Aika epätvoisia ovat nykyään tojotan fossiilpolttimilla ajavien trollausyritykset.
Ei kukaan sähköautolla ajava lähde noin säälittäviin juttuihin.
Kun ajaa kotilatauksella alle kahdella eurolla per sata kilsaa niin on helppo hymyillä.
Fossiilipolttimien kalliit kilometrit.
59
335
Vastaukset
- Anonyymi
Siinäpä ne hymynaiheet sähköautoilussa ovatkin . Muut kulut ovat hyvin suuret .
- Anonyymi
Vaan etpä sinä tiedä asiasta mitään. Huollotkin paljon halvempia, kaikki sähköautot eivät maksa paljon eivätkä menetä arvoaan nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan etpä sinä tiedä asiasta mitään. Huollotkin paljon halvempia, kaikki sähköautot eivät maksa paljon eivätkä menetä arvoaan nopeasti.
TM:ssä on tulossa vertailu muutamasta samanlaisesta autosta sähkö- ja hybridiversoina 120.000 km ajolla. Karkeasti ottaen hybridien huollot maksavat yli kolminkertaisesti sähköautoon verrattuna.
Tämä ei kuitenkaan koske Toyotaa. Sen huoltaminen on aina kallista johtuen tiheästä 15.000 km huoltovälistä kaikilla vaihtoehdoilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan etpä sinä tiedä asiasta mitään. Huollotkin paljon halvempia, kaikki sähköautot eivät maksa paljon eivätkä menetä arvoaan nopeasti.
Toinen ihmettelijä,
Varmasti paljon poltat euroja verrattuna minuun, jos hallinnassasi on joku auto jota lataat sähköllä tai auto josta joudut maksamaan esim 10 000 tai reippaasti enemmän, esim 20 000 - 40 000 euroa.
Olen itse ajanut nyt viimeiset 5 vuotta kaikki ajot bensa autolla josta maksoin 1900€. Ei uudella autolla saa parempaa autoa tai laittamalla enemmän rahaa sen maksamiseen. Siksi en koskaan 28v aikana olen laittanut enempää.
Maksan vuodessa 140€ vakuutuksiin autosta, tälläinen kulut olleet viimeiset 29 vuotta kun on ollut kortti. Jos joitakin satoja euroja laittaa polttoaineisiin tai mitä haluaa. Niin kulut on aika pienet ja sen tiedostaa itse. Harmi että 200e joutuu ajoneuvoveroa maksaman joka vuosi kun vastineeksi saa paskaa teiden kunnossapitoa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen ihmettelijä,
Varmasti paljon poltat euroja verrattuna minuun, jos hallinnassasi on joku auto jota lataat sähköllä tai auto josta joudut maksamaan esim 10 000 tai reippaasti enemmän, esim 20 000 - 40 000 euroa.
Olen itse ajanut nyt viimeiset 5 vuotta kaikki ajot bensa autolla josta maksoin 1900€. Ei uudella autolla saa parempaa autoa tai laittamalla enemmän rahaa sen maksamiseen. Siksi en koskaan 28v aikana olen laittanut enempää.
Maksan vuodessa 140€ vakuutuksiin autosta, tälläinen kulut olleet viimeiset 29 vuotta kun on ollut kortti. Jos joitakin satoja euroja laittaa polttoaineisiin tai mitä haluaa. Niin kulut on aika pienet ja sen tiedostaa itse. Harmi että 200e joutuu ajoneuvoveroa maksaman joka vuosi kun vastineeksi saa paskaa teiden kunnossapitoa!Tonnin pommilla ajoa ei voi mitenkään verrata uudemmalla autolla ajamiseen. Tuon voi hylätä romikseen isomman vian yllättäessä, pienempiä vikoja voi korjaya itse, tai ajaa korjaamatta. Uuden auton hinta ja kulut ovat suuremmat, mutta moni haluaa silti ajaa uudella ja paremmalla autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen ihmettelijä,
Varmasti paljon poltat euroja verrattuna minuun, jos hallinnassasi on joku auto jota lataat sähköllä tai auto josta joudut maksamaan esim 10 000 tai reippaasti enemmän, esim 20 000 - 40 000 euroa.
Olen itse ajanut nyt viimeiset 5 vuotta kaikki ajot bensa autolla josta maksoin 1900€. Ei uudella autolla saa parempaa autoa tai laittamalla enemmän rahaa sen maksamiseen. Siksi en koskaan 28v aikana olen laittanut enempää.
Maksan vuodessa 140€ vakuutuksiin autosta, tälläinen kulut olleet viimeiset 29 vuotta kun on ollut kortti. Jos joitakin satoja euroja laittaa polttoaineisiin tai mitä haluaa. Niin kulut on aika pienet ja sen tiedostaa itse. Harmi että 200e joutuu ajoneuvoveroa maksaman joka vuosi kun vastineeksi saa paskaa teiden kunnossapitoa!Kai sinä asutkin puulämmitteisessä rintamamiestalossa, joka on alkuperäisessä kunnossa. Vesi tulee ja menee, kun viitsii kantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan etpä sinä tiedä asiasta mitään. Huollotkin paljon halvempia, kaikki sähköautot eivät maksa paljon eivätkä menetä arvoaan nopeasti.
No ei ne huollot itellä maksa, toki öljyt, suodattimet, myös raitisilma jne. Osaan nääs ihan ite huoltaa ja korjatakin tarvittaessa, osat tilaan maailmalta -50% Suomen hinnoista, kotiin tuotuna tai lähikaupan postilootasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tonnin pommilla ajoa ei voi mitenkään verrata uudemmalla autolla ajamiseen. Tuon voi hylätä romikseen isomman vian yllättäessä, pienempiä vikoja voi korjaya itse, tai ajaa korjaamatta. Uuden auton hinta ja kulut ovat suuremmat, mutta moni haluaa silti ajaa uudella ja paremmalla autolla.
Mullakin on tonnin pommi. En tiiä kummonen pommi on, katsastusinssikin on tutkimisen jälkeen hengissä antamassa läpi meni -lapun.
On niin hyvä toi ego, että kehtaa ajaa tonnin pommilla.
- Anonyymi
Jaa, sain uuden fossiilipolttimen hinnalla, joka vastaa sähköauton ensimmäisen vuoden arvonlaslua. Olen jo nyt voittaja.
- Anonyymi
Vanhalla polttoromulla ajaminen se vasta kalliiksi tuleekin, kokemusta on. Kertaakaan en aio enää olla niin hölmö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhalla polttoromulla ajaminen se vasta kalliiksi tuleekin, kokemusta on. Kertaakaan en aio enää olla niin hölmö.
Kannattaakin ajaa ehjällä vanhalla diiselillä , niin kulut jää niin pieniksi , ettei sähköautoilia usko . Kokemusta on 20 vuoden ajalta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhalla polttoromulla ajaminen se vasta kalliiksi tuleekin, kokemusta on. Kertaakaan en aio enää olla niin hölmö.
"Jaa, sain UUDEN fossiilipolttimen hinnalla, joka vastaa sähköauton ensimmäisen vuoden arvonlaslua. Olen jo nyt voittaja."
luetunymmärryksesi kuvastaa erittäin hyvin sähköautoilijan älykkyysosamäärää. Miten noin helvetin typerästä voisi enää tulla tyhmempi, kalanrehuksi teidät pitäisi jauhaa, ainoastaan niin voisitte olla edes jollain tavoin hyödyksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jaa, sain UUDEN fossiilipolttimen hinnalla, joka vastaa sähköauton ensimmäisen vuoden arvonlaslua. Olen jo nyt voittaja."
luetunymmärryksesi kuvastaa erittäin hyvin sähköautoilijan älykkyysosamäärää. Miten noin helvetin typerästä voisi enää tulla tyhmempi, kalanrehuksi teidät pitäisi jauhaa, ainoastaan niin voisitte olla edes jollain tavoin hyödyksi.Jokainen tietää tuon jutun täysi sontapuheeksi. Nykyisin kun ostaa sama hintaisen sähköauton ja polttiksen niin polttiksen arvonalenema on suurempi.
Johtuu nimenomaan moninkertaisista käyttökuluista.
Esim MG4 hintaan 24.000 on kokonaaiskustannuksiltaan huomattavasti halvempi kuin mikään saman luokan polttis kun ajaa 15.000 km vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tietää tuon jutun täysi sontapuheeksi. Nykyisin kun ostaa sama hintaisen sähköauton ja polttiksen niin polttiksen arvonalenema on suurempi.
Johtuu nimenomaan moninkertaisista käyttökuluista.
Esim MG4 hintaan 24.000 on kokonaaiskustannuksiltaan huomattavasti halvempi kuin mikään saman luokan polttis kun ajaa 15.000 km vuodessa.Mg on niin huonolaatuinen auto, että arvo tippuu jyrkemmin kuin lehmän häntä. Tiedän kun on tuotu niitä autoliikkeille saksasta, ei tosin mg 4 joka on liian huono että yksikään liike sitä ota, muutama mg marvel tuotu ja voin sanoa etten ikinä ole ajanut niin huonoa autoa, suorastaan hengenvaarallinen ja se mg nelonen on varmasti vielä huonompi.
Ne marvelin romut seisoi liikkeissä vuoden päivät ennenkuin ne myytiin mahtavalla sipillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhalla polttoromulla ajaminen se vasta kalliiksi tuleekin, kokemusta on. Kertaakaan en aio enää olla niin hölmö.
25 vuotta vanhalla corollalla riittää öljynvaihto +suodattimenvaihto 15t kilsan välein koskaan ei mitään tarvitse korjata,on halpaa ajoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
25 vuotta vanhalla corollalla riittää öljynvaihto suodattimenvaihto 15t kilsan välein koskaan ei mitään tarvitse korjata,on halpaa ajoa.
Taitaa olla Kemppi kotona?
- Anonyymi
Ja hyvityshinnat kauppiailla on niin pienet ettei mitään palaa käydä autokauppaa kuten ennen jo vuosia olen tehnyt mukavalla 10 000€ euron välillä sai volvoa uudemmaksi volkkariksi ja volkkari a volvoksi nyt ei oman auto ei maksa enään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
25 vuotta vanhalla corollalla riittää öljynvaihto suodattimenvaihto 15t kilsan välein koskaan ei mitään tarvitse korjata,on halpaa ajoa.
On se niin rajuja vehkeitä. Kun ajelen kesällä motarilla 140 mittarissa ohituskaistaa, niin aina jokin 25 vuotias Toyota tööttäilee perässä, vilkuttelee valoja ja haluaa ohi.
- Anonyymi
Vanhoilla katiskoilla ajavat ovat oma rotunsa. Siinä mennään hyvin syvällä ja kihnutetaan surkealla kalustolla.
Kun ostaa vähän uudempaa kalustoa niin polttiksiin kymppitonneja sijoittavat ovat se todelliset luuserit.
Kalliita ostaa ja kalliita ajaa. - Anonyymi
Öige. Tere tulemast. Sähkös halb ja hyvä. Kiitos. Tari
- Anonyymi
Sähköautot ovat hyviä, jos on rahaa mitä pistää niihin. Velkarahalla ei ole järkeä ostaa, kun pitäis pystyä lyhentämään yli 600€ kuussa, jotta auton arvo ei laske enempää kuin velka lyhenee. Kyllä siinä turpaan ottaa helposti kymppitonnin. Vastaava se on kalliissa polttomoottoriautossakin, mutta niitä sentään saa kohtuu hintaan käytettynä. Juuri uutisoitiin, että kuuminta kamaa ovat alle 20t€ autot, ne menee kaupaksi. No en ihmettele yhtään, kun elinkustannukset ovat noussee järjettömästi, mutta palkat eivät.
- Anonyymi
Aivan typerä aloitus. Sähköautoilun edullisuuden edellytys on, että autolla ajaa riittävän paljon vuosittain sillä vain ajaminen sähköautolla on edullista - ei omistaminen.
- Anonyymi
Eihän sähköpetterit ole ikinä olleet sitä terävintä kärkeä.
Sitä voi miettiä miksi niillä on niin pitkä alahuuli. - Anonyymi
Nykyään marketissa on pakkauskoot pienentyneet. Näyttää autojenkin koko pienentyneen ja ylimääräiset osat on jätetty haitoilta pois. Hyvin uppoo hölmöön kansaan vedätys.
- Anonyymi
Sähköä pitää säästää
- Anonyymi
MG:stä
Ei noin halvan auton hinta voi mitenkään pudota euromääräisesti kovin paljoa. Paljon hölmömpi ostos olisi esim paljon kalliimpi koirankopin kokoinen Yaris.
Alle kolmnkympin saa monta muutakin sähköautoa kuin MG:n. Eurooppalaisiakin tarjolla esim vitosrellu joka tulee olemaan suuri myyntimenestys ja haluttu auto käytettynä.
Arvo säilyy takuuvarmasti- Anonyymi
Mg on aika onneton, tulee kamala lataus- ja rangeahdistus kuten muissakin pikkuakkuautoissa.
Itselataava on ehdottomasti kätevin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mg on aika onneton, tulee kamala lataus- ja rangeahdistus kuten muissakin pikkuakkuautoissa.
Itselataava on ehdottomasti kätevin.Itselataava on vaihtoehto niille jotka haluavat moninkertaiset käyttökustannukset ja onnettoman laiskan auton. Tojon koneet ovat aivan tuhnuja.
Itsekään en MGtä ostaisi mutta onneksi markkinoilla on paljon parempiakin sähköautoja. Olen aina ajanut eurooppalaisella eikä sähköautot muuta tätä asiaa miksikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataava on vaihtoehto niille jotka haluavat moninkertaiset käyttökustannukset ja onnettoman laiskan auton. Tojon koneet ovat aivan tuhnuja.
Itsekään en MGtä ostaisi mutta onneksi markkinoilla on paljon parempiakin sähköautoja. Olen aina ajanut eurooppalaisella eikä sähköautot muuta tätä asiaa miksikään.Minusta taas sen uusimman 2 litraisen hybridi corollan suorituskyky tuntui yllättävänkin pirteältä niihin aikaisempiin ajamiini toyotan 1.8 täyshybrideihin verrattuna,ei tietenkään mitään verrattuna tehokkaisiin sähköautoihin mutta varmasti useimmille riittävä suomenolosuheisiin ja nopeusrajoituksiin.
- Anonyymi
Köyhät kehuu eikä koskaan kerro todellisia km kuluja. Siinä sun sähkövatkaimessa on olemassa hankinta hinta , käyttöaika montako vuotta meinaat pitää , rengaskulut + muut huolto jota vatkainkin tarvii joskus.
Eli laskehan se sähkövetoisen nazivagonin ostohinta jaettuna niille x vuosina laskemillesi ajokilometreille, lisää vakuutukset, verot , + se sinun ilmainen sähkö.
Kertoile sitten niitä sun ilmaisia kilometrejä. Hauskaa kun sunkin kotteron lataukselle kaavaillaan jotain tehomaksua.
Mitkäs ne ovatkaan ne OIKEAT km hinnat/100 km. Et uskalla etkä pysty kertomaan kun kusetat itseäsi noilla. Ketään muuta et.
Min pystyn kertomaan oman ajokin km hinnat aika suht tarkkaan jos haluan. sähköpellet ei uskalla koskaan sitä kertoa. Ainoo missä lärvi aukee. minä lataan ilmaiseksi kotona.. Lapsellista. Kusettakaa toisianne. Oikeat autoilijat tietää tarkasti kin mitä liikkuminen maksaa.- Anonyymi
Mulla on ollut polttiksia 30 vuotta ennen kuin ostin sähköauton joten turha tulla puhumaan mitään sontaa. Polttiksien käyttökustannukset ovat huimasti sähköautoja kalliimmat. Bensa + huollot on se isoin polttiksien kompastuskivi kustannuksissa.
Pääomakustannuksissa sähköautot olivat vielä pari vuotta sitten alakynnessä mutta nyt sekin on kääntymässä sähköautojen eduksi. katsokaas vaan miten on käynyt dieseleiden hyvityshinnoille. niistä ei saa enää vaihdossa mitään. Bensa-autoilla on edessä sama kohtalo. Jonkun vanhan polttisrottelon ostaminen on tietysti halpa vaihtoehto jos ei aja paljoa mutta uuden polttiksen ostaminen nyt olisi jo täyttä tyhmyyttä.
Ja mitä enemmän kilometrejä tulee vuodessa niin sitä enemmän polttis häviää kustannusvertailussa. Kun sähkö maksaa alle kaksi euroa sadalle kilsalle ja bensa maksaa kympin verran niin siinä on valtava ero jos on ostanut auton ajamista varten eikä vain seisomaan pihassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut polttiksia 30 vuotta ennen kuin ostin sähköauton joten turha tulla puhumaan mitään sontaa. Polttiksien käyttökustannukset ovat huimasti sähköautoja kalliimmat. Bensa huollot on se isoin polttiksien kompastuskivi kustannuksissa.
Pääomakustannuksissa sähköautot olivat vielä pari vuotta sitten alakynnessä mutta nyt sekin on kääntymässä sähköautojen eduksi. katsokaas vaan miten on käynyt dieseleiden hyvityshinnoille. niistä ei saa enää vaihdossa mitään. Bensa-autoilla on edessä sama kohtalo. Jonkun vanhan polttisrottelon ostaminen on tietysti halpa vaihtoehto jos ei aja paljoa mutta uuden polttiksen ostaminen nyt olisi jo täyttä tyhmyyttä.
Ja mitä enemmän kilometrejä tulee vuodessa niin sitä enemmän polttis häviää kustannusvertailussa. Kun sähkö maksaa alle kaksi euroa sadalle kilsalle ja bensa maksaa kympin verran niin siinä on valtava ero jos on ostanut auton ajamista varten eikä vain seisomaan pihassa.Hyvä sähköauto maksaa yli 50tonnia vieläkin, jos meinaa että joku tolkku on toimintamatkassakin. Koukkua, vetopainoa ja hyvät tilat niin vaihtoehdot ei kun vähenee. Toki jotain hinnat alkaen malleja jo löytyy joitain. Alle 30 kiloeuron ei löydy kuin akku takuun loppu rajalla olevia. Rangeahistus vehkeitä sit kyllä löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä sähköauto maksaa yli 50tonnia vieläkin, jos meinaa että joku tolkku on toimintamatkassakin. Koukkua, vetopainoa ja hyvät tilat niin vaihtoehdot ei kun vähenee. Toki jotain hinnat alkaen malleja jo löytyy joitain. Alle 30 kiloeuron ei löydy kuin akku takuun loppu rajalla olevia. Rangeahistus vehkeitä sit kyllä löytyy.
Jonkin verran tosta hinnasta siirtyy sinne km puolelle niitä euroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut polttiksia 30 vuotta ennen kuin ostin sähköauton joten turha tulla puhumaan mitään sontaa. Polttiksien käyttökustannukset ovat huimasti sähköautoja kalliimmat. Bensa huollot on se isoin polttiksien kompastuskivi kustannuksissa.
Pääomakustannuksissa sähköautot olivat vielä pari vuotta sitten alakynnessä mutta nyt sekin on kääntymässä sähköautojen eduksi. katsokaas vaan miten on käynyt dieseleiden hyvityshinnoille. niistä ei saa enää vaihdossa mitään. Bensa-autoilla on edessä sama kohtalo. Jonkun vanhan polttisrottelon ostaminen on tietysti halpa vaihtoehto jos ei aja paljoa mutta uuden polttiksen ostaminen nyt olisi jo täyttä tyhmyyttä.
Ja mitä enemmän kilometrejä tulee vuodessa niin sitä enemmän polttis häviää kustannusvertailussa. Kun sähkö maksaa alle kaksi euroa sadalle kilsalle ja bensa maksaa kympin verran niin siinä on valtava ero jos on ostanut auton ajamista varten eikä vain seisomaan pihassa.Mä ajan paljon. Nyt kun on aikaa eläkkeellä niin V8 koneella Asuntoato.
Hörppii se sitä bensaa hiukan mut ei haittaa.
Tietenkin itsekukin kykyjensä ja varojensa mukaan. Laadukas kyyti, joskus jään hotelliin vähän parempaan huoneeseen kun tulee sopiva paikka. Pohoismaissa kiertänyt paljonkin ja tällä kertaa saksassa.
- Anonyymi
Eikös toyota ja lexus tee jo sähköautoja?
- Anonyymi
No, onneksi tulee tehomaksu, niin hymykin hyytyy.
- Anonyymi
Fiksun ihmisen sähköauto ladataan yöllä pienellä teholla eli se ei vaikuta tehomaksuun joka määräytyy vuorokauden huippukulutuksen mukaan. Tavallisessa kotitaloudessa tuo huippukuorma sattuu illan tunteihin.
Eli tyhjä arpa oli tuokin polttispeten surkea provoyritys. Niinkuin ne kaikki ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksun ihmisen sähköauto ladataan yöllä pienellä teholla eli se ei vaikuta tehomaksuun joka määräytyy vuorokauden huippukulutuksen mukaan. Tavallisessa kotitaloudessa tuo huippukuorma sattuu illan tunteihin.
Eli tyhjä arpa oli tuokin polttispeten surkea provoyritys. Niinkuin ne kaikki ovat.Ei käy kateeksi. On sen verran taaloja et ei tartte laskeskella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksun ihmisen sähköauto ladataan yöllä pienellä teholla eli se ei vaikuta tehomaksuun joka määräytyy vuorokauden huippukulutuksen mukaan. Tavallisessa kotitaloudessa tuo huippukuorma sattuu illan tunteihin.
Eli tyhjä arpa oli tuokin polttispeten surkea provoyritys. Niinkuin ne kaikki ovat.V 8 humisee ja vie. Taival taittuu. eikä kuluta kuin joku 14-18 Litraa /100 km.
Halpaa. Mukavaa matkantekoa . on sit jonkin verran luxustakin mukana
tuomassa matkantekoon kivaa lisää.
Ei tarvii laskea mitään kotona latailtavia kilowatteja vaam mittarista Halpaa 98 bensaa tankkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
V 8 humisee ja vie. Taival taittuu. eikä kuluta kuin joku 14-18 Litraa /100 km.
Halpaa. Mukavaa matkantekoa . on sit jonkin verran luxustakin mukana
tuomassa matkantekoon kivaa lisää.
Ei tarvii laskea mitään kotona latailtavia kilowatteja vaam mittarista Halpaa 98 bensaa tankkiin.Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Näinkarttuu omaisuutta. Voi sitten eläkepäivillä tehdä mitä huvittaa.
Ja tuollainen ylipainoinen jenkkilulla pystyy tuottamaan ainoastaan meteliä ja polttamaan rahaa. Viivalta se ei lähde mihinkään vaan jää nielemään aivan tavallisenkin perhesähköauton pölyjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Näinkarttuu omaisuutta. Voi sitten eläkepäivillä tehdä mitä huvittaa.
Ja tuollainen ylipainoinen jenkkilulla pystyy tuottamaan ainoastaan meteliä ja polttamaan rahaa. Viivalta se ei lähde mihinkään vaan jää nielemään aivan tavallisenkin perhesähköauton pölyjä.Eläkepäiviinkö asti meinasit odottaa että voit toteuttaa itseäsi? voivoi. Ja noi viivalta lähtemiset on ihan teinipoikien juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkepäiviinkö asti meinasit odottaa että voit toteuttaa itseäsi? voivoi. Ja noi viivalta lähtemiset on ihan teinipoikien juttuja.
Sanoin vähän epätarkasti. Tarkoitin että kun lopettaa työn tekemisen niin pinkka on siinä kunnossa että voi jatkaa tällä samalla elintasolla.
Ja tietenkin silloin on paljon enempi aikaa tehdä mitä huvittaa kun nyt työelämässä ollessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Näinkarttuu omaisuutta. Voi sitten eläkepäivillä tehdä mitä huvittaa.
Ja tuollainen ylipainoinen jenkkilulla pystyy tuottamaan ainoastaan meteliä ja polttamaan rahaa. Viivalta se ei lähde mihinkään vaan jää nielemään aivan tavallisenkin perhesähköauton pölyjä.Kyllä se v8 jenkkikin lähtee ihan kunnolla kun siellä on tarpeeksi voimaa myllyssä,sä et selkeesti tiedä yhtään mistä puhut niin voisit olla ihan hiljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin vähän epätarkasti. Tarkoitin että kun lopettaa työn tekemisen niin pinkka on siinä kunnossa että voi jatkaa tällä samalla elintasolla.
Ja tietenkin silloin on paljon enempi aikaa tehdä mitä huvittaa kun nyt työelämässä ollessa.Itselläni kyllä on aikaa tehdä mitä huvittaa vaikka vielä työelämässä olenkin,en minä ainakaan odota mitään ehkä noin 30v päästä koittavia eläkepäiviä,elämä on tässä ja nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se v8 jenkkikin lähtee ihan kunnolla kun siellä on tarpeeksi voimaa myllyssä,sä et selkeesti tiedä yhtään mistä puhut niin voisit olla ihan hiljaa.
Nuo V8 jenkit ovat paljon melua tyhjästä. Olisi hölmöä ajaa noin laiskalla autolla ja polttaa rahaa taivaan tuuliin ilman mitään hyötyä.
Fiksumpi ottaa sähköauton jossa on kunnolla potkua ja kulkee silti murto-osalla kustannuksista.
Tiesitkös muuten että sen bensalitran hinnasta 75% on veroja. Olet verottajan tyhmä lypsylehmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkepäiviinkö asti meinasit odottaa että voit toteuttaa itseäsi? voivoi. Ja noi viivalta lähtemiset on ihan teinipoikien juttuja.
Samaa mieltä. Kun on sitä nappulaa niin ei tarvii pihtailla
helppoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Kun on sitä nappulaa niin ei tarvii pihtailla
helppoaOma valinta. Jos haluaa polttaa rahansa savuna ilmaan ja ruokkia siinä samalla verokarhua niin se on tietysi jokaisen oma valinta.
Itse käytän massini omiin tarpeisiin, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma valinta. Jos haluaa polttaa rahansa savuna ilmaan ja ruokkia siinä samalla verokarhua niin se on tietysi jokaisen oma valinta.
Itse käytän massini omiin tarpeisiin,Ne polttaa ketkä voi ja haluaa.Itse tiedän jenkkiautoharrastajan joka tienaa joka vuosi vähintään puolimilliä,ei se hänen talouttaan kaada,harrastukset maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne polttaa ketkä voi ja haluaa.Itse tiedän jenkkiautoharrastajan joka tienaa joka vuosi vähintään puolimilliä,ei se hänen talouttaan kaada,harrastukset maksaa.
Hyvä tälle jampalle. Tavalliselle duunarille rahalle on parempaakin käyttöä kuin tunkea sitä pakoputken kautta taivaalle.
- Anonyymi
Eihän kaikkien tarvitse ajaa paljon. Jos täytyy ajaa joka päivä yli 100 km pelkkää työmatka-ajoa, niin silloin asuu jo ihan väärässä paikassa.
- Anonyymi
Työpaikalle matkaa on vähän mutta kun on kesämökki, golf, kalareissut yms niin kyllä niitä kilometrjä vaan tuppaa tulemaan.
Kaikki eivät ole sohvaperunoita vapaa-ajallaan.
- Anonyymi
Joku tuttu oli päässyt tutustuun suht uuteen teslaan ,poikansa kanssa. poika autoteknikko.
Kumpikaan ei teslasta tykännyt. Itse kun en ole kokeillut niin enpä ota kantaa.
Mut olisi ihan asiallisesti mukava kuulla kommentteja käyttäjiltä jostain muusta kuin että 100 km maksaa 2 euroa. Mitä sillä on väliä. tiedetään se että hyvin monet lataa halvalla. Ei käy kateeksi.
Vaan olisi mukava kuulla järkeviä kommenttteja niistä Oikeista käyttökustannuksista
/ kilometri esimerkisi jos autosi on maksanut 30000e tai 50000 euroa.
Jokainen tietää että se hankinta hinta + mahdolliset huollot ja rengaskulut nostaa
vakuutuksien ja verojen kanssa niitä km kuluja. kertokaas ihan aikuisten oikeasti niistä. ne kiinnostaa takuulla enemmän kuin kanssa autoilijan haukkuminen - Anonyymi
ja muutenkin eri merkkisistä sähköautoista. Se on selvää että kaikkea ei voi vertailla keskenään eikä ole tarkoituksen mukaistakaan.
Kokemuksesta tiedän että on varsin pieniruokaisia dieseleitä jos pelkkää kulutusta mittaillaan mut se ei ole kiinnostavaa.
Mut ne ihan oikeat ja todelliset käyttökustannukset. ja miksi ei lataushintoja myöskin jos olet reissussa. Ne olisi hyviä käyttökokemuksia- Anonyymi
Auto nyt ID.4, viimeisin polttis Tiguan.
Kuluerittely:
Renkaat: ID.4 vähän kalliimpi
Vakuutukset: Ei käytännön eroa
Huollot: Tiguanissa paljon isommat huoltokulut. ID.4:ssä ei mene huoltoihin rahaa juuri mitään.
Korjaukset: Kulut molemmissa nolla
km-kulut kotilatauksella: Tiguanilla noin 6 kertaa kalliimmat
km-kulut: pikalatauksella: käytän niin harvoin ettei mitään käytännön merkitystä.
Pääomakulut: En ole vielä antanut sähköautoa vaihdossa joten ei ole oikeaa kokemusta. Mutta käytettyjen pyyntihintojen perusteella ei merkittävää eroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto nyt ID.4, viimeisin polttis Tiguan.
Kuluerittely:
Renkaat: ID.4 vähän kalliimpi
Vakuutukset: Ei käytännön eroa
Huollot: Tiguanissa paljon isommat huoltokulut. ID.4:ssä ei mene huoltoihin rahaa juuri mitään.
Korjaukset: Kulut molemmissa nolla
km-kulut kotilatauksella: Tiguanilla noin 6 kertaa kalliimmat
km-kulut: pikalatauksella: käytän niin harvoin ettei mitään käytännön merkitystä.
Pääomakulut: En ole vielä antanut sähköautoa vaihdossa joten ei ole oikeaa kokemusta. Mutta käytettyjen pyyntihintojen perusteella ei merkittävää eroa.No niin, siitä saatiin jo hyvää vertailua. Ihan hyvä noin moni varmasti haluaa todella tietää ja myös miettii jos aikoo vaihtaa sähköautoon.
Hyvä jos saadaan eri merkeistä vertailua niin on monille myös hyötyä ja myös käyttökokemuksista. millainen se sähköauto on ollut talvella käyttää ja sit kesällä.
Hyvää huonoa. ja muistetaan et jokainen todellakin kertoo omia kokemuksia.
Jatketaan tästä ja jaellaan kokemuksia
- Anonyymi
Sullahan se ongelma tuntuu olevan, kun jaksat päivästä päivään länkyttää toyotista. Ei sulla reppanalla ole edes vanhaa munamankelia. Keksi jo jotain uutta jutun juurta.
- Anonyymi
"Tehomaksu perustuu tehoon, joka on edellisen 12 kuukauden aikana mitattu suurin tunnin keskiteho. Edellisen 12 kuukauden suurin teho ja sen perusteella laskettava maksun määrä ovat voimassa seuraavat 12 kuukautta tai siihen asti, jos aiempi suurin teho ylittyy. Kun pienennät tehon tarvetta, muutos näkyy laskullasi 12 kuukauden päästä."
Pirullinen tuollainen 12 kk pituinen ajanjakso.- Anonyymi
Tehomaksu on päänsärky vain kiinteistöissä, joissa pääsulakkeiden koko on yli 63 A.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehomaksu on päänsärky vain kiinteistöissä, joissa pääsulakkeiden koko on yli 63 A.
Pääsikö nyt tulemaan hätävalhe ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1971729Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2481581Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281111- 791067
- 741050
- 1171010
- 86991
Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose158895Hindujen rukous ei auta
Rukoilu hindulaisuuden tapaan ei voi missään tapauksessa tuottaa hyviä tuloksia. Ja miten joku epäjumala voisikaan mihin353876- 57852