Pukeutuminen

Prahassa

kesällä. Kehtaako kulkea city-shortseissa
t-paita/lyhythihainen kauluspaita päällä sandaaleissa, vai pitääkö päivällä olla jotain fiksumpaa ? Illalla tietysti pannaan parasta päälle. Tämä nyt on sarjassa niitä tyhmiä kysymyksiä, mutta kysynpä kuitenkin.

9

2462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Orange78

      Ihan omat vaatteet vaan, eli arkivaatteet :)

      Prahassa on paljon katsottavaa, eli ei siellä niin kovin vaatetusta katsota, mutta taskuvarkaita siellä on! eli lompakko hyvin säilöön :)

    • westend

      Prahaan matkustettaessa kannattaa valita helppoja pitää ja huolettomia matkavaatteita.
      Praha vilisee turisteja minä vuodenaikaan tahansa. Praha on suurinpiirtein Frankfurtin ja Krakowan korkeudella. Siis Eurooppalainen mannerilmasto. Kesät saattavat olla kuumia eli city-shortsit ovat paikallaan ja lyhythihaunen kauluspaita.
      Kenkien valinta on A ja O, Prahan kadut ovat mukulakivisiä ja Prahassa on paljon kukkuloita ja maasto vaihtelevaa. Parhaat jalkineet ovat mukavat ja käytetyt ja hyviksi havaitut.
      Joutuu kulkemaan paljon, koska kaikkein vanhimmille alueille ei saa autolla ajaa, eikä aivan liki kulje julkiset kulkuneuvotkaan.
      Kiertävät Linnavuoren. mm.
      Illallakin kannattaa välttää ylipukeutumista, turistialueilla "päivystävät" ja vaanivat taskuvarkaat sun muut turistien huijarit.
      En ole retkuihin pukeutunut tietenkään, mutta olen pyrkinyt hukkumaan massaan ja näyttämään niin vähän turistilta kuin mahdollista.
      Illalla jos silti laitat parasta päälle ja syöksyt illalliselle ja huvittelemaan, niin kannattaa pyytää ravintola henkilökuntaa tilaamaan taxin.
      Prahassa ilta-aikaan vaanii pimeitä taxeja ja taskuvarkaita, jotka silmääräpäyttämättä kuorivat matkailijoilta kaiken valuutan, kortit ja arvoesineet.
      Nyrkkisääntönä voi pitää, että pukeutuu niinkuin kotonakin tilanteiden vaatimalla tyylillä.

      • Ode

        Allekirjoitan edellisen aika kokonaan, paitsi että joka tapauksessa turisti Prahassa näyttää turistilta, joten ajatusta siihen miten pukeutuu paikallisesti ei ehkä kannata uhrata. Myöskään taxin tilaamista en itse lähtisi tekemään. Prahan keskusta on juuri näiden suurien turistimassojen vuoksi äärimmäisen hyvin turvattu poliisipartioin, mutta taskuvaras voi luonnollisesti iskeä missä vaan. Vaikka sitten Tapiolassa ja Töölössä. Eli lompakko ja kännykkä mielellään edes vähän piilompaan.


      • Ode kirjoitti:

        Allekirjoitan edellisen aika kokonaan, paitsi että joka tapauksessa turisti Prahassa näyttää turistilta, joten ajatusta siihen miten pukeutuu paikallisesti ei ehkä kannata uhrata. Myöskään taxin tilaamista en itse lähtisi tekemään. Prahan keskusta on juuri näiden suurien turistimassojen vuoksi äärimmäisen hyvin turvattu poliisipartioin, mutta taskuvaras voi luonnollisesti iskeä missä vaan. Vaikka sitten Tapiolassa ja Töölössä. Eli lompakko ja kännykkä mielellään edes vähän piilompaan.

        Tarkoituksena olisi lähteä muutaman päivän matkalle Prahaan tässä kuukauden päästä, mutta eniten epäilyttää vaan juuri tuo kaupungin turvallisuus. Varsin usein on saanut kuulla siitä kuinka paljon Prahassa on juuri taskuvarkaita jotka vievät täysin huomaamatta kaiken arvokkaan jota löytyy.

