Oon tuossa hankkimassa uutta pirssiä alle ja vaihtoehtoina ois Renault Clio, Peugeot 206 ja VW Polo.. Poloja on vähän saatavilla ja niiden hinta on vuosimalliin ja kilometreihin nähden vähän korkea. Pösö on kovaääninen ja ajotuntuma hieman kova.. Renu oli taas ajettavuudeltaan hyvä, hiljainen ja ajotuntuma oli kuin isommassakin autossa.. Ihmetyttää vaan nykyään nuo pienet konetilavuudet että kestääkö ne ylipäätään? käsijarru niissä vissiin vähän temppuilee mutta onko muita semmosia tyyppivikoja.. kävin kattomassa 01:stä clioo missä takakontin alahelma oli ruosteessa(!) Eli siis kysymykset vielä lyhykäisyydessään: Kestääkö koneet? Tyyppiviat? ja miten on korinlaita, ruostuuko herkästi? Mitä kannattais kattoa kun tuommosta Renaulttia lähtee ostamaan?
98-> cliot
3
825
Vastaukset
- 1.9d
Ei Clioissa juuri mitään erikoisia pommeja ole, tai siis ne ovat tasaisen pommeja kuten muutkin yhtä halvalla tehdyt pikkuautot.
Pyörän (etu)laakerit on kulutustavaraa, iskarit ei oo pitkäikäisiä, vilkkukatkaisin hentoinen jne.
V-laatikosta kandee tarkistaa ettei vuoda vaihteensiirtimen stefasta, kuivana ajo korkkaa tietty laatikon. Alustansuojaus melko hentoinen eli kurkkaa alle varsinkin takapäähän (muuten ei paha happanemaan).
Bensakoneista ei kokemusta (kuulemma kyllä kestävät), itellä 1.9dsl joka pelittänyt ihan kohtuullisesti jo 275tkm ja testi jatkuu...- Edi
No sehän on sitten ihan suhteellisen kuosissaan oleva pirssi.. mitenkä on tuo diesel malli späräkkä kulkemaan? Onko se yhtään sen hiljasempi ku tuo bensa? Tuo hiljasuus oli kyllä iso plussa tuon kokoluokan autoon verrattuna muihin.
- 1.9d
Edi kirjoitti:
No sehän on sitten ihan suhteellisen kuosissaan oleva pirssi.. mitenkä on tuo diesel malli späräkkä kulkemaan? Onko se yhtään sen hiljasempi ku tuo bensa? Tuo hiljasuus oli kyllä iso plussa tuon kokoluokan autoon verrattuna muihin.
Vähän laiskahko on tuo 1.9d (eli ei turboa), tehoa huimat 47kW/65hp. Antiikkinen kone tekee autosta etupainoisen (ja painavan) mikä vähän tuntuu ajettavuudessa. Bensakoneiset tasapainoisemman oloisia ja "herkempiä".
Eikä ole se kovin hiljainenkaan, koneen brummi äänet tulee läpi 3000 rpm:n jälkeen, onneks silloin vauhtiakin jo 120 km/h, samoin tyhjäkäynnillä raksuttaa sisällä. Asian ymmärtää kun katso niitä vähäsiä vaimennusmateriaaleja ohjaamon etuseinässä, vanhassa (dsl) Pösössä oli fyllejä tuplat No Pösössä vihelteli tuuli motarivauhdissa mitä taas Rellussa ei tapahdu (lue fyllit kalliit/auto mutta aerodynamiikka ensimmäisen jälkeen ilmainen)
No hintaansa nähden oiva peli tää on ollut ja taitaa vielä jonkun aikaa mulla ollakin ellei sitten aivan järjetön vaihtokuume iske.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432937Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta602809- 422313
- 251773
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251679Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa701556- 481556
- 361226
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771225- 791050