Kehitysvammaisten matematiikka rahan ymmärrys

Anonyymi-ap

Itse en ole koskaan tarvinnut älyllisen Kehitysvamman edunvalvojaa eikä vanhemmat ole myös nähnyt tarvetta hoitaa minun käyttötili ja käyttö rahaa, kun osaan yksin pienestä työkyvyttömyys eläke rahasta maksaa vuokran, vesi, sähkö, kotivakuutus ja puhelin laskut.

Älyllinen kehitysvammaisuus tekee omalla kohdalla vahvuus alue on rahan käyttö olen osannut laittaa kotona käteistä säästöön jolla olen ostanut uuden kännykän ja uuden pyykkikoneen.

Tällä hetkellä ei ole mitään erääntyviä laskuja.

Mutta Lievä älyllinen kehitysvamma tekee minun kohdallani on sosiaaliset taidot jäänyt vaikean kehitysvamma tasolle.

Kun olen kuunnellut Fasd podcast juttuja tunnistan Lievän älyllisen kehitysvamman saaneeena minähän olen selvittämättä Fasd niillä on usein Fasd ihmisillä epätasainen kyky profiili ja ne ei ymmärrä sosiaalisia vihjeitä joka on esimerkki joku sanoo puhelimessa älä puhu yhdestä samasta asiasta tai, että joku ihminen kirjoittaa älä kirjoita koko ajan kehitysvammasta.

Fasd podcast jutussa sano ne ihmiset joilla Fasd ne ymmärtää kun ottaa tiukan katse kontaktin ja sanoo nyt ei ole sinun vuoro puhua silloin Fasd ihminen ymmärtää.

Fasd on todettu olevan tällä hetkellä josta syystä moni on saanut Lievän älyllisen kehitysvamman vaikka ei täyty kaikki älyllinen kehitysvamma oireet.

Jotkut Fasd ihmiset ei tarvitse edunvalvontaa ja ne on itse itsensä edunvalvojana ja ne ei osaa ymmärtää kieltoja ja ne puhuu selkeästi osaa ilmaista itseään selkeästi kun taas jotkut Fasd ihmiset puhuvat ja kirjoittaa yhdestä samasta ja ne ei ymmärrä ei sanaa kun taas ne joilla on selkeä älyllinen kehitysvamma ne ymmärtää sanan ei.

T. Henna Maria Espoosta

0

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
        Maailman menoa
        113
        2352
      2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
        Maailman menoa
        38
        1949
      3. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
        Maailman menoa
        30
        1887
      4. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
        Ikävä
        102
        1877
      5. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
        Maailman menoa
        48
        1876
      6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
        Sysmä
        58
        1159
      7. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
        Ikävä
        110
        1056
      8. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
        Suhteet
        20
        933
      9. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
        Ikävä
        54
        880
      10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
        Ikävä
        110
        857
      Aihe