Täällä ehkä on asiantuntemusta siihen että miten vähentää puhelimen käytöstä aiheutuvia kuluja?
Käytän Linux käyttöjärjestelmää mutta kaikki eivät käytä sähköpostia ja tietokonetta joten joudun soittamaan tai vastaamaan tekstiviesteihin puhelimella.
Onko sähköposti- tai muuta palvelua jonka kautta puhelinkulut saisi pienemmäksi tai puhelimesta voisi luopua kokonaan?
Voiko puhelimesta aiheutuvat kulut välttää?
6
121
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös ne ole yleensä nettisivustojen palveluita? Oma kokemus on, että 10% viesteistä menee perille ja kestää jopa 6h..
- Anonyymi
Näinhän se taitaa olla että kun aikoinaan siirryin windowsista Linuxiin niin kustannukset ovat käytännössä samat koska palveluja tarjoavilla on yleensä monopoliasema.
Tietokonetta ei yleensä edes myydä ilman windowsia joten windows tulee "pakkopullana".
Ehkä tulevaisuudessa asiat on toisin ja on aito valinnanvapaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se taitaa olla että kun aikoinaan siirryin windowsista Linuxiin niin kustannukset ovat käytännössä samat koska palveluja tarjoavilla on yleensä monopoliasema.
Tietokonetta ei yleensä edes myydä ilman windowsia joten windows tulee "pakkopullana".
Ehkä tulevaisuudessa asiat on toisin ja on aito valinnanvapaus.Missä pullossa oikein elät? Olen ostanut kaikki koneeni esiasennettuna Linux:lla. Muun muassa Fedoraa ja Ubuntua saa asennettuna ja joillakin pienemmillä yrityksillä onnistuu moni muukin. Windows jäi viime vuosituhannelle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä pullossa oikein elät? Olen ostanut kaikki koneeni esiasennettuna Linux:lla. Muun muassa Fedoraa ja Ubuntua saa asennettuna ja joillakin pienemmillä yrityksillä onnistuu moni muukin. Windows jäi viime vuosituhannelle!
Olen itse ostanut tietokoneen useimmiten käytettynä ja joutunut ostamaan koneen jossa on windows koska vastaavia tietokoneita ei ole ollut myynnissä Linuxilla tai ilman kiintolevyä tai SSD levyä.
Ilmeisesti ostat aina uuden tietokoneen. Mistä sitten voi ostaa tietokoneen esiasennettuna Linuxilla ja onko tuollainen tietokone halvempi vai kalliimpi verrattuna tietokoneeseen jossa on windows? Windows koneet on massatuotantoa ja Linuxilla esiasennetut koneet ei ole joten hinnassa on todennäköisesti eroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse ostanut tietokoneen useimmiten käytettynä ja joutunut ostamaan koneen jossa on windows koska vastaavia tietokoneita ei ole ollut myynnissä Linuxilla tai ilman kiintolevyä tai SSD levyä.
Ilmeisesti ostat aina uuden tietokoneen. Mistä sitten voi ostaa tietokoneen esiasennettuna Linuxilla ja onko tuollainen tietokone halvempi vai kalliimpi verrattuna tietokoneeseen jossa on windows? Windows koneet on massatuotantoa ja Linuxilla esiasennetut koneet ei ole joten hinnassa on todennäköisesti eroa.Ei siinä kyllä ole. Isommissa firmoissa asennus tehdään kloonaamalla levy ja tämän jälkeen se ajaa automaattisen upgraden - riippumatta käyttöjärjestelmästä. Systeemillä voi asentaa mitä tahansa käyttöjärjestelmiä. Mikkisofta ottaa tässä kohtaa lisenssimaksun eli sen asennuskulut ovat itse asiassa suurempia.
- Anonyymi
Ei mutta luulis että kilpailutus laskisi hintoja. Väkisinkin (luulis) että joku voi tarjota viellä euron halvemmalla. Miten tuo noin menee että jos ei saa vähintään $$$$ niin vittu ei kannata edes tarjota-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424253
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222395Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk971979Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3911605- 371475
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263301456Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1771432- 2501285
- 2761153
- 771152