Olen niin uusi kirjoittaja tällä palstalla, että en tunne vielä kaikkia vakiintuneita käyttäytymismalleja. Melkoisen ihmeelliseltä meininki täällä kuitenkin vaikuttaa. Ovatko kaikki kirjoittajat ollenkaan aikuisia ihmisiä?
Täällä kirjoitellaan joskus mielenkiintoisistakin aiheista, mutta pääasiassa vain arvaillaan tuntemattomien kirjoittajien nimimerkkejä ja moititaan puskastahuutelijoita. Kantakirjoittajat kilpailevat sellaisilla avauksilla, joilla voisi saada pikaisesti punaisen pallukan, vaikka keskusteluketjussa ei olisi yhtään ainoaa järkevää kirjoitusta. Ovatko kaikki viiskymppiset ihmiset nykyisin näin lapsellisia?
Minusta paljon punaisia pallukoita tärkeämpää on se, että keskustelussa ( lyhyessäkin) tulee esiin edes joitakin järkeviä mielipiteitä, ja kirjoittajat uskaltavat seisoa sanojensa takana. Tämä onnistuisi perhaiten silloin, jos ääneen pääsisivät vain rekisteröidyt kirjoittajat, joiden oikea henkilöllisyys on varmistettu ja se on palstanpitäjän tiedossa. Tällöin asiattomista mielipiteistä voitaisi heti torua oikeaa kirjoittajaa, ja palstakuri säilyisi nykyistä paremmin.
Monilla harrastuspalstoilla on voimassa pakollinen rekisteröityminen, ja se onkin pitänyt nämä palstat erittäin siisteinä. Lähes kaikki avaukset ovat asiallisia, ja palstoilla viljelty ammattihuumorikin on hyväntahtoista. Sellaista palstaa on mukava selata. Eikö tälläkin palstalla voitaisi ottaa käyttöön pakollinen rekisteröinti?
Monesti väitetään, että rekisteröidyllä nimimerkillä kaikki eivät uskalla kirjoittaa vapaasti. Jos ihminen ei uskalla kirjoittaa kaikkia kirjoituksiaan samalla nimimerkillä samalla palstalla, niin silloin hän ei itsekään usko asiaansa, eikä hänellä ole mitään sanottavaakaan. Hänellä on silloin tarkoitus vain häiritä muiden asiallisten kirjoittajien keskustelua. Tämä palsta toimii hyvänä esimerkkinä siitä, mihin tämä rekisteröimättömien kirjoittajien salliminen johtaa.
Kummallinen pallukkaleikki!
64
3910
Vastaukset
- Marion.T
juuri tuo ettei täällä todellakaan uskalla kirjoittaa kovin henkeviä.
Jokaisesta kirjoituksesta kaivetaan esiin jokin osa josta saadaan sitten pottuilla kuukausitolkulla.
Suoraan sanottuna paskan kirjoittaminen on paljon helpompaa. Kyllähän olis mukava kirjoittaa ihan asia-aiheistakin, mutta miten osaa kirjoittaa niin ettei vahingossakaan paljasta mitään itsestään, koska siihen kohtaan hyökätään välittömästi.
Uskon että asialla olevat rekisteröimättömät ja jatkuvasti eri nikillä kirjoittavat ovat kuitenkin vähemmistö - mutta se vain jostakin syystä juuri tällä viiskymmppisten palstalla on erityisen hyvin näkyvissä.
Nelikymmppisissä on paljon rauhallisempaa porukkaa, ja sinne jostakin syystä eivät nuo häiriköt ole menneet.
Se että kirjoitetaan vain kolmen sanan ilkeily vastauksia puskasta huudellen on minun mielestäni
sellaisten kirjoittajien työtä, jotka haluavat vain ja ainoastaan riitaa aikaiseksi. Eivät he edes halua kirjoittaa mitään järkevää.
Huumori on kuitenkin sellainen asia jota pitää tällä palstalla olla. Mutta ihan selvä, jonkin nikin persoonaan kohdistuva ilkeily on mautonta.
Eihän täällä omia asioitansa voi kirjoittaa lainkaan - siitä väännellään esiin vaikka mitä.
Joten mihin tässä päädymme - paskan jauhaminen on kuitenkin turvallisin tapa kirjoitella tällä palstalla. Valitettavasti.
Muistan kyllä että olit itse ajamassa minua aikanaan palstalta pois, vaikka olinkin rekisteröitynyt. Mutta siitä en kaunaa kanna, ja toivon ettet sinäkään.Ei tätä virtuaalileikkiä pidä ottaa mitenkään vakavasti, eikä toisten kirjoittajien sanomisista kannata ollenkaan suuttua. Minuakin haukutaan täällä ja muillakin palstoilla melkoisen rumastikin, mutta en minä siitä loukkaannu. Kiihdyksissä kirjoittavat ihmiset paljastavat tavallista herkemmin heikot kohtansa, joten myöhemmissä keskusteluissa nämä haukkujat on erittäin helppo vaientaa. Tällä taktiikalla minä olen näissä keskusteluissa pärjännyt.
Jokaisella keskustelupalstalla pitäisikin olla sellainen "roskakori", johon kaikki hermonsa menettäneet kirjoittajat saisivat vihansa purkaa. Siellä autopalstalla minun nimimerkkini oli oikeastaan kirosana, joka innoitti ajattelemattomat kirjoittajat tuottamaan täysin typerää tekstiä. Kyllä niitä juttuja oli oikein hauska lukea.
Koska minulla on paljon kokemusta näistä "roskishommista", niin voisinhan minä jatkossa toimia tälläkin palstalla roskiksena. Sovitaanko niin, että jokainen rekisteröitynyt ja rekisteröitymätön kirjoittaja saa minua vaikka syyttäkin haukkua, jos se helpottaa oloa ja elämistä. Kiukuttelu minulle saattaa tuoda helpotusta kotiongelmiin, jolloin tämä nettikirjoittelu toisi lisää perheonnea. Onko tässä mitään ajatusta?
En minä ole ollut ketään ajamassa pois tältä palstalta, mutta kyllä minua oltiin kovastikin häätämässä. Sheriffikään ei missään vaiheessa suostunut julkaisemaan kirjoitustani "Sheriffin suojatit", ja viittaat ilmeisesti tähän kirjoitukseen. Siinäkään jutussa en ollut häätämässä Sinua pois, vaan ihmettelin ainoastaan sitä, että minun asialliset juttuni poistettiin, mutta muutamien sheriffin suojattien jutut saivat olla rauhassa. Nyt juttuni ovat palstalla pysyneet, joten sheriffin suhteen minulla ei ole enää huomauttamista.- Marion.T
Yleismies kirjoitti:
Ei tätä virtuaalileikkiä pidä ottaa mitenkään vakavasti, eikä toisten kirjoittajien sanomisista kannata ollenkaan suuttua. Minuakin haukutaan täällä ja muillakin palstoilla melkoisen rumastikin, mutta en minä siitä loukkaannu. Kiihdyksissä kirjoittavat ihmiset paljastavat tavallista herkemmin heikot kohtansa, joten myöhemmissä keskusteluissa nämä haukkujat on erittäin helppo vaientaa. Tällä taktiikalla minä olen näissä keskusteluissa pärjännyt.
Jokaisella keskustelupalstalla pitäisikin olla sellainen "roskakori", johon kaikki hermonsa menettäneet kirjoittajat saisivat vihansa purkaa. Siellä autopalstalla minun nimimerkkini oli oikeastaan kirosana, joka innoitti ajattelemattomat kirjoittajat tuottamaan täysin typerää tekstiä. Kyllä niitä juttuja oli oikein hauska lukea.
Koska minulla on paljon kokemusta näistä "roskishommista", niin voisinhan minä jatkossa toimia tälläkin palstalla roskiksena. Sovitaanko niin, että jokainen rekisteröitynyt ja rekisteröitymätön kirjoittaja saa minua vaikka syyttäkin haukkua, jos se helpottaa oloa ja elämistä. Kiukuttelu minulle saattaa tuoda helpotusta kotiongelmiin, jolloin tämä nettikirjoittelu toisi lisää perheonnea. Onko tässä mitään ajatusta?
En minä ole ollut ketään ajamassa pois tältä palstalta, mutta kyllä minua oltiin kovastikin häätämässä. Sheriffikään ei missään vaiheessa suostunut julkaisemaan kirjoitustani "Sheriffin suojatit", ja viittaat ilmeisesti tähän kirjoitukseen. Siinäkään jutussa en ollut häätämässä Sinua pois, vaan ihmettelin ainoastaan sitä, että minun asialliset juttuni poistettiin, mutta muutamien sheriffin suojattien jutut saivat olla rauhassa. Nyt juttuni ovat palstalla pysyneet, joten sheriffin suhteen minulla ei ole enää huomauttamista.ollut mikään seriffin suojatti. Minun juttujani poistui ihan yhtä usein kun sinunkin.
Mutta totta kai omien juttujensa poistumisen huomaa helpommin.
Minulla ei ole myöskään mitään aikomusta alkaa haukkumaan sinua. Se mitä joskus tapahtui on ollutta ja mennyttä ja tämä on todellakin vain netti - ei mikään maailman vakavin juttu.
Tappeluksissa saatan olla mukana edelleenkin, mutta siinäkin on pidettävä huumori mukana, kaikki eivät vain sellaista huumoria ymmärrä.
Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että ellei pidä jostakin nikistä, niin hänen kirjoituksiansa ei tarvitse lukea.
Niin säästyy itse kiukuttelulta joka täällä netissä on aivan turhaa. Ja tappelusketjut on syytä jättää lukematta ellei niistä itse pidä.
Eihän meidän ole pakko lukea kaikkia lehtiäkään joita kotiin tulee - miehellekin tulee Tekniikan maailma, enkä ole koskaan sieltä lukenut kuin pari kamera-arvostelua.
Puhumattakaan että sinäkin lukisit vaimosi "Me Naiset" lehteä ellet ole siitä kiinnostunut.
Joten itse ilkeilyille ja monille muille negatiivisille asioille täällä netissä, emme mahda mitään.
Ja parempi kai että ne kiukuttelijat kiukuttelevat täällä kuin purkaisivat agressioitaan mummoja potkimalla.
Mutta asiasta toiseen - jos kesän sää jatkuu tälläisenä niin odotan innolla lokakuuta!!!!!!!!!
- +-0
esim EEVI:N aloitusta, niin hyvin paljon asiattomuuksia kirjoittelevat juuri rekisteröidyillä nikeillä esiintyvät, juuri ne samat, jotka yleensäkin saavat aikaan pahaa henkeä.
Siksi en rekisteröikään nimimerkkiäni, vaikka käytän vain tätä yhtä ja samaa, kirjoitan vain silloin kun minulla mielestäni on asiaa, en "suuta lämmittääkseni"
Samaan olen kiinnittänyt huomiota että joillekin se pallukanmetsästys on itseisarvo (en ymmärrä)
Joten en usko sen pakollisen rekisteröinnin siisteyttävän tätä palstaa.
Itsestäni se on kiinni kirjoitanko asiallisesti, ei siitä olenko rekisteröitynyt.
Silti olen pääasiassa kanssasi täysin samaa mieltä. - Kakku
6:lla viimeisellä sivulla ei ole pallukoita, yhtä avausta lukuunottamatta, kuin leikkiketjuissa. Useimmissa olen aloittajana minä. Palstalla oli tuolloin kovin hiljaista ja avasin niitä ihan omani ja muiden halukkaiden ajan kuluksi.( Olin pitkällä sairaslomalla ja aikani kävi pitkäksi.) Pohjimmainen tarkoitukseni ei todellakaan ollut pallukanmetsästys, vaikka se siihen sitten johtikin. Lähdin "metsästyshenkeen" mukaan sitten ketjujen edetessä. Se oli pelkästään ja vain ja ainoastaan hauskaa. Se nyt näyttää sitten joidenkin mielestä olevan kummallista ja lapsellista. Voin kertoa että täällä tällä tavoin esiintymisestäni huolimatta olen hyvinkin asiallinen ja "aikuinen" ihminen, jolla järkeä löytyy aivan riittävästi. Teidän harmiksenne minusta löytyy aika ajoin valitettavasti tuo lapsellisempikin puoli.
