Elämälle kiitos

Olen varmaan vähän kajahtanut, kun olen täysin tyytyväinen elämääni näin 70 vuotiaana.
Saan itse suunnitella omat menoni tai menemättömyyteni miten haluan. Kaikki palvelut ovat lähellä.
En kaipaa ketään seurakseni.
On senverran huonoja kokemuksia miehenpuolikkaista.

Olen aikoinaan valinnut lapsettomuuden ja se on ollut kohdallani oikea päätös.

14 vuotta takana hoivaringissä opetti paljon.
Antamaan arvoa sille, että pystyy itsenäisesti kulkemaan ja hoitamaan kaikki asiansa.

Eläkeläisten asiat yhteiskuntamme hoitaa erittäin hyvin.
Saan asia kauniissa peruskorjatussa asunnossa, keskustan tuntumassa.
Elämälle kiitos

56

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten voin kyllin kiittää laulaa Arja

• Anonyymi

Grazias a la vida.

• Anonyymi

Ai hitsi et oli kiva lukea et joku on tyytyväinen elämäänsä.
      Kaikkea hyvää sinulle jatkossa.

• Kiitos, sitä samaa sinulle.
        Mukava kun kirjoitit.

• Anonyymi

No kai sitä on oltava tyytyväinen elämäänsä koska sen on itse muotoillut sellaiseksi kun se on. Saa vaan toivoa ettei sairauksia tule.

• Anonyymi

Kokkolassa on myös eräs joka on elämäänsä lasten kanssa vienyt eteenpäin samalla alalla kuin muutkin elämäänsä tyytyväinen omasta mielestään nuoren näköinen nainen.

• Anonyymi

Muuten allekirjoitan koko aloituksen paitsi tuon että en kaipaa ketään seurakseni. Minulle muut ihmiset ovat elämän voima. Tuskin tarvitsen heiltä mitään konkreettista, mutta jos heitä ei olisi, tuntisin oloni yksinäiseksi.
      Kiitän joka aamu elämästä yleensä, mutta kohtaamisissa ja tapahtumissa on mukava jakaa kokemuksia milloin kenenkin kanssa. Ei ne hääppöisiä tapahtumia tarvitse olla, kestoltaan muutamasta minuutista tuntiin, mutta on tärkeää että siinä on toinen ihminen.
      Mutta kun on vaihtoehtoja, mistä valita, on elämä parhaimmillaan, ken yksin, ken seurassa. Se jos mikä on vapautta.
      Toivon että tyytyväisyytesi jatkuu aina vaan....

• Tarkoitin tuota seuraa, että en haluaisi asua kenenkään kanssa. Enkä edes seurustella
        Ei ole kyllä tunkuakaan ollut.
        Yksin on niin mahtava olla.
        Tottakai jutustelen tuttavieni kanssa tuolla kauppareissuilla.
        Ne on niitä "mitä kuulu" juttuja.
        En halua kyläillä missään, enkä kutsu ketään kotiini.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Tarkoitin tuota seuraa, että en haluaisi asua kenenkään kanssa. Enkä edes seurustella

Tämä palsta on siis ainoa "ystäväsi".

Et käy kyläilemässä, etkä kutsu ketään kotiisi, mutta olet erittäin kiinnostunut mm. julkkisten ja palstalaistenkin elämistä. Outo juttu.
        Olettaisin, ettet olisi kiinnostunut kenenkään elämästä, kun et livessäkään kaipaa ketään

Toistamiseen kirjoitan, ettei väitteesi,
        että yhteiskunta hoitaa eläkeläisten asiat hyvin, pidä ensinkään paikkaansa.
        Jos seuraisit, mitä yhteiskunnassamme tapahtuu hallituksen toimesta, niin näkisit itsekin, miten väärässä olet. Katso muuallekin, kuin vaan omaan napaasi.

Minä olen tyytyväinen elämääni ja valintoihini, mutta tiedostan, ettei kaikilla mene yhtä hyvin.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et käy kyläilemässä, etkä kutsu ketään kotiisi, mutta olet erittäin kiinnostunut mm. julkkisten ja palstalaistenkin elämistä. Outo juttu.
        Olettaisin, ettet olisi kiinnostunut kenenkään elämästä, kun et livessäkään kaipaa ketään

Jos seuraisit, mitä yhteiskunnassamme tapahtuu hallituksen toimesta, niin näkisit itsekin, miten väärässä olet. Katso muuallekin, kuin vaan omaan napaasi.

Minä olen tyytyväinen elämääni ja valintoihini, mutta tiedostan, ettei kaikilla mene yhtä hyvin.

kylmätotuus

Saat suunnitella omat menosi, hyvä

Mutta minä saan suunnitella myös omat tuloni
        Koska olen sijoittaja

• Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

Kirjoitan vain ihan omasta näkökulmastani.
        Kenenkä muunkaan.

Kyllä minä näen, kun nuoret muuttavat asumaan asuntoihin, jonka vuokraa he eivät pysty maksamaan.
        Pitää olla kaksi koiraa, auto pihassa ja uusi känny korvalla.
        Työt eivät kiinnosta.

Kun kela pistää notulit näille lokkeilijoille, ollaan vihaisia.
        Joudutaan muuttamaan halvempaan ja luopumaan saavutetuista eduista.

Eläkeläiset sensijaan ovat työnsä tehneet, saavat työeläkkeen, kansaneläkkeen tai minkätahansa turvan.
        He voivat asua vähän kalliimmassa asunnossa.
        Eläkkeet ovat nousseet. Asumistuki toimii.

Syksyllä voidaan mennä yksityislääkäriin terveyskeskuksen hinnalla.
        Me ikäihmiset pärjäämme Suomessa hyvin.
        Ihan omilla valinnoillamme ja hallituksen tuella.

Jaa niin tuohon alkuun.
        Sinähän jo kirjoitit puolestani.
        Ei kait siihen ole mitään lisättävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska olen sijoittaja

Kannattaa sijoittaa A mallisiin rahastoihin yms, joissa ei tule joka vuosi tuloja, osinkoja. Varsinkin jos mahdollisesti joudut hoitokotiin.
        Minäkin myin asunnot jo 15v sitten ja osakkeet myöhemmin, juuri sen takia että lopullinen hoito vie 85% kaikista tuloista.
        Nyt on rahat turvassa ja tuottaa kun vaimo on hoitokodissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

Missähän sinunkin lukutaitosi on?

Itse en näe missään, että Lesken olisi kirjoittanut, että tämä palsta on hänen "ystävä".

Sosiaalista elämää voi elää, ilman, että asuu jonkun kanssa tai kutsuu vieraita kotiinsa.
        Jokainen saa olla kiinnostunut mistä haluaa, eikä se ole mikään "outo juttu".
        Lesken kirjoittaa, että juttelee tuttavien kanssa ja sinä väännät hänen tekstinsä siitäkin.
        Mitähän nämä kirjoituksesi kertoneekaan sinusta?

Onhan se surkeaa, kun eläkeläinen jolla on omaisuutta saa asumistukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en näe missään, että Lesken olisi kirjoittanut, että tämä palsta on hänen "ystävä".

Sosiaalista elämää voi elää, ilman, että asuu jonkun kanssa tai kutsuu vieraita kotiinsa.
        Lesken kirjoittaa, että juttelee tuttavien kanssa ja sinä väännät hänen tekstinsä siitäkin.

Kovin rajoittunutta aloittajan sosiaalinen elämä on, jos se koostuu ainoastaan kauppareissuilla tavatuista henkilöistä, joiden kanssa hän juttelee "säästä".

Aloittaja kirjoitti, ettei hän kaipaa kenenkään seuraa.
        Ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin, joten aloittaja kirjoittaa muunneltua totuutta, tai korvaa puuttuvat ihmissuhteensa seuraamalla julkkisten elämää ja kirjoittamalla tänne jokaisen pienenkin tapahtuman, mikä hänen elämässään tapahtuu esim. perintönsä ja asumistukensa. En ole huomannut kenenkään toisen palstalaisen kertoneen täällä niin yksityiskohtaisesti elämästään, kuin mitä aloittaja on tehnyt.
        Mistäs se kertoo?

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovin rajoittunutta aloittajan sosiaalinen elämä on, jos se koostuu ainoastaan kauppareissuilla tavatuista henkilöistä, joiden kanssa hän juttelee "säästä".

Ihminen on kuitenkin sosiaalinen eläin, joten aloittaja kirjoittaa muunneltua totuutta, tai korvaa puuttuvat ihmissuhteensa seuraamalla julkkisten elämää ja kirjoittamalla tänne jokaisen pienenkin tapahtuman, mikä hänen elämässään tapahtuu esim. perintönsä ja asumistukensa. En ole huomannut kenenkään toisen palstalaisen kertoneen täällä niin yksityiskohtaisesti elämästään, kuin mitä aloittaja on tehnyt.
        Mistäs se kertoo?

kylmätotuus

"En ole huomannut kenenkään toisen palstalaisen kertoneen täällä niin yksityiskohtaisesti elämästään, kuin mitä aloittaja on tehnyt."

Etkö todellakaan? Vähän olet sitten palstaa lukenut, vaikka olet kirjoitat myös muissa ikäryhmissäkin....

Mikä ongelma sinulla on aloittajasta. Huvittuneena olen seurannut, kuinka hyökkäät ja arvostelet häntä ja hänen kirjoituksiaan. Mitähän se kertoo sinusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska olen sijoittaja

Joopajoo....

• Anonyymi

Ihan niin sosiaaliset kontaktit ovat tärkeitä . Kun joku lastenlapsista tulee niin kylään niin kyllä se on mielestäni todella ihanaa , nyt kun he ovat aikuisia niin on kiva jutella kaikesta heidän kanssaan ..joskus kun on oikein hauskaa niin unohtaa totaalisesti että on vanha.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Tarkoitin tuota seuraa, että en haluaisi asua kenenkään kanssa. Enkä edes seurustella

Kaikilla on oma tyylinsä ja mikään ei ole väärin jos itse on tyytyväinen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä ihmettelin minäkin että sanotaa; palstan olevan ainoa ystävä.
        Jokainen tekee ihan itse kuten haluaa elämänsä kanssa , pää asia että itse on tyytyväinen .
        Jos jonkun toisen elämä on täynnä toisia ihmisiä niin sekin on oma päätös. Ei siinä mitään vikaa ole jos viihtyy yksin.ämutta ei puhuta nuorista ihmisistä ja heidän koirastaan ja autoistaan moni opiskelee koko aikaisesti myös, kukaan ei voi sanoa mitään toisen elämästä . Itse tykkään jos käy vieraita ja petun hieman jos joku lupaa että tulen käymään, eikä sitten tulekaan silloin ajattelen että onko minussa jotain vikaa koska pidän toisista ihmisistä . Mutta ketään ei voi pakottaakkaan käymää.
        Muistan aina kuka työ aikana kun joku tiimistä jäi eläkkeelle, kovasti luvattiin käydä häntä katsomassa vaan ei silti muka ehditty koskaan omat perheet kaikilla . Samoin kun jäin itse eläkkeelle sanoin kaikille että tulevat käväisemään , mutta ne käymisen jäivät yhteen kertaan jsein sillä enää ei ollut ne yhteiset työ asiat yhdistävänä siteensä , eikä niistä voitu edes puhua koska jokaisella joka oli työssä oli vaitiolo velvollisuus , niin ei silloin voi kyselläkkään mitään työ asioista . Mutta lapsenlapset ovat aikuisia ja käyvät, ja muutamia perhetuttuja myös jäljellä. Myös omat lapset käy jotka ovat heidän lapsensa mielestä vanhoja , minulle aina lapsiani
        Ei ole valittamista, ainut asia surettaa kun aika menee niin nopeasti ja tietää ettei elä ikuisesti ja saa nähdä tulevia sukupolvia ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs se kertoo?

kylmätotuus

Miksi arvostelet anna hänen olla se mikä hän on. Kaikki ei ole samasta muotista valettuja .
        Minulla oli lähisukulainen joka oli myöskin oman itsensä herra eimkäskenyt ketään koskaan kylään eikä mennyt itsekkään minnekkään, joskus ootti autonsa ja oli viikon poissa sanoi että kylpylähotellussahan hän oliitseään virkistämässä.ätosi kuitenkin että enin osa ihmisistä kaipaa sosiaalista kanssakäymistä , joten annetaan kaikkien olla kuten ovat , erilaisuuksia on joka paikkakunnalla

• Anonyymi

"En kaipaa ketään seurakseni.
      On senverran huonoja kokemuksia miehenpuolikkaista."

Minä olin hoivaringissä 6 vuotta ja nyt vaimo hoitokodissa.
      Mutta kyllä kaipaisin seuraa, asumaan en enää ryhdy kenenkään kanssa. Pari vuotta takaperin menetin hiekkalaatikko kaverini, työkaverini ja hyvän naapurin, nyt ei ole ketään. On tyhmää nauttia yksin elämästä. Lapset 5 ja muut jälkeläiset ovat kaikki yli 100 km päässä ja kaksi ulkomailla.

• Vaimo hoitokodissa. Sinähän olet varattu mies. Ethän sinä ole yksin.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Vaimo hoitokodissa. Sinähän olet varattu mies. Ethän sinä ole yksin.

Vaimo käski jo 5 v sitten hakemaan uuden naisystävän tai miesystävän. Hoidatte sitten häntä yhdessä. Vaimo luottaa että sanani pitää, lupasin -70 luvulla rakastaa kuolemaan saakka.
        meillä on melko harvinaista. kaikki on yhteistä kaikkien lastenkin kanssa. Heillä on meidän kaikki tunnukset ja saavat vaikka käyttää tilejä . Joskus kyllä pelkään jos vaikka puolisot yllättää , muta vielä on lähes 50 vuotta mennyt ongelmitta.

• Anonyymi

Kannattaa sijoittaa A mallisiin rahastoihin yms, joissa ei tule joka vuosi tuloja, osinkoja

Totta. Pieni tarkennus. Sotkeakseen verotuksen mutkikkaaksi demari kutsuu rahaston osinkoa voitto-osuudeksi ja verottaa sitä vähä eri tavalla. Viltun demarimutkistaja sotkee koko ajan

• Anonyymi

" Sotkeakseen verotuksen mutkikkaaksi demari kutsuu rahaston osinkoa voitto-osuudeksi ja verottaa sitä vähä eri tavalla"

Ei mitään veroja, ollut yli 9 vuotta, pääoma noussut kaksi ja puoli kertaiseksi. Ostin 12e kpl, nyt saisi 29.50 e. toki jotai 30% menee veroa.
        Rahastoihin voi laittaa kaiken omaisuuden, ne on hajautettuja eikä rahaa voi menettää. On tosin nousu ja laskukausia, mutta aina vaan nousee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Sotkeakseen verotuksen mutkikkaaksi demari kutsuu rahaston osinkoa voitto-osuudeksi ja verottaa sitä vähä eri tavalla"

Ei mitään veroja, ollut yli 9 vuotta, pääoma noussut kaksi ja puoli kertaiseksi. Ostin 12e kpl, nyt saisi 29.50 e. toki jotai 30% menee veroa.
        Rahastoihin voi laittaa kaiken omaisuuden, ne on hajautettuja eikä rahaa voi menettää. On tosin nousu ja laskukausia, mutta aina vaan nousee.

Hah raha tekee onnelliseksi, jokaisella on tarpeeksi rahaa viimeisiksi vuosiksi.

• Anonyymi

Minäkin haluan asua yksin ja en kaipaa kumppania. Kuitenkin saan kuulla, kyllä vielä löytyy joku. En edes hae, suurimman osan elämää olen elänyt parisuhteissa. Miksi luullaan et pitää olla aina joku, yksinäinen en ole. Ihmisiä on maailma täynnä, myös tämä netti.

• Anonyymi

Sama täällä ja onneksi ei kukaan ole seuraani pyrkimässäkään. Ihan saan ittekseni elää elämääni niinkuin haluan, välillä lapsenlapset seuranani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä ja onneksi ei kukaan ole seuraani pyrkimässäkään. Ihan saan ittekseni elää elämääni niinkuin haluan, välillä lapsenlapset seuranani.

Samoin. ei ainakaan kannata yhteen muuttaa, koska huomisesta ei tiedä mitään.
        oma vaimo oli terveyden esikuva, 15 min sai hermojuuri tulehduksen ja siitä alkoi kierre, 3 aivan eri diagnoosia ennen syksyä. .
        onneksi tapahtui alkuvuodesta, yhdellä omavastuulla selvittiin.

• Anonyymi

Samanlainen ku Örebron murhaaja ?

• Anonyymi

Tietyissä raameissa kun pysyy niin saa tietenkin vapaasti suunnitella kaikki tekemisensä ja sellaisesta koemattomasta kokemuksesta kun ei ole kokemusta niin sekin perustuu sitten mielikuviin.

• Anonyymi

Piristävä poikkeus tyytymättömyyden ja pessimismin leimaavaan kulttuuriimme.
      Minäkin lienen omituinen koska vohkin siivun kanssaihmisteni tyytyväisyydestä.
      Minä tulen hyvälle tuulelle nähdessäni ympärilläni elämäänsä positiivisesti asennoituneita ihmisiä.
      Perusmottoni: Tosiasian toteaminen (subjektiivinen) ei ole kehumista eikä moittimista!

• Anonyymi

Tämä palsta on valittajien valtaama.

• Anonyymi

Täällä on toinen todella tyytyväinen kaikkeen. Elämä on nyt niin hyvin ,ettei paremmin vois olla. Saa nukkua ,kun nukuttaa, ulkoilla, syömme omatekemää herkullista ruokaa. Palveluita voi ostaa ,jos tahtoo tai toimia itse. Tänään näin ja huomisesta ei onnesi tiedä.

• Anonyymi

Elämä on ihmisen parasta aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on ihmisen parasta aikaa.

Eipä nykänen ollut tosissaan, kun kuitenkin lähti jo 55 vuotiaana helvettiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä nykänen ollut tosissaan, kun kuitenkin lähti jo 55 vuotiaana helvettiin!

"Tosissaan" taisi olla, mutku ei osannut elää.

• Olen tyytyväinen. Pääsin pitkästä aikaa mökille. Nyt nautitaan elämästä kissani kanssa.
      Oli monta kuukautta että en päässyt mihinkään kun akillesjänne katkesi.
      Vihlaisi vain kovasti kun talutin pyörää ulos.
      Paljasjalkakengät eivät olleetkaan niin hyvät leikelyille jaloilleni.

• Anonyymi

Miten hoidit jänteen paitsi levolla?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten hoidit jänteen paitsi levolla?

Olen saanut jumppa ja kuntoutusohjeita. Ei jalka vieläkään ole läheskään kunnossa, mutta pystyn kuitenkin kävelemään. Väsyy ja kipeytyy nopeasti että ei pitkät kävelyt tule kysymykseen.

• Anonyymi

Olen tyytyväinen, pääsin hiihtämään kun oli tullut lunta. Olipa ihana päivä, aurinkokin jossain vaiheessa paistoi, piti ottaa aurinkolasit. Luin jostakin että kirkas kevätaurinko ja hanki yhdessä voivat vaurioittaa vanhoja silmiä pysyvästi.

• Anonyymi

Hienoa kun osaat olla iloinen ja tyytyväinen hiihtämisestä, hyvä olo on sielunlääkettä.

• Anonyymi

Kiitos kaikesta huolimatta, voisi sanoa.

• Anonyymi

Tai juuri sen takia....?

• Anonyymi

Keskity joskus kirjoittelemaan tosiasioita etkä sepustele valheita,välillä kerrot antaneesi lapsillesi milloin mitäkin mutta nytkin olet valinnut elämääsi lapsettomuuden.

• Anonyymi

En ole koskaan nähnyt aloittajan kirjoitusta, jossa hän kertoisi lapsistaan.
        Päinvastoin, jo 60+ palstalla, hän kertoi useamman kerran olevansa lapseton.

kylmätotuus

• Sekoitat nyt varmasti aloittajan johonkin toiseen nikkiin, joka on kertonut lapsistaan.

• Anonyymi

Kiitollisuus on hyvä ominaisuus ihmisessä. Oikeastaan lahja, jota moni ei omaa.

• Anonyymi

Heräsin kiitollisuuteen. Terveydestä ja että vielä on rauha maassa, sen säilymiseenkin uskon. Eilen kävelin pitkän lenkin ja päähän pasahti hän jota äänestää.
      On yksi meno iltapäivällä, teatteriesitys. Muuten yleistä oleilua tai hääräämistä. Mikäs täs on olles.

• Anonyymi

Vaalikopit on torilla taas, makkaraa, mehua, kahvia ja karkkeja tarjolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaalikopit on torilla taas, makkaraa, mehua, kahvia ja karkkeja tarjolla.

Tietysti valehtelukin on vaaleissa pääosassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti valehtelukin on vaaleissa pääosassa.

Hyvin todennäköisesti.

• Anonyymi

Kiitollisuus siitä että saa vielä omassa kodissa puuhata. Pientä leipomusta tässä värkkään. Sen jälkeen tuonne aurinkoiseen säähän kävelemään. Pitää sitten katsoa kun Voice of Finlandissa Iltiksen mukaan Viskari ei saa itkua loppumaan, Mahtaa olla joku hieno esitys, oikein kiinnostaa, mutta ei vielä viitsi alkaa tv:tä töllöttämään.

• Anonyymi

Hyvä aloitus, elämä on opettanut.

• Anonyymi

Harvinainen viesti, tosin olen itsekkin tyytyväinen elämääni.

• Anonyymi

Ihan niin elämä on sellaista miksi sen olemme muotoilet ihan itse .kukin tyylillään

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2304
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2040
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      1993
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1680
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      66
      1643
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      196
      1529
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1251
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1144
    9. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      80
      1140
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1103
    Aihe