Mitä olette ajatelleet tästä hommasta. Kaikki me kuollaan ennemmin tai myöhemmin . Ja tällä kymmenellä kun olemme niin todennäköisesti ennemmin.
Kotimme lienee meillä useimmilla täynnä tavaraa, jota ehkä emme enää käytä, joka ei mahdu tai ole muuten mieluista jälkikasvulle.
Oletteko miettineet mikä valtava urakka lasten ( jos on lapsia) on raijata tavarat kaatopaikalle, koska ns kirpputorit ovat jo tavaraa pullollaan, syystä että paljon jo meitä suuria ikäluokkia on jo kuollut.
Luulen ,että maksaa monia tuhansia euroja ,kun tyhjennysfirmat tyhjentää meidän huushollit.
Onnellisia ne, jotka on just muuttaneet ja heittäneet turhat tavarat jo pois.
Nyt olisi KORKEIN AIKA ottaa niitä mustia jätesäkkejä esille ja alkaa täyttämään poisvietävillä.
Minusta se on röyhkeää jättää ne roinat lasten riesaksi ja vaivaksi hävittää.
Heti voi kyllä heille kilauttaa ja kertoa , että viekää ,jos jokin kelpaa.
Meillä on keskusteltu puolison kanssa aiheesta, mutta hän on hieman hitaampi ryhtymään toimeen , vaikka hyväkuntoinen on. Minä ole paljon jo heivannut pois
Ei mikään tahdo mennä tori.fi sivuillakaan. Siellä on lähes 6000 kpl tavaroita ,jotka ANNETAAN ilmaiseksi, kun jollekin kelpaisi.
Huonosti kelpaa.
Kuolinpesän tyhjennys.
47
466
Vastaukset
- Anonyymi
Kymmenen vuoden sisällä luopunut ylimääräisestä omaisuudesta lasten hyväksi, enää kerrostalo asunto ja vähän ylimääräistä rompetta, vaatteet käyn lävitse mitä en ikinä tarvitse. Kun aika jättää on asunto tyhjennetty samana päivänä loppusiivousta vaille, ei ole kiire lähtöön, jaksan odottaa.
- Anonyymi
Oletan:
perilliset saa hävittää kaiken tuhkana tuuleen jos mikään heille ei kelpaa,
oletan : kiinteän omaisuuden joku ostaa nimiinsä tai sitten myyvät vieraalle ja jakavat rahat keskenään,
kaiken irtaimiston saavat hävittää täydellisesti jos haluavat,
mitään ei muistoksi tarvi jättää,- Anonyymi
On toiminimiä, jotka ostavat kuolinpesät, tyhjentävät huoneet, hävittävät roinat, myyvät liikkeissään käyttökelpoiset, ja jopa saattavat maksaa tavaroista jotakin.
Vaikka eivät edes maksaisi, kannattaa homma kuolinpesälle kuitenkin, sillä asunnon purkaminen ja tavaroiden hävittäminen ei ole halpaa sekään.
Itse yritän purkaa asuntoa, mutta ikä ei oikein anna myöten. Ei jaksa könytä komeroissa ja tikkailla ei uskalla kiipeillä.
Toiveenani olisi, että saisin heitetyksi pois vanhat vaatteet, tekstiilit ja vuodevaatteet. Se jo olisi iso apu jälkeen tuleville.
Mkr.
- Anonyymi
Perikunnan ongelma.
On noita kuolinpesien tyhjennyksiä tekeviä firmoja. Mitä lie kirppiskauppiaita. Maksavat jotain kunnollisesta kamasta ja roudaavat loput kaatopaikalle.
On tossa haaskalintuja pärrännyt mielistelemässä. Kumma juttu, kun ilmoitin tehneeni testamentin, jossa heitä ei mainita, rupesivat vittuileen...
Mutta juu paljon rojua, muttei valtavasti rahanarvoista. Oikeestaan ainut lie, pitää kiinteistöt realisoida, että kerkee ite tuhlaan net rahat. En viiti kummemmin rojuja valkata, liian iso homma. Helpommalla pääsee jättämällä muitten riesaksi.
=DW=- Anonyymi
En viitti,,, huh huh, mikä asenne,,,, jättää muiden riesaksi. Hyi olkoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En viitti,,, huh huh, mikä asenne,,,, jättää muiden riesaksi. Hyi olkoon!
Väärin.
Putsari putsaa rojut ja perikunta saa vähän fyffeä.
=DW= - Anonyymi
Ööööö ... Miksi olet tehnyt testamentin, jos aikeissa on tuhlata omaisuus ennen viimeistä henkäystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööööö ... Miksi olet tehnyt testamentin, jos aikeissa on tuhlata omaisuus ennen viimeistä henkäystä?
Siksi.
Että jos jotain jäisikin, sukulaisia vituttais mahdollisimman paljon. Sitäpaitsi, kuolla voi milloin tahansa. Haluan, mun kuoleman jälkeen asiat täysin selkeitä. Toki ois kiva ajatella haaskalintuja riitelemässä jostain rojusta.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi.
Että jos jotain jäisikin, sukulaisia vituttais mahdollisimman paljon. Sitäpaitsi, kuolla voi milloin tahansa. Haluan, mun kuoleman jälkeen asiat täysin selkeitä. Toki ois kiva ajatella haaskalintuja riitelemässä jostain rojusta.
=DW=Tahdotko oikeasti, että omia lapsiasi withuttaa pois menosi jälkeen. Hehän ovat ne, jotka jäämistösi saavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahdotko oikeasti, että omia lapsiasi withuttaa pois menosi jälkeen. Hehän ovat ne, jotka jäämistösi saavat.
Väärin.
Perintökaari. Jos ei rintaperillisiä, haaskalinnut jaolla ilman testamenttia. Ne ei tule saamaan mitään.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin.
Perintökaari. Jos ei rintaperillisiä, haaskalinnut jaolla ilman testamenttia. Ne ei tule saamaan mitään.
=DW=Sulla on sitten 'ihania' ilmaisuja ihmisille. Hah.
- Anonyymi
Olet sinä mainio veikko ja aina yhtä positiivinen.
Sainpahan taas makeat naurut kommenteistasi, joten kiitos!
kylmätotuus
- Anonyymi
Kuolinsiivousta on hyvä suorittaa jaksamisensa ja voimiensa puitteissa, ettei aivan kaikki rojut ja koko kaatopaikka jää surevien harteille. Siis jos yhtään välittää jälkeen jäävistään.
- Anonyymi
Älä huoli! Ei ne sure muuta kuin sitä, että miksi se niin vähän jätti ja vielä aivan väärille henkilöille. Nähty on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä huoli! Ei ne sure muuta kuin sitä, että miksi se niin vähän jätti ja vielä aivan väärille henkilöille. Nähty on!
Niiin, en tiedä, jos teilläpäin on sillä tavalla. Meillä ei ole. Toisekseen voisin vielä sanoa, että ihmiset näkevät ja luulevat pirun paljon sellaista, mitä ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Eipä ole paljon perittävää , eikä tyhjennettävää.
Rahat on ainoahyvä mitä minulla on , ja nekin toivon saavan itse hallita kuolemaani asti. Loput jakakoot. Omaisuuttani en luovuta joppareille, enkä myy kirpparilla, eikä sitä jää jaettavaksikaan kun ei ole liikaa haalinut turhaa palvottavaa. - Anonyymi
Asiakirjoja hävitän, ettei lasten tarvitse miettiä mikä on tarpeellinen säilytettäväksi ja mikä ei. Ja laittanut pari mappia, jossa ohjeet sopimusten lopettamisista ja muuta tärkeää.
Muuta tavaraa pidän. Koska olen monipuolinen ihminen, innostuva milloin mistäkin, tarvitsen sellaisia tavaroita, joilla on käyttöä vain silloin tällöin. Paljon käsityötarvikkeita, kankaita, lankoja ja välineitä. Työkaluja, sahaa, kirvestä, johtoja, köysiä, joulukuusen jalka, monenlaista tukikeppiä ja kasvipurkkia, maaleja. Runsaasti hillopurkkeja, niillä oli viime syksynä käyttöä, pakastinta varten säästettyä rasioita, marjanpoimintaan, koivunmahlaan. Renkaanvaihtovehkeet. Paljon muutakin tarpeellista, jota en nyt edes muista. Muutamia ajattomia tyylikkäitä asuja vuosikymmenten takaa.