Mutta ollos huoleti, minua ei enää voida lukea vakinikkeihin. En tule kirjoittelemaan palstalla enää kuin aniharvoin. Saatte sitten pitää palstan juuri niin siistinä ja aikuisena kuin haluatte.
Hyvää loppukesää kaikille kivoille nikeille, joiden kanssa oli välillä tosi hauskaa.- Jermu
kaikkia kivoja nikkejä, niin en kuulu siihen joukkoon..Kjäh! Hyvää kesää ja kaikkea sellaista pehmolässyä.
- Marion.T
Mihinkäs sinä aiot livistää?
älä hyvä ihminen jätä mua tänne yksin seikkailemaan:C
Kirjoittele nyt edes hieman, sä olet aina ollut ilopilkku täällä palstalla :DD
Älä lähde ainakaan kokonaan pois - ethän !!!!! Taidat olla ihan normaali herkkähipiäinen nainen, joka jokaisen kriittisen kirjoituksen jälkeen alkaa heti epäillä sitä, että kritiikki kohdistui juuri Sinuun. Kun vähän kritisoin tätä järjetöntä pallukkajahtia, niin en ollenkaan tarkoittanut näitä aloittamiasi sanaleikkejä ja pelejä. Nehän ovat ihan mukavia ja antavat aivoillekin hieman työtä. Tässä iässä pitää aivojakin välillä työllistää, jotta dementia ei iskisi liian varhain.
Paras malliesimerkki tästä tyhjänpäiväisestä pallukkajahdista on nytkin palstalla oleva keskustelu "Onko tällä palstalla?". Tässä keskusteluketjussa avaaja "Josse" (yksi palstan vakiokirjoittajia) ensin esitti varsin kevyen avauspuheenvuoron ja sitten siirtyi vaihtuvilla nimimerkeillä johtamaan keskustelua ( haastamaan riitaa) siten, että täysin tyhjänpäiväisillä muutaman sanan mittaisilla puheenvuoroilla olisi saatu 200 viestiä täyteen, jolloin pallukat olisivat sulkeneet ketjun.
Pallukat meinasivat tulla jo ensimmäisenä päivänä, mutta sheriffi ilmeisesti huomasi tämän pallukkaleikin ja siivosi pois joukon täysin tyhjänpäiväisiä ja tarppeettomia viestejä. Siitä tietysti alkoi pieni älämölö, koska pallukoita ei tullut tarpeeksi nopeasti. Jos minä olisin ollut sheriffi, niin olisin siivonnut pois koko ketjun.- Marion.T
Yleismies kirjoitti:
Taidat olla ihan normaali herkkähipiäinen nainen, joka jokaisen kriittisen kirjoituksen jälkeen alkaa heti epäillä sitä, että kritiikki kohdistui juuri Sinuun. Kun vähän kritisoin tätä järjetöntä pallukkajahtia, niin en ollenkaan tarkoittanut näitä aloittamiasi sanaleikkejä ja pelejä. Nehän ovat ihan mukavia ja antavat aivoillekin hieman työtä. Tässä iässä pitää aivojakin välillä työllistää, jotta dementia ei iskisi liian varhain.
Paras malliesimerkki tästä tyhjänpäiväisestä pallukkajahdista on nytkin palstalla oleva keskustelu "Onko tällä palstalla?". Tässä keskusteluketjussa avaaja "Josse" (yksi palstan vakiokirjoittajia) ensin esitti varsin kevyen avauspuheenvuoron ja sitten siirtyi vaihtuvilla nimimerkeillä johtamaan keskustelua ( haastamaan riitaa) siten, että täysin tyhjänpäiväisillä muutaman sanan mittaisilla puheenvuoroilla olisi saatu 200 viestiä täyteen, jolloin pallukat olisivat sulkeneet ketjun.
Pallukat meinasivat tulla jo ensimmäisenä päivänä, mutta sheriffi ilmeisesti huomasi tämän pallukkaleikin ja siivosi pois joukon täysin tyhjänpäiväisiä ja tarppeettomia viestejä. Siitä tietysti alkoi pieni älämölö, koska pallukoita ei tullut tarpeeksi nopeasti. Jos minä olisin ollut sheriffi, niin olisin siivonnut pois koko ketjun.asiallisia, ja viisaasti keskustelevia ihmisiä, mutta niin ei taida kuitenkaan olla.
Tämä netti on minulle ja monelle muullekin sellainen hauskanpitoväline.
Sinänsä huono juttu, pitäisi olla vaikka kaksi viiskytpalstaa jossa toisessa olisi sitä asiakeskustelua ja toisessa juuri tuota "huulenheittoa". Koska se on aivan selvä etteivät kaikki noista tappelusketjuista pidä.
Moni meistä ei kuitenkaan haluakaan mitään kovin vakavaa keskustelua ja se taas on huono asia niille jotka yrittävät aloittaa keskustelun mielenkiintoisesta aiheesta. Ja sitten se taas luiskahtaa niiden herjojen puolelle.
Se on kuin koululuokassa, jossa osa haluaisi opiskella ja toinen puoli häiriköi.
Kakku on tosi mukava ja kiltti kirjoittaja, hän ei ole koskaan ilkeillyt kenellekään tällä palstalla, joten toivon että hän edelleenkin jatkaa palstalla oloa.
Sinun kirjoituksissasi on kyllä järkeäkin, kunhan et aina vetoa tuohon seriffin poistoihin.
Kuten huomasit poistoja on muiltakin kirjoittajilta kuin sinulta.
Nyt sitten olet kuitenkin vahingoniloinen siitä - outoa, toisten kirjoituksia siis saa poistaa, mutta ei sinun?
Mutta riitelemään en halua alkaa ja jos tästä kirjoituksestani suutut niin sitten en asialle voi mitään - olen yrittänyt olla hyvinkin diplomaattinen kirjoituksissani.
Ei kannata kantaa kaunaa ja inhota ketään palstan kirjoittajaa, jotkut ovat ilkeämielisiä häirikköjä, toiset hauskoja huulenheittäjiä, jotkut taas tiukkapipoisia nipottajia, ja sitten se suurin osa tosi mukavia ja huumorintajuisia persoonoita. (hmmm..vai kääntyykö se "persoonia")
Älä tuomitse niin sinuakaan ei tuomita on paras sääntö myös täällä. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja sen sellaista höpinää.... - Kakku
Marion.T kirjoitti:
asiallisia, ja viisaasti keskustelevia ihmisiä, mutta niin ei taida kuitenkaan olla.
Tämä netti on minulle ja monelle muullekin sellainen hauskanpitoväline.
Sinänsä huono juttu, pitäisi olla vaikka kaksi viiskytpalstaa jossa toisessa olisi sitä asiakeskustelua ja toisessa juuri tuota "huulenheittoa". Koska se on aivan selvä etteivät kaikki noista tappelusketjuista pidä.
Moni meistä ei kuitenkaan haluakaan mitään kovin vakavaa keskustelua ja se taas on huono asia niille jotka yrittävät aloittaa keskustelun mielenkiintoisesta aiheesta. Ja sitten se taas luiskahtaa niiden herjojen puolelle.
Se on kuin koululuokassa, jossa osa haluaisi opiskella ja toinen puoli häiriköi.
Kakku on tosi mukava ja kiltti kirjoittaja, hän ei ole koskaan ilkeillyt kenellekään tällä palstalla, joten toivon että hän edelleenkin jatkaa palstalla oloa.
Sinun kirjoituksissasi on kyllä järkeäkin, kunhan et aina vetoa tuohon seriffin poistoihin.
Kuten huomasit poistoja on muiltakin kirjoittajilta kuin sinulta.
Nyt sitten olet kuitenkin vahingoniloinen siitä - outoa, toisten kirjoituksia siis saa poistaa, mutta ei sinun?
Mutta riitelemään en halua alkaa ja jos tästä kirjoituksestani suutut niin sitten en asialle voi mitään - olen yrittänyt olla hyvinkin diplomaattinen kirjoituksissani.
Ei kannata kantaa kaunaa ja inhota ketään palstan kirjoittajaa, jotkut ovat ilkeämielisiä häirikköjä, toiset hauskoja huulenheittäjiä, jotkut taas tiukkapipoisia nipottajia, ja sitten se suurin osa tosi mukavia ja huumorintajuisia persoonoita. (hmmm..vai kääntyykö se "persoonia")
Älä tuomitse niin sinuakaan ei tuomita on paras sääntö myös täällä. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja sen sellaista höpinää....sitä tiedä että en ole kiltti enkä mukava? Olen aggressiivinen ja itsekeskeinen. Niin täällä kirjoitettiin ja eikös netissä aina lue pelkästään totuuksia? Jotkut ihmiset ovat niin älyttömän viisaita että osaavat tehdä luonneanalyysinkin näin muutamasta virtuaalisesti heitetystä kommentista. Ei voi kuin ihailla sellaisia älynlahjoja, ihan kateeksi käy.
sanoa,että kaikki konstit on käytetty ja silti tilanne palstalla menee omaa rataansa.
Ääripäät kai muutoksen haussa ovat olleet tappotuomiot ja haasteet ihmisoikeuksien rikkomisista EU-tuomioistuimeen.
Toisessa päässä eräät ovat vedonneet hyvään tahtoonkin ja suvaisevaisuuteen täällä kirjoittavien parhaaksi,MUTTA se,eikä mikään muukaan ole tehonnut.
Silti sanon että tämä palsta on tilansa ansainnut ja helmiä on sitä mukavampi löytää,mitä harvinaisempia ne ovat.
Ja tällä palstalla ei inflaatio ole päässyt niiden arvoa pudottamaan.
Ne pallukkapuheet on otettava lähinnä huulena,sillä ei niiden merkitys ole muuta kuin yksi vitsi ja pieni provosointi "tarpeen mukaan".
Minulle sopii kaikki tavat rekisteröinnin suhteen,mutta tyydyn myös nykyiseen käytäntöön vaikka olen itse vannoutunut yhden ainoan kirjatun nikin käyttäjä ja myös kohde silloin,kun saan palautetta kirjoituksistani.
Yöuni tai edes pinnan palaminen ei vielä tähän mennessä ole osunut kohdalle,eikä edes alkutalven uhkailut saaneet aikaan mitään konkreettista.Galleria ja sähköpostikin on koko täälläoloajan ollut näköisällä,eikä sekään ole mitään mainittavaa rasitetta tuonut.
Liekkö miehillä olla tääsäkin asiassa helpommat oltavat,kuin naisilla.
Minullakin on tosipaikassa esiin tuleva mekanismi,joka ei anna ottaa yhtään askelta taaksepäin ja toimintakyky pysyy kontrollissa hyvin pitkään.
Voin kyllä sanoa,että väkivalta ei ole se mekanismi jolla asioita hoidan.
Voiman,koon ja tahdon hyödyntäminen on asia erikseen.
Siksi ymmärrän että naiset eivät voi aivan yhtä 'huolettomasti'täälläkään huseerata,koska pelkoa apuakäyttäviä painostajia ja häiriköitä on meissä miehissä valitettavan paljon.
Ja nyt tietysti sanotaan,että osaa ne naisetkin häiriköidä jne,niin osaavatkin,mutta fysiikan lait ovat pääsääntöisesti miesten puolella.
jk.Uskon,että Jermu niinkuin minäkin,otamme tarkoituksella ns,häiriköitä itsemme seuraksi ja annamme siten hieman hengähdystaukoa naisnikkien takaa kirjoittaville.
Empä ole paljon parjatun jermunkaan nähnyt suuttuvan kirjoituksista,joita hän saa,vaan pysyy rauhallisena(joskin sanallisesti iskee)niin kauan,että häirikkö hermostuu ja poistetaan palstalta.
Ilse en pyri yleensä toimimaan samoin,mutta päämäärä on kyllä todennäköisesti sama.
Eikä tämä ole mitään ritarihommaa,vaan ainakin minun tarkoitusperä on oikeudenmukaisuus ja antaa mahdollisuuden kaikkien kirjoittaa ilman'aiheetonta'häiriköintiä.
ps.ainahan toki syy löydetään omaan toimintaan,mutta kiva olisi kohdata ne mieltä painavat tekijät niin,että motiivi arvostelun kohteeksi joutujallekin tulisi selväksi.
Uskompa että perustellut mielipiteet olisivat monen kiistan ratkaisun avain,eikä sen tarvitse edes pääsääntöisesti tarkoittaa sitä,että toinen olisi oikeammassa kuin toinen vaan siloin asiat voisivat olla erimieltä ja henkilöt tietäisivät mikä toisen tapa käsitellä ko.asiaa.
Eihän absoluuttista totuutta ole vielä tällä planeetalla millään saralla tavoitettu,niin miksi tälläkään palstalla siihen pitäisi päästä.
Tämä on vain yksi kannanotto,eikä mikään ismi.- Jermu
olet lähimpänä maalia, kuin kukaan tähän mennessä. Reilu peli ja sitten kimppuun vaan.
Ihmetellä sopii, mitenkä jotkut eivät ole millään oppineet, ettei heidän kirjoittelunsa hermostuta minua koskaan. Ne ovat vain kirjoituksia, joille toisinaan naurahdan jopa ääneenkin. Minua on kuvailtu työttömäksi, pummiksi ja amisopiskelijaksi. Milloin nuoreksi mieksi ja milloin naiseksi. Eihän se ole tärkeää ollenkaan...Minä tiedän omat asiani ja se riittää.
Minua ei kiinnosta säilöä näitä kirjoituksia mihinkään.
Minulla rekattu nikkikin, mutta mitä se merkitsee täällä..Ei yhtään mitään.
Jermu kirjoittaa Jermuna ja siitä onkin monet hauskat tappelukset saatu ajalliseksi, kun toisille se asia ei kelpaa sitten millään.
EMW vai mikä BMW olitkaan (kjäh!) Otahan rennosti kesällä, niin jaksat sitten syksyllä taas tappeluksia.
- Pirre*
sitä mieltä, että jos nainen laskee leikiä täällä, hän flirttailee ja vonkaa..., ja jos joku avaa leikkimielisen ketjun, johon voi osallistua jokainen leikkimielinen niin se on taas tarkoituksellinen PALLUKKAJAHTIA jne. jne..!!??
Mie kun olen sitä mieltä ettei täällä ole soppa, kaikkien suuta myöten koskaan. Vaikka miten päin kumartas niin silloin jo toiselle pyllisttää, eikö asia ole näin, annappas nyt ihan suoraan kysymykseen suora vastaus, eikö näin ole..?
Eikö olisi ihan mukavaa kun elettäisiin ja annettaisiin toistenkin elää...ei me kaikki olla mitään kuolemattomien tekstien tekijöitä, ja oikeastaan, jos se kanta otetaan, tässä maalimassahan on oikeastaan kaikki viissauvvet sanottukkii jo valammiiks - siis kuolemattomat totuudet, eikö?
Tällaiset palstat ovat, meidän pienten ja tavallisten ihmisten pieniä ja tavallisia ajatuksiamme ja niiden vaihtoa varten...filosofit keskustelee ja märehtii varmasti muuvvalla, turha siinä viisastella siunnii.Tarkoitat varmaan Pirre tuota rek.ylleismiestä,jotta,tuota,miten sen saisin sanottua,ettet vaan ylleistä meitä miehiä noin ylleisesti.
Mää oon siitä aika kranttu,että ylleistetään ja varsinkaan miähiä.
Mutta oikeesti oottelen rek.miehen vastausta assiiseesi.(mäniks oikkeen)tää assiis sana.- Pirre*
emw34 kirjoitti:
Tarkoitat varmaan Pirre tuota rek.ylleismiestä,jotta,tuota,miten sen saisin sanottua,ettet vaan ylleistä meitä miehiä noin ylleisesti.
Mää oon siitä aika kranttu,että ylleistetään ja varsinkaan miähiä.
Mutta oikeesti oottelen rek.miehen vastausta assiiseesi.(mäniks oikkeen)tää assiis sana.ylleismies, en miekkää tykkee ylleistyksistä ylleesä..
Sinun on täysin turhaa pelätä sitä, että ylleismies olisi tosikko täi täysin huumorintajuton tyyppi. Minulla on vuosien kokemus Esson baarissa istumisesta, joten olen varmasti oppinut sietämään yhtä ja toista, ja taidan itsekin heittää keskusteluun joskus liiankin kovia herjoja. Ketään en kuitenkaan pyri tahallisesti loukkaamaan.
En myöskään koskaan ole kokenut flirttailuksi sitä, jos joku nainen heittää minulle humoriostisen puheenvuoron. Pieni huumori vain parantaa vanhan miehen päivää, joten kaikki sellaiset puheenvuorot ovat minulle hyvin mieleen. Te vakiokirjoittajat ette vielä tunne kaikkia tapojani, mutta onhan tässä aikaa tutustua. Nopea pakkotutustuminen ei ole tarpeen, sillä se ei johda aitoon ystävyyteen.
En minäkään kaipaa täällä mitään suuria filosofisia viisauksia, vaan sellainen leppoisa "essonbaarikeskustelu" on minulle eniten mieleen. Kun kaikki puhuvat reilusti niin kuin ajattelevat, niin silloin se keskustelu lähtee oikeille urille. Meidän joutomiesten kannattaa tietysti puhua kaikki asiat pieni pilke silmäkulmassa, sillä silloin eläminen on laadukkaampaa.- Marion.T
Yleismies kirjoitti:
Sinun on täysin turhaa pelätä sitä, että ylleismies olisi tosikko täi täysin huumorintajuton tyyppi. Minulla on vuosien kokemus Esson baarissa istumisesta, joten olen varmasti oppinut sietämään yhtä ja toista, ja taidan itsekin heittää keskusteluun joskus liiankin kovia herjoja. Ketään en kuitenkaan pyri tahallisesti loukkaamaan.
En myöskään koskaan ole kokenut flirttailuksi sitä, jos joku nainen heittää minulle humoriostisen puheenvuoron. Pieni huumori vain parantaa vanhan miehen päivää, joten kaikki sellaiset puheenvuorot ovat minulle hyvin mieleen. Te vakiokirjoittajat ette vielä tunne kaikkia tapojani, mutta onhan tässä aikaa tutustua. Nopea pakkotutustuminen ei ole tarpeen, sillä se ei johda aitoon ystävyyteen.
En minäkään kaipaa täällä mitään suuria filosofisia viisauksia, vaan sellainen leppoisa "essonbaarikeskustelu" on minulle eniten mieleen. Kun kaikki puhuvat reilusti niin kuin ajattelevat, niin silloin se keskustelu lähtee oikeille urille. Meidän joutomiesten kannattaa tietysti puhua kaikki asiat pieni pilke silmäkulmassa, sillä silloin eläminen on laadukkaampaa.kun kehut Eson baarin keskustelua, mutta sitten kirjoitat kuitenkin joissakin kijoituksissasi että sinua inhottiin ja riitelit kaiken aikaa muiden kanssa.
Jos puhut todella totta, niin kumpi on se totuus?
Sanot että pitäisi kirjoittaa reilusti omana itsenään miten ajattelee, mutta jos itse puhun reilusti, kuten joskus tein, niin olit heti ensimmäisenä päivänä minua vastaan monissa kirjoituksissasi - et ehkä myöskään tunne minua koska sait sen pienen kuvan muutamasta kirjoituksestani jotka luit, mutta olit heti valmis tuomitsemaan minut, ja ajamaan pois palstalta - valitit minusta Celestallekin.
Siis mikä on totuus - oletko Eson baarin häirikkö vai hyvin pidetty kirjoittaja?
En ole koskaan Esson baarissa poikennut enkä edes tiedä missä se täällä on, joten en tiedä sinusta mitään muuta kuin kirjoituksesi täällä. Marion.T kirjoitti:
kun kehut Eson baarin keskustelua, mutta sitten kirjoitat kuitenkin joissakin kijoituksissasi että sinua inhottiin ja riitelit kaiken aikaa muiden kanssa.
Jos puhut todella totta, niin kumpi on se totuus?
Sanot että pitäisi kirjoittaa reilusti omana itsenään miten ajattelee, mutta jos itse puhun reilusti, kuten joskus tein, niin olit heti ensimmäisenä päivänä minua vastaan monissa kirjoituksissasi - et ehkä myöskään tunne minua koska sait sen pienen kuvan muutamasta kirjoituksestani jotka luit, mutta olit heti valmis tuomitsemaan minut, ja ajamaan pois palstalta - valitit minusta Celestallekin.
Siis mikä on totuus - oletko Eson baarin häirikkö vai hyvin pidetty kirjoittaja?
En ole koskaan Esson baarissa poikennut enkä edes tiedä missä se täällä on, joten en tiedä sinusta mitään muuta kuin kirjoituksesi täällä.Kaikista kirjoituksistasi huomaan, että Sinulla on suuria vaikeuksia ymmärtää persoonaani ja rentoa toimintatapaani. Olen työelässä ollessani ollut reissuhommissa reilujen miesten kanssa, ja siellä olen oppinut vähän ronskin puhetavan ja olen myös oppinut tuntemaan kansan syvät rivit ja heidän ajatustapansa. Ehkä juuri tämä minun rahvaanomaisuuteni ärsyttää Sinuakin, ja siitä syystä Sinun on vaikea minulle puhua.
Et näköjään vielä tunne eroa autopalstan ja Esson baarin välillä. Esson baari on tuolla takametsissä oleva ihan oikea huoltoaseman baari, jossa "alan miehet" kokoontuvat päivisin juttelemaan "suurista asioista". Autopalsta taas on yksi keskustelupalsta, jossa olen aiemmin kirjoitellut Esso-kokemuksistani nimimerkillä "Fossiili" ja nyt viimeksi nimimerkillä "Yleismies", koska joku toinen rekisteröi käyttämäni Fossiili-nimimerkin.
Pakko tunnustaa se, että rehellisyyteni ja oikeudenmukaisuuteni vuoksi olen monesti joutunut riitoihin ihmisten kanssa, mutta ei minua kukaan suoranaisesti ihnhoa. Suorat ja rehellisen ihmiset arvostavat minua suuresti ja suorastaan lyöttäytyvät seuraani, mutta epärehelliset ja teeskentelevät ihmiset kaihtavat minua. Tämä on ymmärrettävää, sillä nämä keikarit tuntevat itsensä vaivautuneiksi, kun asioista aletaan puhua oikeilla nimillä
Oikeassa Esson baarissa olen kunnioitettu jäsen, sillä siellä arvostetaan ronskia ja rehellistä puhetta. Autopalstalla taas kirjoitteli paljon rahattomia keikareita, jotka tietysti hieman inhosivat minua, koska kirjoitukseni saattoivat pudottaa heidät alas pilvilinnoistaan. Ei minua suoranaisena häirikkönä pidetty autopalstallakaan, mutta kansanomaisuuteni kuitenkin ärsytti monia suuresti.
En minä ole koskaan Sinua tuominnut. Ensivaikutelmani palstalla oli se, että Sinä ja "Jermu" olette sheriffin erityisessä suojeluksessa, ja siitä syystä kirjoitinkin avaukseni "Sheriffin suojatit". Siinäkään kirjoituksessa en pyytänyt sheriffiä poistamaan Sinua eikä Jermua palstalta, vaan tiedustelin sheriffin puolueellisuuden syitä. Sheriffi kuitenkin poisti kirjoituksen, ja se asia on sillä siisti.- Marion.T
Yleismies kirjoitti:
Kaikista kirjoituksistasi huomaan, että Sinulla on suuria vaikeuksia ymmärtää persoonaani ja rentoa toimintatapaani. Olen työelässä ollessani ollut reissuhommissa reilujen miesten kanssa, ja siellä olen oppinut vähän ronskin puhetavan ja olen myös oppinut tuntemaan kansan syvät rivit ja heidän ajatustapansa. Ehkä juuri tämä minun rahvaanomaisuuteni ärsyttää Sinuakin, ja siitä syystä Sinun on vaikea minulle puhua.
Et näköjään vielä tunne eroa autopalstan ja Esson baarin välillä. Esson baari on tuolla takametsissä oleva ihan oikea huoltoaseman baari, jossa "alan miehet" kokoontuvat päivisin juttelemaan "suurista asioista". Autopalsta taas on yksi keskustelupalsta, jossa olen aiemmin kirjoitellut Esso-kokemuksistani nimimerkillä "Fossiili" ja nyt viimeksi nimimerkillä "Yleismies", koska joku toinen rekisteröi käyttämäni Fossiili-nimimerkin.
