minun tyttäreni on nyt sitten wicca. Mitä ihmettä se on,muutakin kuin teinikäisiä mustissa kaavuissaan pelastamassa sammakoita helmat kastehelmissä hulmuten.
MEillä kun ei sellaista harrasteta. Minä aina opetan että heikot sortuu elontiellä ja tuollainen täysin epäkypsä hippeily ei ole uskottavaa.
Tekopyhä hyvyys ja hymistely ei sovi meidän pirtaan. Eikö teitä itseännekin hyvyytenne väsytä jo.
Käyttäkää sitä ruoskaa muuallakin kuin niissa rituaaleissanne. Silloin se vasta olisi kunnon noituutta. Eikö?
kertokaa nyt
7
686
Vastaukset
- tähtianis
Wiccat ovat hyvin elämänmyönteisiä ja elämää juhlistavia. Wicca ei ole mitään hippimeininkiä, vaan kova polku tallattavaksi: vaatii tietoista maadoittumista, kuten termi kuuluu. Maadoittuminen on jalat maassa, tervepäisenä elämistä.
Tyttäresi luultavasti uskoo Jumalattareen ja Jumalaan hänen poikanaan ja rakastajanaan. Monetkin mieltävät Jumalan villiksi luonnoksi, kasvuksi ja kasvun kuihtumiseksi. Jumalatar nähdään kaiken läpäisevänä energiana tai esim. Maa Äitinä. Joku jumaltarusto voi myös erityisesti häntä puhutella. Kysy, sillä aihe lienee mielenkiintoinen. Voit sitten itseksesi googletella. Ota selvää, mitä tarkoitetaan immanenssiudella ja lainaa kirjastosta Starhawkin Spiral Dance tai kysele vastikään ilmestynyttä Hjelmin ja Helmisen Mitä wicca on? kirjaa.
Edelleen tyttäresi saattaa olla kiinnostunut ilmentämään uskoaan jonkinlaisella rituaalilla. Periaatteessa eklektiseen rituaaliin kuuluu suojaavan kehän kutsuminen, elementtien (maa, ilma, tuli, vesi ja henki) kutsuminen, jumalparin kutsuminen, mahdollinen maaginen toiminta (vaihtelee) ja henki-entiteettien hyvästely sekä kehän purku. Voi olla, että jos tuoreesta wiccasta tai noidasta on kyse, hän odottaa vielä monta vuotta, ennen ensimmäistäkään rituaaliaan. Jotkut eivät tee rituaaleja lainkaan. Jotkut ovat erittäin kiinnostuneita nimenomaan rituaalisesta puolesta. Aika harvat panostavat suuria summia rituaaliesineistöön ja -vaatetukseen. Monet yksin uskontoaan harjoittavat suorittavat rituaalinsa mielellään ulkona (ns. tuulipukuwicca).
Wiccat pukeutuvat niinkuin suurin osa suomalaisista. Wiccat opiskelevat, käyvät töissä, saavat lapsia ja ajavat autolla. Wiccat syövät lihaa tai ovat vegaaneja tai kokeilevat omituisia dieettejä ihan kuten muutkin suomalaiset. Wiccat voivat rakastua myös kristittyihin ;D samaa tai eri sukupuolta oleviin ihmisiin.
Moraali koodi on yksinkertainen, mutta selkeä:
"Tee, mitä tahdot,
kunhan et vahingoita ketään." Sitä sanotaan redeksi.
Wiccalaisuus kunnioittaa elämää pyhänä, eikä paholaisjumalan (Saatanan) käsite kuulu wiccaan. Myöskin synti on vain kristillinen käsite. Kuoleman jälkeen useimmat wiccat uskovat jälleensyntyvänsä ja sitä odotellessa viettävät kuolemanjälkeisen aikaansa Kesämaassa (Summerland) tai Omenamaassa (Isle of Apples, eli Avalon). Kaikki eivät jaa tätä näkemystä.
Klisheistä:
**wiccat eivät hillu alasti rituaaleissa (ei tiedetä tapahtuneen)
**noitapiirit, eli covenit eivät ota helmoihinsa alaikäisiä
Omat lapseni ovat kasvaneet maagisiin asioihin, eikä niillä ole mitään sävärivaikutuksia. Onpahan elämä värikkäämpää ja jännä nähdä, kun isot ihmiset tanssivat nuotion ympärillä, eikä alkoholilla tai muilla päihteillä ole todellakaan osuutta asiaan.- Pihlaja
"wiccat eivät hillu alasti rituaaleissa (ei tiedetä tapahtuneen)"
Tuota noin... mietipäs tätä kohtaa vielä uudelleen.
- tähtianis
Gardnerilla oli muitakin mielenkiintoisia vedätyksiä. Itse en ole ruoskimiseen koskaan törmännyt ja luullakseni sillä (ainakin sen netti BoSin mukaan) tarkoitetaan jotain vastaavaa, kuin meikäläinen vastominen olisi. Missään rituaalissa ei tarvitse tehdä mitään, mitä ei halua. Wiccarituaalit suunnitellaan itse semmoisiksi kuin osallistuja tai osallistujat haluavat.
- Tuomas-Kaarna
Wiccat eivät oppiensa mukaan pyri mihinkään pahaan.
He eivät halua vahingoittaa toisia ihmisiä ja ympäröivää elävää luontoa.
Ei se varmastikaan tee pahaa lapsellesi. - Kronos
Helvetin huono provo. Mee pelaan mieluummin exboxiis, jos ei oo parempaa tekemistä.
- ............
www.varjojenkirja.com, voi varmasti valaista asiaa, onhan aiheesta kirjallisuuttakin.
- tähtianis
Suomalaisia sivuja ei ole liiemmin
googlettamalla hakusanalla wicca plus joku allaolevista:
ytimennävertäjät
metsola
Lehto
Pakanaverkko
löytyy varmasti asiallista tietoa. Tietoa myös muusta pakanuudesta.
Varjojenkirja on hieman nuoriso-orientoitunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569