Mitä nyt näin virolaisena kuskina pitäisi ymmärtää, kun tämä suomalainen " lakko kevät " on ilmiselvästi tulemast eli väistämätön . Liiton miehet ei aja ja yrittäjät ajaa ja suurin osa suomalaisist kuitenkin ajaa, Onko tässä todellisuudes joku vitsi takana No ehkä tämäkää ei koske meit pienii ihmisii, niin vaikkeeta on tämä elämä, onneksi ei ole lapsia itsellä. Lukiossa vanhojen tanssi puku maksoi jopa 1000 eur. Olen onnellisesti lapseton
Lakot kuljetusalalla. Tosi tiukka sellainen yhdistettynä kaupan alan alan lakkoihin.
47
728
Vastaukset
- Anonyymi
Aikas paljon lakko asiaa oli täällä:
https://ylilauta.org/satunnainen/280eco#post-270488472 - Anonyymi
Inflaatio!
- Anonyymi
Täytyyhän sitä meidän lakkoilla se kymmenen pinnaa liksaa, kun muuten ei ole varaa partakoneeseen.
Olethan lehtien kuvista nähnyt kasvomme!- Anonyymi
Lakkoilla, mutta aivan varmaan yrityksiä kaatuu lakon johdosta enemmän kuin uusia syntyy.
1 kymmenestä on jo työttömänä.
Ite en ole ollut päiväkään työttömänä enkä paljon sairauslomallakaan. 25v aloitin varsinaiset työt ja 57v jäin omaehtoisesti vapaalle. Nyt on 79v, täytetty.
yrityskin oli lähes 30 vuotta. ja töitä olisi ollut rajattomassa, mutta en uskaltanut työllistää kuin tyttäreni ja kolmepoikaa.
- Anonyymi
Huoli pois Viron poika. Terminaalien lakot on on 17.2 3 päivää. Sen jälkeen PAM :in lakko 3 päivää. AKT:n sopimus päättyy , mutta neuvottelut alkavat ja kestävät........ ei kuljettajat ole tässä ja nyt mihinkään lakkoon menossa ennen kevättä. Kun järjestäymisaste ammattiyhdistystoimintaan nuorilla kuljettajilla on lähes 0 % ikävä kyllä niin kumipyörät pyörivät joka sektorilla pienissä ja keskisuurissa yrityksissä joka tapauksessa. Todella isojen kuljetusyrityksien pyörät voivat pysähtyä koska niissä työntekijät kuuluvat AKT liittoon. ( kas kummaa näissä yrityksissä on myös parhaat palkat ja työehtosopimusta noudatetaan pilkulleen ja firman vuosibonukset siihen päälle) Kuljettajien ansiotaso on edelleen surkea siihen nähden miten rasittavaa se on fyysisesti ja henkisesti varsinkin jakelutyössä.
Todellisuudessa täyden työuran eli 45-47 vuotta tehneet jakeluauton kuljettajat eivät lähde terveinä eläkkeelle, Jos kuljettajan palkka on kaikilla ikälisillä 2700 eur /k niin paljon vielä tehtävää ammatin arvostuksen lisäämiseksi, jotta ala kiinnostaisi myös nuorisoa ammatin valintatilanteessa.- Anonyymi
Ha.Haaa......... Näihin hommiin ei synnytä, näihin kuollaan........... Portionboysin täysin tyhjentävä video.Siinä totuus teille kaikille.
- Anonyymi
Voi elämänkevät teidän kanssanne. Suomi on vapaa maa, Jos kuulut ammattiliittoon niin toimit heidän ohjeiden mukaisesti, jos et kuulu liittoon niin teet työsi ihan normaalisti.Se on yksinkertaisen kelppoa asia jopa ihan tällaiselle perus jäppiselle.
- Anonyymi
Kannattaa oppia säästämään ja tuhlata turhaan kaikkia rahoja
- Anonyymi
Ja mitähän tämä viimeinen kommentti kertoi meille kaikille, teksti kuin politiikon suusta eli ei tarkoita yhtään mitään. Totuus nyky ihmisestä vuonna 2025 on sellainen ,että kaikki haluaa päästä mahdollisimman helpolla elämässä. Työt hoidetaan kyllä särmästi,Jos kysytään haluaisitko hoitaa luottamusmiehen työtä ja edustaa kuljettajia työsi ohella , kaikki kieltäytyvät vedoten vaikka minkälaisiin syihin. Jos asutaan omistusasunnossa ja yhtiökokouksessa etsitään jäseniä as oy:n hallitukseen niin ei käy, en ehdi, vaikka totuus on se ettei halua kantaa vastuuta siitä mitä päätetään omassa lähipiirissä koskien omaa asumista.
Kyllä jokin asia nykyelämässä on mennyt pahasti pieleen kun kiinnostus hoitaa yhteisiä asioita on täysin lopahtanut niin työssä kuin vapaa-ajalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitähän tämä viimeinen kommentti kertoi meille kaikille, teksti kuin politiikon suusta eli ei tarkoita yhtään mitään. Totuus nyky ihmisestä vuonna 2025 on sellainen ,että kaikki haluaa päästä mahdollisimman helpolla elämässä. Työt hoidetaan kyllä särmästi,Jos kysytään haluaisitko hoitaa luottamusmiehen työtä ja edustaa kuljettajia työsi ohella , kaikki kieltäytyvät vedoten vaikka minkälaisiin syihin. Jos asutaan omistusasunnossa ja yhtiökokouksessa etsitään jäseniä as oy:n hallitukseen niin ei käy, en ehdi, vaikka totuus on se ettei halua kantaa vastuuta siitä mitä päätetään omassa lähipiirissä koskien omaa asumista.
Kyllä jokin asia nykyelämässä on mennyt pahasti pieleen kun kiinnostus hoitaa yhteisiä asioita on täysin lopahtanut niin työssä kuin vapaa-ajalla.Kiitos kirjoituksestasi. Tunnistan kaikki nämä asiat omassa elämässäni. Halukkuuta ei ole mihinkään luottamustehtävään kenelläkään. Nyt kun nämä palkkaneuvottelut käyvät kuumina tässä kevään aikana. Kaikki alat ovat tiukasti rintamassa , mutta kuljetusala repeää haukkumaan toisiaan , aletaan haukkumaan mahdollisesti lakossa olevia kuljettajia, puolustetaan työnantajia sillä verukkeella ,että heillä on tosi vaikeaa taloudellisesti.Yrittäjällä on vaikeaa ,koska hän on tehnyt ajotehtävistä surkean tarjouksen asiakkaalle. Miten on sitten kuski poloisella, hyvin tehdystä työstä kuuluu saada asiallinen ansio, eli sopimuksien mukainen palkka. Se on todella kohtuullinen eli aivan liian pieni, jotta sillä pystyisi elättämään perhettä mukavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kirjoituksestasi. Tunnistan kaikki nämä asiat omassa elämässäni. Halukkuuta ei ole mihinkään luottamustehtävään kenelläkään. Nyt kun nämä palkkaneuvottelut käyvät kuumina tässä kevään aikana. Kaikki alat ovat tiukasti rintamassa , mutta kuljetusala repeää haukkumaan toisiaan , aletaan haukkumaan mahdollisesti lakossa olevia kuljettajia, puolustetaan työnantajia sillä verukkeella ,että heillä on tosi vaikeaa taloudellisesti.Yrittäjällä on vaikeaa ,koska hän on tehnyt ajotehtävistä surkean tarjouksen asiakkaalle. Miten on sitten kuski poloisella, hyvin tehdystä työstä kuuluu saada asiallinen ansio, eli sopimuksien mukainen palkka. Se on todella kohtuullinen eli aivan liian pieni, jotta sillä pystyisi elättämään perhettä mukavasti.
Bella Missio, porfamor, edes 1 suomalainen on herännyt ihmettelemään omaa pientä palkkaansa todella raskaasta työstä kuljetusalalla. Ammattiyhdistys ei ole kuljetusalalla onnistunut koskaan luomaan 100 vuodessa selkeää suuntaa johon jokainen kuljettaja voisi sitoutua ja tuntea omakseen.Kuljetusalan ammattiyhdistystoiminta on ollut jatkuvaa kädenvääntö aina 1970 luvulle asti. siitäkin eteenpäin osa kuljettajista on halveksinut liittoon kuuluvia kuljettajia, mikä on käsittämätöntä toimintaa sillä kyllä jokaisen ihmisen kuuluu pitää kiinni asioista jotka liittyvät työntekemiseen ja siitä maksettavaan korvaukseen. Vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bella Missio, porfamor, edes 1 suomalainen on herännyt ihmettelemään omaa pientä palkkaansa todella raskaasta työstä kuljetusalalla. Ammattiyhdistys ei ole kuljetusalalla onnistunut koskaan luomaan 100 vuodessa selkeää suuntaa johon jokainen kuljettaja voisi sitoutua ja tuntea omakseen.Kuljetusalan ammattiyhdistystoiminta on ollut jatkuvaa kädenvääntö aina 1970 luvulle asti. siitäkin eteenpäin osa kuljettajista on halveksinut liittoon kuuluvia kuljettajia, mikä on käsittämätöntä toimintaa sillä kyllä jokaisen ihmisen kuuluu pitää kiinni asioista jotka liittyvät työntekemiseen ja siitä maksettavaan korvaukseen. Vai mitä?
Hyviä huomioita kerrotte rakkaat työtoverit. Tosiaan kuljetusalalla jostain syystä aina on ollut se porukka joka mollaa niitä kuljettajia jotka ovat AKT:n jäseniä tai osallistuvat lakon uhalla ja tarvittaessa osallistuvat työtaisteluihin. Ovatko tällaiset ihmiset hieman yksinkertaisia, jos eivät ymmärrä sitä ,että työasioissa kuuluu ajaa omaa etua. Niin ne pienetkin korotukset palkkohin jäävät tulematta jos ei niitä joukkovoimalla vaadita. Pitää muistaa,että ne palkan korotukset viime vuosikymmeninä ovat kuljettajille olleet niin pienet ettei ne yhtäkään kuljetusyritystä suista konkurssiin,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyviä huomioita kerrotte rakkaat työtoverit. Tosiaan kuljetusalalla jostain syystä aina on ollut se porukka joka mollaa niitä kuljettajia jotka ovat AKT:n jäseniä tai osallistuvat lakon uhalla ja tarvittaessa osallistuvat työtaisteluihin. Ovatko tällaiset ihmiset hieman yksinkertaisia, jos eivät ymmärrä sitä ,että työasioissa kuuluu ajaa omaa etua. Niin ne pienetkin korotukset palkkohin jäävät tulematta jos ei niitä joukkovoimalla vaadita. Pitää muistaa,että ne palkan korotukset viime vuosikymmeninä ovat kuljettajille olleet niin pienet ettei ne yhtäkään kuljetusyritystä suista konkurssiin,
Ei ne palkankorotukset suista yhtään kuljetusliikettä konkurssiin, totta. Jos nurin on mennäkseen, niin kaatuu ilman korotuksiakin.
Mutta. Monet on YTt pidetty kuljetusliikkeissä lakkojen jälkeen. Ja aina sen ajon on vienyt firma, jossa ajetaan, ei lakkoilla! Vai onko tovereilla jokin esimerkki päinvastaisesta toiminnasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne palkankorotukset suista yhtään kuljetusliikettä konkurssiin, totta. Jos nurin on mennäkseen, niin kaatuu ilman korotuksiakin.
Mutta. Monet on YTt pidetty kuljetusliikkeissä lakkojen jälkeen. Ja aina sen ajon on vienyt firma, jossa ajetaan, ei lakkoilla! Vai onko tovereilla jokin esimerkki päinvastaisesta toiminnasta?Lakon aiheuttamat kustannukset otetaan aina jostain. Joko lisätään katteeseen elikkäs hintoihin, mutta näin tehden hinnoittelee itsensä markkinoilta ja muut vie hommat. Joten ainoa ratkaisu on YT-kierrokset ja työvoimakustannusten vähentäminen.
Pilalle sosialisoitu Suomen kansa ei tätä vielä tajua mutta eiköhän kunhan ajaudutaan EU:n holhoukseen. Tehdään "Kreikat". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakon aiheuttamat kustannukset otetaan aina jostain. Joko lisätään katteeseen elikkäs hintoihin, mutta näin tehden hinnoittelee itsensä markkinoilta ja muut vie hommat. Joten ainoa ratkaisu on YT-kierrokset ja työvoimakustannusten vähentäminen.
Pilalle sosialisoitu Suomen kansa ei tätä vielä tajua mutta eiköhän kunhan ajaudutaan EU:n holhoukseen. Tehdään "Kreikat".Mitäs mieltä olette kollegat tästä uutisoinnista uutisissa viime päivinä. " PAM logistiikka-alan lakko on pysäyttänyt Keskon, Inexin, Wihurin ja Meira Novan kuljetukset asiakkaille ,mm kaupoihin.
Tällainen uutisointi on täysin puppua. Kuljettajat eivät kuulu PAM.iin. Eikä AKT ole järjestänyt tukilakkoja . Ovatko toimittajat niin tyhmiä, etteivät ymmärrä ,että sana Logistiikka ei tarkoita yksin kuljetuksia, vaan tarkoittaa koko ketjua teollisuudesta välivarastointiin ja sieltä asiakkaille siis koko ketjua valmistajalta asiakkaalle.PAM:in lakko koskee varastointia ja kaupan alaa ja se vuotaa kuin seula. Homma pelittää keräilyssä ja toimituksissa. Se on sääli kyllä jokainen varastomies ja myyjä on palkankorotuksen ansainut, niin surkea palkka molemmilla aloilla on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakon aiheuttamat kustannukset otetaan aina jostain. Joko lisätään katteeseen elikkäs hintoihin, mutta näin tehden hinnoittelee itsensä markkinoilta ja muut vie hommat. Joten ainoa ratkaisu on YT-kierrokset ja työvoimakustannusten vähentäminen.
Pilalle sosialisoitu Suomen kansa ei tätä vielä tajua mutta eiköhän kunhan ajaudutaan EU:n holhoukseen. Tehdään "Kreikat".Tässä on nyt ollut 2 kirjoitusta joita suuresti ihmettelen. Ovatko kirjoittajat aitoja kuljettajien edustajia eli perustallaajia (palkansaajia), vai trolleja joilla päätarkoitus on aiheuttaa mielipahaa kuljettajille. Oma mielipide on ,että aitoja trolleja Putinin kätyreitä jos rumasti sanoo.Myyjien palkat perseestä, näen joka päivä kuinka ahkeria naisia touhuaa myymälöissä otsa hiessä, heillä palkka täysin surkea. Samoin on kuljettajien osalta, varsinkin jakeluauton kuljettajien osalta. Jos kaikilla ikälisillä ahkera jakeluauton kuljettaja tienaa 2700 eur miinus verot /kk niin ei tarvitse ihmetellä jos nuorisoa ei kiinnosta. Turha puhua Kreikasta kriisi on ohi kun Suomen valtio maksoi viulut ja todella kalliisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne palkankorotukset suista yhtään kuljetusliikettä konkurssiin, totta. Jos nurin on mennäkseen, niin kaatuu ilman korotuksiakin.
Mutta. Monet on YTt pidetty kuljetusliikkeissä lakkojen jälkeen. Ja aina sen ajon on vienyt firma, jossa ajetaan, ei lakkoilla! Vai onko tovereilla jokin esimerkki päinvastaisesta toiminnasta?Taidat olla melkoinen himmeli,kun kirjoitat tällaista. Jokainen kuljettaja voi ihan henkilökohtaisesti päättää osallistuuko lakkoon tai ei. Suomi on vapaa maa.
Pienien kuljetusyrityksien kuskit eivät pääsääntöisesti kuulu AKT;n ja näin ollen kuskit ovat töissä ja vaikka olisit AKT:n jäsen niin se on ihan sinun henkilökohtainen päätös oletko lakossa vai töissä. Kukaan ei tule sinua lyömään turpiin, korkeintaan vittuillaan seuraavat 10 v. mutta sellaisen jokainen tosi mies kestää heittämällä.
- Anonyymi
Suomi on jäänyt palkkakehityksessa jälkeen muita sivistysvaltioita jo vuosikymmeniä.
Eikä sille kukaan halua tehdä mitään.
Lakossa on mukana liitonmiehet/-naiset ja muut punikit, hallituspuolueita äänestäneitä lakot ärsyttävät. Demokrariasta viis jos ei se kuvasta sosialisrista aatemaailmaa - Anonyymi
Mainitsit tuossa "Putinin trollit" -sanayhdistelmän. Mielestäni se kuvastaa tämän päivän lakkoilijoiden ajatusmaailmaa.
Saadaan jaettua Suomi kahtia. Me ja muut!
Itänaapuri sponssaa!- Anonyymi
Nyt kyllä vihellän keskustelun poikki, jutut alkavat olla melkoista skeidaa. Ehkä työtaistelut 1970-80 luvuilla olivat hyvin poliittisia taistolaiskommunistit näitä liotsoivat "kansaa Barrikaadeille". Nyt eletään vuotta 2025 ammattiyhdistysliikkeiden päättävissä elimissä on monipuolisesti Vasemmistoliiton, SDP, Keskustan, Perussuomalaisten ja jopa Kookoomuksen jäseniä.Niin heidät on jäsenistö äänestänyt tähän tehtävään. Ammattiyhdistystoiminta vuonna 2025 keskittyy ammattiyhditystoimintaan ja jäsenten etujen valvontaan palkka-asioissa ilman poliittista akendaa eli ei ole poliittisia päämääriä.Ainoa päämäärä on neuvotella asialliset työehtosopimukset alalle joka vastaa inflaatiokehitystä ja pitää työntekijöiden ostovoiman sellaisella tasolla, että elämässä voi pärjätä kohtuullisesti.Pitää muistaa se tosiasia, että jos liitot eivät neuvottelisi, niin mikä taho tällaiset asiat neuvottelisi jokaisen myyjän, varastomiehen puolesta. Niin ei mikään taho.............
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kyllä vihellän keskustelun poikki, jutut alkavat olla melkoista skeidaa. Ehkä työtaistelut 1970-80 luvuilla olivat hyvin poliittisia taistolaiskommunistit näitä liotsoivat "kansaa Barrikaadeille". Nyt eletään vuotta 2025 ammattiyhdistysliikkeiden päättävissä elimissä on monipuolisesti Vasemmistoliiton, SDP, Keskustan, Perussuomalaisten ja jopa Kookoomuksen jäseniä.Niin heidät on jäsenistö äänestänyt tähän tehtävään. Ammattiyhdistystoiminta vuonna 2025 keskittyy ammattiyhditystoimintaan ja jäsenten etujen valvontaan palkka-asioissa ilman poliittista akendaa eli ei ole poliittisia päämääriä.Ainoa päämäärä on neuvotella asialliset työehtosopimukset alalle joka vastaa inflaatiokehitystä ja pitää työntekijöiden ostovoiman sellaisella tasolla, että elämässä voi pärjätä kohtuullisesti.Pitää muistaa se tosiasia, että jos liitot eivät neuvottelisi, niin mikä taho tällaiset asiat neuvottelisi jokaisen myyjän, varastomiehen puolesta. Niin ei mikään taho.............