Pakko tunnustaa se, että rehellisyyteni ja oikeudenmukaisuuteni vuoksi olen monesti joutunut riitoihin ihmisten kanssa, mutta ei minua kukaan suoranaisesti ihnhoa. Suorat ja rehellisen ihmiset arvostavat minua suuresti ja suorastaan lyöttäytyvät seuraani, mutta epärehelliset ja teeskentelevät ihmiset kaihtavat minua. Tämä on ymmärrettävää, sillä nämä keikarit tuntevat itsensä vaivautuneiksi, kun asioista aletaan puhua oikeilla nimillä
Oikeassa Esson baarissa olen kunnioitettu jäsen, sillä siellä arvostetaan ronskia ja rehellistä puhetta. Autopalstalla taas kirjoitteli paljon rahattomia keikareita, jotka tietysti hieman inhosivat minua, koska kirjoitukseni saattoivat pudottaa heidät alas pilvilinnoistaan. Ei minua suoranaisena häirikkönä pidetty autopalstallakaan, mutta kansanomaisuuteni kuitenkin ärsytti monia suuresti.
En minä ole koskaan Sinua tuominnut. Ensivaikutelmani palstalla oli se, että Sinä ja "Jermu" olette sheriffin erityisessä suojeluksessa, ja siitä syystä kirjoitinkin avaukseni "Sheriffin suojatit". Siinäkään kirjoituksessa en pyytänyt sheriffiä poistamaan Sinua eikä Jermua palstalta, vaan tiedustelin sheriffin puolueellisuuden syitä. Sheriffi kuitenkin poisti kirjoituksen, ja se asia on sillä siisti.kanssa, mutta sinulla taisi joskus olla minun kanssani :))
Mä olen itse ollut koko työikäni miesten kanssa töissä, ja oppinut sanomaan asiat niinkuin ne ovat.
Olen oppinut lähes ainoana naisena työpaikalla pitämään puoleni miesten kanssa. Ja se on ollut näillä palstoilla joskus monelle kova pala.
Ja se rahvaanomaisuus nimenomaan on se, mitä ihmettelen jos sinulla sitä on, niin miksi et hyväksy sitä naisihmisellä?
Ja sitä paitsi olen ollut ihka oikealla huolto-asemalla baarinpitäjänä nuorempana, ja oppinut tuntemaan niin rekkamiesten kuin muidenkin yleismiesten tavat :D
Itse en ole huomannut kirjoituksissasi mitään varsinaisesti rahvaanomaista - olenko lukenut ne väärin vai onko niin että en vain ymmärrä sinua, etkä sinä ymmärrä minua.
- sirkku:)
...sai minut kiireitteni keskellä ottamaan kantaa tähän aiheeseen. Pariin päivään en mitään ole täällä kirjoitellut. Olen ollut joko kiireinen tai väsynyt. Myös eräänlainen palstaväsymys on ollut päällänsä; joko aiheet eivät ole jaksaneet kiinnostaa tai kysymys on ollut provoista, joihin koskaan en ota kantaa. Joskus myöskään asiallisiin, mielenkiintoisiinkaan keskusteluihin en voi ottaa kantaa, koska olen täällä palstallakin kai liian rehellinen itseni ja minua koskevien asioitten kanssa; joutuisin moniin aiheisiin osallistuessani tuomaan yksityiselämääni palstalle mukaan - ja sitä en halua tehdä. Paljon kylläkin asioita ylipäätään pohdin, mutta monet aiheet olen siis joutunut jättämään kommentoimatta.
Totuus on, että näistä asioista on täällä puhuttu monet kerrat aiemminkin. Itse mainitsinkin kerran, että ainoa konsti pitää rekisteröimispakko kurissa olisi se, että operaattori vaatisi henkilötunnuksen rekisteröinnin yhteydessä, ja yksi ainoa nimimerkki yhtä käyttäjää kohden olisi sallittua. Mietin kylläkin jo silloin, kuinka kirjoittelun siinä tapauksessa ylipäätään tällä palstalla kävisi... Itselläni ei mitään sitäkään vastaan olisi; kirjoitan sirkkusena aina, joko rekatulla nikillä tai näin. Liiallisesta rehellisyydestäni vain siis kirjoittamista rakastavana ihmisenä joudun joskus kärsimään...
Tosiasia on myös se, että harva asiakeskustelu pallukkaan ilman riitelyitä johtaa. Suoraan sanoen en tiedä palstallamme kuin yhden henkilön, joka siitä pallukan saamisesta keskusteluidensa päätteeksi olisi valmis varmaan vaikka hiukan maksamaankin. En jaksa uskoa, että ihmiset avaavat keskusteluja pelkästään sen pallukan toivossa - noin ylipäätään. Provot ovat tietenkin asia erikseen, mutta ne minä heitän mielessäni samoin tein roskakoriin. Totuus - ainakin minun mielessäni - on myös se, että vaikka keskusteluketju olisi lyhytkin, on se antoisaa luettavaa, jos mielipiteet siinä ovat aitoja ja rehellisiä - eikä niitä parin kolmen sanan 'haista vee' -juttuja siellä ole mukana.
Kakun kommentti sai minut kirjoittamaan nyt pitkästä aikaa ehkä sen takia, että meillä taitaa hänen kanssaan olla pitkälti samanlainen suhtautuminen kirjoitteluumme. Kevyet, leikkimieliset ketjut kantavat helposti - joskus turhankin nopeasti - pallukkaan, mutta en usko Kakunkaan ajatelleenkaan pallukan metsästystä aloittaessaan noita leikkimielisiä ketjujaan! Itse ainakin pidän kevyistä ja leikkimielisistä ketjuista rentouttavina työpäiväni tai työurakkani päätteeksi tai joskus - jopa työn lomassakin. Olenkin niitä ketjuja viime aikoina tänne kaivannut, ja nyt parin päivän ajan jopa miettinyt jonkun leikkimielisen ketjun avaamistakin...!;)
En jaksa kylläkään uskoa sitäkään, että Yleismies tarkoitti avauksellaan, etteikö näitä leikkimielisiä ketjuja viisikymppisillä ihmisillä saisi lainkaan olla. Vai...? Olemme kaikki huomanneet, että täällä pyörii yllättävän paljon porukkaa, joka välillä haluaa osallistua kevyisiin keskusteluihin tai leikkimielisiin ketjuihin. Porukalla, joka niihin osallistuu, on ainakin itsellään aina hauskaa. Tuskin se väärin lienee; emmehän liian tosikkoja tai känkkäränkkämäisiä viisikymppisiä halua olla. Vai...?
Olen muuten ihmetellytkin, missä Kakku luuraa... Kiva kuulla sinusta! Kuten emw; sinusta en ole kuullut varmaan kevään jälkeen lainkaan! Kiva kuulla edes nyt! Lienetkö reissussa ollut? Kuinkas muuten menee?
Kepeitä, hyväntuulisia terkkuja kaikille teille! Taatusti kiireessäni jäi kommentistani - niin pitkä kuin siitä jälleen kerran tulikin - jotakin 'oleellista' pois, mutta palailen illemmalla jos 'tarvis vaatii'...;)tuli monen palstalaisen tarkoitusperät mainittua.
Ja minä voin samat motiivit allekirjoittaa.
Kiitos kysymästä,palstalta poissaolon syy on ollut erään vanhan ystäväni tapaturma ja pitkä taistelu elämästä,joka tässä toukokuulla sai ratkaisun.Lisäksi on ollut omassa huushollissa kaikenmoista hääräämistä koulujen loppumisen vuoksi.
Muuten oma elämä on mallillaan ja iloisia tapahtumiakin on riittänyt tuomaan menetykseen vastapainoa.
Eräänlaista reissua siis tämä kevät on ollut:- Kakku
töissä. Pitkän sairaslomani jälkeen olen aloittanut työt. Lisäksi kotihommat sisällä ja ulkona vaativat aikaa nyt kun olen kunnossa ja jaksan niitä tehdä. En yksinkertaisesti jouda täällä paljon olemaan. Paljon jäi yli kahden kuukauden aikana rästiin asioita. En mitään hyvästejä ole heittämässä. Käyn silloin kun on aikaa, mutta niinkuin totesin, varmaan hyvin harvakseltaan. Pyrin kuitenkin jotenkuten mukana roikkumaan. :0)
- taikanainen
nuo leikkimieliset ketjut ovat minunkin mieleeni, enkä tähän asti ole edes älynnyt potea minkäänlaista häpeää niihin osallistumisesta. Päinvastoin, hyvän fiiliksen niistä on saanut, suuret kiitokset vaan kaikille heille jotka näitä ketjuja ovat jaksaneet avata ja eteenpäin kuljettaa.
Siinä olen kanssasi samaa mieltä, ette emme olisi känkkäränkkämäisiä ja liian tosikoita täällä palstoilla. Sinua on ollut ikävä, toivottavasti aikasi antaisi periksi jossain välissä taas pikku leikin pystytykseen :))
Tässä olisi yksi innokas osallistuja..niin kuin olet huomannut varmaan. Mukavia pähkinöitä ne ovat, nuo norMixin ja vipusenkin mielenkiintoiset kovaakin miettimistä vaativat ketjut. En usko että tällaisten ketjujen avaajilla olisi tarkoituksena pallukanmetsästys, ne vaan ovat monesti niin mukavia ketjuja että täyttyvät alta aikayksikön.
iloista mieltä toivottelen sinulle sinne työsi ääreen, muista nyt kuitenkin käydä välillä haistelemassa suomen kesääkin, ettet vaan sinne koneen uumeniin hautaudu...:)) olen jotenkin käsittänyt että teet työtäsi enimmäkseen koneella, lieneekö oikea käsitys. - sirkku:)
emw34 kirjoitti:
tuli monen palstalaisen tarkoitusperät mainittua.
Ja minä voin samat motiivit allekirjoittaa.
Kiitos kysymästä,palstalta poissaolon syy on ollut erään vanhan ystäväni tapaturma ja pitkä taistelu elämästä,joka tässä toukokuulla sai ratkaisun.Lisäksi on ollut omassa huushollissa kaikenmoista hääräämistä koulujen loppumisen vuoksi.
Muuten oma elämä on mallillaan ja iloisia tapahtumiakin on riittänyt tuomaan menetykseen vastapainoa.
Eräänlaista reissua siis tämä kevät on ollut:tulkitsin, sinä siis menetit tuon ystäväsi...? Itsellänikin oli pitkin kevättä lähipiirissäni surua ja murhetta, joskaan ketään aivan lähiomaistani en menettänyt. Kaikenlaista muuta mahdollista - ja mahdottomaltakin tuntuvaa - ikävää tuppasi sattumaan samoihin aikoihin, joten eipä siinä paljon napannut tänne kirjoitella... Osa noista surullisista asioista ja ongelmista kytee tuolla jossain melkoisen lähellä minua vieläkin, mutta toivon, että ne asiat saavat ainakin ennen pitkää onnellisen ratkaisunsa.
Lisäksi, jos oikein tulkitsin, tyttäresi siis sai valkolakkinsa...? Muistan, kun aikoinaan kerroit hänen penkkareistaan ja kirjoituksistaan... Onneksi olkoon siis myös isälle! - sirkku:)
Kakku kirjoitti:
töissä. Pitkän sairaslomani jälkeen olen aloittanut työt. Lisäksi kotihommat sisällä ja ulkona vaativat aikaa nyt kun olen kunnossa ja jaksan niitä tehdä. En yksinkertaisesti jouda täällä paljon olemaan. Paljon jäi yli kahden kuukauden aikana rästiin asioita. En mitään hyvästejä ole heittämässä. Käyn silloin kun on aikaa, mutta niinkuin totesin, varmaan hyvin harvakseltaan. Pyrin kuitenkin jotenkuten mukana roikkumaan. :0)
kausittaista on minunkin täällä roikkumiseni. Joskus menee useampiakin päiviä, etten täällä ennätä - tai esimerkiksi reissaamisen takia edes pysty - pyrähtelemään. Usein sitten kuitenkin yritän ainakin aloituksia kahlailla läpi, mutta pitkät ketjut joudun jättämään lukematta. Siksi siis en 'vanhojenkaan' ystävieni asioissa aina kärryillä ole. Aikoinaan kuitenkin jo niin monen henkilön kanssa tuli ystävystyttyä - vaikka virtuaalimaailmassa tässä pyörimmekin.
Jotta kyllähän tässä minäkin YRITÄN jotenkin mukana roikkua, milloin enemmän, milloin vähemmän, milloin tiiviimmin, milloin harvemmin...;) - sirkku:)
taikanainen kirjoitti:
nuo leikkimieliset ketjut ovat minunkin mieleeni, enkä tähän asti ole edes älynnyt potea minkäänlaista häpeää niihin osallistumisesta. Päinvastoin, hyvän fiiliksen niistä on saanut, suuret kiitokset vaan kaikille heille jotka näitä ketjuja ovat jaksaneet avata ja eteenpäin kuljettaa.
Siinä olen kanssasi samaa mieltä, ette emme olisi känkkäränkkämäisiä ja liian tosikoita täällä palstoilla. Sinua on ollut ikävä, toivottavasti aikasi antaisi periksi jossain välissä taas pikku leikin pystytykseen :))
Tässä olisi yksi innokas osallistuja..niin kuin olet huomannut varmaan. Mukavia pähkinöitä ne ovat, nuo norMixin ja vipusenkin mielenkiintoiset kovaakin miettimistä vaativat ketjut. En usko että tällaisten ketjujen avaajilla olisi tarkoituksena pallukanmetsästys, ne vaan ovat monesti niin mukavia ketjuja että täyttyvät alta aikayksikön.
iloista mieltä toivottelen sinulle sinne työsi ääreen, muista nyt kuitenkin käydä välillä haistelemassa suomen kesääkin, ettet vaan sinne koneen uumeniin hautaudu...:)) olen jotenkin käsittänyt että teet työtäsi enimmäkseen koneella, lieneekö oikea käsitys.tervehdys sinullekin!
Kirjoittelinkin jo noissa kommenteissani emw:lle ja Kakulle kausittaisesta pyörimisestäni täällä, joten siitä ei nyt enempää. Juu; en minäkään koskaan häpeää tai noloa oloa ole tuntenut leikkimielisiin ketjuihin osallistuessani - enkä aio tunteakaan! NorMixin ja vipusen sanailuketjut ovat aina mielenkiintoisia, mutta minulla on töitteni takia joskus vaikeaa juuri niihin osallistuminen. Heh. Ne kun ovat usein sellaisia pähkinöitä, että pitäisi olla kynä ja paperia koko ajan esillä 'ratkaisuja' niihin miettiessä...;)
Niin. Töistäni kyselit. Teen useammanlaista työtä, mutta suuri osa töistäni on sellaisia, etten varsinaisesti niitä tällä koneella tee. Joskus saattaa mennä myöhään iltaan, ennen kuin tälle koneelle tulen... Hassua, mutta melkoinen osa töistäni on sellaisia, että joudun käyttämään juuri paperia, lyijykynää ja pyyhekumia niitä tehdessäni...!;)) Nykyaikana...! Eikös kuulostakin hauskalta...?!;) Vaikka työtäni rakastankin, joskus meinaa kyllä se pinnakin katketa... Silloin juuri tekeekin hyvää hetkeksi vaikkapa leikkiketjuun tullakin mukaan. Jos nyt ei sitten aivan deadlinea pukkaa päälle...
Mietinkin tässä juuri leikkimielistä ketjua, jonka ääressä ei tarvitsisi koko aikaa 'päivystellä'... Ässäleikki aikoinaan oli kieltämättä kivaa sanailua, mutta siihen olisi kannattanut ehkä pistää hieman 'vaikeustasoa' lisää... Meni niin vietävän nopeasti ohi koko leikki... Sellaiset leikit sopivat minulle, koska esimerkiksi tavuja tai sanoja pystyn usein miettimään töitä tehdessänikin... Mutta katsellaan...!;) - .-.-.-.-.-
sirkku joskus olla mainitsematta kiireistäsi, alkaa kyllästyttää kun toistat itseäsi joka kommentissasi.
- Jermu
.-.-.-.-.- kirjoitti:
sirkku joskus olla mainitsematta kiireistäsi, alkaa kyllästyttää kun toistat itseäsi joka kommentissasi.
Sirkku on kiireinen Pisnisnainen ja kiireinen pisnisnainen ei kerkee silloin täällä aina pyörimään, niinkuin sinä ehdit, mutta kuitenkin.
- .-.--..-.-
Jermu kirjoitti:
Sirkku on kiireinen Pisnisnainen ja kiireinen pisnisnainen ei kerkee silloin täällä aina pyörimään, niinkuin sinä ehdit, mutta kuitenkin.
ole pisnesnaista nähnytkään....
- sirkku:)
.-.--..-.- kirjoitti:
ole pisnesnaista nähnytkään....
Ei tarkoitukseni ainakaan ketään ole ollut ärsyttää - koskaan, eikä millään tavoin! Oli hyvä, ettet sanonut minun mainitsevan kiireitäni aivan jokaisessa kommentissani, koska niin sentään en mielestäni tee. Kiireeni töissäni on kuitenkin sellainen alituisesti mukanani pyörivä kummajainen, etten sellaista kenellekään toivoisi - enää näin nykyaikana.
Siihen, että kiireeni korostuvat puheissani, on muutama aivan ilmiselvä syy. Ensiksikin, ehkä kiireistäni tulee mainittua sitä herkemmin, mitä harvemmin täällä pyörin. Toiseksi, koen usein huonoa omaatuntoa siitä, että pyörin täällä, kun työt vierelläni odottavat tekijäänsä. Ehkä myös juuri silloin tulee kiireistä puhuttua herkemmin. Kolmanneksi, lähes aina etenkin silloin, kun palstalle tulee joku uusi kirjoittaja ihmetellen tiettyjä asioita, kiireistäni ja kirjoittamistavoistani täällä tulee mainittua. Neljänneksi, koska en yksinkertaisesti ennätä kuin korkeintaan pariin ketjuun kerrallaan osallistua silloin kun tänne tulen, tuntuu jotenkin nololta jättää niin moni tuttu huomiotta tai niin moni mielenkiintoinen aihe sivuun. Joku on sanonut, että kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää - enkä niin koskaan halua tehdä! Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?
Voisinkin nyt muuten korostaa sitä, että vaikka työt vierelläni odottavat, en aio kiirehtiä niiden kanssa; niiden on oltava valmiit vasta sunnuntai-iltana. Ajattelin tuossa jopa jotakin leikkimielistä ketjua... Alkuillasta myös ruuan jälkeen olin punkan pohjalla pitkälläni lähes puolitoista tuntia... Siis kyllä minä lepäilenkin välillä. Inhottavaa se on silloin, jos huono omatunto vaivaa koko ajan. Nyt siis ei vaivaa. Ainakaan hirveämmin...;) Työskentelen myös mielelläni öisin, joskaan vastaavasti aamulla en nouse ylös aivan kukonlaulun aikaan.
Ai niin! 'Pisnisnainen'... Hahaa! Bisnesnaiseksi saatan itseni silloin harvoin tuntea, jos jakkupuku päälläni istun palavereissa tai reissaan työmatkoilla, mutta kun kotona työskentelen, päälläni on usein pelkästään joko valtavan iso T-paita tai miesten vanha paita, joten siitä olemuksesta on bisnesnainen kaukana...!;))) P.S. Kävin tänään muuten heittämässä kommenttini myös pullukan huussinvärijuttuunkin... Jotta sellainen bisnesnainen...!;) - ,-,-,-,-,
sirkku:) kirjoitti:
Ei tarkoitukseni ainakaan ketään ole ollut ärsyttää - koskaan, eikä millään tavoin! Oli hyvä, ettet sanonut minun mainitsevan kiireitäni aivan jokaisessa kommentissani, koska niin sentään en mielestäni tee. Kiireeni töissäni on kuitenkin sellainen alituisesti mukanani pyörivä kummajainen, etten sellaista kenellekään toivoisi - enää näin nykyaikana.
Siihen, että kiireeni korostuvat puheissani, on muutama aivan ilmiselvä syy. Ensiksikin, ehkä kiireistäni tulee mainittua sitä herkemmin, mitä harvemmin täällä pyörin. Toiseksi, koen usein huonoa omaatuntoa siitä, että pyörin täällä, kun työt vierelläni odottavat tekijäänsä. Ehkä myös juuri silloin tulee kiireistä puhuttua herkemmin. Kolmanneksi, lähes aina etenkin silloin, kun palstalle tulee joku uusi kirjoittaja ihmetellen tiettyjä asioita, kiireistäni ja kirjoittamistavoistani täällä tulee mainittua. Neljänneksi, koska en yksinkertaisesti ennätä kuin korkeintaan pariin ketjuun kerrallaan osallistua silloin kun tänne tulen, tuntuu jotenkin nololta jättää niin moni tuttu huomiotta tai niin moni mielenkiintoinen aihe sivuun. Joku on sanonut, että kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää - enkä niin koskaan halua tehdä! Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?
Voisinkin nyt muuten korostaa sitä, että vaikka työt vierelläni odottavat, en aio kiirehtiä niiden kanssa; niiden on oltava valmiit vasta sunnuntai-iltana. Ajattelin tuossa jopa jotakin leikkimielistä ketjua... Alkuillasta myös ruuan jälkeen olin punkan pohjalla pitkälläni lähes puolitoista tuntia... Siis kyllä minä lepäilenkin välillä. Inhottavaa se on silloin, jos huono omatunto vaivaa koko ajan. Nyt siis ei vaivaa. Ainakaan hirveämmin...;) Työskentelen myös mielelläni öisin, joskaan vastaavasti aamulla en nouse ylös aivan kukonlaulun aikaan.
Ai niin! 'Pisnisnainen'... Hahaa! Bisnesnaiseksi saatan itseni silloin harvoin tuntea, jos jakkupuku päälläni istun palavereissa tai reissaan työmatkoilla, mutta kun kotona työskentelen, päälläni on usein pelkästään joko valtavan iso T-paita tai miesten vanha paita, joten siitä olemuksesta on bisnesnainen kaukana...!;))) P.S. Kävin tänään muuten heittämässä kommenttini myös pullukan huussinvärijuttuunkin... Jotta sellainen bisnesnainen...!;)höpö höpö.
- Jermu
Ai niin! 'Pisnisnainen'... Hahaa! Bisnesnaiseksi saatan itseni silloin harvoin tuntea, jos jakkupuku päälläni istun palavereissa tai reissaan työmatkoilla, mutta kun kotona työskentelen, päälläni on usein pelkästään joko valtavan iso T-paita tai miesten vanha paita, joten siitä olemuksesta on bisnesnainen kaukana...!;))) P.S. Kävin tänään muuten heittämässä kommenttini myös pullukan huussinvärijuttuunkin... Jotta sellainen bisnesnainen...!;)Ootas kun mä potkaisen ton riekkujan tosta tieltä...Potkis !!!
No niin tulihan tässä tilaa....Vai sitä vaan neukkareissa kuljetaan ja autolla huristellaan jakut päällä. Hmmmmmm...
Mutta asiaan, vaikka olenkin kiireinen pisnismies, joka ei oikein kiireiltään koskaan tänne palstalle nykyään, kun on niiiiiiiiiin kiirettä...: Hyvän kirjoituksen laitoit, mutta tämä tilanne on jo aika hauska itsessään...Tämä melkein vaatii jo aloituksen...Mietin asiaa. - sirkku:)
Jermu kirjoitti:
Ootas kun mä potkaisen ton riekkujan tosta tieltä...Potkis !!!
No niin tulihan tässä tilaa....Vai sitä vaan neukkareissa kuljetaan ja autolla huristellaan jakut päällä. Hmmmmmm...
Mutta asiaan, vaikka olenkin kiireinen pisnismies, joka ei oikein kiireiltään koskaan tänne palstalle nykyään, kun on niiiiiiiiiin kiirettä...: Hyvän kirjoituksen laitoit, mutta tämä tilanne on jo aika hauska itsessään...Tämä melkein vaatii jo aloituksen...Mietin asiaa.mietin tällä hetkellä kovastikin näitä kommenttejanne. Jotenkin tuntuu, etten ymmärrä, mistä nyt on kysymys... Olenko tyhmä?