        Ei ole kovin kiva olla turistina sellaisessa paikassa jossa saa koko ajan pelätä milloin se lompakko ja puhelin sieltä taskusta oikein häviää.

        Epäilyttää myös se että mihin matkarahat voi laittaa kaupunkireissun ajaksi, sillä ei viitsisi kuljetella ihan kaikkia rahoja mukana kaupungilla kulkiessaan.

        Varsinkin näin kesällä varkaiden on entistäkin helpompi viedä haluamansa tavarat turisteilta kun kaikki kulkevat shortseissa ja T-paidoissa.


      • Lucie Bila
        DarkFear kirjoitti:

        Tarkoituksena olisi lähteä muutaman päivän matkalle Prahaan tässä kuukauden päästä, mutta eniten epäilyttää vaan juuri tuo kaupungin turvallisuus. Varsin usein on saanut kuulla siitä kuinka paljon Prahassa on juuri taskuvarkaita jotka vievät täysin huomaamatta kaiken arvokkaan jota löytyy.

        Ei ole kovin kiva olla turistina sellaisessa paikassa jossa saa koko ajan pelätä milloin se lompakko ja puhelin sieltä taskusta oikein häviää.

        Epäilyttää myös se että mihin matkarahat voi laittaa kaupunkireissun ajaksi, sillä ei viitsisi kuljetella ihan kaikkia rahoja mukana kaupungilla kulkiessaan.

        Varsinkin näin kesällä varkaiden on entistäkin helpompi viedä haluamansa tavarat turisteilta kun kaikki kulkevat shortseissa ja T-paidoissa.

        Vainoharhainen ei tarvitse olla, kunhan vain noudattaa normaalia varovaisuutta, mitä muutenkin tarvitsee tuon kokoisessa kaupungissa.
        Pahimpia riskipaikkoja on ruuhkaiset julkiset kulkuneuvot ja muut paikat joissa on tungosta. Tavalliset neuvot siitä, että lompakkoa ei saa pitää takataskussa, reppua selässä julkisilla kulkiessa eikä jättää käsilaukkua tuolin selkänojalle ravintolassa, koskee myös Prahaa.
        Kun tiedostat taskuvarkaiden mahdollisuuden, osaat pysyä valppaana, mutta lomaa ei silti kannata pilata turhalla hermoilulla.


      • yritys
        DarkFear kirjoitti:

        Tarkoituksena olisi lähteä muutaman päivän matkalle Prahaan tässä kuukauden päästä, mutta eniten epäilyttää vaan juuri tuo kaupungin turvallisuus. Varsin usein on saanut kuulla siitä kuinka paljon Prahassa on juuri taskuvarkaita jotka vievät täysin huomaamatta kaiken arvokkaan jota löytyy.

        Ei ole kovin kiva olla turistina sellaisessa paikassa jossa saa koko ajan pelätä milloin se lompakko ja puhelin sieltä taskusta oikein häviää.

        Epäilyttää myös se että mihin matkarahat voi laittaa kaupunkireissun ajaksi, sillä ei viitsisi kuljetella ihan kaikkia rahoja mukana kaupungilla kulkiessaan.

        Varsinkin näin kesällä varkaiden on entistäkin helpompi viedä haluamansa tavarat turisteilta kun kaikki kulkevat shortseissa ja T-paidoissa.

        Opetukseksi

        Joops, oltiin Prahan torin kulmalla missä joku
        kappeli/sali jossa oli kuoro esitystä ja ovella rappusten päässä lipun myynti. Väkeä paljon niissä portaissa ja mulla vyölaukku (sis. ei arvokasta) jota vielä pidin tarkasti suojassa puserot kiinni sekä lompakko vetskan takana povarissa. Nooh siinä ryysiksessä rapuissa tuli ihan tunne että joku näplää vyölaukkau ja kun katsoin sivulle siinä oli Tummaihonen nainen ja lapsi ja olen aika varma että se eukko oli sormeillut vetskaa. Samalla kun tarkistin tilanteen niin se vaan alko jotain höpöttämään pojalleen ja katsoi eespäin ihan tietämättömänä.

        Eli tyypillinen taskuvaras tummaihonen (romaani) asunaan oli vielä karvaturkki (joka ei tunnu jos koskettaa) aurinkolasit (ei nää mihin katselee) ja lapsi, seurue ( vaikea kuvitella varkaaksi) Paikkana ahdas väenpaljous missä kiinnitetään sitten huomiota muuhun.

        olkaa tarkkan ja vahtikaa toisianne. Niitä voi olla matkoilla missä vaan esim em. systeemein.


      • Ode
        yritys kirjoitti:

        Opetukseksi

        Joops, oltiin Prahan torin kulmalla missä joku
        kappeli/sali jossa oli kuoro esitystä ja ovella rappusten päässä lipun myynti. Väkeä paljon niissä portaissa ja mulla vyölaukku (sis. ei arvokasta) jota vielä pidin tarkasti suojassa puserot kiinni sekä lompakko vetskan takana povarissa. Nooh siinä ryysiksessä rapuissa tuli ihan tunne että joku näplää vyölaukkau ja kun katsoin sivulle siinä oli Tummaihonen nainen ja lapsi ja olen aika varma että se eukko oli sormeillut vetskaa. Samalla kun tarkistin tilanteen niin se vaan alko jotain höpöttämään pojalleen ja katsoi eespäin ihan tietämättömänä.

        Eli tyypillinen taskuvaras tummaihonen (romaani) asunaan oli vielä karvaturkki (joka ei tunnu jos koskettaa) aurinkolasit (ei nää mihin katselee) ja lapsi, seurue ( vaikea kuvitella varkaaksi) Paikkana ahdas väenpaljous missä kiinnitetään sitten huomiota muuhun.

        olkaa tarkkan ja vahtikaa toisianne. Niitä voi olla matkoilla missä vaan esim em. systeemein.

        Edelleenkin sanon, että taskuvarkaita on varmasti yhtä runsaasti tai jopa enemmän Pariisissa tai Barcelonassa, mutta eipä näihin paikkoihin kukaan lyö leimaa "vaarallisena" kaupunkina.

        Silmä tarkkana, mutta vainoharaisuus voi jäädä tulliin.


      • häär
        Ode kirjoitti:

        Edelleenkin sanon, että taskuvarkaita on varmasti yhtä runsaasti tai jopa enemmän Pariisissa tai Barcelonassa, mutta eipä näihin paikkoihin kukaan lyö leimaa "vaarallisena" kaupunkina.

        Silmä tarkkana, mutta vainoharaisuus voi jäädä tulliin.

        jeps


      • Mats
        Ode kirjoitti:

        Edelleenkin sanon, että taskuvarkaita on varmasti yhtä runsaasti tai jopa enemmän Pariisissa tai Barcelonassa, mutta eipä näihin paikkoihin kukaan lyö leimaa "vaarallisena" kaupunkina.

        Silmä tarkkana, mutta vainoharaisuus voi jäädä tulliin.

        Kävin huhtikuussa Prahassa ja ensimmäisen päivän jaksoin olla varuillani, mutta koska olin yksin liikenteessä enkä kantanut reppua tms. mukana kaupungilla, niin eipä sitä kaupunkilaisista eronnut millään tavoin. 3:n päivän turistikortti oli ostettu julkisiin kulkuvälineisiin, joten senkin vuoksi saattoi käyttää raitiovaunua ja metroa kuten paikalliset eli ostelematta mitään kertalippuja jne.
        Rahat säilytin matkalaukussa hotellihuoneessa (hotelli Kafka) ja vaikka siivoojat kerran päivässä laukkua siirsivätkin imuroidessaan lattiat niin mitään ei hävinnyt... eli ihan tavallisia keski-ikäisiä rouvia he olivat.
        Muutoinkin kaupunki vaikutti turvalliselta, vanhat mummot ulkoiluttivat pikku puudeleitaan myöhään illalla (Zizkovissa eli vähän samanlainen paikka kuin Kallio).
        Oma käsitykseni on se, että taskuvarkaat ovat paikoissa jossa on paljon turisteja kuten Kaarlen sillalla jne., paikallisten mielestä he ovat yleensä mustalaisia, romanialaisia tms. vähän tummempi-ihoisia... tiedä sitten mikä on totuus...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe