nyt kun olen pihistellyt sähkö ..vuosi kulutus 5000 kwh...hintaan noin 8.0 centtiä.. mutta kun haluaisin harrastaa talleissa jne..nostaa kulutusta 12000 kwh hintaan 6,0 senttia.... siinähän tienaisi siirto ja sähköyhtiö...miksi suomessa jarrutetaan sähkönkulutusta kun kerran kuluttajia olisi, nyt hyyrötetään kylmissään ja puita uuniin..
minkä takia...???
6
200
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä takia tämä aloitus on tehty ?
- Anonyymi
Olen yrittänyt ymmärtää Forttumin Rauramon pettymystä yhtiön 2024 voitto tulosta, joka oli vain 1200 miljoonaa. Yritetään kuluttaa kuitenkin pikkusen lisää jotta Rauramo saisi sen kohtuullisen ansiotulon itselleen
- Anonyymi
Aivan, median tietojen mukaan Fortum Toimitusjohtaja Rauramon kuukauspalkka 2024 oli vai 125000,00 €/kk
- Anonyymi
No nosta kulutus 9000 kWh:iin à 8 senttiä. Karkeasti laskien sama raha menee kuin 12 000 kWh hintaan 6 senttiä.
- Anonyymi
Siinä sitten tulee siirtohintakin kuvioon? Niissä on suuria eroja, riippuen siitä missä sähkö kuluu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sitten tulee siirtohintakin kuvioon? Niissä on suuria eroja, riippuen siitä missä sähkö kuluu!
Suuria eroja on siirrossa, Carunalla 5 centtiä ja esimerkiksi Tampere Energia 2,5 ja Turku Energia 1,5 c /kWh!
Perusmaksukin vaihtelee, Tampere 5 € ja turku 7 €/kk ;)! Järvi-Suomessa perusmaksu 41 €/kk !
Siellä energiamaksu (siis siirto) vaihtelee kerrostalon 0,8 €:sta omakotitalon 4 €:oon kuukaudessa. Perusmaksulla saadaan kyllä tilanne, että valoja ei tarvi sammutalla ihan joka tilanteessa?
Ja taidetaanko yhtiölle Järvi-Suomen Energia Oy taata meloinen potti joka vuosi ilman kovinkaan suurta sähkö todellista siistoa?
On noita liuta muitakin Caruna Oy:tä kovempaa perusmaksua perivää yhtiötä.
Maaseuduilla toimivia ja lähes kaikilla energiamaksukin yli 4 centtiä/kWh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3112784Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä522604- 1201712
- 1181410
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461380Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301265PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1441221- 691080
- 741079
- 701010