Voiko puhelimesta aiheutuvat kulut välttää?

Anonyymi-ap

Täällä ehkä on asiantuntemusta siihen että miten vähentää puhelimen käytöstä aiheutuvia kuluja?
Käytän Linux käyttöjärjestelmää mutta kaikki eivät käytä sähköpostia ja tietokonetta joten joudun soittamaan tai vastaamaan tekstiviesteihin puhelimella.
Onko sähköposti- tai muuta palvelua jonka kautta puhelinkulut saisi pienemmäksi tai puhelimesta voisi luopua kokonaan?

7

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös ne ole yleensä nettisivustojen palveluita? Oma kokemus on, että 10% viesteistä menee perille ja kestää jopa 6h..

• Anonyymi

Näinhän se taitaa olla että kun aikoinaan siirryin windowsista Linuxiin niin kustannukset ovat käytännössä samat koska palveluja tarjoavilla on yleensä monopoliasema.
        Tietokonetta ei yleensä edes myydä ilman windowsia joten windows tulee "pakkopullana".
        Ehkä tulevaisuudessa asiat on toisin ja on aito valinnanvapaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se taitaa olla että kun aikoinaan siirryin windowsista Linuxiin niin kustannukset ovat käytännössä samat koska palveluja tarjoavilla on yleensä monopoliasema.
        Tietokonetta ei yleensä edes myydä ilman windowsia joten windows tulee "pakkopullana".
        Ehkä tulevaisuudessa asiat on toisin ja on aito valinnanvapaus.

Missä pullossa oikein elät? Olen ostanut kaikki koneeni esiasennettuna Linux:lla. Muun muassa Fedoraa ja Ubuntua saa asennettuna ja joillakin pienemmillä yrityksillä onnistuu moni muukin. Windows jäi viime vuosituhannelle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä pullossa oikein elät? Olen ostanut kaikki koneeni esiasennettuna Linux:lla. Muun muassa Fedoraa ja Ubuntua saa asennettuna ja joillakin pienemmillä yrityksillä onnistuu moni muukin. Windows jäi viime vuosituhannelle!

Olen itse ostanut tietokoneen useimmiten käytettynä ja joutunut ostamaan koneen jossa on windows koska vastaavia tietokoneita ei ole ollut myynnissä Linuxilla tai ilman kiintolevyä tai SSD levyä.
        Ilmeisesti ostat aina uuden tietokoneen. Mistä sitten voi ostaa tietokoneen esiasennettuna Linuxilla ja onko tuollainen tietokone halvempi vai kalliimpi verrattuna tietokoneeseen jossa on windows? Windows koneet on massatuotantoa ja Linuxilla esiasennetut koneet ei ole joten hinnassa on todennäköisesti eroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen itse ostanut tietokoneen useimmiten käytettynä ja joutunut ostamaan koneen jossa on windows koska vastaavia tietokoneita ei ole ollut myynnissä Linuxilla tai ilman kiintolevyä tai SSD levyä.
        Ilmeisesti ostat aina uuden tietokoneen. Mistä sitten voi ostaa tietokoneen esiasennettuna Linuxilla ja onko tuollainen tietokone halvempi vai kalliimpi verrattuna tietokoneeseen jossa on windows? Windows koneet on massatuotantoa ja Linuxilla esiasennetut koneet ei ole joten hinnassa on todennäköisesti eroa.

Ei siinä kyllä ole. Isommissa firmoissa asennus tehdään kloonaamalla levy ja tämän jälkeen se ajaa automaattisen upgraden - riippumatta käyttöjärjestelmästä. Systeemillä voi asentaa mitä tahansa käyttöjärjestelmiä. Mikkisofta ottaa tässä kohtaa lisenssimaksun eli sen asennuskulut ovat itse asiassa suurempia.

• Anonyymi

Ei mutta luulis että kilpailutus laskisi hintoja. Väkisinkin (luulis) että joku voi tarjota viellä euron halvemmalla. Miten tuo noin menee että jos ei saa vähintään $$$$ niin vittu ei kannata edes tarjota-

• Anonyymi

Firmalla X on tuote x. Firmalla Y on tuote y. Firma X tekee tarjouksen, josta verkkokauppa ei voi kieltäytyä - sopimuksen ehdoissa kielletään myymästä minkään muun firman tuotteita. Tästä syystä firman Y tuotetta ei pysty enää ostamaan valmiiksi asennettuna.
        Ja jollain toisella yrityksellä on taas sopimus firman Y kanssa ja homma toimii päinvastoin. Sitten on vielä firmoja, jotka eivät asenna maksullisia järjestelmiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2206
    2. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1463
    3. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      348
      1461
    4. 185
      1360
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1111
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      988
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      960
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      949
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      28
      885
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      859
    Aihe