nyt kun olen pihistellyt sähkö ..vuosi kulutus 5000 kwh...hintaan noin 8.0 centtiä.. mutta kun haluaisin harrastaa talleissa jne..nostaa kulutusta 12000 kwh hintaan 6,0 senttia.... siinähän tienaisi siirto ja sähköyhtiö...miksi suomessa jarrutetaan sähkönkulutusta kun kerran kuluttajia olisi, nyt hyyrötetään kylmissään ja puita uuniin..
minkä takia...???
6
528
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä takia tämä aloitus on tehty ?
- Anonyymi
Olen yrittänyt ymmärtää Forttumin Rauramon pettymystä yhtiön 2024 voitto tulosta, joka oli vain 1200 miljoonaa. Yritetään kuluttaa kuitenkin pikkusen lisää jotta Rauramo saisi sen kohtuullisen ansiotulon itselleen
- Anonyymi
Aivan, median tietojen mukaan Fortum Toimitusjohtaja Rauramon kuukauspalkka 2024 oli vai 125000,00 €/kk
- Anonyymi
No nosta kulutus 9000 kWh:iin à 8 senttiä. Karkeasti laskien sama raha menee kuin 12 000 kWh hintaan 6 senttiä.
- Anonyymi
Siinä sitten tulee siirtohintakin kuvioon? Niissä on suuria eroja, riippuen siitä missä sähkö kuluu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sitten tulee siirtohintakin kuvioon? Niissä on suuria eroja, riippuen siitä missä sähkö kuluu!
Suuria eroja on siirrossa, Carunalla 5 centtiä ja esimerkiksi Tampere Energia 2,5 ja Turku Energia 1,5 c /kWh!
Perusmaksukin vaihtelee, Tampere 5 € ja turku 7 €/kk ;)! Järvi-Suomessa perusmaksu 41 €/kk !
Siellä energiamaksu (siis siirto) vaihtelee kerrostalon 0,8 €:sta omakotitalon 4 €:oon kuukaudessa. Perusmaksulla saadaan kyllä tilanne, että valoja ei tarvi sammutalla ihan joka tilanteessa?
Ja taidetaanko yhtiölle Järvi-Suomen Energia Oy taata meloinen potti joka vuosi ilman kovinkaan suurta sähkö todellista siistoa?
On noita liuta muitakin Caruna Oy:tä kovempaa perusmaksua perivää yhtiötä.
Maaseuduilla toimivia ja lähes kaikilla energiamaksukin yli 4 centtiä/kWh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986378KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3575897Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602853Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072298Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071978- 1251774
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191643Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811310- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331128