Vespa kokemuksia

Anonyymi-ap

Heippa!

Onko jollain kokemuksia Vespan Primaverasta? Onko sopiva peli kaupunkiin, onko käyttökustannukset siedettäviä ja miten huoltojen hinnat? Ulkonäkö tässä miellyttää silmää, mutta ajo-ominaisuudet ja muut kulut myös valinnassa tietysti painaa vaakakupissa 😊

5

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsellä on Primaveran edeltäjä LX150ie ja se ainakin on aivan omiaan kaupunkiajoon. Mopon kroppaan tehty tehdasviritteinen mopo, kuten Primaverakin. Mahtuu kaikkialle ja kulkee maltillisen pienellä. Ajo ominaisuudet hyvät, vaikka renkaat aivan mikkihiirikokoa, ainoa erityistä varovaisuutta vaatiava päälyste on tiekarhun urittama asfaltti jossa nuo pikkurenkaat ovat aika ikävät ja sateella takarengas on aika liukas.

Sanoisin, että huoltojen hinnat ovat laitteen hintaan nähden kohtuuttomat merkkihuollossa tehdynä, mutta itse huoltaen lähes ilmainen. Öljy+suodatin 20€, Variaattorin hihna+rullat muutaman kympin 15 000 km välein. Syö takarengasta aikuisen alla 5000 km välein loppuun, jos irroittaa itse pyörän, niin vanteelle vaihdettuna alle 100€, sytytystulppa noin 12€, ilkeän vaikea vaihtaa, mutta onnistuu kun sen kerran oppii.
      Takuuaikana ehkä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä, mutta ainakin itse lopetin siihen LX:n osalta.
      Sellainen huomio huolloista, että sytystulppana kannattaa käyttä vain ja ainoastaan kiinteällä nipalla olevaa tulppaa (NKG), kierrenipalliset eivät kestä yksipyttyisen moottorin tärinää...kahden nipan korkkaamisen kokemuksella.. (denso iridium)

• Anonyymi

Niin, sellainen lisäys, että mikään mekaanikko en ole, mutta YouTubessa on päheän hyviä huoltovideoita Vespaan (Vespa Motorsport), joten aika ensikertalainenkin saa huollettua Vespastaan melkein minkä asian tahansa itse, niihin videoihin tutustuen.

• Anonyymi

Putler haluaa viedä venäjän helvetin portille ja siitä sisään. Uutiset juuri kertoi. Aivan mahtavaa! Sinne se nimittäin joutuu pian.

• Anonyymi

Ei ole mitään kokemusta.

• Anonyymi

Kiikkeriä ajettavia ja kuoppatutkia nuo kaikki pienipyöräiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      1897
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1489
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      52
      1082
    4. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      75
      1064
    5. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      72
      1013
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      981
    7. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      22
      956
    8. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      910
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      819
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      38
      759
    Aihe