Nopea vastaus

koira ulkomaille

haluaisi nopeasti vastauksen jos joku tietää varmasti. Jos koiraa ei ole rokoitettu raivotautia vastaan ja se viedään Ruotsiin.
Jos koira ruotsista palatessa jäisikin tulliin niin miten käy????

22

6566

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heinähattuja kylät täynnä!

pääse sinne ruotsiin saakka rokottamattoman koiran kanssa ne tarkistaa rotukset jo suomessa lisäksi tarvitaan tatuointi tai mikrosiru ja uusi lemmikkieläinpassi!
      Miksi koiraasi ei ole rokotettu???
      Oletko maalta kotoisin?

• asun tukholmassa

enkä käytä heinähattua. Minulla on koiranpentu joka odottaa toista rabiesrokotusta. Kyse on kaverin koirasta joka on tulossa tännepäin ( ei kuitenkaan meille, koska en ottas luokseni rokottamatonta koiraa). Kaverini soitti minulle ja kyseli kuin asia on? Halusin vaan tarkastaa jos joku tietäis ihan varmuudella. Sit jos ottavat koiran ruotsiin (ajavat haaparannan kautta, siis tullissa tuskin ketään). Mutta miten on jos kävisi niin että koira huomattaisikin tullissa takaisinpäin tullessa???

• koiruus

Kyllä maallakin muuten koirat rokotetaan...

• muoriska
        asun tukholmassa kirjoitti:

enkä käytä heinähattua. Minulla on koiranpentu joka odottaa toista rabiesrokotusta. Kyse on kaverin koirasta joka on tulossa tännepäin ( ei kuitenkaan meille, koska en ottas luokseni rokottamatonta koiraa). Kaverini soitti minulle ja kyseli kuin asia on? Halusin vaan tarkastaa jos joku tietäis ihan varmuudella. Sit jos ottavat koiran ruotsiin (ajavat haaparannan kautta, siis tullissa tuskin ketään). Mutta miten on jos kävisi niin että koira huomattaisikin tullissa takaisinpäin tullessa???

pitää olla vasta-ainetestitkin tehtynä. Eikä niitä voi tehdä, ennenkuin on rabiesrokotukset kunnossa. Vasta-ainetestin tekoon menee anaskin viikko..

• on hinku viedä...
        asun tukholmassa kirjoitti:

koira Ruotsiin?
        Eikö hän itse ole viitsinyt ottaa asiasta selvää ennen matkaa?
        Tulee nyt kyllä mieleen salakuljetus.
        Onko koira edes kaverisi oma?

• ollut 2-v.
        on hinku viedä... kirjoitti:

koira Ruotsiin?
        Eikö hän itse ole viitsinyt ottaa asiasta selvää ennen matkaa?
        Tulee nyt kyllä mieleen salakuljetus.
        Onko koira edes kaverisi oma?

tai oikeasti sen aikuisten lasten. Lomalle tulevat. Hänellä ei ollut tietoa koiran rokotuksista jne. mutta huolestui ennen matkaa.

• Bobby5

Juuri Ruotsiin vietäessä se raivotautirokotus pitää olla. Ruotsin maahantuontisäännöt ovat siinä tiukat. Jollei ole rokotus kunnossa, niin koira joutuu karanteeniin 3-4 kuukaudeksi, monen sadan Eukun kulut. Taas kun tuot koiran Ruotsista Suomeen, niin ei ole yhtä tiukkaa, koska Ruotsissa ei katsota olevan raivotautia, eikä siis riskiä tuoda koiraa sieltä Suomeen.

• tässä mietin.ap

eli siis jos olet viemässä koiraa suomesta ruotsiin ja jäät tullissa kiini. Eikö siltä koiralta vaan evätä se maahantuomis lupa. siis miksi karanteeniin silloin?
        Mutta jos koira on sitten tulossa suomeen (takaisin) niin eikö kuitenkin raivotautirokotuksen pidä olla voimassa?

• mutta kasvattaja ystäväni vei juuri kevät talvella koiran ruotsiin.Eli Ruotsalainen kasvattaja oli ostanut häneltä pennun ja ystäväni joutui pitämään kauan sitä pentua täällä Suomessa, sillä rabiesrokotuksen lisäksi tarvittiin vasta aine testit.

Jos ystäväsi vie koiran luvatta Ruotsiin ja jää kiinni seuraa se karanteeni, jätti sakot ja ellei pysty maksamaan karanteeni juttuja pentu lopetetaan, lisäksi tulee ilmoitus maa ja metsätalous ministeriöön sekä Suomen tulliin. Näin on ollut ainakin, on voinut käytäntö muuttua.

Koiranäyttely matkoilla aikoinaan jos jouduttiin ajamaan ruotsin kautta, piti olla sinetit häkeissä ja takuut ettei niitä avettu Ruotsin puolella. Rajan ylityspaikoilla tarkistettiin ettei sinettejä ollut murrettu.

Tällainen voi tuntua pikkumaiselta, mutta se ei ole sitä, sillä ruotsi ja Norja ovat pitkään säilynneet ilman raivo/penikkatautia. Ja ymmärrettävistä syistä haluavat tilanteen samanlaisena jatkuvan. Koirien salakuljetus on tuomittavaa myös minun mielestäni.

• jos yrittää tuoda .ap

koiran takaisin suomeen ja siinä jää kiinni?
        siis haluaisin tietää tarkalleen etten ole syöttänyt "paskaa" kaverilleni. Kiitos Uma jos jaksat vielä vastata.

• jos yrittää tuoda .ap kirjoitti:

koiran takaisin suomeen ja siinä jää kiinni?
        siis haluaisin tietää tarkalleen etten ole syöttänyt "paskaa" kaverilleni. Kiitos Uma jos jaksat vielä vastata.

asti pääsee ilman että kukaan kysyy yhtään mitään, niin silloin jos kysytään (Ruotsista tuotaessa takaisin Suomeen) niin kannattaa ehdottomasti leikkiä tyhmää ja selittää onnellisena jotta hankki koiran ruotsista. Ei kukaan hullukaan mene silloin sanomaan salakuljettaneensa koiransa ensin Ruotsiin. Mene nyt hyvänen aika eläinten tuonti/vienti määräyksiin maa ja metsätalousministeriön sivuille ja hakekaa sieltä se kohta ruotsiin vietäessä ja katsokaa säännöt sieltä.
        Silloin ainakin tietää mitä on vastassa. Ja kannattaako leikkiä tulella. Säännöt ovat voineet lieventyä.

• uma
        umalehtinen kirjoitti:

asti pääsee ilman että kukaan kysyy yhtään mitään, niin silloin jos kysytään (Ruotsista tuotaessa takaisin Suomeen) niin kannattaa ehdottomasti leikkiä tyhmää ja selittää onnellisena jotta hankki koiran ruotsista. Ei kukaan hullukaan mene silloin sanomaan salakuljettaneensa koiransa ensin Ruotsiin. Mene nyt hyvänen aika eläinten tuonti/vienti määräyksiin maa ja metsätalousministeriön sivuille ja hakekaa sieltä se kohta ruotsiin vietäessä ja katsokaa säännöt sieltä.
        Silloin ainakin tietää mitä on vastassa. Ja kannattaako leikkiä tulella. Säännöt ovat voineet lieventyä.

älä polta päreitä. mä en vaan jaksa alkaa nyt kaikkia sieltä lukemaan. Minun mielestä vaan myös tarvitaan se rabies-rokotus myös suomeen tuotavilta koirilta. koira on noin 2-vuotta. Ja kun nopeesti luin niin tarvittas myös se chipsi.Sitä koiralla myöskään ei ole. Mun kaverilla ei ollut käytössä nettiä niin ei ite voinut kattoo. Minä en puolustele tällaista. Siitä ei ole kysymys. Päinvastoin. Yritän saada heidät jättämään koiran kotiin.

• kuule
        uma kirjoitti:

älä polta päreitä. mä en vaan jaksa alkaa nyt kaikkia sieltä lukemaan. Minun mielestä vaan myös tarvitaan se rabies-rokotus myös suomeen tuotavilta koirilta. koira on noin 2-vuotta. Ja kun nopeesti luin niin tarvittas myös se chipsi.Sitä koiralla myöskään ei ole. Mun kaverilla ei ollut käytössä nettiä niin ei ite voinut kattoo. Minä en puolustele tällaista. Siitä ei ole kysymys. Päinvastoin. Yritän saada heidät jättämään koiran kotiin.

syytä siihen,miksi ei sitä koiraa ole rokotettu?
        Onko noi muut rokotukset kunnossa?
        Ajattelin vaan,että jos sulla on pentu,ja nämä tuovat tuliaisiksi vaikkapa parvon.

• meille
        kuule kirjoitti:

syytä siihen,miksi ei sitä koiraa ole rokotettu?
        Onko noi muut rokotukset kunnossa?
        Ajattelin vaan,että jos sulla on pentu,ja nämä tuovat tuliaisiksi vaikkapa parvon.

sitä koiraa saa tuoda. En mä mikään hullu ole.
        Jos kaverini om niin tyhmä vaikka mun varotuksista huolimatta tekee näin, en voi sille mitään.

