Kun palovaroittimen ohjeessa kerrotaan, että varoitin pitää imuroida ja putsata.
Ohjeessa näytetään miten varoitin avataan.
Kumman vastuulle tuo kuuluu asukkaalle vai taloyhtiölle ? Siis uuden lai mukaan
Laki palovaroittimista
2
168
Vastaukset
- Anonyymi
1.1.2026 alkaen kaikkinainen kunnossapitovastuu on rakennuksen omistajalla. Ei kuitenkaan ole ihan selvää, että se käsittää mitkä tahansa jossain ohjeessa mainitut toimenpiteet kuten imuroinnit.
Esitöissä (HE 184/2022 vp) puhutaan vain asianmukaisesta huollosta ja tokmintakyvyn ylläpidosta, joka "tarkoittaa käytännössä pariston vaihtamista sekä palovaroittimen uusimista, kun sen käyttöikä päättyy tai jos se vikaantuu"
Luultavasti aika monessa taloyjtiössä, kun nyt asiaan varaudutaan, vaihdellaan ohjekirjaltaan mahdollisimman huoltovapaita varoittimia. Joissain ei varmaan paljoa vielä päätä vaivata. - Anonyymi
Asukas ei välttämättä omista imuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925308
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282088Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076- 211010
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001