Olen kaivanut nuo ojat auki 26 vuotta sitten sammaloituneet ja pitävät vettä takanaan ,ojia ei pysty kaivamaa auki ennekuin puut on perkattu pois ojan laidalta .Että sopisi kulkemaa 3 m koneella ojan päällä ,nettikaupasta ei löydy tuolle halkaisijalle varustettuja tukkipihtejä 2 käden .Joutuu tekemää ne itse ,koneellista perkausta en suosi pehmeä alusta jälki on rumaa itse perkkailen ajankuluksi 2 puuta päivässä mönkijällä ajan lanssin paikalle josta traktori mies käy sitten ajamassa kaikki pois kerralla .Samalla tavalla kuin sitten 23 vuotta sitten tämä maapalsta tuli meille uusjaossa 100 tukkipölliä moottorikelkalla vedin ja ajoin pinoon ,sitten traktori mies tuli hakemaan puita ja kysyi miten puut pantu kasaan sanoin käsin traktorimies voi ihmi minä käyttäisin hydrauliikkaa jo tänäpäivänä .Nyt puut 2 kertaa paksumpia jääköhän nostamatta pinoon 180 kg päästä menee nostamaan .🤔💪.
Ojalinjojen raivausta käsipelin koivut halkaisijaltaan 40 cm noin 25 kpl
9
361
Vastaukset
- Anonyymi
Ojalinjojen raivausta käsipelin koivut halkaisijaltaan 40 cm noin 25 kpl= Tarkistus aikaa onkin kulunut jo 35 vuotta koivut ovatkin halkaisijaltaan 52 cm ,saan toki kaadettua nosto? kuljetus? 1 puu kerrallaan mönkijällekin raja tulla vastaa kun vain on 400cc tosin 4x4 ura vain mönkijän mentävä hiihdän ojan läpi 3 m keppi kädessä merkkaan joka puun 300m merkkaus nauhaa ostettu.🤔 1 neva kohta jossa niitä koivuja on muuten muut ojalinjat ovat melko hyvin auki pysyneet ,palstojen läpi kulkee ajoura kaikilta ajo palstojen läpi ei onnistu joutuu palaamaan takaisin 1 km .Että pääsisi sille palstalle jolle haluaa ei luiskaa 10 kpl uusia luiskia 2,5 m leveitä molemmin puolin tehdä.Kymmen vuotta sitten tein rajalinjalle 2 uutta luiskaa helpottamaan kulkua olivat kivejä,kantoja ojat syviä vielä .Traktorillakin kulku onnistuu jokun matkaa rajalinja 2 m leveä leventää 400m matkalta omalta puolen kuivettunutta kuusta ,metsän sisällä kulkeva ajoura kaventunut 2 m kuuset lihoneet ennen 15 cm paksuja olivat vain.Pääasia rajalinjaa leventää mutta ensin ojat kaikki puut menevät polttopuiksi .🤔😔
- Anonyymi
Ojalinjojen raivausta käsipelin koivut halkaisijaltaa noin 40 cm= Tarkistus ne puut olinkin jo kaatanut kun minulla vielä oli moottorikelkka ,1 ojalinja pitää hylätä liian isoja mäntyjä ojan reunalla 45cm ja rajalinjalla samoin 43-53cm halkaisijaltaa isoja mäntyjä,kuuseja 20 kpl ,ei kulkua traktorilla,mönkijällä erittäin hankalaa maastoa kivejä,kantoja .Naapuri oli harvennus hakkuuta suorittanut koneellisesti ,jos kaataisin nuita puita paljon tuulikaatoja tulisi käy kova tuuli nyt siellä ,otan vain alle 28 cm puut halkaisijaltaa .1 ojitus metsikkö käydä katsomassa läpi nauhoittaa joka puu liian lähellä ojan reunaa 20 vuotta vanhaa männikköä ,2 kertaa harvenettu tuona aika 4 uutta luiskaa ehkä mönkijän mentäviä vain .Vesi tosin oli monella ojalla maan pinnan lähellä kalliot pinnassa kovaa kalliota kun rapsuttaa ei muutu sepeliksi .🤔😳.
- Anonyymi
Ojalinjojen raivausta käsipelin koivut halkaisijaltaan 40 cm noin 25 kpl= Aurattu traktorilla ajouraa auki ajo tökkäsi siihen mihin mönkijälläkin nevaojan luiskaan ,kauhalla taputtelin vettä päälle heittänyt jos kovettus 300 kpl 2 m pituista 16 cm halkaisijaltaan koivua ja kuusta ,700 m matkalta ojalinjalta raivattu 50 cm säteellä ojan reunalta savotta on sieltä valmis .Raivaus jatkuu rajalinjalla 15 kpl puita 10-27 cm halkaisijaltaa 2 m pätkänä koska rajalinjalla on paikoitellen kapeita kohtia traktorilla sitä ei pääse ajamaan jos ei mutkittele naapuri tai oman puolen kautta .Tarkoitus olisi perkata nuo ojat auki mutta jää puut kaatamatta 800 m ojalijalta ei ajouraa traktorille ,mönkijälle liikaa lunta eikä kelkkaa enään mutta onhan noita puita melko julmasti jo 4 kertainen määrä viime vuoteen kaikki menevät polttopuiksi varsinkin kun on hirveä huono selkä tukiliivi jatkuvasti olla ..Tarkoitus dokumentoida nuo puut videokameralle ylös ,jos ei saa ajettu niitä pois metsästä tai joku vie ne itselleen jää joku muisto itsellekin on siellä käyty puita tekemässä ,en ole mikään metsuri tai teräsmies vaikka muut sitä olettavatkin.🦽🤔💪😲.
- Anonyymi
Ojalinjojen raivausta käsipelin lyhennys= Jos nostelee puita 125 kpl yhteispainoksi tulee päivän aikana 2750 kg painon nosto toistoja( puita) joka kasassa on 50 kpl a paino 25 kg kpl nosta tukkikärryyn ja nosta pois tukkikärrystä lanssin paikalle 7 kasaa 50 puuta +pienempiä kasoja yhteesä 22 kasaa ,puita jotka voi hakea myöhemmin ensimmäiset ovat nevan takana .Toivottavasti huomenna viimeiset puut kaadettua pääsee ajamaan puut pois ennenkuin kelit loppuvat ,joutuu ottamaan yöstä aikaa am5.00 olla jo ajamassa🤔😳😥.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ojalinjojen raivausta käsipelin lyhennys= Jos nostelee puita 125 kpl yhteispainoksi tulee päivän aikana 2750 kg painon nosto toistoja( puita) joka kasassa on 50 kpl a paino 25 kg kpl nosta tukkikärryyn ja nosta pois tukkikärrystä lanssin paikalle 7 kasaa 50 puuta pienempiä kasoja yhteesä 22 kasaa ,puita jotka voi hakea myöhemmin ensimmäiset ovat nevan takana .Toivottavasti huomenna viimeiset puut kaadettua pääsee ajamaan puut pois ennenkuin kelit loppuvat ,joutuu ottamaan yöstä aikaa am5.00 olla jo ajamassa🤔😳😥.
Ojalinjojen raivausta käsipelin lyhennys= Nyt olllaan voiton puolella puuta enään
12 kasaa jällellä ajettava pois metsästä jos kaikki menee hyvin savotta on ohi tältä vuodelta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ojalinjojen raivausta käsipelin lyhennys= Nyt olllaan voiton puolella puuta enään
12 kasaa jällellä ajettava pois metsästä jos kaikki menee hyvin savotta on ohi tältä vuodelta .Ojalinjojen raivausta käsipelinl yhennys= Noin 20 kuutiota tuli ,metsästä ojalinjoilta ja umpeen kasvaneilta ajourilta moottorikelkan jotka 16 vuotta sitten raivasin .Olen laipan kärkipyörällä vedellyt puitten kylkejä auki yli 13 cm 2 kertaa puoleensa ja vetänyt 1 käden tukkipihdeillä niitä liiteriin täyspitkänä kuivumaan ,kasa kun romahtaa saa pelätä katto romahtaa päähän .Vedetty veto liinalla liiteriä kasaan että saa ne sieltä joskus käyttöön puut.Pääsiäiskuusen oksat jäivät ajamatta koska mönkijä rikkoontui liian kovia puukuormia vedin ,muut ajavat traktorilla ja 6 T tukkikärryllä minä ajoin saman määrän mönkijällä ja tukkikärryllä erittäin pahassa maastossa ja ilman ketjuja hanat auki .Käyttöohjekirjassa lukee max kuorma 250 kg minulla 1520 kg .Olen ajatellut aktionkameralla kuvata jussihullun puusavotta 25 min1,15 h. Se siirtyy nyt mönkijä hajosi .🤔💶💶💶💶maksaa korjaus ainakin.Muuten ollut erittäin hyvä mönkijä ,jaksaa sitä nostellakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ojalinjojen raivausta käsipelinl yhennys= Noin 20 kuutiota tuli ,metsästä ojalinjoilta ja umpeen kasvaneilta ajourilta moottorikelkan jotka 16 vuotta sitten raivasin .Olen laipan kärkipyörällä vedellyt puitten kylkejä auki yli 13 cm 2 kertaa puoleensa ja vetänyt 1 käden tukkipihdeillä niitä liiteriin täyspitkänä kuivumaan ,kasa kun romahtaa saa pelätä katto romahtaa päähän .Vedetty veto liinalla liiteriä kasaan että saa ne sieltä joskus käyttöön puut.Pääsiäiskuusen oksat jäivät ajamatta koska mönkijä rikkoontui liian kovia puukuormia vedin ,muut ajavat traktorilla ja 6 T tukkikärryllä minä ajoin saman määrän mönkijällä ja tukkikärryllä erittäin pahassa maastossa ja ilman ketjuja hanat auki .Käyttöohjekirjassa lukee max kuorma 250 kg minulla 1520 kg .Olen ajatellut aktionkameralla kuvata jussihullun puusavotta 25 min1,15 h. Se siirtyy nyt mönkijä hajosi .🤔💶💶💶💶maksaa korjaus ainakin.Muuten ollut erittäin hyvä mönkijä ,jaksaa sitä nostellakin.
Ojalinjojen raivausta käsipelin= Isän kotipaikalta kaadoin ison kuusen siitä tuli kokelo 10 haavan väliin meni ,se oli vedä vaijerilla tai kaada 10 haapaa 40-50 cm halkaisijaltaan .Päätin vedän vaijerilla 26 m 12 mm kesto 7T traktorilla vedin valmet 4x4 8 kertaa vedin eri suunnilta ,hitaasti mutta varmasti tuli alaspäin .Suoraa kun yritti vetää jännityksellä ja puristuksissa oli ei tullut pois pistin vaijeri kaksikerroin kun vedin kaikki haavat kaatuvat päälle ,lopetin sen vetelin joka <> suuntaan kuusi sanoi poks tipahti maahan 10 m sitten kokosin vaijerin sain lähtä kotiin päin ajamaan ,kauhia kiire autoilioilla mutkassa ohi 2 valkoista sulkuviivaa ,tietystikkin auto tuli vastaan ajoin ojan pohjalle onneksi ei ollut luta kovin paljon 4x4 pääsi sieltä pois ojasta🤔😤😡.
- Anonyymi
Tiivistetysti: jos sinulla olisi puu, niin se pitäisi kaataa tai jättää pystyyn. Puulla olisi halkaisija ja paino, mutta se ei ole yleisessä tiedossa. Puita voi käydä katsomassa moottorikelkalla tai kävellen. Puun mahdollisesti jaksaisi nostaa, jos sen pilkkoisi oikein pieneksi. Tuulikin on joskus kaatanut puun.
- Anonyymi
Olen puntarilla punninut puut joita nostellut koivu 90 cm pituus ,32 cm halkaisija paino tuore 120 kg muut puut puntari lensi sisuskalut silmille yli 150 kg paino oli 2 sekunnin ajan näytti painoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172453
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704