Oletteko jo päivittäneet Win11 24H2 ?

Anonyymi-ap

WIndows pakottaa nyt tuon päivityksen automaattisesti. Olen jo siirtänyt 5 vkoa enää en pysty. Miten tuon asennus sujuu? Meneekö tuntikausia? Mulla on uusi Lenovon kone jossa pitäisi olla muistia. Silti jännittää aloittaa tuon päivitys.

27

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On päivitetty eikä ole ongelmia kohta tulee uusi päivityskin.

• Anonyymi

Siis olet päivittänyt 23:sta 24h2? En siis tarkoittanut helmikuun päivityksiä vaan tätä suurempaa. Kestääkö se tunteja päivittää?

• Anonyymi

27 koneen koulukka ja kaikki koneet meni jumiin! HP i9 32Mb

• Anonyymi

Mulla on kaksi konetta win10 ja win 11 molemmat päivitetty ja toimii loistavasti.
      Päivitykset kestävät noin 2 tuntia riippuen modeemin nopeudesta.
      Luultavasti pahinta on jättää päivittämättä windows.

• Anonyymi

Sain eilen päivitettyä, meni noin kaksi tuntia. En ole huomannut mitään uusi ominaisuuksia? Mitähän piti tulla?

• Anonyymi

Kone jumissa oli tulos.

• Anonyymi

Oi ikävä juttu, minulla toimii loistavasti win10 on Lenovo ja win11 HP
      molemmat 2018 käyttöönotettuja läppäreitä 14"

• Anonyymi

Tänään saapui win 11 päivitykset eivät olleet suuria eikä ilmennyt mitään ongelmia.

• Anonyymi

Trump: Ukrainan ei olisi pitänyt aloittaa sotaa
        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump syyttää Venäjän aloittamasta hyökkäyssodasta Ukrainaa. Hän sanoi, että tapaaminen presidentti Vladimir Putinin kanssa voisi toteutua helmikuussa.

Trump antoi myös ymmärtää, että Ukrainan pitäisi pitää presidentinvaalit, ja väitti, että presidentti Volodymyr Zelenskyin kannatus on enää neljä prosenttia.

• Anonyymi

Itellä nyt tässä koneessa 24H2 kerjää uudelleenkäynnistämistä. Pitää huomenna antaa asentua. Mikäli jotain menee pieleen, niin tuli otettua levyimage pari viikkoa sitten, eli tarvittaessa pystyn palaamaan ajassa taaksepäin.

• Anonyymi

Päivitin eilen illalla, enkä huomannut mitään muutosta. Kaikki toimi samalla tavalla, kuin aiemmallakin versiolla.

• Anonyymi

Nyt elvyttänyt windowsia siittä lähtien!

• Anonyymi

Minulla meni 24h2 päivitys ok mutta sen jälkeen tuli vielä noin 17 muuta päivitystä, lähinnä eri ajureita ja niitä päivittäessä tuli pari kertaa musta ruutu mutta päivitykset asentuivat kuitenkin. Sen jälkeen on tullut taas kerran musta ruutu aamulla käynnistyksen yhteydessä kun taustakuva on vaihtunut.

Ja eilen meni jumiin sivu jolla selasin firefoxilla, liekö syy kuitenkin ff. Linkit eivät auenneet.

En osaa palauttaa aikasempaan jos nämä ongelmat jatkuvat! Olen tehnyt palautuspisteen mutta en ole varma päivittääkö se takaisin 23 h.

• Anonyymi

Palautuspiste on nimenomaan sitä varten, että voi palata taaksepäin. Eli palauttaa takaisin 23H2 -versioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palautuspiste on nimenomaan sitä varten, että voi palata taaksepäin. Eli palauttaa takaisin 23H2 -versioon.

Tuo 24h2 päivitys kesti kaksi tuntia, joten kuinkahan kauan kestää palautuspisteen kautta tehty paluu aikaisempaan... nyt kone on kyllä toiminut, en tiedä olisiko viisainta vain odottaa jos windows korjaa näitä virheitä uusissa päivityksissä.

• Anonyymi

Itselläni on muutaman päivän ollut tämä 24H2 käytössä, ja mitään poikkeavaa ei ole ilmaantunut. Ajoin huvikseni testit Unigine Heavenilla ja Valleylla. Nopeus ei ollut kärsinyt laisinkaan verrattuna aiempaan 23H2 -versioon. Windows Update ei itselläni asenna ajureita, koska niiden asentamisen sitä kautta olen estänyt group policylla. Haen ja asennan tarvittavat ajurit itse.

• Anonyymi

No en osaa sanoa mitä kaikkea tuossa 17 päivityksen mukana tuli, jotain näytönohjaimen ja verkkosovittimen ohjaimia ainakin mutta muutakin. Ei voi mitenkään tietää mikä niistä meni mahdollisesti pieleen kun tuli musta ruutu jo niitä asentaessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en osaa sanoa mitä kaikkea tuossa 17 päivityksen mukana tuli, jotain näytönohjaimen ja verkkosovittimen ohjaimia ainakin mutta muutakin. Ei voi mitenkään tietää mikä niistä meni mahdollisesti pieleen kun tuli musta ruutu jo niitä asentaessa.

Musta ruutu viittaa näytönohjaimeen. Windows Update saattaa joskus ladata jonkun todella vanhan näytönohjainajurin. Tämä on tullut itselle eteen AMD:n korttien kanssa. Sitäpä varten tein group policyn, millä estän ajureiden asentamisen Windows Updaten kautta. Mikäli on tarve päivittää ajureita, niin teen sen manuaalisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musta ruutu viittaa näytönohjaimeen. Windows Update saattaa joskus ladata jonkun todella vanhan näytönohjainajurin. Tämä on tullut itselle eteen AMD:n korttien kanssa. Sitäpä varten tein group policyn, millä estän ajureiden asentamisen Windows Updaten kautta. Mikäli on tarve päivittää ajureita, niin teen sen manuaalisesti.

Mikä on group policy? En ole kertaakaan päivittänyt puolen vuoden ikäisessä Lenovon koneessani näytönohjainta mutta katsoin että nyt se on päivittynyt 24h2 päivityksen mukana. Luulisi että se on uusin mutta ei voi tietää. Intelin ohjain on nyt viime marraskuulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on group policy? En ole kertaakaan päivittänyt puolen vuoden ikäisessä Lenovon koneessani näytönohjainta mutta katsoin että nyt se on päivittynyt 24h2 päivityksen mukana. Luulisi että se on uusin mutta ei voi tietää. Intelin ohjain on nyt viime marraskuulta.

Group Policy eli ryhmäkäytäntö. Näillä voidaan vaikuttaa laajasti eri toimintoihin Windowsissa. Näitä voidaan käyttää paikallisesti yhteen koneeseen, tai koskemaan isoa joukkoa tietokoneita. Käyttö mahdollista Pro -versiosta ylöspäin. Intelin näytönohjaimen kohdalla on melkein se ja sama, mitä ajuria käyttää. Eroja nopeudessa tai muussakaan ei juuri ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Group Policy eli ryhmäkäytäntö. Näillä voidaan vaikuttaa laajasti eri toimintoihin Windowsissa. Näitä voidaan käyttää paikallisesti yhteen koneeseen, tai koskemaan isoa joukkoa tietokoneita. Käyttö mahdollista Pro -versiosta ylöspäin. Intelin näytönohjaimen kohdalla on melkein se ja sama, mitä ajuria käyttää. Eroja nopeudessa tai muussakaan ei juuri ole.

Ok , minulla on juurikin tuo Pro käyttis. Tänään taas Firefox jumiutui noin 2o sekunnin ajaksi jollain aivan random sivulla. Se oli toinen kerta viikon sisällä. En tiedä johtuuko jumitus Win24h2-päivityksestä vai onko se Firefoxin vika. Otin pois raksin jostain laitteistokiihdyttimen kohdalta ja katson auttaako.

Jos nyt palan takaisin 23 h -versioon niin mitä hyötyä siitäkään on kun WIndows pakottaa kuitenkin heti taas 24h2. Sen voi siirtää aina 5 vkoa kerrallaan mutta sitten ei saa myöskään uusimpia windows updates -päivityksiä koska nekin siirtyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok , minulla on juurikin tuo Pro käyttis. Tänään taas Firefox jumiutui noin 2o sekunnin ajaksi jollain aivan random sivulla. Se oli toinen kerta viikon sisällä. En tiedä johtuuko jumitus Win24h2-päivityksestä vai onko se Firefoxin vika. Otin pois raksin jostain laitteistokiihdyttimen kohdalta ja katson auttaako.

Jos nyt palan takaisin 23 h -versioon niin mitä hyötyä siitäkään on kun WIndows pakottaa kuitenkin heti taas 24h2. Sen voi siirtää aina 5 vkoa kerrallaan mutta sitten ei saa myöskään uusimpia windows updates -päivityksiä koska nekin siirtyvät.

Itse en ole huomannut yhdenkään selaimen kohdalla mitään jäätyilyä tuon 24H2 -päivityksen asentamisen jälkeen. Esiintyykö tuota jäätyilyä kaikilla sivuilla, tai ainoastaan tietyillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ole huomannut yhdenkään selaimen kohdalla mitään jäätyilyä tuon 24H2 -päivityksen asentamisen jälkeen. Esiintyykö tuota jäätyilyä kaikilla sivuilla, tai ainoastaan tietyillä?

Aivan sattumanvaraisia sivuja olivat. Toinen suomalainen Iltis tms. toinen joku Forbes. Outoa on, että mitään virheilmoitusta ei tullut eikä myöskään sininen ympyrä alkanut pyöriä jumin merkiksi. Jäätyminen kestää aika kauan mutta hiiri toimii sinä aikana, mitkään linkit eivät vaan aukea eikä sivua voi skrollata. Sitten se jumi poistuu mutta palautuu edelliselle sivulle, ei sille jossa jäätyminen tapahtui,

Jos sulla ei ole tota niin voihan olla Firefoxissakin vika. Aika paljon vaan lukenut nyt juttua tästä miten 24h2 pistää koneen jäätyilemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan sattumanvaraisia sivuja olivat. Toinen suomalainen Iltis tms. toinen joku Forbes. Outoa on, että mitään virheilmoitusta ei tullut eikä myöskään sininen ympyrä alkanut pyöriä jumin merkiksi. Jäätyminen kestää aika kauan mutta hiiri toimii sinä aikana, mitkään linkit eivät vaan aukea eikä sivua voi skrollata. Sitten se jumi poistuu mutta palautuu edelliselle sivulle, ei sille jossa jäätyminen tapahtui,

Jos sulla ei ole tota niin voihan olla Firefoxissakin vika. Aika paljon vaan lukenut nyt juttua tästä miten 24h2 pistää koneen jäätyilemään.

Veikkaan, että noilla sivuilla on joku skripti tmv. mistä FF ei tykkää, ja jää junnaamaan sitä. Itselläni on FF pääasiallisena selaimena, ja en ole huomannut mitään pätkimistä millään sivulla, joilla tullut käytyä. Ainakin tässä itse kasatussa koneessa 24H2 on toiminut ihan samalla tavalla, kuin 23H2.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikkaan, että noilla sivuilla on joku skripti tmv. mistä FF ei tykkää, ja jää junnaamaan sitä. Itselläni on FF pääasiallisena selaimena, ja en ole huomannut mitään pätkimistä millään sivulla, joilla tullut käytyä. Ainakin tässä itse kasatussa koneessa 24H2 on toiminut ihan samalla tavalla, kuin 23H2.

Voi olla mutta aika erikoista että tuo tapahtui kaksi kertaa muutaman päivän aikana eri sivuilla. Olen nyt lukenut aika paljn 24h2 päivityksen ongelmista ja usein ne ovat juuri tuollaisia jäätymisiä, yleensä kyllä pelatessa. Otin jonkin laitteiston kiihdtyksen pois päältä, saas nähdä. En jaksaisi alkaa palautella aikaisempaan, ja se 10 päivän mahku palata 23h2 meni jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla mutta aika erikoista että tuo tapahtui kaksi kertaa muutaman päivän aikana eri sivuilla. Olen nyt lukenut aika paljn 24h2 päivityksen ongelmista ja usein ne ovat juuri tuollaisia jäätymisiä, yleensä kyllä pelatessa. Otin jonkin laitteiston kiihdtyksen pois päältä, saas nähdä. En jaksaisi alkaa palautella aikaisempaan, ja se 10 päivän mahku palata 23h2 meni jo.

Vituiks Män! Mein kampf selittää Zelenskyin toimintamallin. Fasismin ja Nazi toiminnan.

• Anonyymi

Ilo ilmaisesta Officesta ei kestänyt pitkään – nyt tuli kylmää vettä niskaan
      25.2.202511:34
      Totuus ilmaisesta Office 365:stä paljastui Microsoftin edustajan sähköpostista.

EI OLLUT ILMAINEN!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      103
      1727
    2. 210
      1547
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1030
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1000
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      865
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      51
      804
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      785
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      745
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      58
      735
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      732
    Aihe