Lakot kuljetusalalla. Tosi tiukka sellainen yhdistettynä kaupan alan alan lakkoihin.

Anonyymi-ap

Mitä nyt näin virolaisena kuskina pitäisi ymmärtää, kun tämä suomalainen " lakko kevät " on ilmiselvästi tulemast eli väistämätön . Liiton miehet ei aja ja yrittäjät ajaa ja suurin osa suomalaisist kuitenkin ajaa, Onko tässä todellisuudes joku vitsi takana No ehkä tämäkää ei koske meit pienii ihmisii, niin vaikkeeta on tämä elämä, onneksi ei ole lapsia itsellä. Lukiossa vanhojen tanssi puku maksoi jopa 1000 eur. Olen onnellisesti lapseton

25

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Inflaatio!

    • Anonyymi

      Täytyyhän sitä meidän lakkoilla se kymmenen pinnaa liksaa, kun muuten ei ole varaa partakoneeseen.
      Olethan lehtien kuvista nähnyt kasvomme!

      • Anonyymi

        Lakkoilla, mutta aivan varmaan yrityksiä kaatuu lakon johdosta enemmän kuin uusia syntyy.
        1 kymmenestä on jo työttömänä.
        Ite en ole ollut päiväkään työttömänä enkä paljon sairauslomallakaan. 25v aloitin varsinaiset työt ja 57v jäin omaehtoisesti vapaalle. Nyt on 79v, täytetty.

        yrityskin oli lähes 30 vuotta. ja töitä olisi ollut rajattomassa, mutta en uskaltanut työllistää kuin tyttäreni ja kolmepoikaa.


    • Anonyymi

      Huoli pois Viron poika. Terminaalien lakot on on 17.2 3 päivää. Sen jälkeen PAM :in lakko 3 päivää. AKT:n sopimus päättyy , mutta neuvottelut alkavat ja kestävät........ ei kuljettajat ole tässä ja nyt mihinkään lakkoon menossa ennen kevättä. Kun järjestäymisaste ammattiyhdistystoimintaan nuorilla kuljettajilla on lähes 0 % ikävä kyllä niin kumipyörät pyörivät joka sektorilla pienissä ja keskisuurissa yrityksissä joka tapauksessa. Todella isojen kuljetusyrityksien pyörät voivat pysähtyä koska niissä työntekijät kuuluvat AKT liittoon. ( kas kummaa näissä yrityksissä on myös parhaat palkat ja työehtosopimusta noudatetaan pilkulleen ja firman vuosibonukset siihen päälle) Kuljettajien ansiotaso on edelleen surkea siihen nähden miten rasittavaa se on fyysisesti ja henkisesti varsinkin jakelutyössä.
      Todellisuudessa täyden työuran eli 45-47 vuotta tehneet jakeluauton kuljettajat eivät lähde terveinä eläkkeelle, Jos kuljettajan palkka on kaikilla ikälisillä 2700 eur /k niin paljon vielä tehtävää ammatin arvostuksen lisäämiseksi, jotta ala kiinnostaisi myös nuorisoa ammatin valintatilanteessa.

      • Anonyymi

        Ha.Haaa......... Näihin hommiin ei synnytä, näihin kuollaan........... Portionboysin täysin tyhjentävä video.Siinä totuus teille kaikille.


      • Anonyymi

        Voi elämänkevät teidän kanssanne. Suomi on vapaa maa, Jos kuulut ammattiliittoon niin toimit heidän ohjeiden mukaisesti, jos et kuulu liittoon niin teet työsi ihan normaalisti.Se on yksinkertaisen kelppoa asia jopa ihan tällaiselle perus jäppiselle.


    • Anonyymi

      Kannattaa oppia säästämään ja tuhlata turhaan kaikkia rahoja

      • Anonyymi

        Ja mitähän tämä viimeinen kommentti kertoi meille kaikille, teksti kuin politiikon suusta eli ei tarkoita yhtään mitään. Totuus nyky ihmisestä vuonna 2025 on sellainen ,että kaikki haluaa päästä mahdollisimman helpolla elämässä. Työt hoidetaan kyllä särmästi,Jos kysytään haluaisitko hoitaa luottamusmiehen työtä ja edustaa kuljettajia työsi ohella , kaikki kieltäytyvät vedoten vaikka minkälaisiin syihin. Jos asutaan omistusasunnossa ja yhtiökokouksessa etsitään jäseniä as oy:n hallitukseen niin ei käy, en ehdi, vaikka totuus on se ettei halua kantaa vastuuta siitä mitä päätetään omassa lähipiirissä koskien omaa asumista.
        Kyllä jokin asia nykyelämässä on mennyt pahasti pieleen kun kiinnostus hoitaa yhteisiä asioita on täysin lopahtanut niin työssä kuin vapaa-ajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän tämä viimeinen kommentti kertoi meille kaikille, teksti kuin politiikon suusta eli ei tarkoita yhtään mitään. Totuus nyky ihmisestä vuonna 2025 on sellainen ,että kaikki haluaa päästä mahdollisimman helpolla elämässä. Työt hoidetaan kyllä särmästi,Jos kysytään haluaisitko hoitaa luottamusmiehen työtä ja edustaa kuljettajia työsi ohella , kaikki kieltäytyvät vedoten vaikka minkälaisiin syihin. Jos asutaan omistusasunnossa ja yhtiökokouksessa etsitään jäseniä as oy:n hallitukseen niin ei käy, en ehdi, vaikka totuus on se ettei halua kantaa vastuuta siitä mitä päätetään omassa lähipiirissä koskien omaa asumista.
        Kyllä jokin asia nykyelämässä on mennyt pahasti pieleen kun kiinnostus hoitaa yhteisiä asioita on täysin lopahtanut niin työssä kuin vapaa-ajalla.

        Kiitos kirjoituksestasi. Tunnistan kaikki nämä asiat omassa elämässäni. Halukkuuta ei ole mihinkään luottamustehtävään kenelläkään. Nyt kun nämä palkkaneuvottelut käyvät kuumina tässä kevään aikana. Kaikki alat ovat tiukasti rintamassa , mutta kuljetusala repeää haukkumaan toisiaan , aletaan haukkumaan mahdollisesti lakossa olevia kuljettajia, puolustetaan työnantajia sillä verukkeella ,että heillä on tosi vaikeaa taloudellisesti.Yrittäjällä on vaikeaa ,koska hän on tehnyt ajotehtävistä surkean tarjouksen asiakkaalle. Miten on sitten kuski poloisella, hyvin tehdystä työstä kuuluu saada asiallinen ansio, eli sopimuksien mukainen palkka. Se on todella kohtuullinen eli aivan liian pieni, jotta sillä pystyisi elättämään perhettä mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kirjoituksestasi. Tunnistan kaikki nämä asiat omassa elämässäni. Halukkuuta ei ole mihinkään luottamustehtävään kenelläkään. Nyt kun nämä palkkaneuvottelut käyvät kuumina tässä kevään aikana. Kaikki alat ovat tiukasti rintamassa , mutta kuljetusala repeää haukkumaan toisiaan , aletaan haukkumaan mahdollisesti lakossa olevia kuljettajia, puolustetaan työnantajia sillä verukkeella ,että heillä on tosi vaikeaa taloudellisesti.Yrittäjällä on vaikeaa ,koska hän on tehnyt ajotehtävistä surkean tarjouksen asiakkaalle. Miten on sitten kuski poloisella, hyvin tehdystä työstä kuuluu saada asiallinen ansio, eli sopimuksien mukainen palkka. Se on todella kohtuullinen eli aivan liian pieni, jotta sillä pystyisi elättämään perhettä mukavasti.

        Bella Missio, porfamor, edes 1 suomalainen on herännyt ihmettelemään omaa pientä palkkaansa todella raskaasta työstä kuljetusalalla. Ammattiyhdistys ei ole kuljetusalalla onnistunut koskaan luomaan 100 vuodessa selkeää suuntaa johon jokainen kuljettaja voisi sitoutua ja tuntea omakseen.Kuljetusalan ammattiyhdistystoiminta on ollut jatkuvaa kädenvääntö aina 1970 luvulle asti. siitäkin eteenpäin osa kuljettajista on halveksinut liittoon kuuluvia kuljettajia, mikä on käsittämätöntä toimintaa sillä kyllä jokaisen ihmisen kuuluu pitää kiinni asioista jotka liittyvät työntekemiseen ja siitä maksettavaan korvaukseen. Vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bella Missio, porfamor, edes 1 suomalainen on herännyt ihmettelemään omaa pientä palkkaansa todella raskaasta työstä kuljetusalalla. Ammattiyhdistys ei ole kuljetusalalla onnistunut koskaan luomaan 100 vuodessa selkeää suuntaa johon jokainen kuljettaja voisi sitoutua ja tuntea omakseen.Kuljetusalan ammattiyhdistystoiminta on ollut jatkuvaa kädenvääntö aina 1970 luvulle asti. siitäkin eteenpäin osa kuljettajista on halveksinut liittoon kuuluvia kuljettajia, mikä on käsittämätöntä toimintaa sillä kyllä jokaisen ihmisen kuuluu pitää kiinni asioista jotka liittyvät työntekemiseen ja siitä maksettavaan korvaukseen. Vai mitä?

