Kauppiksesta :D ! !

Ninni :)

En tiedä minkä ikäisiä täälä liikkuu mutta kuitenkin:

Haluaisin kysyä pari asiaa kauppiksesta. (tarkottaen lähinnä Merkonomi- linjaa)

Onko kauppiksessa samanlailla asiat kuin lukiossa? Eli siis erilaisia kursseja, joita voi sitten valita? Täytyykö suorittaa ensimmäisenä vuonna esim. 30 kurssia?

Entäs noi luokat, ollaanko sen saman "ryhmän" /luokan kanssa joka aineessa vai niinkuin lukiossa, että ryhmät vaihtuvat lähes tunneittain..

Onko kauppiksessa JAKSOJA? Niinkuin esim. lukiossa. Että esim. ekassa jaksossa ei ole ollenkaan kieliä aineina, mutta tokassa sitten voipi olla.

Kuinka pitkiä koulupäivät ovat? Onko raskaita?

Kiitos sille ihanalle joka viitsi vastata minulle

5

561

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmu...

Kauppikses on jaksot mut ei täysin samanlaiset ku lukios.En tiedä sen kummemmin,mut ainaki yks jakso on jossa on lähes pelkästään valinnaisii aineita. Kauppikses sulle tehdään lukujärjestys valmiiks,eli sun ei tarvi huolehtii muusta ku valinnaisista ja jos kursseja pitää muuten valita,saat sitte koulussa
      erittäin tarkat ohjeet.Tietääkseni ei ainakaa ekas jaksos tuu tälläsii valintoja eteen :)Ryhmät voi tunneilla olla erit,mutta kaikki ovat esim. ykkösluokkalaisia (lukioshan vuosiluokatki voi olla sekasin)Koulupäivät ainaki vaasas päin pisin päivä on yleensä 8-4 (kaveri on merkonomi linjalla eikä ainakaa vielä oo ollu pidempii päivii :)) Hyvät kesät sullekki! :D

• Ninni :)

...vastauksista :P Toiset sanoo että koulupäivät ei oo pidempään kuin kolmeen mutta sä kirjotit että voi olla neljäänkin :S No se varmaan selviää sitten ku koulut alkaa..

Millaisia nuo valinnais aineet ovat? voiko olla, esim. käsitöitä, liikuntaa, kuvaamataitoa, musiikkia? vai?

• tyyppi88
        Ninni :) kirjoitti:

...vastauksista :P Toiset sanoo että koulupäivät ei oo pidempään kuin kolmeen mutta sä kirjotit että voi olla neljäänkin :S No se varmaan selviää sitten ku koulut alkaa..

Millaisia nuo valinnais aineet ovat? voiko olla, esim. käsitöitä, liikuntaa, kuvaamataitoa, musiikkia? vai?

joka koululla on vähä oma tyyli....
        mutta esim meillä saa ottaa valinnaisia lukiosta just noita aineita mitä luettelit koska niitä ei kauppiksessa ole....
        ja joo siis kyllä 8-16 on ihan yleinen aika mulla oli yks jakso missä olin ma-to 8-16 ja pe 8-14 että sillee mutta jaksosta riippuen.....

• Eka vuosi
      on pakollisia kursseja sitten valitaan ekan vuoden keväällä suuntautumisvaihtoehdot eli haluatko asiakaspalveluryhmään,taloushallintoon vai toimistopalveluihin!Toki tietysti teillä on vapaita valittavia johon mahdollista valita esim.liikuntaa,ensiapua,kieliä jne..

Ekana vuonna ryhmä pysyy samana mutta tokana vuonna koko ryhmä vaihtuu mutta opiskelet koko ryhmän kanssa koko kolme vuotta (ainoastaan valinnaisissa ryhmät ovat erilaiset).Kyllä jaksot on! Mihin kauppikseen olet menossa?ja minne päin?

• HelinäKeiju

Minä olen myös menossa tampereen kauppikseen tässä syksyllä :) Enkä tunne sieltä ketään ennestään :S

Millaista, Leena tampereen kauppiksessa on opiskella? Mukava ilmapiiri? Opettajat? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      56
      2215
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      201
      2051
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1392
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      58
      887
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      855
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe