkkaa, kyynärtä, polvea, silmää tai muuta ongelmaa. Tai jopa liikaa sukusiitosta. Joka taas lisää terveysongelmien mahdollisuutta.
        Aniharva löytää Täysin terveitä vanhempia tästä rodusta, siis kuvaustuloksiltaan. Suvuilsta puhumattakaan.

Molemmat narut SP1 ja lonkat C. Tuolla tuontiuroksella B.

• Anonyymi

Toi koko on hyvä pointti, siihen(kin) pitäisi kiireesti tarttua jalostuksessa. Kuten myös kuonon pituuteen.

Miksei esim näyttelyissä ei mitata näitä ? Siinä lajissa on kuitenkin suurimmat harrastajamäärät

• Anonyymi

Valitettavan monissa roduissa on pieniä piirejä. Haukutaan muiden koiria, omistajia, jalostusvalintoja jne. Ja sitten ihmetellään kun vihanpitoa on puolin ja toisin.

Koirat aiheuttaa muissa kateutta, kaykeruutta jne.
      On Aikuiset ihmiset outoja kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      303
      2663
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      48
      2532
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      121
      1700
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1380
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1370
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1245
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      142
      1203
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1060
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      1000
    Aihe