Hei!
eli olen 2008 syntynyt nuori hain yhteishaussa amikseen, mutta vihasin sitä joten vaihdoin marraskuussa koulua opon mielestä lukujärkestykseni on rankka vaikka itse pidän sitä helppona kevään lopussa tällä suunnitelmalla minulla on 17 op. ja tarvitsisin vielä 3 jotta voin hakea toiselle vuodelle lukioon. Mutta haluan valmistua samaan aikaan kuin kaikki muut enkä tahdo olla lukiossa nuorempien kanssa onko mahdollista 2 vuodessa suorittaa 130 op onko joku saanut tehtyä?
lukio 2,5 vuodessa
2
112
Vastaukset
- Anonyymi
Aika mahdottomaltahan tuo vaikuttaa jo ihan lukujärjestysteknisesti. Jos lukiossasi on käytössä viisijaksojärjestelmä, niin sinun pitäisi suorittaa lukion toisena vuotena ja abivuotena jokaisessa periodissa 8 kappaletta kahden opintopisteen opintojaksoja.
En tiedä, onko lukiossasi ylipäätään edes mahdollista saada jokaiseen jaksoon (tai mihinkään jaksoon?) kahdeksaa eri valintaa. Meillä ainakaan ei ole.
Tiedän kyllä opiskelijoita, jotka ovat suorittaneet lukion kahdessa ja puolessa vuodessa. Ovat olleet tapauksia, joilla peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli lähes 10 ja he suorittivat opintojaan samaan aikaan myös kesä- ja iltalukiossa, jotta opintopistekertymä tuli täyteen määräajassa.
Minusta lukiossa ei ole oleellista se, että kuinka nopeasti sen suorittaa vaan kuinka hyvin sen suorittaa. Jatko-opintopaikkoja haet niillä ylioppilaskirjoitusten arvosanoilla, et sillä, että selvisit lukiosta muita lyhyemmässä ajassa. - Anonyymi
On olemassa ihmelapsia, jotka pystyvät sellaisiin suorituksiin, joihin muut eivät pysty. Aloittaja ei ehkä kuulu tähän joukkoon. Pikemminkin kannataisi suunnitella valmistumista neljännen vuoden syksyllä. Sillä tosiaan hyvät arvosanat ratkaisevat tulevaisuuden opiskelumahdollisuudet, ei se, kuinka nopeasti valmistui.
Lisäksi huomauttaisin siitä, että nyt on hyvä alkaa oppia olemaan eri ikäisten kanssa, koko ikäänsä ei kuitenkaan voi viettää aina samojen kavereitten kanssa. Ne muut nimittäin joka tapauksessa muuttavat kuka minnekin, opiskelevat omia juttujaan, perustavat perheitä jne välittämättä vähääkään siitä, mitä sinä teet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3182923Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä562655- 1201712
- 1181440
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461390Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301293PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1491238- 691090
- 741089
- 701030