Jälleen eräs romani syyllistää yhteiskuntaa romanien ongelmista

Anonyymi-ap

SK17.2:ssa on jäleen kaksi sivua kiistämistä ja puolustuspuhetta. Nämä tyhjänpuhujat eivät koskaan ota kantaa siihen faktaan että romanit ovat väestöryhmänä jopa 25 kertaa rikollisempia kuin valtaväestö. Ongelma on vain ja yksinomaa romanikulttuurin.

17

569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laittakaa nyt jo viimein ne sakkinne kuriin

• Anonyymi00005

Sitten kun radikaalisti vähentyy varastelu ym. pahuus niin sitten alan "kunnioittaa" romanikulttuuria.

• Anonyymi00006

Eli mielestäsi valkolaisten rikokset ovat jo ihan tuon puolesta mielestäsi hyväksyttäviä ja romaneiden ei.
      EI mitään, pidä tuosta kiinni ja pidä lippusi korkealla muutenkin.

• Anonyymi00007

Eihän aloittaja sanonut, että valkolaisten rikokset olisivat hyväksyttäviä. Eivät ne ole; mutta romanien rikollisuusaste suhteessa väestömäärään on huomattavasti korkeampi, kuin valtaväestön. Lisäksi; valtaväestön keskuudessa suhtautuminen lainvastaiseen toimintaan on yleisesti tuomitseva, toisin kuin romaniväestön keskuudessa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eihän aloittaja sanonut, että valkolaisten rikokset olisivat hyväksyttäviä. Eivät ne ole; mutta romanien rikollisuusaste suhteessa väestömäärään on huomattavasti korkeampi, kuin valtaväestön. Lisäksi; valtaväestön keskuudessa suhtautuminen lainvastaiseen toimintaan on yleisesti tuomitseva, toisin kuin romaniväestön keskuudessa.

Selität oikein hienopuheisesti sanomatta kuitenkaan erityisemmin asiaa.
        Omakin kirjoituksesi heijastaa tuota, että valkolaisten rikokset olisivat sen puolesa ainakin jossain määrin hyväksyttävämpiä, kuin romanien, koska valkolaiset tekevät rikoksia vähemmän väestömäärään suhteutettuna ja väität vielä, että yleisesti ottaen sen lisäksi valkolaiset ovat tuomitsevampia rikoksia ja rikollisuuttaa kohtaan ja romanit taas suosivat rikollisuutta(hieman kärjistäen)..
        Voit selitellä ja puolustella kantaasi ihan vapaasti. Eipä se tuon sanomaa miksikään muuta.
        Kannattaisi vetää kello oikeaan aikaan, eli nykyaikaan. Romanikulttuuri kuitenkin on "pelkkää puukonheilutusta ja rosvoamista" ainoastaan valkolaisten ajatusmaailmassa.
        En puolustele silti rikollisuutta minkään väestöryhmän tekemänä.
        Rikollinen on täysi paska yhtä lailla valkolaisena kuin mustalaisenakin. Tai vaikka aasialaisena, mustaihoisena tai minkä värisenä ja kulttuuritaustaisena tahansa.
        Vai kehtaatko väittää muuta?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Omakin kirjoituksesi heijastaa tuota, että valkolaisten rikokset olisivat sen puolesa ainakin jossain määrin hyväksyttävämpiä, kuin romanien, koska valkolaiset tekevät rikoksia vähemmän väestömäärään suhteutettuna ja väität vielä, että yleisesti ottaen sen lisäksi valkolaiset ovat tuomitsevampia rikoksia ja rikollisuuttaa kohtaan ja romanit taas suosivat rikollisuutta(hieman kärjistäen)..
        Voit selitellä ja puolustella kantaasi ihan vapaasti. Eipä se tuon sanomaa miksikään muuta.
        Kannattaisi vetää kello oikeaan aikaan, eli nykyaikaan. Romanikulttuuri kuitenkin on "pelkkää puukonheilutusta ja rosvoamista" ainoastaan valkolaisten ajatusmaailmassa.
        Rikollinen on täysi paska yhtä lailla valkolaisena kuin mustalaisenakin. Tai vaikka aasialaisena, mustaihoisena tai minkä värisenä ja kulttuuritaustaisena tahansa.

Niin ja toivottavasti tuota kommenttiani ei nyt poisteta, vaan jätetään tänne tuokin pointti asioista.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kiistätkö sen, että romanien keskuudessa suhtautuminen rikollisuuteen, vaikkapa varkauksiin tai väkivaltaan, ei olisi suvaitsevampi, kuin valtaväestön keskuudessa? ”Kaajeitten lokraaminen (huijaaminen) tai kaajeilta sooraaminen (varastaminen)” on suorastaan hyväksyttävä teko ja selkään taputuksen paikka.
        Ei toki kaikilla, mutta romaniväestön enemmistön kohdalla näin on. Tiedän mistä puhun; olen tarpeeksi ollut tämän väestönosan kanssa tekemisissä. Siinä sinulle selittelyä, revi siitä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Lisään vielä: olen samaa mieltä siitä, että rikollinen on täysi paska, olipa minkä värinen/rotuinen/uskoinen hyvänsä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ja vieläkin lisään edellisiin viesteihin: romanikulttuuri ei todellakaan ole mitään puukonheilutusta ja rikollisuutta. Se aito, vanha ja perinteinen romanikulttuuri oli kaikkea muuta: se oli hyviä tapoja, ihmisyyttä, avuliaisuutta, toisten kunnioittamista, hienotunteisuutta ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Siihen ei kuulunut vedättäminen ja varastelu; ei naisiin ja lapsiin kohdistunut väkivalta; ei viattomien tappaminen, eivät vääristyneet kunniakäsitteet. Milloin tämä arvokas kulttuuriperimä oikein katosi?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kiistätkö sen, että romanien keskuudessa suhtautuminen rikollisuuteen, vaikkapa varkauksiin tai väkivaltaan, ei olisi suvaitsevampi, kuin valtaväestön keskuudessa? ”Kaajeitten lokraaminen (huijaaminen) tai kaajeilta sooraaminen (varastaminen)” on suorastaan hyväksyttävä teko ja selkään taputuksen paikka.
        Ei toki kaikilla, mutta romaniväestön enemmistön kohdalla näin on. Tiedän mistä puhun; olen tarpeeksi ollut tämän väestönosan kanssa tekemisissä. Siinä sinulle selittelyä, revi siitä.