        Hyviä huomioita kerrotte rakkaat työtoverit. Tosiaan kuljetusalalla jostain syystä aina on ollut se porukka joka mollaa niitä kuljettajia jotka ovat AKT:n jäseniä tai osallistuvat lakon uhalla ja tarvittaessa osallistuvat työtaisteluihin. Ovatko tällaiset ihmiset hieman yksinkertaisia, jos eivät ymmärrä sitä ,että työasioissa kuuluu ajaa omaa etua. Niin ne pienetkin korotukset palkkohin jäävät tulematta jos ei niitä joukkovoimalla vaadita. Pitää muistaa,että ne palkan korotukset viime vuosikymmeninä ovat kuljettajille olleet niin pienet ettei ne yhtäkään kuljetusyritystä suista konkurssiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä huomioita kerrotte rakkaat työtoverit. Tosiaan kuljetusalalla jostain syystä aina on ollut se porukka joka mollaa niitä kuljettajia jotka ovat AKT:n jäseniä tai osallistuvat lakon uhalla ja tarvittaessa osallistuvat työtaisteluihin. Ovatko tällaiset ihmiset hieman yksinkertaisia, jos eivät ymmärrä sitä ,että työasioissa kuuluu ajaa omaa etua. Niin ne pienetkin korotukset palkkohin jäävät tulematta jos ei niitä joukkovoimalla vaadita. Pitää muistaa,että ne palkan korotukset viime vuosikymmeninä ovat kuljettajille olleet niin pienet ettei ne yhtäkään kuljetusyritystä suista konkurssiin,

        Ei ne palkankorotukset suista yhtään kuljetusliikettä konkurssiin, totta. Jos nurin on mennäkseen, niin kaatuu ilman korotuksiakin.
        Mutta. Monet on YTt pidetty kuljetusliikkeissä lakkojen jälkeen. Ja aina sen ajon on vienyt firma, jossa ajetaan, ei lakkoilla! Vai onko tovereilla jokin esimerkki päinvastaisesta toiminnasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne palkankorotukset suista yhtään kuljetusliikettä konkurssiin, totta. Jos nurin on mennäkseen, niin kaatuu ilman korotuksiakin.
        Mutta. Monet on YTt pidetty kuljetusliikkeissä lakkojen jälkeen. Ja aina sen ajon on vienyt firma, jossa ajetaan, ei lakkoilla! Vai onko tovereilla jokin esimerkki päinvastaisesta toiminnasta?

        Lakon aiheuttamat kustannukset otetaan aina jostain. Joko lisätään katteeseen elikkäs hintoihin, mutta näin tehden hinnoittelee itsensä markkinoilta ja muut vie hommat. Joten ainoa ratkaisu on YT-kierrokset ja työvoimakustannusten vähentäminen.

        Pilalle sosialisoitu Suomen kansa ei tätä vielä tajua mutta eiköhän kunhan ajaudutaan EU:n holhoukseen. Tehdään "Kreikat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakon aiheuttamat kustannukset otetaan aina jostain. Joko lisätään katteeseen elikkäs hintoihin, mutta näin tehden hinnoittelee itsensä markkinoilta ja muut vie hommat. Joten ainoa ratkaisu on YT-kierrokset ja työvoimakustannusten vähentäminen.

        Pilalle sosialisoitu Suomen kansa ei tätä vielä tajua mutta eiköhän kunhan ajaudutaan EU:n holhoukseen. Tehdään "Kreikat".

        Mitäs mieltä olette kollegat tästä uutisoinnista uutisissa viime päivinä. " PAM logistiikka-alan lakko on pysäyttänyt Keskon, Inexin, Wihurin ja Meira Novan kuljetukset asiakkaille ,mm kaupoihin.
        Tällainen uutisointi on täysin puppua. Kuljettajat eivät kuulu PAM.iin. Eikä AKT ole järjestänyt tukilakkoja . Ovatko toimittajat niin tyhmiä, etteivät ymmärrä ,että sana Logistiikka ei tarkoita yksin kuljetuksia, vaan tarkoittaa koko ketjua teollisuudesta välivarastointiin ja sieltä asiakkaille siis koko ketjua valmistajalta asiakkaalle.PAM:in lakko koskee varastointia ja kaupan alaa ja se vuotaa kuin seula. Homma pelittää keräilyssä ja toimituksissa. Se on sääli kyllä jokainen varastomies ja myyjä on palkankorotuksen ansainut, niin surkea palkka molemmilla aloilla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakon aiheuttamat kustannukset otetaan aina jostain. Joko lisätään katteeseen elikkäs hintoihin, mutta näin tehden hinnoittelee itsensä markkinoilta ja muut vie hommat. Joten ainoa ratkaisu on YT-kierrokset ja työvoimakustannusten vähentäminen.

        Pilalle sosialisoitu Suomen kansa ei tätä vielä tajua mutta eiköhän kunhan ajaudutaan EU:n holhoukseen. Tehdään "Kreikat".

        Tässä on nyt ollut 2 kirjoitusta joita suuresti ihmettelen. Ovatko kirjoittajat aitoja kuljettajien edustajia eli perustallaajia (palkansaajia), vai trolleja joilla päätarkoitus on aiheuttaa mielipahaa kuljettajille. Oma mielipide on ,että aitoja trolleja Putinin kätyreitä jos rumasti sanoo.Myyjien palkat perseestä, näen joka päivä kuinka ahkeria naisia touhuaa myymälöissä otsa hiessä, heillä palkka täysin surkea. Samoin on kuljettajien osalta, varsinkin jakeluauton kuljettajien osalta. Jos kaikilla ikälisillä ahkera jakeluauton kuljettaja tienaa 2700 eur miinus verot /kk niin ei tarvitse ihmetellä jos nuorisoa ei kiinnosta. Turha puhua Kreikasta kriisi on ohi kun Suomen valtio maksoi viulut ja todella kalliisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne palkankorotukset suista yhtään kuljetusliikettä konkurssiin, totta. Jos nurin on mennäkseen, niin kaatuu ilman korotuksiakin.
        Mutta. Monet on YTt pidetty kuljetusliikkeissä lakkojen jälkeen. Ja aina sen ajon on vienyt firma, jossa ajetaan, ei lakkoilla! Vai onko tovereilla jokin esimerkki päinvastaisesta toiminnasta?

        Taidat olla melkoinen himmeli,kun kirjoitat tällaista. Jokainen kuljettaja voi ihan henkilökohtaisesti päättää osallistuuko lakkoon tai ei. Suomi on vapaa maa.
        Pienien kuljetusyrityksien kuskit eivät pääsääntöisesti kuulu AKT;n ja näin ollen kuskit ovat töissä ja vaikka olisit AKT:n jäsen niin se on ihan sinun henkilökohtainen päätös oletko lakossa vai töissä. Kukaan ei tule sinua lyömään turpiin, korkeintaan vittuillaan seuraavat 10 v. mutta sellaisen jokainen tosi mies kestää heittämällä.


    • Anonyymi

      Suomi on jäänyt palkkakehityksessa jälkeen muita sivistysvaltioita jo vuosikymmeniä.
      Eikä sille kukaan halua tehdä mitään.
      Lakossa on mukana liitonmiehet/-naiset ja muut punikit, hallituspuolueita äänestäneitä lakot ärsyttävät. Demokrariasta viis jos ei se kuvasta sosialisrista aatemaailmaa

    • Anonyymi

      Mainitsit tuossa "Putinin trollit" -sanayhdistelmän. Mielestäni se kuvastaa tämän päivän lakkoilijoiden ajatusmaailmaa.
      Saadaan jaettua Suomi kahtia. Me ja muut!
      Itänaapuri sponssaa!

      • Anonyymi

        Nyt kyllä vihellän keskustelun poikki, jutut alkavat olla melkoista skeidaa. Ehkä työtaistelut 1970-80 luvuilla olivat hyvin poliittisia taistolaiskommunistit näitä liotsoivat "kansaa Barrikaadeille". Nyt eletään vuotta 2025 ammattiyhdistysliikkeiden päättävissä elimissä on monipuolisesti Vasemmistoliiton, SDP, Keskustan, Perussuomalaisten ja jopa Kookoomuksen jäseniä.Niin heidät on jäsenistö äänestänyt tähän tehtävään. Ammattiyhdistystoiminta vuonna 2025 keskittyy ammattiyhditystoimintaan ja jäsenten etujen valvontaan palkka-asioissa ilman poliittista akendaa eli ei ole poliittisia päämääriä.Ainoa päämäärä on neuvotella asialliset työehtosopimukset alalle joka vastaa inflaatiokehitystä ja pitää työntekijöiden ostovoiman sellaisella tasolla, että elämässä voi pärjätä kohtuullisesti.Pitää muistaa se tosiasia, että jos liitot eivät neuvottelisi, niin mikä taho tällaiset asiat neuvottelisi jokaisen myyjän, varastomiehen puolesta. Niin ei mikään taho.............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä vihellän keskustelun poikki, jutut alkavat olla melkoista skeidaa. Ehkä työtaistelut 1970-80 luvuilla olivat hyvin poliittisia taistolaiskommunistit näitä liotsoivat "kansaa Barrikaadeille". Nyt eletään vuotta 2025 ammattiyhdistysliikkeiden päättävissä elimissä on monipuolisesti Vasemmistoliiton, SDP, Keskustan, Perussuomalaisten ja jopa Kookoomuksen jäseniä.Niin heidät on jäsenistö äänestänyt tähän tehtävään. Ammattiyhdistystoiminta vuonna 2025 keskittyy ammattiyhditystoimintaan ja jäsenten etujen valvontaan palkka-asioissa ilman poliittista akendaa eli ei ole poliittisia päämääriä.Ainoa päämäärä on neuvotella asialliset työehtosopimukset alalle joka vastaa inflaatiokehitystä ja pitää työntekijöiden ostovoiman sellaisella tasolla, että elämässä voi pärjätä kohtuullisesti.Pitää muistaa se tosiasia, että jos liitot eivät neuvottelisi, niin mikä taho tällaiset asiat neuvottelisi jokaisen myyjän, varastomiehen puolesta. Niin ei mikään taho.............

        Niin ei lähdetä taas haukkumaan omiamme eli perusduunareita. Se on sitä pahinta loskaa työntekijöiden niskaan, josta työantajapuoli saa oikein kunnolla bensaa liekkeihin.Myyjä kaupassa saa kouraan palkkaa 1300 eur/kk on palkkansa ansainnut ja se 10 % on vähintä mitä voidaan hyväksyä . Niin kova tahti on työnteossa aamuisin kaupoissa sen voi joka kuski todistaa.. 10% lisää liksaa ei ole mitään syytä tinkiä.YLE uutisoi tällaisen palkan myyjältä joka on ollut 12 v. alalla.
        Kuskien ei kannattaisi pitää älämölöä yllä, sillä tosi moni myyjä on myös yksinhuoltaja äiti ja toimeentulo ja pärjääminen on tosi haastavaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei lähdetä taas haukkumaan omiamme eli perusduunareita. Se on sitä pahinta loskaa työntekijöiden niskaan, josta työantajapuoli saa oikein kunnolla bensaa liekkeihin.Myyjä kaupassa saa kouraan palkkaa 1300 eur/kk on palkkansa ansainnut ja se 10 % on vähintä mitä voidaan hyväksyä . Niin kova tahti on työnteossa aamuisin kaupoissa sen voi joka kuski todistaa.. 10% lisää liksaa ei ole mitään syytä tinkiä.YLE uutisoi tällaisen palkan myyjältä joka on ollut 12 v. alalla.
        Kuskien ei kannattaisi pitää älämölöä yllä, sillä tosi moni myyjä on myös yksinhuoltaja äiti ja toimeentulo ja pärjääminen on tosi haastavaa.