Niin ei lähdetä taas haukkumaan omiamme eli perusduunareita. Se on sitä pahinta loskaa työntekijöiden niskaan, josta työantajapuoli saa oikein kunnolla bensaa liekkeihin.Myyjä kaupassa saa kouraan palkkaa 1300 eur/kk on palkkansa ansainnut ja se 10 % on vähintä mitä voidaan hyväksyä . Niin kova tahti on työnteossa aamuisin kaupoissa sen voi joka kuski todistaa.. 10% lisää liksaa ei ole mitään syytä tinkiä.YLE uutisoi tällaisen palkan myyjältä joka on ollut 12 v. alalla.
Kuskien ei kannattaisi pitää älämölöä yllä, sillä tosi moni myyjä on myös yksinhuoltaja äiti ja toimeentulo ja pärjääminen on tosi haastavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ei lähdetä taas haukkumaan omiamme eli perusduunareita. Se on sitä pahinta loskaa työntekijöiden niskaan, josta työantajapuoli saa oikein kunnolla bensaa liekkeihin.Myyjä kaupassa saa kouraan palkkaa 1300 eur/kk on palkkansa ansainnut ja se 10 % on vähintä mitä voidaan hyväksyä . Niin kova tahti on työnteossa aamuisin kaupoissa sen voi joka kuski todistaa.. 10% lisää liksaa ei ole mitään syytä tinkiä.YLE uutisoi tällaisen palkan myyjältä joka on ollut 12 v. alalla.
Kuskien ei kannattaisi pitää älämölöä yllä, sillä tosi moni myyjä on myös yksinhuoltaja äiti ja toimeentulo ja pärjääminen on tosi haastavaa.Vihdoin tässä........ Lervo kommentoi,vaikka yleensä en pidä näitä jakelukuskeja edes autonkuljettajina, lähinnä kanto orja olisi se oikea nimitys heille niin sairas duuni heillä.On Lervokin ajanut pullaa leipomoilla siis tosi nuorena, mutta se ei liity tähän. Kaupan alan nuoret naiset ,ette tule saamaan mitään 10% korotusta palkkoihin. Sen sanoo jo Lervokin ihan rehellisesti kokemuksella. Ainoa keino päästä palkkakurimuksesta on tutustua kuskeihin, kuten vuosikymmenet on toimittu. Rakastu kuskiin ja siitä se onni alkaa. Lervollakin on ollut monta tyttöystävää jopa yhtä aikaa, . Se on loppupeleissä raskasta, sen voi käräjäoikeuden päätökset todistaa, mutta Lervo on Lervo ja ilman Lervoa elämä kuljetusalalla olisi paljon tylsempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihdoin tässä........ Lervo kommentoi,vaikka yleensä en pidä näitä jakelukuskeja edes autonkuljettajina, lähinnä kanto orja olisi se oikea nimitys heille niin sairas duuni heillä.On Lervokin ajanut pullaa leipomoilla siis tosi nuorena, mutta se ei liity tähän. Kaupan alan nuoret naiset ,ette tule saamaan mitään 10% korotusta palkkoihin. Sen sanoo jo Lervokin ihan rehellisesti kokemuksella. Ainoa keino päästä palkkakurimuksesta on tutustua kuskeihin, kuten vuosikymmenet on toimittu. Rakastu kuskiin ja siitä se onni alkaa. Lervollakin on ollut monta tyttöystävää jopa yhtä aikaa, . Se on loppupeleissä raskasta, sen voi käräjäoikeuden päätökset todistaa, mutta Lervo on Lervo ja ilman Lervoa elämä kuljetusalalla olisi paljon tylsempää.
Eli äänestä aluevaaleissa Lervo Junttilan eteläisen piiriin aluevaltuustoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli äänestä aluevaaleissa Lervo Junttilan eteläisen piiriin aluevaltuustoon.
Taas tuo Lervon voi tunnistaa ,kun alue ja kuntavaalit lähestyy. Mutta totta on ettei Lervolla olisi mitään mahdollisuuksia päästä aluevaltuuston ja kunnan valtuustoon ilman sitä valtavaa tukea tyttöystävältä jonka hän kaappasi Prisman leipäosastolta kertomalla uskomattomia satuja omasta urastaan kuskina. Nyt Riikka leipoo pullia ja paistaa makkaraa perus.... anteeksi puolueen vaaliteltalla, tarjoilee kahvia. Lervon polittiitnen ura on jo lähes taputeltu. Upea nainen hoitaa asiat maaliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuo Lervon voi tunnistaa ,kun alue ja kuntavaalit lähestyy. Mutta totta on ettei Lervolla olisi mitään mahdollisuuksia päästä aluevaltuuston ja kunnan valtuustoon ilman sitä valtavaa tukea tyttöystävältä jonka hän kaappasi Prisman leipäosastolta kertomalla uskomattomia satuja omasta urastaan kuskina. Nyt Riikka leipoo pullia ja paistaa makkaraa perus.... anteeksi puolueen vaaliteltalla, tarjoilee kahvia. Lervon polittiitnen ura on jo lähes taputeltu. Upea nainen hoitaa asiat maaliin.
Ah. Ihanaa täältä pohjanmaan suunnalta on lukea näitä viimeisiä kommentteja kaupan alan lakoista. Kyllähän se on sellainen tosi,että jos nuori nainen on töissä ja pärjää työssänsä hyvin. Niin palkkansa suhteen ankeus koittaa kun alkuinnostus hälvenee työssänsä ja huomaa,ettei tällä palkalla pärjää elämässä. Varmasti hyvän elämäntoverin voi löytää kuskista, mutta voi olla niinki, että täyden retkun ,juopon saa elämän toveriksi. Siksi laulun sanoin kerron "Älä rakastu renttuihin" olkaa nuoret naiset tosi tarkkoja kenen kelkkaan lähdette. Näin se nyt vain on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah. Ihanaa täältä pohjanmaan suunnalta on lukea näitä viimeisiä kommentteja kaupan alan lakoista. Kyllähän se on sellainen tosi,että jos nuori nainen on töissä ja pärjää työssänsä hyvin. Niin palkkansa suhteen ankeus koittaa kun alkuinnostus hälvenee työssänsä ja huomaa,ettei tällä palkalla pärjää elämässä. Varmasti hyvän elämäntoverin voi löytää kuskista, mutta voi olla niinki, että täyden retkun ,juopon saa elämän toveriksi. Siksi laulun sanoin kerron "Älä rakastu renttuihin" olkaa nuoret naiset tosi tarkkoja kenen kelkkaan lähdette. Näin se nyt vain on.
Portion boysin kappaleessa myyjä lausuu hymy ei hyydy hymy ei hyydy EI. Turha lirkutella myyjiä rakkaat kuski poloiset. Nuorilla naisilla kaupoissa ei hymy hyydy, kun heille on työnantajan toimesta sanottu/opetettu,että kaikille pitää hymyillä.Niin naiset hymyilevät ja ovat ystävällisiä työnsä puolesta. Todellisuudessa nämä nuoret naiset ovat elämänsä alussa olevia opiskelevia ihmisiä , jotka tekevät työtä jotta valmistuvat varsinaiseen ammattiin ja asuminen on mahdollista opiskeluaikana. Eli se aivan arvokas hymy kuljettajalle on ihan OK asia ja päivän piristys, mutta todellisuudessa se ei ole sen enempää. Työ jatkuu ja mennään seuraavalle asiakkaalle................
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Portion boysin kappaleessa myyjä lausuu hymy ei hyydy hymy ei hyydy EI. Turha lirkutella myyjiä rakkaat kuski poloiset. Nuorilla naisilla kaupoissa ei hymy hyydy, kun heille on työnantajan toimesta sanottu/opetettu,että kaikille pitää hymyillä.Niin naiset hymyilevät ja ovat ystävällisiä työnsä puolesta. Todellisuudessa nämä nuoret naiset ovat elämänsä alussa olevia opiskelevia ihmisiä , jotka tekevät työtä jotta valmistuvat varsinaiseen ammattiin ja asuminen on mahdollista opiskeluaikana. Eli se aivan arvokas hymy kuljettajalle on ihan OK asia ja päivän piristys, mutta todellisuudessa se ei ole sen enempää. Työ jatkuu ja mennään seuraavalle asiakkaalle................
En ole asiasta aivan samaa mieltä kanssasi , uskoisin että vuosikymmenten saatossa kuljettaja myyjä alkaneesta seurustelusta on koitunut paljon hyvää ja elinikäisiä parisuhteita. Perustelen mielipiteeni siihen,että molemmissa töissä ollaan niin arjessa ja kohtaamiset päivittäin työssä ovat niin luontevia , ei ole mitään teennäistä kaupallista paskaa häiritsevää tekijää. Kummankaan osapuolen ei tarvitse esittää mitään roolia.Voi olla ihan oma itsensä.Silloin on hyvät mahdollisuudet tutustua toiseen ihmiseen ajan kanssa ei kiireellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole asiasta aivan samaa mieltä kanssasi , uskoisin että vuosikymmenten saatossa kuljettaja myyjä alkaneesta seurustelusta on koitunut paljon hyvää ja elinikäisiä parisuhteita. Perustelen mielipiteeni siihen,että molemmissa töissä ollaan niin arjessa ja kohtaamiset päivittäin työssä ovat niin luontevia , ei ole mitään teennäistä kaupallista paskaa häiritsevää tekijää. Kummankaan osapuolen ei tarvitse esittää mitään roolia.Voi olla ihan oma itsensä.Silloin on hyvät mahdollisuudet tutustua toiseen ihmiseen ajan kanssa ei kiireellä.
Ihan kaunis ajatus ja varmasti tällainen tutustuminen myyjän ja kuskin välillä oli viime vuosisadalla eli 90-luvun lopulla hyvin yleistä. Haja-asutusalueilla varmasti vielä tänä päivänäkin. Isoissa kaupungeissa ainakin työtahti myymälöissä on kiihtynyt niin hurjaksi ettei mitään jutun juurta kuski heippa sanan lisäksi pysty juttelemaan, Kun kuski saapuu Prismaan tai Citymarkettiin niin myyjällä on nappi korvassa ja puhelimella ilmoittaa ,että "Valio tai Fazer" saapui ja sitten myyjä häipyy puolijuoksua hyllyttämään ja tuomaan roskia. Mielestäni työnteon tahti on myymälöissä aina vain kiihtynyt ja sitä valvotaan esimiesten toimesta todella tarkasti. Tämä LA puhelimien ja korvanappien tulo myyjille ja työtehokkuuden valvonta on mennyt vähän överiksi. Ymmärrän , että iltaisin tällainen puhelin on myyjän turvallisuuden kannalta arvokas varuste. Mutta.... mutta voi se silti kuskiakin onnistaa ... rakkautta ensi silmäyksellä. Eikös näin ole sanonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kaunis ajatus ja varmasti tällainen tutustuminen myyjän ja kuskin välillä oli viime vuosisadalla eli 90-luvun lopulla hyvin yleistä. Haja-asutusalueilla varmasti vielä tänä päivänäkin. Isoissa kaupungeissa ainakin työtahti myymälöissä on kiihtynyt niin hurjaksi ettei mitään jutun juurta kuski heippa sanan lisäksi pysty juttelemaan, Kun kuski saapuu Prismaan tai Citymarkettiin niin myyjällä on nappi korvassa ja puhelimella ilmoittaa ,että "Valio tai Fazer" saapui ja sitten myyjä häipyy puolijuoksua hyllyttämään ja tuomaan roskia. Mielestäni työnteon tahti on myymälöissä aina vain kiihtynyt ja sitä valvotaan esimiesten toimesta todella tarkasti. Tämä LA puhelimien ja korvanappien tulo myyjille ja työtehokkuuden valvonta on mennyt vähän överiksi. Ymmärrän , että iltaisin tällainen puhelin on myyjän turvallisuuden kannalta arvokas varuste. Mutta.... mutta voi se silti kuskiakin onnistaa ... rakkautta ensi silmäyksellä. Eikös näin ole sanonta.
Nyt on niin mielenkiintoinen aihe, ettei pojat ja tytöt pilata sitä epäasiallisilla kommenteilla. Voiko kiireisessä nykymaailmassa tutustua työnlomassa kuljetusalalla esimerkiksi asiakkaaseen kaupassa, ravintolassa , henkilöstöravintolassa tai vanhusten keskuksessa tai muussa paikassa jossa kuski kohtaa säännöllisesti ihmisen voiko siitä aidosti syntyä yhtään mitään vuonna 2025?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on niin mielenkiintoinen aihe, ettei pojat ja tytöt pilata sitä epäasiallisilla kommenteilla. Voiko kiireisessä nykymaailmassa tutustua työnlomassa kuljetusalalla esimerkiksi asiakkaaseen kaupassa, ravintolassa , henkilöstöravintolassa tai vanhusten keskuksessa tai muussa paikassa jossa kuski kohtaa säännöllisesti ihmisen voiko siitä aidosti syntyä yhtään mitään vuonna 2025?
En ainakaan pyri olemaan epäasiallinen mielipiteissäni,mutta tämä jo pitkään ollut tapa kuljetusliikkeillä pyörittää kuljettajia joka päivä ajotehtävistä toiseen ei avita asiaa ,että jotain parin muodostusta voisi tapahtua päivittäisten kohtaamisen seurauksena. Maailma on niin muuttunut naispuoliset työntekijät ovat liimautuneet älypuhelimeen ja sen takaamiin mahdollisuuksiin, he elävät omassa some maailmassa jopa työaikana. Kuskit eivät taas elä some- maailmassa niin vahvasti varsinkaan työaikana. (se on todella hyvä asia) MAAILMA ON MUUTTUNUT ESKOSENI kohtaaminen joka johtaa johonkin syvempään suhteeseen... Niin sitä voisi verrata loton päävoittoon niin epätodennäköistä se on . Nm. Ikuinen poikamies Kuopiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ainakaan pyri olemaan epäasiallinen mielipiteissäni,mutta tämä jo pitkään ollut tapa kuljetusliikkeillä pyörittää kuljettajia joka päivä ajotehtävistä toiseen ei avita asiaa ,että jotain parin muodostusta voisi tapahtua päivittäisten kohtaamisen seurauksena. Maailma on niin muuttunut naispuoliset työntekijät ovat liimautuneet älypuhelimeen ja sen takaamiin mahdollisuuksiin, he elävät omassa some maailmassa jopa työaikana. Kuskit eivät taas elä some- maailmassa niin vahvasti varsinkaan työaikana. (se on todella hyvä asia) MAAILMA ON MUUTTUNUT ESKOSENI kohtaaminen joka johtaa johonkin syvempään suhteeseen... Niin sitä voisi verrata loton päävoittoon niin epätodennäköistä se on . Nm. Ikuinen poikamies Kuopiosta.
Helvatti sentään teidän kanssanne. Mitä olen seurannut työssäni asiakaskohtaamisia niin valtaosa kuljettajista hoitaa sen tosi ammattimaisesti eli tylysti. Tyly ja mahdollisimman lyhyt kohtaaminen. Suurin osa kuljettajista ei halua asiakaskohtaamisia ollenkaan vaan haluavat tehdä työnsä yöllä ja hoitaa tuotteet asiakkaalle ilman asiakaskontaktia. Ilmeisesti kuljetusalan työtehtävät ovat omiaan introverteille ihmisille . Se ei ole hyvää mainetta kuljetusalalle , mutta näin se on asianlaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helvatti sentään teidän kanssanne. Mitä olen seurannut työssäni asiakaskohtaamisia niin valtaosa kuljettajista hoitaa sen tosi ammattimaisesti eli tylysti. Tyly ja mahdollisimman lyhyt kohtaaminen. Suurin osa kuljettajista ei halua asiakaskohtaamisia ollenkaan vaan haluavat tehdä työnsä yöllä ja hoitaa tuotteet asiakkaalle ilman asiakaskontaktia. Ilmeisesti kuljetusalan työtehtävät ovat omiaan introverteille ihmisille . Se ei ole hyvää mainetta kuljetusalalle , mutta näin se on asianlaita.
Vuosi oli 1982 toukokuun viimeisiä päiviä. Aloitin urani helsingissä isossa elintarvikeyrityksessä kuljettajana . Keskusteluni kuljetuspäällikön kanssa oli sellainen ,että hän kertoi ,että asiakaspalvelu on tärkein osa työpäivääni. Ajaminen on vain se pakollinen osa tätä kokonaisuutta. Niin tällaista ajatusta on noudatettu koko urani ajan. Täällä puhutaan introverteistä ihmisistä ja myönnän ,että olen introvertti ihminen, mutta olen aina pystynyt mukautumaan eri tilanteisiin ja ollut se työnantajan kultamuna.
En ole kuitenkaan yli 40 vuoden aikana pystynyt luomaan työssäni yhtään kestävää ihmissuhdetta. Sen osalta olen itseeni hyvin pettynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosi oli 1982 toukokuun viimeisiä päiviä. Aloitin urani helsingissä isossa elintarvikeyrityksessä kuljettajana . Keskusteluni kuljetuspäällikön kanssa oli sellainen ,että hän kertoi ,että asiakaspalvelu on tärkein osa työpäivääni. Ajaminen on vain se pakollinen osa tätä kokonaisuutta. Niin tällaista ajatusta on noudatettu koko urani ajan. Täällä puhutaan introverteistä ihmisistä ja myönnän ,että olen introvertti ihminen, mutta olen aina pystynyt mukautumaan eri tilanteisiin ja ollut se työnantajan kultamuna.
En ole kuitenkaan yli 40 vuoden aikana pystynyt luomaan työssäni yhtään kestävää ihmissuhdetta. Sen osalta olen itseeni hyvin pettynyt.Iso kiitos mielipiteestäsi. Termi introvertti ihminen on minulle täysin uusi asia. Se ei ole sairaus vaan ihmisen henkilökohtainen ominaisuus. Kun viime vuonna luin asiasta niin ymmärsin ,että olen itse tällainen ihminen jolla pitää olla sitä laatuaikaa olla yksin. Introvertti ihminen voi olla tosi hyvä asiakaspalvelija, mutta palautumiseen yksin olo ja omien ajatusten kokoaminen on paras voimavara. Todella monet suomalaiset rock ja pop tähdet ovat kertoneet olevansa introvertti ihmisiä. mm. Timo Kotipelto on näin maininnut. Se voi yllättää , mutta toisaalta oma mieli kaipaa rauhaa ja sitä kannattaa vaalia. Keskittymällä omaan henkiseen hyvin vointiin voi kohdata uudet haasteet ilman paineita.
- Anonyymi
Kun teet 12-14 tuntisia päiviä ja viikonloput menee nukkuessa, ainoat "ihmissuhteet" on varastojen ja ja kauppojen työntekijät, jotka nykyisin on yhä useammin valitettavasti vieraskielistä, pitäs osata venäjää, viroa, arabiaa.
- Anonyymi
Asiakas on aina väärässä. Miksi uhrata hymyä johonkin ruttuturpaeestiläiseen kaupan tätiin, joka ei edes tervehdi.
Itse tervehdin suomeksi kaikkia asiakkaita. Ei niitä päivässä montaa kuitenkaan ole. Juttelemaan ei kerkiä työaikana, mutta on ne ajosaappaat monen kaupan myyjättären sängynpäädyn nähneet.
Asenteesta kiinni, miten ihmissuhteet hoituu.
48 vuotta alalla!- Anonyymi
On tällä edellisellä kirjoittajalla ainakin sellainen kukkomainen asenne elämään. Kun on poljettu niitä myyjiä pilvin pimeinen, niin onko reilusti maksettu syntyneille lapsille elatusmaksut Miten nämä ihmissuhteet on sitten session jälkeen hoidettu ? Suomi on täynnä yksinhuoltaja äitejä , missä isien asenne ja vastuu. 48 vuotta alalla ja 48 vuotta touhuttu ja vielä....... no ehkä seisoo. Toivottavasti ei....................
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tällä edellisellä kirjoittajalla ainakin sellainen kukkomainen asenne elämään. Kun on poljettu niitä myyjiä pilvin pimeinen, niin onko reilusti maksettu syntyneille lapsille elatusmaksut Miten nämä ihmissuhteet on sitten session jälkeen hoidettu ? Suomi on täynnä yksinhuoltaja äitejä , missä isien asenne ja vastuu. 48 vuotta alalla ja 48 vuotta touhuttu ja vielä....... no ehkä seisoo. Toivottavasti ei....................
On teillä setämiehillä jutut, oikein sellaiset setämäiset YÄK todella YÄK.. K kaupoissa mukaan lukien Citymarketit myyjät eivät hymyile, ei hymyile myöskään miehet ilmeisesti työilmapiiri on aina kireä. Osuuskaupan puolella hymy on herkässä ja osataan tervehtiä. Siihen se myöskin jää.Toisin kun tässäkin viestiketjussa joku väittää henkilökunnalle on koulutuksessa opetettu,että kaikille pitää hymyillä, Hymy ei hyydy asenne.Se pitää paikkansa ja hymy ei hyydy. Nykyisessä tosi hektisessä työelämässä joku elämäsi kohtaaminen on täysin satumaista elokuvasta periytyvää sattumaa. Sellaista ei tule tosielämässä ainakaan kuljetusalan ihmisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On teillä setämiehillä jutut, oikein sellaiset setämäiset YÄK todella YÄK.. K kaupoissa mukaan lukien Citymarketit myyjät eivät hymyile, ei hymyile myöskään miehet ilmeisesti työilmapiiri on aina kireä. Osuuskaupan puolella hymy on herkässä ja osataan tervehtiä. Siihen se myöskin jää.Toisin kun tässäkin viestiketjussa joku väittää henkilökunnalle on koulutuksessa opetettu,että kaikille pitää hymyillä, Hymy ei hyydy asenne.Se pitää paikkansa ja hymy ei hyydy. Nykyisessä tosi hektisessä työelämässä joku elämäsi kohtaaminen on täysin satumaista elokuvasta periytyvää sattumaa. Sellaista ei tule tosielämässä ainakaan kuljetusalan ihmisille.
Näin on !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on !
Elintarvikealan työläisten lakko jatkuu, mutta kuskit höpöttää joutavaa juttua myyjistä.
Milloin AKT terästäytyy ja pistää kaiken kuljetustoiminnan totaalisesti seis. Yksikään auto ei lähde Atrialta, Snellmannilta, KH_Scanilta , Kokkikartanolta , Saarioisilta ja kaikilta muilta toimijoilta mihinkään. Tilanne on sellainen,että lakko vuotaa kuin seula. AKT on täysin munaton kun ei tue elintarviketyöläisten lakkoa mitenkään.Kyllä kaikkea muuta tuetaan ja satamat suljetaan ,mutta kaikista heikommassa asemassa olevia todella pienipalkkaisia elintarviketyöläisiä ei olla valmiita auttamaan. Kyllä AKT:llä olisi rahkeita ryhtyä radikaalisiin toimenpiteisiin jossa kirjaimellisesti estettäisiin laittamalla esteitä tehtaiden porteille. Lakkovahdit ketjutettaisiin huolella , ja kun poliisi saapuu paikalle ja poistaa lakkovahdit, niin kaikki kuvattaisiin ja laitettaisiin sosiaaliseen mediaan. Näin jokainen ihminen näkisi millainen suomalainen yhteiskunta todellisuudessa on . Läpimätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tällä edellisellä kirjoittajalla ainakin sellainen kukkomainen asenne elämään. Kun on poljettu niitä myyjiä pilvin pimeinen, niin onko reilusti maksettu syntyneille lapsille elatusmaksut Miten nämä ihmissuhteet on sitten session jälkeen hoidettu ? Suomi on täynnä yksinhuoltaja äitejä , missä isien asenne ja vastuu. 48 vuotta alalla ja 48 vuotta touhuttu ja vielä....... no ehkä seisoo. Toivottavasti ei....................
Jos Sinäkin joskus olisit töitä tehnyt, vaikka nyt siellä kaupan varastossa, niin ei tarvitsisi täällä puutteen tuskassa arvioida toisten tekemättä jättämiä asioita!
-Kukko- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Sinäkin joskus olisit töitä tehnyt, vaikka nyt siellä kaupan varastossa, niin ei tarvitsisi täällä puutteen tuskassa arvioida toisten tekemättä jättämiä asioita!
-Kukko-Kukolle ja kaikille muille broilereille jolta kaula katkaistaan hyvin lyhyen elämän jälkeen.
Tosiasia on se ,että tämä elintarviketeollisuus lakkoilee solidaarisuudesta leipomoita kohtaan, koska aiemmin on laissa määrätty ,että leipomotyöntekijöille pitää maksaa yötyöstä klo 22-6 väliseltä ajalta 100 % palkka yötyöstä. Niin tämä on ollut laki ei työehtosopimus. Nykyinen hallitus on poistanut tällaisen lain ja nyt pitäisi työehtosopimuksissa löytää kompromissi tilalle. Tiedän tästä asiasta paljon ,koska jo edesmennyt isäni oli leipomossa töissä ja yötyö oli tosi rajoitettua Valtion tarkastaja saattoi tulla 1970 luvulla laskemaan työntekijät , ettei lakia rikottu yrityksessä. Asia on siis edelleen hyvin arka aihe elintarviketyöläistenliitolle kun pitäisi päästä sopimukseen yötyökorvauksista. Kuskien älämölö ei mitenkään edesauta sopimukseen pääsemiseen varsinkaan kun suurin osa porukasta ei ole järjestäytynyttä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukolle ja kaikille muille broilereille jolta kaula katkaistaan hyvin lyhyen elämän jälkeen.
Tosiasia on se ,että tämä elintarviketeollisuus lakkoilee solidaarisuudesta leipomoita kohtaan, koska aiemmin on laissa määrätty ,että leipomotyöntekijöille pitää maksaa yötyöstä klo 22-6 väliseltä ajalta 100 % palkka yötyöstä. Niin tämä on ollut laki ei työehtosopimus. Nykyinen hallitus on poistanut tällaisen lain ja nyt pitäisi työehtosopimuksissa löytää kompromissi tilalle. Tiedän tästä asiasta paljon ,koska jo edesmennyt isäni oli leipomossa töissä ja yötyö oli tosi rajoitettua Valtion tarkastaja saattoi tulla 1970 luvulla laskemaan työntekijät , ettei lakia rikottu yrityksessä. Asia on siis edelleen hyvin arka aihe elintarviketyöläistenliitolle kun pitäisi päästä sopimukseen yötyökorvauksista. Kuskien älämölö ei mitenkään edesauta sopimukseen pääsemiseen varsinkaan kun suurin osa porukasta ei ole järjestäytynyttä..Niin tälle KUKOLLE...... onko AKT jättänyt tekemättä asioita, ei puhuta" puutteesta "vaan asiasta. AKT priorisoi eli he ajavat niiden osa-alueiden asioita ammattiyhdistystoiminnassa missä eniten on jäsenistöä. Satamat ja ahtaajat, niin he ovat varma porukka takuuvarmaa porukkaa liiton miehiä. Heillä saadaan suurin huomio valtakunnallisella tasolla mediassa. Meillä on valtaa. Sitten on pienet ryhmät eri jakelutyöntekijät jotka maksavat jopa jäsenmaksua lähes 500 eur vuodessa kun kaikki ikälisät plakkarissa . Liitto antaa taskukalenterin joka vuosi jota kukaan ei tänä päivänä käytä ja mahdollisuuden mennä Mannilan niemeen perheen kanssa lomalle. Naapurissa bussikuskien porukka umpikännissä pilaa tunnelman. Onhan sekin kokemus( tiedän olen ollut)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tälle KUKOLLE...... onko AKT jättänyt tekemättä asioita, ei puhuta" puutteesta "vaan asiasta. AKT priorisoi eli he ajavat niiden osa-alueiden asioita ammattiyhdistystoiminnassa missä eniten on jäsenistöä. Satamat ja ahtaajat, niin he ovat varma porukka takuuvarmaa porukkaa liiton miehiä. Heillä saadaan suurin huomio valtakunnallisella tasolla mediassa. Meillä on valtaa. Sitten on pienet ryhmät eri jakelutyöntekijät jotka maksavat jopa jäsenmaksua lähes 500 eur vuodessa kun kaikki ikälisät plakkarissa . Liitto antaa taskukalenterin joka vuosi jota kukaan ei tänä päivänä käytä ja mahdollisuuden mennä Mannilan niemeen perheen kanssa lomalle. Naapurissa bussikuskien porukka umpikännissä pilaa tunnelman. Onhan sekin kokemus( tiedän olen ollut)
Niin muistakaa rahtarit tässä on nyt vähän niinkuin tosi kyseessä. Jos leipomoalan työntekijöille laki on määritellyt 100 % yötyölisän aihemmin ja nyt se on hallituksen toimesta poistettu eli ei ole enää lakisääteinen niin tosi on kyseessä ,jos ymmärrätte ettei leipomoalan palkoilla juhlita ei ennen ei tänä päivänä, Myötätuntoa edes henkisesti pyydän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin muistakaa rahtarit tässä on nyt vähän niinkuin tosi kyseessä. Jos leipomoalan työntekijöille laki on määritellyt 100 % yötyölisän aihemmin ja nyt se on hallituksen toimesta poistettu eli ei ole enää lakisääteinen niin tosi on kyseessä ,jos ymmärrätte ettei leipomoalan palkoilla juhlita ei ennen ei tänä päivänä, Myötätuntoa edes henkisesti pyydän.
Kyllä kaverit niillä tienesteillä amiksessa kehu jo ennen valmistumista. KaFa paratiisin jälkeen paras paikka maailmankaikkeudessa.
Olin jo silloin työelämässä. Ja ansaitsin palkkaa. Kun laki leipomoiden yötyön säännöistä astui voimaan.
Neljätoistavuotiaasta on roclaa työnnetty ja vedetty!
-Kukko- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaverit niillä tienesteillä amiksessa kehu jo ennen valmistumista. KaFa paratiisin jälkeen paras paikka maailmankaikkeudessa.
Olin jo silloin työelämässä. Ja ansaitsin palkkaa. Kun laki leipomoiden yötyön säännöistä astui voimaan.
Neljätoistavuotiaasta on roclaa työnnetty ja vedetty!
-Kukko-Nimimerkille 14: vuotiaasta asti roclaa työnnetty ja vedetty nimimerkille . Hieno juttu,että olit työelämässä jo silloin, oma isäni oli myös vuodesta 1952 ja hän esimiehenä 1970-80 luvuilla kertoi juuri tämän tosi tarkan säännön yötyöntekemisestä leipomoissa. Hän on ollut haudanlevossa 35 vuotta ja täytyy myöntää ,että edellinen kirjoittaja on tosi sitkeä sissi kun on vielä täällä tallustamassa. Taidat lähestyä 100 vuotta.
- Anonyymi
Nainen kuin joutsen ei yhtä pitkä iso kaula vaan ISO PERSE ! ! !
- Anonyymi
Naisia on monenlaisia, pieniä , isoja , kuten miehiä. Jokainen on juuri oikeanlainen,mutta sinä olet "sairas"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2196736Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391189Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka20953- 75861
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47783Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59764Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.90736Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.35713Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14706- 43702