Olimme miettineet putkiston sukitusta ja kysyneet jo tarjouksiakin. Hinta toistakymmentä tonnia kerättiin kasaan ja tilasimme sukituksen ja tarkastuksen.
Kosteutta löytyi melkoisen paljon. Sukitus tehtiin.
Yhteys vakuutusyhtiöön ja todella isot mittaukset ympäri taloa. Vuotokohta löytyi viemäristä. Eivät olisi olleet korvausvelvollisia jos se olisi ollut käyttövesiputki.
Oklkaa siis tarkkoja kun otatte kotivakuutusta!
Pitkään veivaamista. Tuota odotellessa luin kotivakuutuksen sopimustekstit todella tarkkaan. Mietin korvaako vai ei.
Loppupelissä tekivät päätöksen, että korvaavat.
Tilapäinen asunto löytyi läheltä ja muutto kohta.
Meillä käyneet Pohjolan ja tarkastusyrityksen ihmiset ovat olleet asiallisia ja siat edenneet.
Lupasivat, että päästään ennen jolulua takaisin kotiin.
Maksavat asunnosta, mahdollisesta tavaroiden säilytyksestä ja muutosta 90%
Kertokaa omista vesivahinkojen korjauksista ja perhe-elämästänne korjausten aikana.
Nyt tuli iso kosteusvaurio.
8
383
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä ei siat edenneet eikä korvanneet.
- Anonyymi
Olivatko edes asiallisia?
Anonyymi kirjoitti:
Olivatko edes asiallisia?
Olivat asiallisia. Auttoivat monessa asiassa kuten tilapäisasunnon hommaamisessa ja pois- ja takaisin muuttojen järjestelyissä.
Tilapäisasunto muutot ja ehkä tarvittava tavaroiden varasto joista maksavat 90% kuluista.
Korjaus menee siten, että olemme tilaajia. Vakuutusyhtiö tekee tilaukset ja maksaa laskut. Vakuutusyhtiö laittaa projektipäällikön työmaalle. Minä kommunikoin tuon projektipäällikön kanssa. Hän kommunikoi raksan mestarin kanssa. Kaikki välitarkastukset teemme kimpassa. Tarkaustuksissa myös vakuutusyhtiön edustaja.
Annamme remppafirmalle työrauhan. Lupasin jo, että olen 15min päässä tilapäisasunnossa ja tarvittaessa tulen työmaalle.- Anonyymi
Aktivisti kirjoitti:
Olivat asiallisia. Auttoivat monessa asiassa kuten tilapäisasunnon hommaamisessa ja pois- ja takaisin muuttojen järjestelyissä.
Tilapäisasunto muutot ja ehkä tarvittava tavaroiden varasto joista maksavat 90% kuluista.
Korjaus menee siten, että olemme tilaajia. Vakuutusyhtiö tekee tilaukset ja maksaa laskut. Vakuutusyhtiö laittaa projektipäällikön työmaalle. Minä kommunikoin tuon projektipäällikön kanssa. Hän kommunikoi raksan mestarin kanssa. Kaikki välitarkastukset teemme kimpassa. Tarkaustuksissa myös vakuutusyhtiön edustaja.
Annamme remppafirmalle työrauhan. Lupasin jo, että olen 15min päässä tilapäisasunnossa ja tarvittaessa tulen työmaalle.Ei kannattaisi jättää rauhaan. Kannattaisi palkata oma valvoja. Nämä vakuutus yhtiöiden "luottourakoijat" ei poikkea millään tavalla rakennusalan muista toimijoista. Päinvastoin, vahinkovakuuttajat ei ole hyviä maksajia.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannattaisi jättää rauhaan. Kannattaisi palkata oma valvoja. Nämä vakuutus yhtiöiden "luottourakoijat" ei poikkea millään tavalla rakennusalan muista toimijoista. Päinvastoin, vahinkovakuuttajat ei ole hyviä maksajia.
Olen itse se palkaton valvoja. Palkattu Valvoja kertoi käyvänsä työmaalla vähintäänm kerran viikossa itse jaksan tulla tuolta alle kilometrin päästä tilapäisasunnolta useammankin kerran viikossa tänne työmaalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannattaisi jättää rauhaan. Kannattaisi palkata oma valvoja. Nämä vakuutus yhtiöiden "luottourakoijat" ei poikkea millään tavalla rakennusalan muista toimijoista. Päinvastoin, vahinkovakuuttajat ei ole hyviä maksajia.
Olin joskus hetken töissä valuutusyhtiön "luottourakoijalla" ihan vitun huijareita ja työmiehiä vaihtui niin että oven saranat alkoi punottaa.
Vahvistaa väitettä että vakuuttajat maksaa huonosti. Luonnollisesti työn jälki oli mitä sattui ja kunnolla ei oikein saanut tehdäkään. Joka paikassa fuskattiin mitä voi.
- Anonyymi
Tämä video kannataa katsoa>>> vastaa moneen kysymykseen. https://youtu.be/USw59X5PwC0?si=zU_xw9OcAU7A9wXt
- Anonyymi
Putkiston sukitus on aikalailla väliaikainen ratkaisu. 50 %:n mahdollisuus, että se epäonnistuu jostain syystä. Lisäaikaa tulee ja jos on vanhoja omistajia se saattaa käydä heille hyvin, mutta uusimistarvetta sukitus ei poista. Jos on vanha talo, niin saattaa olla purkukunnossa jo muutenkin 10 - 20 vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217266Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4965408Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513335Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162641Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t492350Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681288Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431282En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771252Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111143