        Vihdoin tässä........ Lervo kommentoi,vaikka yleensä en pidä näitä jakelukuskeja edes autonkuljettajina, lähinnä kanto orja olisi se oikea nimitys heille niin sairas duuni heillä.On Lervokin ajanut pullaa leipomoilla siis tosi nuorena, mutta se ei liity tähän. Kaupan alan nuoret naiset ,ette tule saamaan mitään 10% korotusta palkkoihin. Sen sanoo jo Lervokin ihan rehellisesti kokemuksella. Ainoa keino päästä palkkakurimuksesta on tutustua kuskeihin, kuten vuosikymmenet on toimittu. Rakastu kuskiin ja siitä se onni alkaa. Lervollakin on ollut monta tyttöystävää jopa yhtä aikaa, . Se on loppupeleissä raskasta, sen voi käräjäoikeuden päätökset todistaa, mutta Lervo on Lervo ja ilman Lervoa elämä kuljetusalalla olisi paljon tylsempää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoin tässä........ Lervo kommentoi,vaikka yleensä en pidä näitä jakelukuskeja edes autonkuljettajina, lähinnä kanto orja olisi se oikea nimitys heille niin sairas duuni heillä.On Lervokin ajanut pullaa leipomoilla siis tosi nuorena, mutta se ei liity tähän. Kaupan alan nuoret naiset ,ette tule saamaan mitään 10% korotusta palkkoihin. Sen sanoo jo Lervokin ihan rehellisesti kokemuksella. Ainoa keino päästä palkkakurimuksesta on tutustua kuskeihin, kuten vuosikymmenet on toimittu. Rakastu kuskiin ja siitä se onni alkaa. Lervollakin on ollut monta tyttöystävää jopa yhtä aikaa, . Se on loppupeleissä raskasta, sen voi käräjäoikeuden päätökset todistaa, mutta Lervo on Lervo ja ilman Lervoa elämä kuljetusalalla olisi paljon tylsempää.

        Eli äänestä aluevaaleissa Lervo Junttilan eteläisen piiriin aluevaltuustoon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli äänestä aluevaaleissa Lervo Junttilan eteläisen piiriin aluevaltuustoon.

        Taas tuo Lervon voi tunnistaa ,kun alue ja kuntavaalit lähestyy. Mutta totta on ettei Lervolla olisi mitään mahdollisuuksia päästä aluevaltuuston ja kunnan valtuustoon ilman sitä valtavaa tukea tyttöystävältä jonka hän kaappasi Prisman leipäosastolta kertomalla uskomattomia satuja omasta urastaan kuskina. Nyt Riikka leipoo pullia ja paistaa makkaraa perus.... anteeksi puolueen vaaliteltalla, tarjoilee kahvia. Lervon polittiitnen ura on jo lähes taputeltu. Upea nainen hoitaa asiat maaliin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo Lervon voi tunnistaa ,kun alue ja kuntavaalit lähestyy. Mutta totta on ettei Lervolla olisi mitään mahdollisuuksia päästä aluevaltuuston ja kunnan valtuustoon ilman sitä valtavaa tukea tyttöystävältä jonka hän kaappasi Prisman leipäosastolta kertomalla uskomattomia satuja omasta urastaan kuskina. Nyt Riikka leipoo pullia ja paistaa makkaraa perus.... anteeksi puolueen vaaliteltalla, tarjoilee kahvia. Lervon polittiitnen ura on jo lähes taputeltu. Upea nainen hoitaa asiat maaliin.

        Ah. Ihanaa täältä pohjanmaan suunnalta on lukea näitä viimeisiä kommentteja kaupan alan lakoista. Kyllähän se on sellainen tosi,että jos nuori nainen on töissä ja pärjää työssänsä hyvin. Niin palkkansa suhteen ankeus koittaa kun alkuinnostus hälvenee työssänsä ja huomaa,ettei tällä palkalla pärjää elämässä. Varmasti hyvän elämäntoverin voi löytää kuskista, mutta voi olla niinki, että täyden retkun ,juopon saa elämän toveriksi. Siksi laulun sanoin kerron "Älä rakastu renttuihin" olkaa nuoret naiset tosi tarkkoja kenen kelkkaan lähdette. Näin se nyt vain on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      311
      2784
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      52
      2604
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1410
    5. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1265
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1221
    8. Mitä ajattelet kun

      Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1080
    9. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

      Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      1010
    Aihe