En ikinä ole nähnyt romania esim. elokuvateatterissa tai festivaaleilla. Millaisia elokuvia romanit katsovat? Kuuntelevatko esim. Rock ja Heavy Metal musiikkia? Katsovatko animea? Kiinnostaisi kantasuomalaisena kuullu lisää romanien huvituksista sillä vävypoikani on romani.
Romanit ja populaarikulttuuri
7
167
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi et kysy vävypojaltasi? Vai ettekö ole puheväleissä?
- Anonyymi
Metka juttu, itse ainakin käyn usein elokuvissa ja melkeinpä kaikenlaiset leffagenret kelpaavat.
Jotkut romanttiset hömppäpömpät ei, mutta muuten.
Animeakin katson hieman, vaikka on enempi outoa makuuni.
Musiikkimaku on aika monipuolinen myös, ei läheskään kaikki romanit kuuntele ainakaan pelkästään tangoja tai Suomi-humppaa a la Frederik "Tule tyttö kyytiin".
Festareilla en ole kertaakan ollut eläessäni enkä mene. En viihdy väentungoksissa muutenkaan, ja ällöttää jo ajatuskin useammasta tuhannesta henkilöstä sulloutuneena olemattoman kokoiselle alueelle. Puhumattakaan siitä, jos pitäisi olla kolmekin päivää ilman kunnollista peseytymistä jne.
Konserteissa ja keikoilla käyn kyllä mielelläni.
Niin ja muuten, luultavasti olet nähnyt romaneita ainakin elokuvateattereissa ym ja ehkä jopa festareillakin.
Ei kaikki kuitenkaan pukeudu kansallispukuihin. Siis näihin paksuihin hameisiin+röyhelöpaitoihin tai suoriin housuihin ym.
Ja moni mustalainen ei kauheammin erotu valtaväestöstä ulkonäkönsä puolesta valtaväestön tavoin pukeutuessaan. Useimmat menee kantaväestöstä aikas heittämällä ja "pahimmillaankin" muut voivat olettaa olevan "jotain etnistä perää".
Mua itseäni esim useimmiten luullaan vain tosi tummahiuksiseksi kantasuomalaiseksi tai ulkomaalaistaustaiseksi.
Moni arabitaustainen tai vaikka kosovolainen luulee "heikäläiseksi", mistä on tullut monia positiivisella tavalla hauskoja tilanteilla.
Esim monessa heidän pitämässään firmassa, kuten autopesulassa, palvelu on erityisen ystävällistä, jos se on sitä myös valkolaisille jne.
Yks huvittavimpia kommentteja oli eräältä nuorelta turkkilaissälliltä.
Totesi vain, että et sä kyllä suomalainen ainakaan ole, et vain näytä sellaiselta.
Ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun sanoin että ihan suomalainen olen ollut jo syntymästäni asti ja suomalaisten tekemä, vaikka nyt Ruotsissa synnyinkin. - Anonyymi
Taisto serkku lukkee miun ajatuksia kuin avointa kirjaa
- Anonyymi
Onko hää meetio? Povaako käjestä?
- Anonyymi
Mie oon nähny kaikki Uuno Turhapurot. Uunon kaa ollaan kolleekoita - johtajia molemmat. Jeenon humppa on miun mielimusiikkia eikä mikään tango.
Terveisin johtaja Raineri Malmilta - Anonyymi
Tiedän romanin,joka soittaa punk bändissä.
- AnonyymiUUSI
Mie tiedän tuon musikantin myös. Teki Jeenon humpastakin punk-version. Näin ne perinteetkin seuraavat aikaansa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4764080Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743106Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461470- 831294
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m20122617-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291192Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14942Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen59918- 57884
Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.70863