nyt kun olen pihistellyt sähkö ..vuosi kulutus 5000 kwh...hintaan noin 8.0 centtiä.. mutta kun haluaisin harrastaa talleissa jne..nostaa kulutusta 12000 kwh hintaan 6,0 senttia.... siinähän tienaisi siirto ja sähköyhtiö...miksi suomessa jarrutetaan sähkönkulutusta kun kerran kuluttajia olisi, nyt hyyrötetään kylmissään ja puita uuniin..
minkä takia...???
6
492
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä takia tämä aloitus on tehty ?
- Anonyymi
Olen yrittänyt ymmärtää Forttumin Rauramon pettymystä yhtiön 2024 voitto tulosta, joka oli vain 1200 miljoonaa. Yritetään kuluttaa kuitenkin pikkusen lisää jotta Rauramo saisi sen kohtuullisen ansiotulon itselleen
- Anonyymi
Aivan, median tietojen mukaan Fortum Toimitusjohtaja Rauramon kuukauspalkka 2024 oli vai 125000,00 €/kk
- Anonyymi
No nosta kulutus 9000 kWh:iin à 8 senttiä. Karkeasti laskien sama raha menee kuin 12 000 kWh hintaan 6 senttiä.
- Anonyymi
Siinä sitten tulee siirtohintakin kuvioon? Niissä on suuria eroja, riippuen siitä missä sähkö kuluu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sitten tulee siirtohintakin kuvioon? Niissä on suuria eroja, riippuen siitä missä sähkö kuluu!
Suuria eroja on siirrossa, Carunalla 5 centtiä ja esimerkiksi Tampere Energia 2,5 ja Turku Energia 1,5 c /kWh!
Perusmaksukin vaihtelee, Tampere 5 € ja turku 7 €/kk ;)! Järvi-Suomessa perusmaksu 41 €/kk !
Siellä energiamaksu (siis siirto) vaihtelee kerrostalon 0,8 €:sta omakotitalon 4 €:oon kuukaudessa. Perusmaksulla saadaan kyllä tilanne, että valoja ei tarvi sammutalla ihan joka tilanteessa?
Ja taidetaanko yhtiölle Järvi-Suomen Energia Oy taata meloinen potti joka vuosi ilman kovinkaan suurta sähkö todellista siistoa?
On noita liuta muitakin Caruna Oy:tä kovempaa perusmaksua perivää yhtiötä.
Maaseuduilla toimivia ja lähes kaikilla energiamaksukin yli 4 centtiä/kWh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672021
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351439Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321144Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe55866- 55836
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250794Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen19779Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S16722Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58703Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis195617