• uma kirjoitti:

mitenkään päreitäni, vaan yritin samalla kun sinulle kirjoitin syöttää tuota meidän mammaa, toisella kädellä, kun ei syö nappuloita nyt ilman tätä palvelua. Pennut imee maitoa emästä niin paljon, että joudun olemaan piian asemessa täällä.

• kuule
        meille kirjoitti:

sitä koiraa saa tuoda. En mä mikään hullu ole.
        Jos kaverini om niin tyhmä vaikka mun varotuksista huolimatta tekee näin, en voi sille mitään.

sitä,että vaikka eivät koiraa toisikkaan saattavat sen parvon silti tuoda jos ei se oo rokotusten osalta hoidettu.
        Jos sillä koirala on parvo,niin tartunta voi tulla isäntäväen välityksellä.

• vaan
        umalehtinen kirjoitti:

mitenkään päreitäni, vaan yritin samalla kun sinulle kirjoitin syöttää tuota meidän mammaa, toisella kädellä, kun ei syö nappuloita nyt ilman tätä palvelua. Pennut imee maitoa emästä niin paljon, että joudun olemaan piian asemessa täällä.

pennuille ja kiva että emo syö edes noin. Mun kaveri tosiaan soitti ja kysy asiaa ja sanoin mitä luulin asiasta ja myöskin mielipiteeni. Aloin sit ajattelemaan että ehkä olinkin väärässä. Siis en kuitenkaan jaksa noita sivuja selailla kun joskus tuntuu että siihen menee monia tunteja. Omasta mielestäni olen jo ne lukenut että luulen tietäväni, mutta sit toiset väittävät toista. Nyt ei kuitenkaan minun koirasta kyse niin en niin kauheesti välitä tiedon oikeudesta. Sanoinkin vaan että luulen melko varmasti asian olevan näin... Kiitti sulle.

• on 5.kk.
        kuule kirjoitti:

sitä,että vaikka eivät koiraa toisikkaan saattavat sen parvon silti tuoda jos ei se oo rokotusten osalta hoidettu.
        Jos sillä koirala on parvo,niin tartunta voi tulla isäntäväen välityksellä.

on rokotettu kaikki aikanaan. ei kai sille nyt voi sellaset tarttua ihmisten välityksellä?
        Tollasta en oo koskaan kuullu.

• kuule
        on 5.kk. kirjoitti:

on rokotettu kaikki aikanaan. ei kai sille nyt voi sellaset tarttua ihmisten välityksellä?
        Tollasta en oo koskaan kuullu.

sun koira on saanut rokotukset ajallaan ei huolta sitten.
        Tuo parvo on sellainen että tartuu jopa vanhojen koirankasojen välityksellä.
        Jos jonkun koirassa on parvo,niin kyllä se omistaja voi sen tartunnan kuljettaa joissain tapauksissa.

• ruotsissa reissannut

Hei!

Ruotsiin tarvitaan rabieksen vasta-ainetesti ja sen voi ottaa vasta muistaakseni useita kuukausia edellisestä rokotuksesta. Lisäksi madotukset pitäisi olla kunnossa. Suomeen tuotaessa eivät varmaankaan kysele koiran papereita, mutta rokotukset kai niissäkin on oltava kunnossa. Madotustodistus eläinlääkäriltä ainakin.

Ruotsiin mentäessä kyselevät paperit vasta ruotsin puolella. Haaparannan tullista en tiedä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että jos tullin huumekoira kävelee auton ohi ja kiinnittää autoon yhtään huomiota, niin köpelösti käy.

Jos ystäväsi on niin hullu, että ottaa riskin, niin ei ainakaan kannata ajella eläinten tulliselvitysten kautta, vaan suoraan tullaamatta. En usko, että tulomatkalla hirveästi kiinnittävät asiaan huomiota.

• ap.

tuota kans mietin että jos niinkun menee rokottamattoman koiran kans ruotsiin ja tullissa kysytään rokotuspapereita ja jos ei oo niin luulin että koira vaan käännytetään takaisin. Siis voiko se joutuu jo karanteeniin siinä vaiheessa jos justiin vasta on tullut suomesta.

• tauteja pösilöt

Juuri näin ne taudit leviävät. Venäjältä Suomeen ja täältä Ruotsiin. Miksi luulette näiden sääntöjen olevan olemassa?!? Toimiiko fiksu ihminen näin? Aivan vastuuntunnoton ja koirastaan viis veisaava jättää koiransa ensinnäkin rokottamatta, saatikka yrittää salakuljettaa Ruotsiin. Eihän tästä ole edes pitkä aika, kun Ruotsiin oli lähes mahdoton ottaa koiraa mukaan. Sano järjenköyhyyttä potevalle kaverilles että unohtaa koko jutun!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5243
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5044
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1774
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe