Olin taas Juhannusviikolla viikon Tenolla, ja vaikka paikalliset huijarit kuulemma olivat nähneet lohennousua alavirralla, ei meidän koskiosuudelle tullut yhtään kalaa. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen mukaan Teno pitäisi olla pohjalan paras lohijoki, ja paskat! Poliittinen korruptoitunut organisaatio koko pulju. Älkää uskoko kehenkään joka puhuu Tenon saalismääristä, ite oon paikalla useana kesänä käynyt ja usein ei nykäystäkään. Teno on kuollut, norskit vetää ajoverkoilla viimeisetkin. Menkää järkevät kalamiehet mieluummin vaikka oman asuinpaikkanne lähelle oleville lohijoille kuin että ajaisitte 1000 kilometriä tyhjän vuoksi. Viimenen reissu Tenolle tuli nyt tehtyä.
ÄLKÄÄ MENKÖ TENOLLE
3
880
Vastaukset
- jam
simojoelta on perholla saatu tänäkesänä lähemmäs 20 kilonen lohenvonkale.. tarkka paino oli 19 jotain. ja on hieman lähempänä ku toi tenojoki. eli en ainakaan sinne tenolle lähde hermojani menettämään. miten on saalista noussut muista joista? ja millä tavalla? perho? vaappu?
- lohijoet Suomessa
Muista että tänne voi tulla kirjoitelemaan joku lobbari joka maalailee huippusaaliita jäteojasta.
Joo tuon Simojoen 19 kilosen olen minäkin kuullut tältä kesältä. Perho ja vaappu ovat varmaan yhtä tehokkaita jos on pelimies vavan päässä.
- Laxman
Kyllä nyt on täytynyt käydä todella huono tuuri, kun ei yhtään kalaa ole sattunut kohdalle edes vahingossa. Itse olin juhannusviikon ja sitä seuraavan viikon Tenolla ja saatiin kaverin kanssa perhoa rannalta heittämällä yhteensä 14 lohta (siis tittejä ja jalkoja) ja pari meritaimenta kaupan päälle. Eli kyllä siellä sitä kalaa oli taas kohtuudella, vaikka mikään huippuvuosi ei ollutkaan.
Jos ei kalaa tule Tenolta, niin saattaa olla paikallaan peiliin vilkaisu. Monesti noyryys ja pieni neuvojen kysely kokeneempien kalamiesten luota tuottaa kummasti tuloksia. Ei sitä Tenon lohta oteta, se annetaan...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070