No, olen itse romanitaustainen, joten tiedän asiasta ihan varmasti enemmän ja oaremmin kuin sinä, vaikka olisit ollut kuinka paljon tahansa romanien kanssa tekemisissä. Joten revi siitä ihan itse vain.
        Vaikka voithan sinä aina puolustella kantassi jollain "eihän mustalainen mustalaista kuseta.."-tasoisella valheella, mutta se nyt ei asiaa muuta miksikään.
        Ja jos olet hankkiutunut itse aina juurikin näiden rikollisten seuraan, niin se on ihan sinun itsesi syytä, mistä sinun on ihan turha syyttää muita. Revi siitäkin.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

No, olen itse romanitaustainen, joten tiedän asiasta ihan varmasti enemmän ja oaremmin kuin sinä, vaikka olisit ollut kuinka paljon tahansa romanien kanssa tekemisissä. Joten revi siitä ihan itse vain.
        Vaikka voithan sinä aina puolustella kantassi jollain "eihän mustalainen mustalaista kuseta.."-tasoisella valheella, mutta se nyt ei asiaa muuta miksikään.
        Ja jos olet hankkiutunut itse aina juurikin näiden rikollisten seuraan, niin se on ihan sinun itsesi syytä, mistä sinun on ihan turha syyttää muita. Revi siitäkin.

Ja lisäksi, esimerkiksi huumeongelmat ja siitä seuraavat rikokset ovat lisääntyneet huomattavasti, tai vähintäänkin selvästi, valkolaistenkin keskuudessa. Niin onhan se itsestäänselvä asia, että ko ongelmat liisääntyvät myös romanien keskuudessa. Miksi romani olisi siinäkään asiassa sen erilaisempi kuin valkolainen, tai heidän huumejutut olisivat jotenkin pahempi asia kuin valkolaisten vastaavat? Koska päihteet nyt eivät ole mikään kulttuurisidonnainen asia. Tai no, jossain rastafarijutuissa voi ollakin, mutta ne ovatkin ihan eri maailmankolkan asioita.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

En ole tietääkseni syyttänyt muita siitä, että nuorena ja elämää kokemattomana hakeuduin romanien pariin; johtui siitä, että itsekin olen osittain romanitaustainen. Eikä se ollut pelkästään huono kokemus, romaneissa on paljon hyvää. Tuohon aikaan eivät huumeet näytelleet niin suurta roolia romaneitten keskuudessa. Mutta juuri myönteinen suhtautuminen rikollisuuteen ei todellakaan miellyttänyt. Nykyisin pysyttelen etäällä, mitä nyt välillä lukaisen näitä juttuja palstalla. Mutta sinä tunnut olevan sukset ristissä maailman kanssa. Relaa vähän.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

En ole tietääkseni syyttänyt muita siitä, että nuorena ja elämää kokemattomana hakeuduin romanien pariin; johtui siitä, että itsekin olen osittain romanitaustainen. Eikä se ollut pelkästään huono kokemus, romaneissa on paljon hyvää. Tuohon aikaan eivät huumeet näytelleet niin suurta roolia romaneitten keskuudessa. Mutta juuri myönteinen suhtautuminen rikollisuuteen ei todellakaan miellyttänyt. Nykyisin pysyttelen etäällä, mitä nyt välillä lukaisen näitä juttuja palstalla. Mutta sinä tunnut olevan sukset ristissä maailman kanssa. Relaa vähän.

Eli käännät kuitenkin syyn muihin, minuun tällä kertaa väittämällä että olen sukset ristissä maailman kanssa.
        Miksi?
        Koita nyt hoitaa asiasi ja mikä tärkeintä, itsesi kuntoon.
        Turha syyttää romaneita omista ongelmistasi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Edelleenkin sanoin alunperinkin asian vain, kuten se oikeasti on.
        Ja rikollisuuden ihailijoita on ihan yhtälailla muissakin. Ei ole pelkästään mustalaisten "juttu". Ei ole myöskään kulttuurisidonnainen asia.
        Ne romanit, jotka elää rikoksia tehden, ovat itse valinneet tiensä ja ovat sitä mitä ovat. Ja ihan kyllä ilman sukunsa siunausta tm.
        Useimmat romanit eivät hyväksy rikoksia, kuten ei valkolaisistakaan.

• Anonyymi00013

Kustaa Vaasa karkoitti aikanaan mustalaiset Ruotsista Suomeen. Olisi tullut aika palauttaa?

• Anonyymi00016

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 76
      1300
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1264
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1177
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1088
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1065
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      34
      767
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      724
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      721
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      675
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      587
    Aihe