Nyt tuli iso kosteusvaurio.

Olimme miettineet putkiston sukitusta ja kysyneet jo tarjouksiakin. Hinta toistakymmentä tonnia kerättiin kasaan ja tilasimme sukituksen ja tarkastuksen.
Kosteutta löytyi melkoisen paljon. Sukitus tehtiin.
Yhteys vakuutusyhtiöön ja todella isot mittaukset ympäri taloa. Vuotokohta löytyi viemäristä. Eivät olisi olleet korvausvelvollisia jos se olisi ollut käyttövesiputki.
Oklkaa siis tarkkoja kun otatte kotivakuutusta!
Pitkään veivaamista. Tuota odotellessa luin kotivakuutuksen sopimustekstit todella tarkkaan. Mietin korvaako vai ei.
Loppupelissä tekivät päätöksen, että korvaavat.
Tilapäinen asunto löytyi läheltä ja muutto kohta.
Meillä käyneet Pohjolan ja tarkastusyrityksen ihmiset ovat olleet asiallisia ja siat edenneet.
Lupasivat, että päästään ennen jolulua takaisin kotiin.
Maksavat asunnosta, mahdollisesta tavaroiden säilytyksestä ja muutosta 90%
Kertokaa omista vesivahinkojen korjauksista ja perhe-elämästänne korjausten aikana.

8

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä ei siat edenneet eikä korvanneet.

      • Anonyymi

        Olivatko edes asiallisia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olivatko edes asiallisia?

        Olivat asiallisia. Auttoivat monessa asiassa kuten tilapäisasunnon hommaamisessa ja pois- ja takaisin muuttojen järjestelyissä.
        Tilapäisasunto muutot ja ehkä tarvittava tavaroiden varasto joista maksavat 90% kuluista.

        Korjaus menee siten, että olemme tilaajia. Vakuutusyhtiö tekee tilaukset ja maksaa laskut. Vakuutusyhtiö laittaa projektipäällikön työmaalle. Minä kommunikoin tuon projektipäällikön kanssa. Hän kommunikoi raksan mestarin kanssa. Kaikki välitarkastukset teemme kimpassa. Tarkaustuksissa myös vakuutusyhtiön edustaja.

        Annamme remppafirmalle työrauhan. Lupasin jo, että olen 15min päässä tilapäisasunnossa ja tarvittaessa tulen työmaalle.


      • Anonyymi
        Aktivisti kirjoitti:

        Olivat asiallisia. Auttoivat monessa asiassa kuten tilapäisasunnon hommaamisessa ja pois- ja takaisin muuttojen järjestelyissä.
        Tilapäisasunto muutot ja ehkä tarvittava tavaroiden varasto joista maksavat 90% kuluista.

        Korjaus menee siten, että olemme tilaajia. Vakuutusyhtiö tekee tilaukset ja maksaa laskut. Vakuutusyhtiö laittaa projektipäällikön työmaalle. Minä kommunikoin tuon projektipäällikön kanssa. Hän kommunikoi raksan mestarin kanssa. Kaikki välitarkastukset teemme kimpassa. Tarkaustuksissa myös vakuutusyhtiön edustaja.

        Annamme remppafirmalle työrauhan. Lupasin jo, että olen 15min päässä tilapäisasunnossa ja tarvittaessa tulen työmaalle.

        Ei kannattaisi jättää rauhaan. Kannattaisi palkata oma valvoja. Nämä vakuutus yhtiöiden "luottourakoijat" ei poikkea millään tavalla rakennusalan muista toimijoista. Päinvastoin, vahinkovakuuttajat ei ole hyviä maksajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattaisi jättää rauhaan. Kannattaisi palkata oma valvoja. Nämä vakuutus yhtiöiden "luottourakoijat" ei poikkea millään tavalla rakennusalan muista toimijoista. Päinvastoin, vahinkovakuuttajat ei ole hyviä maksajia.

        Olen itse se palkaton valvoja. Palkattu Valvoja kertoi käyvänsä työmaalla vähintäänm kerran viikossa itse jaksan tulla tuolta alle kilometrin päästä tilapäisasunnolta useammankin kerran viikossa tänne työmaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattaisi jättää rauhaan. Kannattaisi palkata oma valvoja. Nämä vakuutus yhtiöiden "luottourakoijat" ei poikkea millään tavalla rakennusalan muista toimijoista. Päinvastoin, vahinkovakuuttajat ei ole hyviä maksajia.

        Olin joskus hetken töissä valuutusyhtiön "luottourakoijalla" ihan vitun huijareita ja työmiehiä vaihtui niin että oven saranat alkoi punottaa.
        Vahvistaa väitettä että vakuuttajat maksaa huonosti. Luonnollisesti työn jälki oli mitä sattui ja kunnolla ei oikein saanut tehdäkään. Joka paikassa fuskattiin mitä voi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Putkiston sukitus on aikalailla väliaikainen ratkaisu. 50 %:n mahdollisuus, että se epäonnistuu jostain syystä. Lisäaikaa tulee ja jos on vanhoja omistajia se saattaa käydä heille hyvin, mutta uusimistarvetta sukitus ei poista. Jos on vanha talo, niin saattaa olla purkukunnossa jo muutenkin 10 - 20 vuoden päästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe