Olin taas Juhannusviikolla viikon Tenolla, ja vaikka paikalliset huijarit kuulemma olivat nähneet lohennousua alavirralla, ei meidän koskiosuudelle tullut yhtään kalaa. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen mukaan Teno pitäisi olla pohjalan paras lohijoki, ja paskat! Poliittinen korruptoitunut organisaatio koko pulju. Älkää uskoko kehenkään joka puhuu Tenon saalismääristä, ite oon paikalla useana kesänä käynyt ja usein ei nykäystäkään. Teno on kuollut, norskit vetää ajoverkoilla viimeisetkin. Menkää järkevät kalamiehet mieluummin vaikka oman asuinpaikkanne lähelle oleville lohijoille kuin että ajaisitte 1000 kilometriä tyhjän vuoksi. Viimenen reissu Tenolle tuli nyt tehtyä.
ÄLKÄÄ MENKÖ TENOLLE
3
903
Vastaukset
- jam
simojoelta on perholla saatu tänäkesänä lähemmäs 20 kilonen lohenvonkale.. tarkka paino oli 19 jotain. ja on hieman lähempänä ku toi tenojoki. eli en ainakaan sinne tenolle lähde hermojani menettämään. miten on saalista noussut muista joista? ja millä tavalla? perho? vaappu?
- lohijoet Suomessa
Muista että tänne voi tulla kirjoitelemaan joku lobbari joka maalailee huippusaaliita jäteojasta.
Joo tuon Simojoen 19 kilosen olen minäkin kuullut tältä kesältä. Perho ja vaappu ovat varmaan yhtä tehokkaita jos on pelimies vavan päässä.
- Laxman
Kyllä nyt on täytynyt käydä todella huono tuuri, kun ei yhtään kalaa ole sattunut kohdalle edes vahingossa. Itse olin juhannusviikon ja sitä seuraavan viikon Tenolla ja saatiin kaverin kanssa perhoa rannalta heittämällä yhteensä 14 lohta (siis tittejä ja jalkoja) ja pari meritaimenta kaupan päälle. Eli kyllä siellä sitä kalaa oli taas kohtuudella, vaikka mikään huippuvuosi ei ollutkaan.
Jos ei kalaa tule Tenolta, niin saattaa olla paikallaan peiliin vilkaisu. Monesti noyryys ja pieni neuvojen kysely kokeneempien kalamiesten luota tuottaa kummasti tuloksia. Ei sitä Tenon lohta oteta, se annetaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648