On sanonta että "tätä on sitten kiva muistella kiikkustuolissa". Eikö 70 plus ala jo olla siinä "kiikkustuoli muistelu" iässä? Mitä muistelet "kiikkustuolissa"?
Mitä muistelet "kiikkustuolissa"?
50
363
Vastaukset
- Anonyymi
Voi kun olisi entisajan kippurajalkanen kiikkustuoli, jossa lapsena pelkäsi sen menevän ympäri.
- Anonyymi
Kukaan ei varmaan vanhana edes muistele mitään kiikkustuolissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei varmaan vanhana edes muistele mitään kiikkustuolissa
Tai no vanhana ja vanhana. Voisi käyttää jotain toista sanaa.
- Anonyymi
???????????????
- Anonyymi
En muistele mitään,
olen jo dementoitunu silloin kun istun kiikkustuolissa,
silmät suurina kattelen vaan TYHJYYTEEN
suu auki !- Anonyymi
Jaa no mitäs sitten odotetaan kiikkustuoli ikään että voisi muistella...eikö sitä muistelua voi aloittaa aikaisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa no mitäs sitten odotetaan kiikkustuoli ikään että voisi muistella...eikö sitä muistelua voi aloittaa aikaisemmin.
Kirpputorilta vois löytää tuolin?
- Anonyymi
Nojatuolissa löhöillessä muistelen toisinaan vanhoja "hoitoja".
- Anonyymi
Tuntuu ettei seksiä voi olla liikaa elämän aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu ettei seksiä voi olla liikaa elämän aikana.
Nyt on hyvä kun saa edes keksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on hyvä kun saa edes keksiä.
Käy horoissa
- Anonyymi
Mitäköhän tuo muistella kiikkustuolissa tarkoittaa. Onko se sitä vain että muistelee kivoja asioita. Jotenkin enemmän vaikuttaa siltä että sitten vasta joskus 60-70 vuotiaana muistelee mitä on tehnyt elämän varrella.
- Anonyymi
TAI ! Paremmin mitä jäi tekemättä.
- Anonyymi
Dementikot istuvat jo kiikkustuolissa. Henkisen virkeytensä säilyttäneet
seuraavat maailmaa ja harrastelevat kivoja asioita. - Anonyymi
Mä haluan löhötä vanhanakin sohvalla kun en ole tähän ikäänikään kiikkustuolissa istunut vaikka ilmaiseksi mokoman olisin saanut. Mun pää ei kestä kiikkustuolisssa istumista ja kiikuttelua. Kiikkustuoli meni sitten lapseni perheelle.
- Anonyymi
Vanhana onkin mukavaa kun saa olla öllöttää. Tätä toivoin usein töissä ollessa ja en edes halua olla tekopirteä höpöttelijä.
- Anonyymi
Vielä tapahtuu uusia asioita mutta muistelen joskus vanhoja. Yleensä kun perhe on syömässä, kerron jonkun tapahtuman heidän lapsuudestaan tai sanonnan heidän edesmenneeltä koiranleukaisältään. Se naurattaa meitä kaikkia.
Yksin muistelen lapsuuden perhettä ja joskus siskon ja veljen kanssa muistelemme niitä puhelimessa yhdessä. Mihin sellainen keinutuoli mahtuisikaan kiikkaamaan. Muistelot käy ihan missä vaan. - Anonyymi
Katselen valokuvia, siinä vierähtää tunti ja toinen, kuvia kymmeniä tuhansia.
Paperisia, kansioissa. Digikuvat ulkoisella levyllä.
Kiikkutuolia en huoli, on todella vaarallinen, kompastuu herkästi ja on aina tiellä. - Anonyymi
Valeuutisia ja uudistuksia? https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011047854.html
- Anonyymi
olemme tietoisia niistäkin....
- Anonyymi
Sohva on minulle mieluisa paikka, katsella tv:a, surfailla netissä sekä nukkua päikkäreitä.
- Anonyymi
Sohvien miehiä ollaan.
- Anonyymi
Kummallinen alotus,
kuka haluaa muistella menneitä EI kukaan tervejärkinen vanhuskaan,
elämähän on tässä nyt just tässä,
" joka vanhoja muistelee sitä TIKULLA silmään "
jo vanha sananlaskuki varottaa vanhojen muitelemisesta,
MÄ EN MUISTE VANHOJA
mun elämä on aina tässä hetkessä niin kauan kuin henkipihisee,
suuniiten aina mitä tänään tekisin, jotain pientä
kun mittää suurempaa ja raskaampaa en enään jaksa,
LOPETTAKA MENNEISYYDESSÄ PEHTAROINTI
eläkää hyvät ihmiset tätä päivää niin kauna kuin teillä vielä henki pihisee !- Anonyymi
Ei se ole kummallinen aloitus. Tuo on yleinen sanonta.
- Anonyymi
Käsitän tuon sananlaskun (joka vanhoja muistelee, sitä tulla silmään) siten, että ei katkeroidu jos on esim. tullut loukatuksi.
Eikö jokaiselle tule pakostakin mieleen aikaisemmat tapahtumat ja muistele niitä.
Jos ei muista niin sitten on dementia.
- Anonyymi
Jokainen elää juuri sellaista elämää kuin itse haluaa.
- Anonyymi
Miten liittyy aiheeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten liittyy aiheeseen
Hän ei halua kiikkua ja muistella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei halua kiikkua ja muistella.
Minä ainakin muistelen vaikka en haluaisi. Harvoin hyvällä. Kiusaaminen jätti ikuisen vihan ja katkeruuden minuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin muistelen vaikka en haluaisi. Harvoin hyvällä. Kiusaaminen jätti ikuisen vihan ja katkeruuden minuun.
Woi-woi, vaihdapa mukavampiin muistoihin. Itsensä kiusaaminen - kuten narraaminenkin - on typerintä, mitä ihminen voi tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Woi-woi, vaihdapa mukavampiin muistoihin. Itsensä kiusaaminen - kuten narraaminenkin - on typerintä, mitä ihminen voi tehdä.
En löydä mukavia muistoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löydä mukavia muistoja...
Sun tarttee sitten varmaan mennä kaivelemaan niitä jonkun ammattilaisen, terapeutin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun tarttee sitten varmaan mennä kaivelemaan niitä jonkun ammattilaisen, terapeutin kanssa.
Oon menossa. En tiedä auttaako. Miten nyt yhtäkkiä päässä olisi vain hyviä muistoja sen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon menossa. En tiedä auttaako. Miten nyt yhtäkkiä päässä olisi vain hyviä muistoja sen jälkeen.
Kenenkään elämässä ei ole vain hyviä tai vain huonoja asioita ja muistoja. Oma moka, jos painaa hyvät unhon suohon.
- Anonyymi
Muistelen sitä ja muutakin, jos muistan.
- Anonyymi
Kiikkustuolia ei ole, mutta radiosta tulee Minttu ja Ville. Kun levy ilmestyi, olin pyörryksissä ihastuneena työkaveriin, enkä kertonut kenellekään, enkä varsinkaan hänelle. Oi niitä aikoja ja muisteloita.
- Anonyymi
Ei nykyajan vanhus ole mikään aivoton tatti, joka istuu kiikkustuolissa
pyörittämässä peukaloita. Nykyajan vanhus on vireä ihminen niin kauan
kunnes aivot alkaa rappeutua. Biologiselle vanhenemiselle ei mitään voi.- Anonyymi
Niin onhan donald trumpki kohta 80 ja toimii pressana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin onhan donald trumpki kohta 80 ja toimii pressana
Trump toimii aika kummasti, epäkuntoiselta vaikuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump toimii aika kummasti, epäkuntoiselta vaikuttaa.
Eiks se ole aina toiminut kummasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiks se ole aina toiminut kummasti.
Varsinkin presidentiksi on outo.
- Anonyymi
Mietin missä kummassa olen ennen haistanut sen saman käryn, joka tule hoitajasta
- Anonyymi
Ketään ei kiinnosta kiikkustuolijorinat,mutta voihan sitä jorista.
- Anonyymi
Mummo ku meni kauppareissulle nii vaimon kaa naitiin mummon kiikkutuolissa 1979:-*
Gubbe 76 - Anonyymi
Muistelen kivoja asioita, jos muistan.
- Anonyymi
Jälkeenpäin on kaikki hyvin selvää ja johdonmukaista, näin on käynyt.
- Anonyymi
Entisinä aikoina jo kuuskymppiset jähmettyivät kiikkustuoliin. Ei enää.
Vanhoissa Suomi-filmeissä näkee enää kiikkustuoliin jämähtäneitä.
Joillakin on se mielikuva vieläkin, että kun jää eläkkeelle pitää heittää
aivot narikkaan ja alkaa kiikkua. - Anonyymi
Kiikustuoli on vaarallinen paikka,
mun työkaverin mies kuoli kiikkutuolissa istulleen, oli alle kuusikymppinen,
sitten on kaksi sukulaista kuollu kiikustuoliin istulleen,
mun vaari kuoli siihen istulleen,
ja yksi miespuolinen serkku kuoli kiikutuoliin istuleen, hänki oli noin kuusikymppinen,
että kiikkutuoli on hyvin vaarallinen paikka istua,
kiikku tuolia ei kenkää kannata kotiinsa laittaa,
siihen voi kuolla. - Anonyymi
Kiikkustuolia ei minulla ole, mutta muistelen mitä milloinkin. Telkkarin tai lehtien jutut tuovat vanhoja asioita mieleen, tai ne muistuvat ihan muuten vaan. Ainakaan vielä ei ole mitään varsinaisen erikoista asiaa mitä muistelisin, muistelen mitä milloinkin mieleen juolahtaa. Joskus juolahtaa jotain ikävää, joskus jotain mukavaa.
- Anonyymi
Vanhoja hyviä panoja on kiva muistella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832294
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722040Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441983- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661612Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931519Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771241Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321134Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni801120- 711083