Kuten sanoin, koskaan en ketään ole ärsyttää halunnut. Päinvastoin; kaikille yritän olla ystävällinen. Olenko liian kiltti kirjoittelija näille palstoille? Yritetäänkö tässä ehkä nyt pahoittaa minun mieltäni...?
Voisin sanoa, että pahoitin mieleni, mutta lähtökohtahan oli se, että ensimmäinen kommentti minulle koskien kiireistäni puhumistani, oli täysin asiallinen - ja aiheellinenkin - pyyntö! Olenhan itsekin huomannut, että kiireistäni usein täällä puhun. Siksi siis vastasin asiallisesti - ja omasta mielestäni aivan kauniisti motiiveistani kertoen. Siksi myöskään en ymmärtänyt tuota 'höpö höpö' -kommenttia. Mieleeni tuli, että vaikka minulta kysyttiin asiaa, luettiinkohan vastaustani kuitenkaan...?
Voisin sanoa myös, että luulin ensin juttelevani vain yhden nimimerkin kanssa, mutta myöhemmin tajusin jutelleeni kolmen eri nimimerkin kanssa. Ensin nimimerkki .-.-.-.-.- esitti sen aivan asiallisen pyyntönsä minulle. Sitten huomasin, että sinulle, Jermu, olikin vastaus tullut nimimerkiltä .-.--..-.- ja lopuksi tuon minun asiallisen vastaukseni jälkeen oli nimimerkki ,-,-,-,-, kirjoittanut 'höpö höpö'.
Sinunkin kommentissasi, Jermu, 'haisi jokin'... En tiedä mikä, mutta siinä lopussa oli jotain... Luitkohan sinäkään vastaustani noille nimimerkeille...? Jotakin eräänlaista ilkeyttä sinunkin kommentissasi olin rivien välissä huomaavinani, mutta miksi? Minä en koskaan ole sinulle ilkeillyt, enkä aio ilkeilläkään; mielestäni olet hyvä ja hauska juttelija. Lisäksi olen ollut kiitollinen siitä, että olet ainakin pahimman häirikkömme tällä palstalla saanut usein hiljaiseksi! Kiitos siitä. Kevättalvella hän sai minutkin kahteen eri otteeseen haihtumaan palstalta, mutta enää hän ei onnistu! Ei onnistu kukaan, koska kirjoittamista rakastan joka tapauksessa, ja jos työni on joskus sellaista etten kirjoittamaan pääse, kirjoitan välillä joka tapauksessa muualla - vaikkapa sitten täällä! Onneksi osa töistäni on kirjoittamistakin. Pitäisiköhän nyt taas valittaakin kiireistäni...?;) No ei, vaan; tänään en tee leipätöitäni lainkaan. Kai. Entäs huuhollihommat...? Olkoot. Tänään ajattelin katsella touhua täällä - pitämättä kiirettä muiden asioideni kanssa...!
Mutta tuo sinun kommenttisi pisnisnaisesta ja pisnismiehestä... Se pisti minut ajattelemaan ehkä eniten... Yritin lukea sitä pilke silmäkulmassa, mutta väkisinkin jokin siinä rupesi 'haisemaan', kuten kerroin. Miksiköhän...? Sanoinhan, että erittäin harvoin istun esimerkiksi palaveeraamassa, ja kotona teen töitäni väljät kotirytkyt päälläni...!;) - Jermu
mietin tällä hetkellä kovastikin näitä kommenttejanne. Jotenkin tuntuu, etten ymmärrä, mistä nyt on kysymys... Olenko tyhmä?
Kuten sanoin, koskaan en ketään ole ärsyttää halunnut. Päinvastoin; kaikille yritän olla ystävällinen. Olenko liian kiltti kirjoittelija näille palstoille? Yritetäänkö tässä ehkä nyt pahoittaa minun mieltäni...?
Voisin sanoa, että pahoitin mieleni, mutta lähtökohtahan oli se, että ensimmäinen kommentti minulle koskien kiireistäni puhumistani, oli täysin asiallinen - ja aiheellinenkin - pyyntö! Olenhan itsekin huomannut, että kiireistäni usein täällä puhun. Siksi siis vastasin asiallisesti - ja omasta mielestäni aivan kauniisti motiiveistani kertoen. Siksi myöskään en ymmärtänyt tuota 'höpö höpö' -kommenttia. Mieleeni tuli, että vaikka minulta kysyttiin asiaa, luettiinkohan vastaustani kuitenkaan...?
Voisin sanoa myös, että luulin ensin juttelevani vain yhden nimimerkin kanssa, mutta myöhemmin tajusin jutelleeni kolmen eri nimimerkin kanssa. Ensin nimimerkki .-.-.-.-.- esitti sen aivan asiallisen pyyntönsä minulle. Sitten huomasin, että sinulle, Jermu, olikin vastaus tullut nimimerkiltä .-.--..-.- ja lopuksi tuon minun asiallisen vastaukseni jälkeen oli nimimerkki ,-,-,-,-, kirjoittanut 'höpö höpö'.
Sinunkin kommentissasi, Jermu, 'haisi jokin'... En tiedä mikä, mutta siinä lopussa oli jotain... Luitkohan sinäkään vastaustani noille nimimerkeille...? Jotakin eräänlaista ilkeyttä sinunkin kommentissasi olin rivien välissä huomaavinani, mutta miksi? Minä en koskaan ole sinulle ilkeillyt, enkä aio ilkeilläkään; mielestäni olet hyvä ja hauska juttelija. Lisäksi olen ollut kiitollinen siitä, että olet ainakin pahimman häirikkömme tällä palstalla saanut usein hiljaiseksi! Kiitos siitä. Kevättalvella hän sai minutkin kahteen eri otteeseen haihtumaan palstalta, mutta enää hän ei onnistu! Ei onnistu kukaan, koska kirjoittamista rakastan joka tapauksessa, ja jos työni on joskus sellaista etten kirjoittamaan pääse, kirjoitan välillä joka tapauksessa muualla - vaikkapa sitten täällä! Onneksi osa töistäni on kirjoittamistakin. Pitäisiköhän nyt taas valittaakin kiireistäni...?;) No ei, vaan; tänään en tee leipätöitäni lainkaan. Kai. Entäs huuhollihommat...? Olkoot. Tänään ajattelin katsella touhua täällä - pitämättä kiirettä muiden asioideni kanssa...!
Mutta tuo sinun kommenttisi pisnisnaisesta ja pisnismiehestä... Se pisti minut ajattelemaan ehkä eniten... Yritin lukea sitä pilke silmäkulmassa, mutta väkisinkin jokin siinä rupesi 'haisemaan', kuten kerroin. Miksiköhän...? Sanoinhan, että erittäin harvoin istun esimerkiksi palaveeraamassa, ja kotona teen töitäni väljät kotirytkyt päälläni...!;)Ei ei ei..Missään tapauksessa ei mitään sinnepäinkään, että olisin sinulle vinoillut. Se lähti vain sellaisena kuittauksena tuolle viivapisteihmiselle, joka tuollaisen asian ottaa tänne kitinän aiheeksi..
Se Jakkupukujuttu oli taas sellainen periaatteellinen juttu, kun kerran täällä kysyttiin, että mikä kääntää miehen pään ja taisin laittaa siihen, että huoliteltu, jakkupukuinen nainen....Että sellaista....
Eli vielä kerran, olen pahoillani väärinkäsityksestä, jonka aiheutin. Anteeksi. - tsirppi
mietin tällä hetkellä kovastikin näitä kommenttejanne. Jotenkin tuntuu, etten ymmärrä, mistä nyt on kysymys... Olenko tyhmä?
Mutta tuo sinun kommenttisi pisnisnaisesta ja pisnismiehestä... Se pisti minut ajattelemaan ehkä eniten... Yritin lukea sitä pilke silmäkulmassa, mutta väkisinkin jokin siinä rupesi 'haisemaan', kuten kerroin. Miksiköhän...? Sanoinhan, että erittäin harvoin istun esimerkiksi palaveeraamassa, ja kotona teen töitäni väljät kotirytkyt päälläni...!;)viestini taidettiin hylätä mutta sanon uudelleen:lomaterveisiä, huomena matka jatkuu eli menemme taas teiden tukoksi mutta olemme kaikkien kavereita... niinkuin laulussakin sanotaan.
Aurinkoisia päiviä kaiklle :) - ,,,
tsirppi kirjoitti:
viestini taidettiin hylätä mutta sanon uudelleen:lomaterveisiä, huomena matka jatkuu eli menemme taas teiden tukoksi mutta olemme kaikkien kavereita... niinkuin laulussakin sanotaan.
Aurinkoisia päiviä kaiklle :)sirkulle vaiko sinkulle?
- 1pullaulla
ja nyt et ollut totuudessa kun sanoit että olet
"uusi" Katsoin profiiliasi ja olet tullut kuvioihin v2000 niin että et kovin uusi!
Millääs nimimerkillä itse olet aloittanut ?Olen tosiaan jo vuodesta 2000 lähtien käyttänyt suomi24:n ilmaista sähköpostia toisarvoisessa viestinnässä. Silloin aloin joskus kirjoitella vaihtuvilla nimimerkeillä eri keskustelupalstoillekin.
Jämähdin sitten pitkäksi aikaa pelkästään autopalstalle, koska siellä oli joskus hauskoja väittelyjä. Vanhana essolaisena minä pärjäsin niissä väittelyissä hyvin, ja siinä vaiheessa aloin kirjoittaa nimimerkillä "Fossiili". Koska olin monien mielestä vastenmielinen kirjoittaja ( lausuin aina totuuden), niin feikkaajiakin oli melkoisesti. En kuitenkaan silloin älynnyt rekisteröidä tätä hyvää nimimerkkiä.
Reilu vuosi sitten poikaset autopalstalla halusivat tehdä minulle kiusaa ja rekisteröivät vakiintuneen nimimerkkini "Fossiili", jotta minä en sitä enää pääsisi käyttämään. Siinä vaiheessa päätin rekisteröidä itselleni uuden nimimerkin, jotta feikkaaminen ja muu kiusanteko loppuisi. Valitsin silloin nimimerkikseni "Yleismies", ja sekin on alkanut tuntua jo melkoisen mukavalta. "Fossiili" olisi tietysti ollut minulle mieluisampi ja sopivampi nimimerkki, mutta sitä en saa enää takaisin.- Marion.T
Yleismies kirjoitti:
Olen tosiaan jo vuodesta 2000 lähtien käyttänyt suomi24:n ilmaista sähköpostia toisarvoisessa viestinnässä. Silloin aloin joskus kirjoitella vaihtuvilla nimimerkeillä eri keskustelupalstoillekin.
Jämähdin sitten pitkäksi aikaa pelkästään autopalstalle, koska siellä oli joskus hauskoja väittelyjä. Vanhana essolaisena minä pärjäsin niissä väittelyissä hyvin, ja siinä vaiheessa aloin kirjoittaa nimimerkillä "Fossiili". Koska olin monien mielestä vastenmielinen kirjoittaja ( lausuin aina totuuden), niin feikkaajiakin oli melkoisesti. En kuitenkaan silloin älynnyt rekisteröidä tätä hyvää nimimerkkiä.
Reilu vuosi sitten poikaset autopalstalla halusivat tehdä minulle kiusaa ja rekisteröivät vakiintuneen nimimerkkini "Fossiili", jotta minä en sitä enää pääsisi käyttämään. Siinä vaiheessa päätin rekisteröidä itselleni uuden nimimerkin, jotta feikkaaminen ja muu kiusanteko loppuisi. Valitsin silloin nimimerkikseni "Yleismies", ja sekin on alkanut tuntua jo melkoisen mukavalta. "Fossiili" olisi tietysti ollut minulle mieluisampi ja sopivampi nimimerkki, mutta sitä en saa enää takaisin.kun puhuit kuinka hyvin tulet toimeen muiden kirjoittajien kanssa.
Sain sen käsityksen että tämä autopalsta ja Esson baari ovat kaksi eri paikkaa - miten sitten toisessa olet "vastenmielinen" kirjoittaja ja toisessa kuulemma oikein suosittu?
Mikä haluat olla tällä palstalla suosittu vai häirikkö? Marion.T kirjoitti:
kun puhuit kuinka hyvin tulet toimeen muiden kirjoittajien kanssa.
Sain sen käsityksen että tämä autopalsta ja Esson baari ovat kaksi eri paikkaa - miten sitten toisessa olet "vastenmielinen" kirjoittaja ja toisessa kuulemma oikein suosittu?
Mikä haluat olla tällä palstalla suosittu vai häirikkö?Edellisessä vastauksessani jo selvitin eron autopalstan ja Esson baarin välillä, joten en siihen enää kajoa. Muihin kysymyksiisi annan lisäselvityksiä.
En minulla ole mitään tarkoitusta olla suosittu tai inhottu tällä palstalla. Tulin tänne vain katselemaan ikäisteni kohellusta, ja pidätän itselläni oikeuden välillä lausua myös oman rahvaanomaisen mielipiteeni.
Joitakin palstalaisia mielipiteeni saattavat miellyttää ja toisia taas ärsyttää. Kyllä ne ystävät ja vihamiehet vähitellen selviävät, kun juttelua jatketaan. Niin on käynyt Essolla ja autopalstallakin.- Suhina L
Yleismies kirjoitti:
Edellisessä vastauksessani jo selvitin eron autopalstan ja Esson baarin välillä, joten en siihen enää kajoa. Muihin kysymyksiisi annan lisäselvityksiä.
En minulla ole mitään tarkoitusta olla suosittu tai inhottu tällä palstalla. Tulin tänne vain katselemaan ikäisteni kohellusta, ja pidätän itselläni oikeuden välillä lausua myös oman rahvaanomaisen mielipiteeni.
Joitakin palstalaisia mielipiteeni saattavat miellyttää ja toisia taas ärsyttää. Kyllä ne ystävät ja vihamiehet vähitellen selviävät, kun juttelua jatketaan. Niin on käynyt Essolla ja autopalstallakin.missään tämä mukava Yleismies, voin todistaa, sillä olemme olleet kimpassa vuosikaudet.
Minä olen se henkevä elämää ymmärtävä sivusuhde ja olemme keskustelleet Essolla, sekä Esson ulkopuolellakin ja sängyssä varsinkin saa miehestä kaiken irti...tietoja luonteesta ja sillä lailla.
Me olemme Yleismiehen kanssa ihan kivaa porukkaa - tutustumisen arvoista. - Marion.T
Suhina L kirjoitti:
missään tämä mukava Yleismies, voin todistaa, sillä olemme olleet kimpassa vuosikaudet.
Minä olen se henkevä elämää ymmärtävä sivusuhde ja olemme keskustelleet Essolla, sekä Esson ulkopuolellakin ja sängyssä varsinkin saa miehestä kaiken irti...tietoja luonteesta ja sillä lailla.
Me olemme Yleismiehen kanssa ihan kivaa porukkaa - tutustumisen arvoista.Onnea vain - eihän siinä mitään muuta voi sanoa :))
Meillä vain nuo ajatukset tuon yleismiehen kanssa tuntuu menevän ristiin rastiin - eihän mulla mitään tuota vastaan ole, varmaankin ihan mukava heppu:))
Alku ehkä oli hieman kivikkoinen, mutta ehkäpä se siitä...... - Suhina L
Marion.T kirjoitti:
Onnea vain - eihän siinä mitään muuta voi sanoa :))
Meillä vain nuo ajatukset tuon yleismiehen kanssa tuntuu menevän ristiin rastiin - eihän mulla mitään tuota vastaan ole, varmaankin ihan mukava heppu:))
Alku ehkä oli hieman kivikkoinen, mutta ehkäpä se siitä......mutta ethän vaan tule meidän väliimme!
Se on niin perso naisille, että saattaa iskeä silmänsä sinuun ja minä jään taas lehdelle soittelemaan, niinkuin juhannusaattonakin kävi.
Minä voin tässä näin meidän kesken vihjaista sinulle, jos lupaat pitää näppisi erossa, että sen kanssa pysyy väleissä (platoonisessa tietty) kun kehuu sitä joka käänteessä.
Siis tyypillinen mies. - Marion.T
Suhina L kirjoitti:
mutta ethän vaan tule meidän väliimme!
Se on niin perso naisille, että saattaa iskeä silmänsä sinuun ja minä jään taas lehdelle soittelemaan, niinkuin juhannusaattonakin kävi.
Minä voin tässä näin meidän kesken vihjaista sinulle, jos lupaat pitää näppisi erossa, että sen kanssa pysyy väleissä (platoonisessa tietty) kun kehuu sitä joka käänteessä.
Siis tyypillinen mies.ällös pelkää ei tuu salasuhdetta yleismiehen kanssa :DDDD
Kyllä mulle toi oma vanha ukkokulta kelpaa ja tulee aina kelpaamaankin, vaikka välillä mörnöttääkin :))
Mä olen kyllä niin huono kehumaan miehiä, en sitä taitoa ole koskaan osannut, enkä oikeastaan halua opetellakaan.
Eikös sen miehen pitäis kehua naista niin sitten se asia menis niinkun pitäs :DDD
Kyllä mun ukko tuo mulle kukkasia ja kehuukin aina välillä - vaikka aina nyt ei niin kehumista oliskaan - pahansisuinen riivinrautahan mä olen :DD - Suhina L
Marion.T kirjoitti:
ällös pelkää ei tuu salasuhdetta yleismiehen kanssa :DDDD
Kyllä mulle toi oma vanha ukkokulta kelpaa ja tulee aina kelpaamaankin, vaikka välillä mörnöttääkin :))
Mä olen kyllä niin huono kehumaan miehiä, en sitä taitoa ole koskaan osannut, enkä oikeastaan halua opetellakaan.
Eikös sen miehen pitäis kehua naista niin sitten se asia menis niinkun pitäs :DDD
Kyllä mun ukko tuo mulle kukkasia ja kehuukin aina välillä - vaikka aina nyt ei niin kehumista oliskaan - pahansisuinen riivinrautahan mä olen :DDpitäny olla tuolla Essolla suosittu, niin sehän edellyttää kantaporukan kehumista aina silloin tällöin(joka päivä), vaikka ei olis aihettakaan.
Siks mä sanon Yleismiestäkin komeeks, vaik se on..tota hm...onkin sillai komee.
Kyllä Yleismies minua kehuu sitten vastavuoroisesti.Sanoo useinkin kun piffaan kaljat ja muutakin, että oot sä Lempi reilu likka. Että silleen.
Kunhan nyt pysytte sovinnollisissa, asiallisissa väleissä, niin hyvä ja aina paree jos onnistuu kehumati. - Marion.T
Suhina L kirjoitti:
pitäny olla tuolla Essolla suosittu, niin sehän edellyttää kantaporukan kehumista aina silloin tällöin(joka päivä), vaikka ei olis aihettakaan.
Siks mä sanon Yleismiestäkin komeeks, vaik se on..tota hm...onkin sillai komee.
Kyllä Yleismies minua kehuu sitten vastavuoroisesti.Sanoo useinkin kun piffaan kaljat ja muutakin, että oot sä Lempi reilu likka. Että silleen.
Kunhan nyt pysytte sovinnollisissa, asiallisissa väleissä, niin hyvä ja aina paree jos onnistuu kehumati.Tämä ei ole tarkoitettu pottuiluksi ollenkaan, vaan ihan mielenkiinnosta kysäisen - ethän sinä vain itse ole se yleismies?
Ajattelin vain, kun en aina ihan niihin salarakasjuttuihin usko.
Lehdethän niitä nyt on niin täynnä, että jokainen voisi kuvitella itsellen oman salarakkaan :DDD
Ja kuten olet huomannut täällä kukaan ei usko mitään - niin sitten minäkin hieman mietteliäänä tuota asiaa olen ajatellut :DD
Täällähän todella voisi kirjoitella vaikka itselleen - jos nyt ei muutakaan tekemistä olis. - jaanamaikki
Marion.T kirjoitti:
Tämä ei ole tarkoitettu pottuiluksi ollenkaan, vaan ihan mielenkiinnosta kysäisen - ethän sinä vain itse ole se yleismies?
Ajattelin vain, kun en aina ihan niihin salarakasjuttuihin usko.
Lehdethän niitä nyt on niin täynnä, että jokainen voisi kuvitella itsellen oman salarakkaan :DDD
Ja kuten olet huomannut täällä kukaan ei usko mitään - niin sitten minäkin hieman mietteliäänä tuota asiaa olen ajatellut :DD
Täällähän todella voisi kirjoitella vaikka itselleen - jos nyt ei muutakaan tekemistä olis.Ja jos olisi niin varmankin nyt heti rientää sen tunnustamaan ;D
- Marion.T
jaanamaikki kirjoitti:
Ja jos olisi niin varmankin nyt heti rientää sen tunnustamaan ;D
yleismieshän ainakin lupasi puhua AINA totta.
Kai sitä nyt asiaa ihan rehellisesti kysyä saa - ja sinäkin näköjään olet oikein rekatun nikin hommannut -
PALJON ONNEA VAAN
PALJON ONNEA VAAN
PALJON ONNEA JAANAMAIKKI
PALJON ONNEA VAAN :DDDDDDD
Kröhöm...muista että minulla on vitosen lauluääni ;D - Suhina L
Marion.T kirjoitti:
yleismieshän ainakin lupasi puhua AINA totta.
Kai sitä nyt asiaa ihan rehellisesti kysyä saa - ja sinäkin näköjään olet oikein rekatun nikin hommannut -
PALJON ONNEA VAAN
PALJON ONNEA VAAN
PALJON ONNEA JAANAMAIKKI
PALJON ONNEA VAAN :DDDDDDD
Kröhöm...muista että minulla on vitosen lauluääni ;Dvaikka pitkään seurusteltuani hänen kanssaan olen omaksunut samantyylisen ajatusmaailman ja mielipiteet.
Asialliseen suoraan kysymykseesi siis suora rehellinen vastaus : Yleismies on mies ja minä nainen, hänen yksi sivusuhteensa, silloin kun hän pääsee vaimoltaan ja muilta sivusuhteiltaan livahtammaan Essolle. Onneksi pääsee aika usein, sillä olen kuullut huhuja, että Yleismiehen vaimollakin olisi sivusuhde, mutta enpä mene miehelle itselleen vihjaamaan mitään, sillä kaikki ukot ovat niin toivottoman mustasukkaisia ja omastaan pitäviä. Eihän sellainen mies ilkeäisi naamaansa näyttää Essollakaan, jos tiedettäisin, että vaimo juoksee vieraissa : DDDDDD - Marion.T
Suhina L kirjoitti:
vaikka pitkään seurusteltuani hänen kanssaan olen omaksunut samantyylisen ajatusmaailman ja mielipiteet.
Asialliseen suoraan kysymykseesi siis suora rehellinen vastaus : Yleismies on mies ja minä nainen, hänen yksi sivusuhteensa, silloin kun hän pääsee vaimoltaan ja muilta sivusuhteiltaan livahtammaan Essolle. Onneksi pääsee aika usein, sillä olen kuullut huhuja, että Yleismiehen vaimollakin olisi sivusuhde, mutta enpä mene miehelle itselleen vihjaamaan mitään, sillä kaikki ukot ovat niin toivottoman mustasukkaisia ja omastaan pitäviä. Eihän sellainen mies ilkeäisi naamaansa näyttää Essollakaan, jos tiedettäisin, että vaimo juoksee vieraissa : DDDDDDSivusuhteiden sivusuhde ja sen sellasta :DD
ootte te aika ketkuja ;D
Meinaatkos ettei yleismies lue juttujasi täällä kun kerrot että sen vaimollakin on sivusuhde :DDD
Hyvä on mä annan periksi- täällä palstalla on nyt enemmänkin näitä omituisten otusten kerholaisia - muakin luullaan taas ihan joksikin muuksi :DDDDD - pätee
Suhina L kirjoitti:
vaikka pitkään seurusteltuani hänen kanssaan olen omaksunut samantyylisen ajatusmaailman ja mielipiteet.
Asialliseen suoraan kysymykseesi siis suora rehellinen vastaus : Yleismies on mies ja minä nainen, hänen yksi sivusuhteensa, silloin kun hän pääsee vaimoltaan ja muilta sivusuhteiltaan livahtammaan Essolle. Onneksi pääsee aika usein, sillä olen kuullut huhuja, että Yleismiehen vaimollakin olisi sivusuhde, mutta enpä mene miehelle itselleen vihjaamaan mitään, sillä kaikki ukot ovat niin toivottoman mustasukkaisia ja omastaan pitäviä. Eihän sellainen mies ilkeäisi naamaansa näyttää Essollakaan, jos tiedettäisin, että vaimo juoksee vieraissa : DDDDDDnyt tässä virtuaalissa, missä me kaikki virtuaaliuskomme mitä vain.
- aivopuolisko
Marion.T kirjoitti:
Sivusuhteiden sivusuhde ja sen sellasta :DD
ootte te aika ketkuja ;D
Meinaatkos ettei yleismies lue juttujasi täällä kun kerrot että sen vaimollakin on sivusuhde :DDD
Hyvä on mä annan periksi- täällä palstalla on nyt enemmänkin näitä omituisten otusten kerholaisia - muakin luullaan taas ihan joksikin muuksi :DDDDDei tiedä mitä oikea tekee, sellaista sattuu joskus oikeassakin elämässä, virtuaalissa yhtenään.
Todella harvoin pitkissäkään ketjuissa on kolmea tosiaktiivia enempää, nikit vain vaihtelevat. Tämäkin alkoi pahasti lämmetä sisäänpäin. - Suhina L
pätee kirjoitti:
nyt tässä virtuaalissa, missä me kaikki virtuaaliuskomme mitä vain.
niin olemme kuitenkin uskovinamme, sillä se on pelin henki.
Vaikka meikä tyttö onkin katsellut elämää viime vuosina lähinnä Esson ja essolaisten perspektiivistä, niin siitä huolimatta maailmankatsomus on avara. Riippuu nimittäin henkilöstä itsestään miten asiat pystyy ja tahtoo sisäistää. Yleismies on sanonut puhuvansa totta ja hän kertoi, että Suhina L (minä) on viisa nainen.
Muuten ei se Yleismies nyt ehdi katselemaan näitä palstoja...kerrotaan hänen menneen erästä sivusuhdettaan tapaamaan tuonne Tampereen puoleen. Meinaan vaan kun Marion T arveli Yleismiehen näkevän kirjoitukseni missä arvelin (tiedänkin) hänen vaimollaan olevan sivusuhteen, joka on monasti siunaus. - Marion.T
Suhina L kirjoitti:
Vaikka meikä tyttö onkin katsellut elämää viime vuosina lähinnä Esson ja essolaisten perspektiivistä, niin siitä huolimatta maailmankatsomus on avara. Riippuu nimittäin henkilöstä itsestään miten asiat pystyy ja tahtoo sisäistää. Yleismies on sanonut puhuvansa totta ja hän kertoi, että Suhina L (minä) on viisa nainen.
Muuten ei se Yleismies nyt ehdi katselemaan näitä palstoja...kerrotaan hänen menneen erästä sivusuhdettaan tapaamaan tuonne Tampereen puoleen. Meinaan vaan kun Marion T arveli Yleismiehen näkevän kirjoitukseni missä arvelin (tiedänkin) hänen vaimollaan olevan sivusuhteen, joka on monasti siunaus.ja se yleismieshän vallan kova veijari on :)))
Maailma on ihmeitä täynnä, mutta otat asian näköjään kovin rauhallisesti, joten olet varmaankin ihan viisas nainen jos et ota suhdettasi yleismieheen niin vakavasti :D
Olet mielenkiintoinen tapaus - täytyy myöntää :DD
Siis ihan hývällä tapaa mielenkiintoinen :)) - Suhina L
Marion.T kirjoitti:
ja se yleismieshän vallan kova veijari on :)))
Maailma on ihmeitä täynnä, mutta otat asian näköjään kovin rauhallisesti, joten olet varmaankin ihan viisas nainen jos et ota suhdettasi yleismieheen niin vakavasti :D
Siis ihan hývällä tapaa mielenkiintoinen :))Sanottu mielenkiintoiseksi ja jännittäväksi.
Ei tarkoita, että seurassani tarvitsee spennata, vaan pikemminkin voi odottaa melkein mitä vaan.
Hauskaa yleensä.
Yleismies ja muut pojat tietäisivät kertoa kovia(myönteisesti) juttuja meikä tytöstä, mutta herrasmies vaikenee hienotunteisesti kun mennään navanalusjuttuihin. - Marion.T
Suhina L kirjoitti:
Sanottu mielenkiintoiseksi ja jännittäväksi.
Ei tarkoita, että seurassani tarvitsee spennata, vaan pikemminkin voi odottaa melkein mitä vaan.
Hauskaa yleensä.
Yleismies ja muut pojat tietäisivät kertoa kovia(myönteisesti) juttuja meikä tytöstä, mutta herrasmies vaikenee hienotunteisesti kun mennään navanalusjuttuihin.minähän olen siveä nikki, joka kirjoittelee aina niiiin siveitä ja fiksuja juttuja :DDD
Mitäs se yleismies oikein täältä Tampereelta hakee - tuonne naapuriin näkyi äsken menevän sellanen mies, joka aina silloin tällöin on käynyt siellä kun oma mies on poissa :D
Ei kai vain ystävämme yleismies ole asialla :D - Suhina L
Marion.T kirjoitti:
ja se yleismieshän vallan kova veijari on :)))
Siis ihan hývällä tapaa mielenkiintoinen :))Nyt iski mustasukkaisuuden katala kyy.
Muistan sinun kiltti Marion.T, maininneen joskus, että miehesi on matkatöissä ja niin ollen saatat vaikka ollakin Yleismiehen yksi sivusuhde.
Jotain vanhojen tuttujen välistä kinastelua olin keskusteluissanne huomaavinanikin.
Nyt ei ole Yleismiehen terveellistä vähään aikaan Essolla näyttäytyä!
Harvoin se on rotunaisia saanut iskettyä ja minähän en kaiken maailman kassialmoista ole piitannut, mutta jos sinun kanssasi on siunauksellinen sivusuhde, niin mustasukkaisuuteeni on aihetta. - niin turhamaiset
Suhina L kirjoitti:
Muuten ei se Yleismies nyt ehdi katselemaan näitä palstoja...kerrotaan hänen menneen erästä sivusuhdettaan tapaamaan tuonne Tampereen puoleen. Meinaan vaan kun Marion T arveli Yleismiehen näkevän kirjoitukseni missä arvelin (tiedänkin) hänen vaimollaan olevan sivusuhteen, joka on monasti siunaus.että kertovat satuja oikein tällaisen tiedotussihteerin voimalla ;))
Suhina L kirjoitti:
Muuten ei se Yleismies nyt ehdi katselemaan näitä palstoja...kerrotaan hänen menneen erästä sivusuhdettaan tapaamaan tuonne Tampereen puoleen. Meinaan vaan kun Marion T arveli Yleismiehen näkevän kirjoitukseni missä arvelin (tiedänkin) hänen vaimollaan olevan sivusuhteen, joka on monasti siunaus.On aivan turha epäillä sitä, että minä kirjoittaisin Suhina-Lempin puheenvuorot. Kyllä Suhinan ja minun hyvä vuorovaikutus perustuu pelkästään siihen, että me näin virtuaalimaailmassakin ihan muutaman lyhyen lauseen perusteella ymmärrämme oikein pelin hengen ja toistemme ajatukset. Silloin juoni jatkuu juohevasti, ja ulkopuolisenkin on keskustelua mukava seurata. Essolaiset osaavat kommunikoida hyvin netissäkin.
Hyvin tuo Suhina L tuntuu tietävän kaikki menemiseni ja tulemiseni, koskapa näyttää olevan selvillä näistä salaisista reissuistani Tampereellekin. Kyllähän ne parhaat ja siunauksellisimmat sivusuhteet olisivat vielä kauempana, mutta polttoaine on nykyisin niin kallista, että pidempiä reissuja ei oikein kannata ajella. Mansessakin on ihan mukavaa, mutta ei tietenkään niin mukavaa ja siunauksellista kuin Suhinan kanssa Essolla.- mitään
Yleismies kirjoitti:
On aivan turha epäillä sitä, että minä kirjoittaisin Suhina-Lempin puheenvuorot. Kyllä Suhinan ja minun hyvä vuorovaikutus perustuu pelkästään siihen, että me näin virtuaalimaailmassakin ihan muutaman lyhyen lauseen perusteella ymmärrämme oikein pelin hengen ja toistemme ajatukset. Silloin juoni jatkuu juohevasti, ja ulkopuolisenkin on keskustelua mukava seurata. Essolaiset osaavat kommunikoida hyvin netissäkin.
Hyvin tuo Suhina L tuntuu tietävän kaikki menemiseni ja tulemiseni, koskapa näyttää olevan selvillä näistä salaisista reissuistani Tampereellekin. Kyllähän ne parhaat ja siunauksellisimmat sivusuhteet olisivat vielä kauempana, mutta polttoaine on nykyisin niin kallista, että pidempiä reissuja ei oikein kannata ajella. Mansessakin on ihan mukavaa, mutta ei tietenkään niin mukavaa ja siunauksellista kuin Suhinan kanssa Essolla.epäillä, sen kun jatkat vaan....
- pikkusieppo
Yleismies kirjoitti:
On aivan turha epäillä sitä, että minä kirjoittaisin Suhina-Lempin puheenvuorot. Kyllä Suhinan ja minun hyvä vuorovaikutus perustuu pelkästään siihen, että me näin virtuaalimaailmassakin ihan muutaman lyhyen lauseen perusteella ymmärrämme oikein pelin hengen ja toistemme ajatukset. Silloin juoni jatkuu juohevasti, ja ulkopuolisenkin on keskustelua mukava seurata. Essolaiset osaavat kommunikoida hyvin netissäkin.
Hyvin tuo Suhina L tuntuu tietävän kaikki menemiseni ja tulemiseni, koskapa näyttää olevan selvillä näistä salaisista reissuistani Tampereellekin. Kyllähän ne parhaat ja siunauksellisimmat sivusuhteet olisivat vielä kauempana, mutta polttoaine on nykyisin niin kallista, että pidempiä reissuja ei oikein kannata ajella. Mansessakin on ihan mukavaa, mutta ei tietenkään niin mukavaa ja siunauksellista kuin Suhinan kanssa Essolla.kiitos terwehdyksestä!
Rakkaalla lapsella on monta nimeä, sanotaan, ehkäpä se semmoista perua tuommoinen lisänimi!:)
sisältää voimakkaita kohtauksia ja saattaa vaikuttaa haitallisesti kehen tahansa.
Sitten palstalta lähdettäessä muistutus,teitä on varoitettu ja vastuu siirtyy ylläpidolta yhteiskunnalle.
Tässä on konkreettinen halpa keino suojata uusia vielä traumoilta säästyneitä henkilöitä.- MillaN
...provo, lähti miehen suusta, pienen pieni provo, ei sillä vaikutusta suurta.:D
Olen kanssasi eri mieltä. Sillä, onko nikki rekattu vai ei, ei ole suurtakaan merkitystä jos ihminen vain haluaa keskustella asiallisesti. Olen lukenut tuhansia ei rekattujen kommentteja ja ne ovat olleet asiallisia.
Niin monta kuin meitä on kirjoittajia, niin monta on myös mielipidettä ja ajatusta. Siitähän saattaa syntyä vaikka kuinka hyvä keskustelu eikä jonkun epäasiallinen kommentti siihen vaikuta, jos ei itse provosoidu ja lähde mukaan epäasialliselle linjalle.
Ja tietenkin jokainen voi valita mitä lukee ja jos ahdistus saa vallan, painaa virtakytkimestä.:) - Oikein nautin
kun luin selkeää ja viisaasti laadittua kirjoitustasi! Itse yhdyn täysin mielipiteeseesi, ja olen surullinen, että "taso" tällä KESKUSTELULINJALLA on mikä on.
En itsekään ole kyllä rekisteröitynyt, mutta haluaisin siitä huolimatta keskustella asiallisesti - toki pilke silmäkulmassa, jos niikseen tulee.
Hyvä aihe!! Kiitos sinulle!
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702071
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371455Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56902- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20782Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198634