Ahneet meni lakkoon

Anonyymi-ap

Ahneet meni lakkoon vaikka eivät tajua jos he saa palkan korotus ni ruoan hintaan kauppa sen laittaa.

41

445

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka tossa sun yhtälössä on se "ahne"?

• Anonyymi

Aika outo vertaus.

• Anonyymi

Vastuuttomia nuijiahan nuo lakkoilijat ovat.

• Anonyymi

Sullekki kuitenki kelpaa palkankorotus?

• Anonyymi

Eläkeläisetkin leivässä ja kalassa pitävät.
        Viininkin voi sillä siirretyllä palkalla halutessaan ottaa.
        Jotkut jopa ulkomaan reissun.
        Niin meinaan, että sieltä ne eläkemaksut tulevat työnantajien ja palkansaajienmaksamista työeläkemaksuista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeläisetkin leivässä ja kalassa pitävät.
        Viininkin voi sillä siirretyllä palkalla halutessaan ottaa.
        Jotkut jopa ulkomaan reissun.
        Niin meinaan, että sieltä ne eläkemaksut tulevat työnantajien ja palkansaajienmaksamista työeläkemaksuista.

Kummastuttaa tämä yleensä miessukupuolisen ja itsestään itsetietoisen eläkeläisen viha ammattiyhdistysliikettä kohtaan.
        Haukkuvat ruokkivaa kättä ja nuorempaa sukupolvea joka sinne itärajalle sitten joukkona järjestyy jos tarve tulee.
        Ja kaupan kassoillekkin yskivät korostetusti itseään ilmaisten?
        Kumma homma...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sullekki kuitenki kelpaa palkankorotus?

Ei kun ajattelin kieltäytyä palkankorostuksista!!

Enhän edes pysy tuolilla istumassa, housut ei pysy jalassa ja puhdas työpaita ei löydy aamusta päälle.

Kyllä minä tiedä että ihan naurettavaa on!!

• Anonyymi

Työehtosopimukseen kuuluu palkankorotukset ja jos niistä ei neuvottelemalla sovita on lakko ainoa ase työntekijöille hakea oikeutettua korotusta palkkoihin.
      Ei se palkka voi kaikki mennä kauppaan ja kun katsoo mitä Kesko ja SOK tekee tulosta, niin luulisi siitä duunareillekin vähän löytyvän.

• Anonyymi

Kannattaa olla ytk jäsen. Se on halvempi eikä tarvi lakkoilla. Palkan voi neuvotella itse ja jos ei onnistu niin vaihtaa työpaikkaa. Itse en suostu olemaa sellaisessa työpaikassa jossa en olisi tyytyväinen. Lakkoilijat miettikää mitä muuta voisitte tehdä, jotta elintasonne parantuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa olla ytk jäsen. Se on halvempi eikä tarvi lakkoilla. Palkan voi neuvotella itse ja jos ei onnistu niin vaihtaa työpaikkaa. Itse en suostu olemaa sellaisessa työpaikassa jossa en olisi tyytyväinen. Lakkoilijat miettikää mitä muuta voisitte tehdä, jotta elintasonne parantuisi.

Koitappa mennä Prisman neuvottelemaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koitappa mennä Prisman neuvottelemaan!

Hyvinvointialueella just kaikki sairaanhoitajat voi neuvotella haluamansa palkan sillä välin kun poliitikolla on vaikeuksia vetää vessaa ja sen esimiehillä tietää onko tämä oire diabeteksestä vai verenpainetaudista johtuvaa ja saisko työplus sen kuntoon vai ei.

• Anonyymi

Tottahan tuo on, aina kun on palkankorotuksia, niin hintoja nostetaan, koska katsotaan, että nt voi nostaa hintoja, kun ostovoimaa tuli lisää.
      Mitä hyötyä palkankorotuksista, kun korotus menee kohonneisiin hintoihin!

• Anonyymi

Eiköhän niitä hintoja nosteta muutenkin, ihan turha syyttää palkankorotuksia.

• Anonyymi

Voit varmaan kieltäytyä niistä.

• Anonyymi

Vähän aikaa sitten uutiositiin, että esim. citymarket ja prisma ovat antaneet työntekijöilleen hyvät bonukset tuottavuuden mukaan, esim kaupan kassa on voinut saada yli 1000 euron bonuksen ahkeruudestaan.

• Anonyymi

Noinkohan on saanut?

• Anonyymi

Kuinka ahkera pitää kassan olla yltääkseen ahkeruusbonukseen?
        Eikös ne hihnalla tulevat ostokset pidä kuitenkin yksitellen kuitata ja hihnakin vetää samaa vauhtia joka kassalla.
        Mistä tämä ahkeruuden lisäarvo muodostuu?

• Anonyymi

Kuinka ahkera pitää kassan olla yltääkseen ahkeruusbonukseen?
        Eikös ne hihnalla tulevat ostokset pidä kuitenkin yksitellen kuitata ja hihnakin vetää samaa vauhtia joka kassalla.
        Mistä tämä ahkeruuden lisäarvo muodostuu?
        Oliko sitä uutisoitu?

• Anonyymi

Tarvitaan Suomen talouskasvun avuksi edes kohtuulliset korotukset palkkoihin. Täällä ei pyöri mikään eikä talous kasva kun vain leikataan ja joudutaan nuukailla entisestäänkin enemmän.

• Anonyymi

Nyt tehdään konkursseja kuin 90-luvun lama-aikoina konsanaan. Kiitos purra ja orpo!

• Anonyymi

Me Kokkolan tuhkamunaiset kaupparatsut ry:ssä emme lakkoile siittiön vertaa.

• Anonyymi

Toisaalta ette pysty tuottavaan työhön muulloinkaan.

• Anonyymi

On ollut kyllä itelläkin rankkaa. Eilen hain Lidlistä korin Karhua ja tänään Minimanista korin Karjalaista. Siinä mielessä ei sympatiaa lakolle täältä löydy, että munamankelilla joutuu painella kaupungille.

Toisaalta sitä sitten arvostaa lähikauppaa ja huomaa miten riippuvainen siitä on nyt kun joutuu elää ilman sitä.

• Anonyymi

Mee bussilla tai taksilla jos se kalja on nuin tärkeetä.

• Anonyymi

Onhan tässä nousseet eläkeetkin 3 vuotena. Eivät kauheasti vastustusta kuulunut.

• Anonyymi

Eivät eläkkeet nouse, ne on itse ansaittu. Eläkkeen eteen on käyty kouluja vähintään 16 vuotta, ja työaikana on maksettu opintolainoja, talolainoja ja lasten koulutuksen. Ei siinä ole kapakoita kierretty, sätkää imetty, "aurinkorannoilla matkusteltu", eikä lakkovahtina seisty...
        Kaikki lakkoilijat pitää viedä "saunan taa", hah hah haaa!!!...

• Anonyymi

Tulos indeksillä saisivat palkkaa jatkossa, osan johdon tuotosta?

• Anonyymi

Kannattaako olla sellaisessa työpaikassa jossa on alipalkattu. Itse en ole 5 vuoteen. Ollu töissä ja hyvin pärjään. Ei tarvi lakkoja miettiä eikä ahneita työnantajia. Yhteiskuntamme on päättänyt, että täällä elää vaikka ei töitä tee. Onhan se epäreilua työntekijöitä ja yrittäjiä kohtaan, kun he joutuvat maksamaan muittenkin elämän, mutta näin se vain menee.

• Anonyymi

Hai. Mie en tiiä miksi lakkoilla, kun olen eläkkeellä

• Anonyymi

Heh heh. Olkoot kaupan alan jäärät lakossa niin kauan kuin haluavat. Kaupat ovat auki, kauppa käy ja asiakkaat palvellaan.

• Anonyymi

Kauppiaat säästävät kun lakkoileville ei tarvi maksaa mitään.

• Anonyymi

Hinnat laskee kun kaupassa ei ole palkansaajia työntekijöinä?
        Asiakkaita palvellaan, kauppa käy ja tavara asettuu ahkerana ja kiltisti itse hyllyihin.
        Win win!

• Anonyymi

Suomalaiset ruokakaupat ovat maailman kannattavimpia. Halpaa ruokaa on saatu jo vuosikymmenet ja kilpailu pitää huolen halpuudesta. Matalatuloisille tietenkin kaikki on kallista.

• Anonyymi

Ei ole ruoka halpaa ja suomalaisille tuottajille ei haluta maksaa juuri mitään.

• Anonyymi

MAAILMAN kannavin bisnes suomessa kauppiaalla , eikö hiljalleen mene perille ketä vetää välistä turhan ison siivun ?

• Anonyymi

Näin ne kaupat ahneella asenteella ryöstävät köyhien/työntekijöiden rahat jos nyt ei tule kunnon korotukset liittoihin on ihan turha liittyä liittojen aika oli ja omaa syytä täysin omaa syytä.

• Anonyymi

Itse en lakkoile koskaan!! Olen siitä täydellinen ihminen.

Tosin pääosin en tee töissä mitään. En vedä vessaa, en saa kahvikuppia tiskikoneeseen, "huonon terveydentilan" vuoksi minulle ei anneta mitään työtehtäviä ja jos annetaan kipitän lyhyine koipineni kertomaan esimiehelle kuka ne voisi tehdä puolestani ja kuka minua nyt työpaikalla eniten harmittaa.

Se on miehen työ se.

• Anonyymi

Vau, mikä elämäntaito! Itse en ole vielä päässyt sille tasolle, että saisin palkkaa ihan vaan olemalla paikalla. Täytyy varmaan alkaa harjoitella tuota taiteenlajia – tosin pelkään, että joku vielä odottaisi minulta tuloksia. Aika kohtuutonta!

• Anonyymi

Ap ilmeisesti ahne hoitaja jotka sai 15 prosentin korotukset hiljattain.

• Anonyymi

Sinä se ahne olet.
      Mutta se on totta että suuret ruokakauppa ketjut tekee huimaa tulosta, joten on aihetta myös maksaa henkilökunnalle parempaa palkkaa ilman lakkoiluakin.
      Ja niitä hintoja alennettava siitä se kertoo jos isot voitot.

• Anonyymi

Historiallisen pieni osuus menee nykyään kotitalouksien tuloista ruokaan. 70-luvulla osuus taisi olla jopa n. 2x enemmän. EU-jäsenyydellä myöskin oli mullistava vaikutus asiaan, mikä on ollut kotimaan viljelijöille kirous.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2276
    2. 129
      1822
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      93
      1160
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      965
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      945
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      922
    Aihe