Heippa!
Onko jollain kokemuksia Vespan Primaverasta? Onko sopiva peli kaupunkiin, onko käyttökustannukset siedettäviä ja miten huoltojen hinnat? Ulkonäkö tässä miellyttää silmää, mutta ajo-ominaisuudet ja muut kulut myös valinnassa tietysti painaa vaakakupissa 😊
Vespa kokemuksia
5
246
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä on Primaveran edeltäjä LX150ie ja se ainakin on aivan omiaan kaupunkiajoon. Mopon kroppaan tehty tehdasviritteinen mopo, kuten Primaverakin. Mahtuu kaikkialle ja kulkee maltillisen pienellä. Ajo ominaisuudet hyvät, vaikka renkaat aivan mikkihiirikokoa, ainoa erityistä varovaisuutta vaatiava päälyste on tiekarhun urittama asfaltti jossa nuo pikkurenkaat ovat aika ikävät ja sateella takarengas on aika liukas.
Sanoisin, että huoltojen hinnat ovat laitteen hintaan nähden kohtuuttomat merkkihuollossa tehdynä, mutta itse huoltaen lähes ilmainen. Öljy+suodatin 20€, Variaattorin hihna+rullat muutaman kympin 15 000 km välein. Syö takarengasta aikuisen alla 5000 km välein loppuun, jos irroittaa itse pyörän, niin vanteelle vaihdettuna alle 100€, sytytystulppa noin 12€, ilkeän vaikea vaihtaa, mutta onnistuu kun sen kerran oppii.
Takuuaikana ehkä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä, mutta ainakin itse lopetin siihen LX:n osalta.
Sellainen huomio huolloista, että sytystulppana kannattaa käyttä vain ja ainoastaan kiinteällä nipalla olevaa tulppaa (NKG), kierrenipalliset eivät kestä yksipyttyisen moottorin tärinää...kahden nipan korkkaamisen kokemuksella.. (denso iridium)- Anonyymi
Niin, sellainen lisäys, että mikään mekaanikko en ole, mutta YouTubessa on päheän hyviä huoltovideoita Vespaan (Vespa Motorsport), joten aika ensikertalainenkin saa huollettua Vespastaan melkein minkä asian tahansa itse, niihin videoihin tutustuen.
- Anonyymi
Putler haluaa viedä venäjän helvetin portille ja siitä sisään. Uutiset juuri kertoi. Aivan mahtavaa! Sinne se nimittäin joutuu pian.
- Anonyymi
Ei ole mitään kokemusta.
- Anonyymi
Kiikkeriä ajettavia ja kuoppatutkia nuo kaikki pienipyöräiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko851897- 431489
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!521082- 751064
- 721013
- 59981
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon22956- 34910
- 37819
- 38759