Just tehtiin koulussa yhteishaku ja oon valtavan peloissani!! Oon halunnu Kallion lukioon nelisen vuotta jo mutta pelkään että pääsenkö sinne (=onko harrastukset tarpeeksi).
Korona-aikana tai sen jälkeen ei tullut ohjattuja harrastuksia pidettyä koska yläkoulu alkoi ja keskittyminen meni siihen. Ei ole siis tosi pitkäaikaisia ohjattuja harrastuksia, kuvataidekoulu viime syksystä alkaen, laulutunteja tammikuulta ja alle kuukauden journalismia. Yksi miekkailukurssi pari v sitten. Pisinpään ollut luovan kirjoittamisen kerho (1v). Lauluopettaja on aika tunnettu ja suosittelee mua, mutta oikeesti pelkään että pääsenkö sisään. Ilman harrastuksia laskeskelin että max 12,58 pistettä tippuisi jos oma hakemus on tosi hyvä.
Mun omatoimiset harrastukset on ehkä hyviä, 8v luovaa kirjoittamista, 2v piirtämistä/kuvataidetta ja 1v leipomista. + kaikki pikkuharrastukset myös ajattelin lisätä (valokuvaus, ompeleminen...)
En myöskään tiedä kuinka paljon aikaa multa menisi niihin lomakkeisiin ja hakemuksiin, ja kun keskiarvoa pitää nostaa niin opiskelu on raskasta ja päivittäistä.
Kaverit jotka kaikki menee kasin ka peruslukioihin ei oikein tajuu miltä musta tuntuu niin tulin tänne... Saatan kyl myös olla vaan hikke.
Kallion lukio apua??
2
350
Vastaukset
- Anonyymi
Saatat olla kova hikke. Jos yläkoulu on vienyt ajan ja energian niin ettei harrastuksiin ole pystynyt, miten käy vaativassa lukiossa? Hellitä vähän! Vähempikin on hyvä.
En kyllä tiiä mistä mun standardit itelleni on tullu, vanhemmat ei painosta (mutta ei myöskää kauheesti pidä jos tulee alle 9 kokeesta). Silleen musta tuntuu vähän että mulla on vähemmän energiaa kuin muilla koska en vaan jaksa koulua kavereita ja harrastuksia silleen combona jatkuvasti. Eikä se oo kauheesti muuttunu yläkoulun aikana, nyt on vaan uusia harrastuksia mutta lopetan ehkä osan lukiossa... mutta ensin pitäisi hakea ;-;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1653557Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512482- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101129Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741050- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40825
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202741