Anna mun nauraa. Viispiikkisessä oli ilmainen (keskustapuolueen?) vaalimainos: Pohjoinen keskisuomi sote-palveluiden kehittämisalueeks". https://nakoislehti.media.fi/viispiikkinen/bfc05c63-b590-409a-ae73-e571a919eed6/2
Ei tullut kirjoittajalle paljoa ääniä viime sotevaaleissa pohjoiskeskisuomesta, siksi on aloitettu vahva vaalikampanja. Ensin hän haukkui kaikki maakunnan kuntapäättäjät ja nyt yrittää kiemurrellen saada heidän äänet. Hän perustelee, että "pohjoisen erityinen (vanha) ikärakenne vaatii strategista suunnittelua ja innovatiivista ajattelua" jatkaen "tekoälyn ja digitalisaation hyödyntäminen sote palveluiden kehittämisessä olisi tämän erityisen vanhan ikärakenteen takia suotavaa. Ja näin hoidettais lääkäripalvelut, jotka keskustapuolue itse täältä vei pois. Hyvä mies, luuletko tosissaan että 80 :set (taidat itsekin kohta lähestyä)yks kaks aloittavat leikkimään tekoälyn kanssa ja surffailevat netissä ja tuovat innovaatioita. ???
Eiväthän he edes tiedä, mikä on tekoäly. Se on se keskeneräinen arvaamaton kapine.
Apua nyt kuntalaiset, vaikka me potkittiinkin teidät viisi vvuotta sitten pois!
Nyt on aika toimia ja äänestää sellaisia, jotka eivät muuta mielipidettään tilanteen mukaan.
Vai että pohjoinen keskisuomi sotepalveluiden kehitysalueeksi...
22
359
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko kyse emerituksen kirjoittelusta lihavan ja isokukkaista mekkoa käyttävän leidin kanssa? Kyseinen henkilö haukkuu jatkuvasti kuntapäättäjiä läpi maakunnan. Silti nyt yrittää kääntää takkinsa kun pitäisi saada pohjoiskeskiuomestakin ääniä.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/69923883/sosiaali--ja-terveydenhuollon-digitalisaatiomurros-on-ollut-keski-suomen-kunnille-vaikea-hahmottaa?publisherId=69817172 - Anonyymi
Kaikki ehdotukset otetaan vastaan täällä kehitysalueella. Todennäköisin vaihtoehto on jättää koko pohjoinen alue pärjäämään omin nokin, ja se aiheuttaa turvattomuutta ja muuttoliikettä poispäin. Aamuteeveessä puhui ikääntyneiden asioista viisaasti tänään niin vanhusasiavaltuutettu kuin tutkijakin, ihan perusasioista kuten liikkumisen ja julkisen liikenteen välttämättömyydestä ja palveluista asuinpaikasta riippumatta. Pienilläkin asioilla voi helpottaa syrjäyttämistä.
- Anonyymi
Lehtikirjoittaja kulkee paljon jälkijunassa. Yrittää nyt saada ikäloppujen äänet.
- Anonyymi
Kuka työtätekevä aamutv tä ehtii katsoa. Ette olisi politikkoina ajaneet pohjoista keski suomea näin kurjaan jamaan uuden soten kautta. Keskustapuolue pääsyyllinen. Maaseudun kyllä tyhjentävät myös älytön tuulivoimarakentaminen. Mutta hyvä me, että otetaan tuulimyllyhaitat ja myllyttömät kunnat ottavat verotulot. Hyvä kepu ja vihreät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka työtätekevä aamutv tä ehtii katsoa. Ette olisi politikkoina ajaneet pohjoista keski suomea näin kurjaan jamaan uuden soten kautta. Keskustapuolue pääsyyllinen. Maaseudun kyllä tyhjentävät myös älytön tuulivoimarakentaminen. Mutta hyvä me, että otetaan tuulimyllyhaitat ja myllyttömät kunnat ottavat verotulot. Hyvä kepu ja vihreät.
Eläkeläiset ja työttömät katsoo. Samoin etätyöläiset ja moni muukin aamiaisen teon lomassa. Nyt katsoin eduskuntalähetyksen vanhusten soteasioiden välikysymyksestä ja Kepulle kyllä pisteet! Kaikkonen on mies paikallaan, vaikka aina vasemmistoa äänestänkin. Areenasta voi työnraatajakin asiaa katsoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeläiset ja työttömät katsoo. Samoin etätyöläiset ja moni muukin aamiaisen teon lomassa. Nyt katsoin eduskuntalähetyksen vanhusten soteasioiden välikysymyksestä ja Kepulle kyllä pisteet! Kaikkonen on mies paikallaan, vaikka aina vasemmistoa äänestänkin. Areenasta voi työnraatajakin asiaa katsoa.
Kaikkonen ja Lindman ovat täysiä nollia. Tosin Kaikkonen parempi kuin se Amazon hirvittävissä mekoissaan. Meidän verorahoilla syönyt itsensä .
Kepu ja demarit kehtaavat esittää välikysymyksiä soteasioiden hoidosta. Härskiä touhua, sillä juuri heidän täysin epäonnistunut rahasyöppö. Katsoisivat peiliin. Sotessa elätetään vain suurta toimisto organisaatiota ja valtuutettuja vaikkeivat edes käy kokouksissa. Samat naamat loistavat poissaoloillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkonen mies, hyvä. Siitähän on todisteitakin kun on lapsia. Kurvinen paikat housuissa, ku joutuu seisomaan.
- Anonyymi
Lopeta sinä höpinät tutkimisesta. Sen avulla tuhlataan veromaksajien rahoja eikä mitään uutta synny, ei tässäkään asiassa. Menkää töihin, ettei tarvitse tuollaisia ohjelmia huvikseen katsella.
- Anonyymi
Siinä tarkoitettiin pohjoinen keskisuomi sote-palveluiden kehitysmaa-alueeksi. Aivan kuin Keskusta-puolue on luvannut, palvelut pois maakunnista.
- Anonyymi
No, niinpä. Koko Keski-Suomi on uuden soten tultua kehitysaluetta. Palvelut viety Jyväskylään. Kepu ei ole pitänyt maalaisten puolia. Vieköön emeritus tekoälynsä, sanonko minne , mutta ei sellainen ikäluokka hetkessä opi. Itse kirjoittelijakin joutuu koko ajan pyytämään apua tietokoneen käytössä. Ja hänenhän pitäisi olla ammattiosaajat. Ei ääniä tyhjästä.
- Anonyymi
Kepuemerituksen kehitystyö sitä että laitetaan vanhuksille tekoäly digeineen. Jos ei ole konetta etkä edes tiedä mikä tekoäly on, kuole pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepuemerituksen kehitystyö sitä että laitetaan vanhuksille tekoäly digeineen. Jos ei ole konetta etkä edes tiedä mikä tekoäly on, kuole pois.
No en yhtään ihmettele ettei herra viime aluevaaleissa saanut montakaan ääntä pohjoisesta keskisuomessa, nyt tuskin niitäkään.
- Anonyymi
Persutkin ovat enemmän maalaisten asioilla kuin keskustapuolue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persutkin ovat enemmän maalaisten asioilla kuin keskustapuolue.
No tuo nyt pidä paikkansa ollenkaan. Yksilönä voi olla persukin ihmisen asialla, mutta puoluekoneiston osana on iso haittatekijä tälle maalle. En tiedä tai tunne yhden yhtäkään perussuomalaista, joka ajaisi hyvää yhteistä asiaa tälle maalle. Vastenmielistä ja vaarallista sakkia, joiden äo liukuu asteikon alle.
- Anonyymi
Keskustapuolue on ajat sitten hylännyt maaseudun. Persutkin hoitaneet paremmin. En silti äänestä kumpaakaan, vaan sellaista puoluetta , joka luo yrityksiä ja sitä kautta työpaikkoja. Kepupillumaakarit voidaan unhoittaa.
- Anonyymi
Ei ääniä tulevissa vaaleissa kepulaisille, paitsi Kiminkiselle
- Anonyymi
Jokainen ääni joka menee oikeistohallitukselle, on pois tavallisen ihmisen hyvinvoinnista. Ja jokainen äänestämättä jättänyt on puhunut: nykymeininki sopii.
Mieti itse!- Anonyymi
Mistä luulet verorahat ja työpaikat tulevan, ellei ole yrittäjiä, jotka useimmin ovat juuri oikeistoa, koulutettu ymmärtämään, mikä kannattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä luulet verorahat ja työpaikat tulevan, ellei ole yrittäjiä, jotka useimmin ovat juuri oikeistoa, koulutettu ymmärtämään, mikä kannattaa.
Minä olen yrittäjä ja aina Vasemmiston riveissä. Yhteistä hyvää pottia jaetaan, ei yrityksen voittoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen yrittäjä ja aina Vasemmiston riveissä. Yhteistä hyvää pottia jaetaan, ei yrityksen voittoja.
Juuri noin. Voihan sitä vasemmistolainenkin olla järkevät. Hyvä sinä.
Minun tuttavapiirissa on eri puolueista, mutta politiikasta ei puhuta. Mutta sen sanon, että keskustalainen ystävä yrittää kaiken aikaa hyväksikäyttää ammattitaitoani ja asemaani ja sitä kautta saada taloudellista hyötyä itselleen. Tosi kiero ja ketku kaveri ja koko ajan pettää puolisoaan. Kokouksia ja matkoja eläkeläinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Voihan sitä vasemmistolainenkin olla järkevät. Hyvä sinä.
Minun tuttavapiirissa on eri puolueista, mutta politiikasta ei puhuta. Mutta sen sanon, että keskustalainen ystävä yrittää kaiken aikaa hyväksikäyttää ammattitaitoani ja asemaani ja sitä kautta saada taloudellista hyötyä itselleen. Tosi kiero ja ketku kaveri ja koko ajan pettää puolisoaan. Kokouksia ja matkoja eläkeläinen.Kepu pettää aina!
- Anonyymi
Turha on yrittää hamuta pohjoiskeskisuomen ääniä, sillä sieltä on monta parempaa ehdokasta kepulle, varsinkin kun meidän ehdokas kepulainen haluaa välillä olla persu ja välillä vasemmistoliittolainen komunistituuliviiri.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1203734Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5753221- 981949
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa221434Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821394- 1031193
- 461151
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901119