Vespa kokemuksia

Anonyymi-ap

Heippa!

Onko jollain kokemuksia Vespan Primaverasta? Onko sopiva peli kaupunkiin, onko käyttökustannukset siedettäviä ja miten huoltojen hinnat? Ulkonäkö tässä miellyttää silmää, mutta ajo-ominaisuudet ja muut kulut myös valinnassa tietysti painaa vaakakupissa 😊

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Itsellä on Primaveran edeltäjä LX150ie ja se ainakin on aivan omiaan kaupunkiajoon. Mopon kroppaan tehty tehdasviritteinen mopo, kuten Primaverakin. Mahtuu kaikkialle ja kulkee maltillisen pienellä. Ajo ominaisuudet hyvät, vaikka renkaat aivan mikkihiirikokoa, ainoa erityistä varovaisuutta vaatiava päälyste on tiekarhun urittama asfaltti jossa nuo pikkurenkaat ovat aika ikävät ja sateella takarengas on aika liukas.

Sanoisin, että huoltojen hinnat ovat laitteen hintaan nähden kohtuuttomat merkkihuollossa tehdynä, mutta itse huoltaen lähes ilmainen. Öljy+suodatin 20€, Variaattorin hihna+rullat muutaman kympin 15 000 km välein. Syö takarengasta aikuisen alla 5000 km välein loppuun, jos irroittaa itse pyörän, niin vanteelle vaihdettuna alle 100€, sytytystulppa noin 12€, ilkeän vaikea vaihtaa, mutta onnistuu kun sen kerran oppii.
      Takuuaikana ehkä kannattaa huollattaa merkkiliikkeessä, mutta ainakin itse lopetin siihen LX:n osalta.
      Sellainen huomio huolloista, että sytystulppana kannattaa käyttä vain ja ainoastaan kiinteällä nipalla olevaa tulppaa (NKG), kierrenipalliset eivät kestä yksipyttyisen moottorin tärinää...kahden nipan korkkaamisen kokemuksella.. (denso iridium)

• Anonyymi
        UUSI

Niin, sellainen lisäys, että mikään mekaanikko en ole, mutta YouTubessa on päheän hyviä huoltovideoita Vespaan (Vespa Motorsport), joten aika ensikertalainenkin saa huollettua Vespastaan melkein minkä asian tahansa itse, niihin videoihin tutustuen.

• Anonyymi
      UUSI

Putler haluaa viedä venäjän helvetin portille ja siitä sisään. Uutiset juuri kertoi. Aivan mahtavaa! Sinne se nimittäin joutuu pian.

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole mitään kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      318
      2923
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      56
      2655
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1440
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1293
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1089
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70