Kyllä suututtaisi jos joku idea jäisi toteuttamatta sen takia että olen heittänyt tarpeellisia tavaroita pois.
Vävyllä on peräkärry, sen ajaa pihaan. Ihan sama onko tavaraa paljon vai vähän, kantajia on 8. Siinä ei kauan mene. Menevät sen jälkeen pizzalle. Lehdissä jankattu vararahaa löytyy lipaston laatikosta. Ottavat sitten jätemaksun tililtäni. - Anonyymi
Good, täällähän on todella fiksua porukkaa.
- Anonyymi
Ok:sta kerrostaloon muuton yhteydessä lapsemme tullasivat itselleen kaiken siinä tilantessa tarpeelliseksi arvioimansa.
Olemme asuneet tässä kolmiossa nyt 23 vuotta ja olen hiljattain saneerannut ullakkokomeron ja aloittanut 28m2:n lämpimän autotallin inventointia mutta viiteliäisyys on pettänyt.
Jos lonkkaleikkaus täyttäisi odotukset niin käynnistäisin raivaamisen uudelleen. - Anonyymi
Hyvä sinä, jos olisin menossa lonkkaleikkaukseen, pyytäisin uudelleen sitä lasta avuksi, että veis peräkärryllisen jo nyt pois sieltä. Sinä olet työn ohjaaja ja nuoret kantaa tavarat. Älä jätä leikkauksen jälkeen.
Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille.- Anonyymi
Maantieteellinen etäisyys ja puutteen torjunta rajoittavat.
Molemmilla lapsillamme on oma elämä siihen liittyvine kuvioineen.
Etäisyyttä noin 250km ja 300km.
Käyvät harvahkosti eikä silloin joku autotallin sisällön saneeraus ole päällimmäisiä asioita.
Siirtokuljetuksen puutteellinen tekniikka pakottaisi turvautumaan paikalliseen kuljetuspalveluun, romikselle.
Olen harkinnut tallin ovien avaamista ilmoituksella "vapaajakelusta".
Jälkipolvi roudannute meille tavaroitaan vuosikausien aikana "kun teillä on enemmän varastotilaa". Plus entisen omistajien kamoista osa varastorakennuksen ullakolla. Mun muuttotavarat omasta mökistä, miehen tavarat hänen talostaan ja molempien poikien muuttokuormat meillä.
En aio tehdä mitään varsinaista kuolinsiivousta. Kunhan muutamme täältä joko haiutausmaalle tai hoivalotiin niin vien vain sen mitä haluamme itse viedä ja loput saavat selvittää keskenään.
Vanhan kaavan mukaan.- Anonyymi
Kaltaisianne on paljon. Ei käy kateeksi.👎
- Anonyymi
Teilläkö on pojat tulleet häntä koipien välissä takaisin kotiin muuttokuormineen?
Anonyymi kirjoitti:
Teilläkö on pojat tulleet häntä koipien välissä takaisin kotiin muuttokuormineen?
En minä nyt tiedä siitä "häntä koipien välissä". Olemme tarjonneet pojille vuoronperään asuntoa opiskeluajaksi. Tavarat vain eivät ole aina seuraneet kaikki perässä muutossa omaan huusholliin.
Tällä hetkellä miehen aikuinspoika asuu meillä: omani on asunut jo vuosikausia omassa asunnossaan.- Anonyymi
Voi kauheeta, melkoista säilöntää.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En minä nyt tiedä siitä "häntä koipien välissä". Olemme tarjonneet pojille vuoronperään asuntoa opiskeluajaksi. Tavarat vain eivät ole aina seuraneet kaikki perässä muutossa omaan huusholliin.
Tällä hetkellä miehen aikuinspoika asuu meillä: omani on asunut jo vuosikausia omassa asunnossaan.Kylläpä ne meidän ikäisten pojat ja tytöt on vuosikymneniä jo omillaan asuneet. Minun vanhin poika jo eläkkeellä ja isoisä.
- Anonyymi
Outoa että ette vaatineet entistä omistajaa tyhjentämään roinaansa kun ostitte sen talon. Lisänä vielä aikamiespoikien hylkäämät kamat. Nuo rojuvarastot on tulipalovaara ja hygieniavaara. En jättäisi lapsilleni tuollaista selvitettävää. Enkä alunperinkään huolisi toisten kamaa nurkkiini.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoa että ette vaatineet entistä omistajaa tyhjentämään roinaansa kun ostitte sen talon. Lisänä vielä aikamiespoikien hylkäämät kamat. Nuo rojuvarastot on tulipalovaara ja hygieniavaara. En jättäisi lapsilleni tuollaista selvitettävää. Enkä alunperinkään huolisi toisten kamaa nurkkiini.
Katsotteko sitä ohjelmaa Hamstraajat? Siinä on talot ja pihat tupaten täynnä romua. Ne pitää raivata häädön uhalla.
Ei pidä alunperinkään haalia ja säilöä tavaraa jota ei tarvitse. Ei pidä alistua säilömään muiden tavaroita, tuskin koskaan hakevat koska eivät niitä tarvitse. Hyväksikäyttöä on pitää vanhempiensa kotia varastonaan.Eikö ole tarpeeksi kun aikuisina siellä asuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josko halusivat ne roinat itselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josko halusivat ne roinat itselleen.
Voihan se olla niinkin. Lähtösiivoushan on lain sanelema juttu.
- Anonyymi
En koskaan ole yhtäkään kuolinpesää siivonnut, eikä tarvitse paljon minunkaan jälkeeni siivota. Niin olen tavarat jo hävittänyt.
- Anonyymi
Firmat jopa ostavat noita kuolinpesien tavaroita ja tyhjentävät asunnot oikein mielellään.
- Anonyymi
Mikä pesä se silloin on, kun asukas elää laitoksessa ja kotona ei asu kukaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä pesä se silloin on, kun asukas elää laitoksessa ja kotona ei asu kukaan?
Miten olisi tyhjä pesä. Hah.
- Anonyymi
Pitänee muistaa se, että muistot on sydämessä, ei tavaroissa.
Jäädessäni eläkkeelle, ensimmäisenä hävitin kaikki todistukset (työ ja opiskelu).
Seuraavaksi kirjat roskiin.
Kahden vuoden välein olen aina siivonnut vaatekaapit ja jos siellä vaatteita, joita en ole pitänyt kahteen vuoteen, niin pois.
Kodin pienkoneita olen poistanut. Ne on lapsille kesämökeille.
ja homma jatkuu astioilla.
Minusta on itsekästä jättää niitä lasten siivottavaksi, jos itsellä kunto kestää siivoamaan ylimääräiset pois.- Anonyymi
Oikein. Jokainen vastatkoon tavaroistaan eläissään. Kauheaa jättää esimerkiksi vaatteitaan jälkeläisten riesaksi, tai henkilökohtaisia papereitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein. Jokainen vastatkoon tavaroistaan eläissään. Kauheaa jättää esimerkiksi vaatteitaan jälkeläisten riesaksi, tai henkilökohtaisia papereitaan.
Oletko sinä toiminut vaatimallasi tavalla?
- Anonyymi
Etkö oikeasti tiedä kirjoille muuta paikkaa kuin roskis? Junalauta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjat hankalia.
Itellä kirjasto/työhuone. Kirjoja kertynyt siis valtavasti. Rahaa palanut hitosti, nyt arvo kai lähinnä nollaa.
Syy, monella muullakin sama tilanne. Arvokkaita harvinaisuuksia, ensipainoksia vain vähän. Suurin osa ei kelpaa divareihinkaan.
Kaks vaihtoehtoo, lahjoittaa ne jonnekin hyväntekeväisyyteen, jos joku huolii. Tai sitten repiä kannet irti ja laittaa kannet sekajätteeseen ja sivut paperinkeräykseen.
Kai olet hokannut, ihmisillä ei nykyisin kirjahyllyjä olkkareissa. Kirjoja ostetaan ja luetaan paljon vähemmän, kuin aikoinaan. Äänikirjat suosittuja kyllä. Mutta sähköiset mediat, internetti vallanneet kirjamarkkinat.
Itellä ois suuri duuni erotella arvokkaat teokset bulkkikamasta. Ja ehkä suurempi duuni ois löytää niille ostaja jostain
Siis, mun kirjasto jää perikunnan riesoiksi. Toive ois, myyvät jäämistön jollekin jobbarille. Ammattityhjentäjät osaa erotella arvokaman erikseen ja osaa kierrättää ne. Ja hävittävät arvottomat rojut roskikseen.
Kannaattaa muistaa noi ammattilaiset. Perikunnat voi tietämättömyyttään hävittää kallistakin kamaa, kun eivät tiedä tavaroitten arvoa.
Kirjat paljolti ongelmajätettä nykyisin. Valitettavasti.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjat hankalia.
Itellä kirjasto/työhuone. Kirjoja kertynyt siis valtavasti. Rahaa palanut hitosti, nyt arvo kai lähinnä nollaa.
Syy, monella muullakin sama tilanne. Arvokkaita harvinaisuuksia, ensipainoksia vain vähän. Suurin osa ei kelpaa divareihinkaan.
Kaks vaihtoehtoo, lahjoittaa ne jonnekin hyväntekeväisyyteen, jos joku huolii. Tai sitten repiä kannet irti ja laittaa kannet sekajätteeseen ja sivut paperinkeräykseen.
Kai olet hokannut, ihmisillä ei nykyisin kirjahyllyjä olkkareissa. Kirjoja ostetaan ja luetaan paljon vähemmän, kuin aikoinaan. Äänikirjat suosittuja kyllä. Mutta sähköiset mediat, internetti vallanneet kirjamarkkinat.
Itellä ois suuri duuni erotella arvokkaat teokset bulkkikamasta. Ja ehkä suurempi duuni ois löytää niille ostaja jostain
Siis, mun kirjasto jää perikunnan riesoiksi. Toive ois, myyvät jäämistön jollekin jobbarille. Ammattityhjentäjät osaa erotella arvokaman erikseen ja osaa kierrättää ne. Ja hävittävät arvottomat rojut roskikseen.
Kannaattaa muistaa noi ammattilaiset. Perikunnat voi tietämättömyyttään hävittää kallistakin kamaa, kun eivät tiedä tavaroitten arvoa.
=DW=Huomasin kirjojen arvottomuuden jo yli parikymmentä vuotta sitten, kun isosta asunnosta pieneen muutin. Tilasin lehti-ilmoituksen ja tuttujen suositteleman ”ostetaan kaiken kuntoisia kirjoja” ukon kirjojani katsomaan.
Eihän sille kelvannut, kun muutama kirja pinoista. Sanoi, että kirjoja on muutenkin liikaa ja niinpä heitin loput roskikseen.
Kaikenlaiseen sitä ihminen rahojaan tuhlaa! Paljon vähemmälläkin tulee toimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sory, en tiennyt osoitettasi. Olisin toki tuonut ne sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sory, en tiennyt osoitettasi. Olisin toki tuonut ne sinulle.
Ja viisasteletkin vielä, vaikket tiedä, ymmärrä, tajua, käsitä ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjat hankalia.
=DW=Juuu, kauan sitten vanha sukulaistäti kertoi, että jonkun naapurinsa perilliset olivat roudanneet kuolinpesän kristallit roskikseen.
- Anonyymi
Kannattaa heti tänään aloittaa kuolinsiivous. Nolot jutut pois ajoissa.
- Anonyymi
Mulla ei oo noloja juttuja.
- Anonyymi
Tiedän, naapurin rouva tuli huonoon kuntoon ja joutui muuttamaan. Valtava seinän levyinen kirjahylly oli täynnä mitä erilaisimpia kirjoja elämän eri aloilta. Lapsensa olivat aktiivisia ja yrittivät myydä , lahjoittaa ja kaikkea mahdollista. Ei ne minnekään kelvanneet, koska nämä meidän ikäisten kodit on täynnä kirjoja ,,monilla siis.
Kyllä ne kaatopaikalle oli pakko kuljettaa.
Se oli v 2022.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465025- 723142
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3071989Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631808Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137