Kallion lukio apua??

Just tehtiin koulussa yhteishaku ja oon valtavan peloissani!! Oon halunnu Kallion lukioon nelisen vuotta jo mutta pelkään että pääsenkö sinne (=onko harrastukset tarpeeksi).

Korona-aikana tai sen jälkeen ei tullut ohjattuja harrastuksia pidettyä koska yläkoulu alkoi ja keskittyminen meni siihen. Ei ole siis tosi pitkäaikaisia ohjattuja harrastuksia, kuvataidekoulu viime syksystä alkaen, laulutunteja tammikuulta ja alle kuukauden journalismia. Yksi miekkailukurssi pari v sitten. Pisinpään ollut luovan kirjoittamisen kerho (1v). Lauluopettaja on aika tunnettu ja suosittelee mua, mutta oikeesti pelkään että pääsenkö sisään. Ilman harrastuksia laskeskelin että max 12,58 pistettä tippuisi jos oma hakemus on tosi hyvä.

Mun omatoimiset harrastukset on ehkä hyviä, 8v luovaa kirjoittamista, 2v piirtämistä/kuvataidetta ja 1v leipomista. + kaikki pikkuharrastukset myös ajattelin lisätä (valokuvaus, ompeleminen...)

En myöskään tiedä kuinka paljon aikaa multa menisi niihin lomakkeisiin ja hakemuksiin, ja kun keskiarvoa pitää nostaa niin opiskelu on raskasta ja päivittäistä.

Kaverit jotka kaikki menee kasin ka peruslukioihin ei oikein tajuu miltä musta tuntuu niin tulin tänne... Saatan kyl myös olla vaan hikke.

2

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saatat olla kova hikke. Jos yläkoulu on vienyt ajan ja energian niin ettei harrastuksiin ole pystynyt, miten käy vaativassa lukiossa? Hellitä vähän! Vähempikin on hyvä.

• En kyllä tiiä mistä mun standardit itelleni on tullu, vanhemmat ei painosta (mutta ei myöskää kauheesti pidä jos tulee alle 9 kokeesta). Silleen musta tuntuu vähän että mulla on vähemmän energiaa kuin muilla koska en vaan jaksa koulua kavereita ja harrastuksia silleen combona jatkuvasti. Eikä se oo kauheesti muuttunu yläkoulun aikana, nyt on vaan uusia harrastuksia mutta lopetan ehkä osan lukiossa... mutta ensin pitäisi hakea ;-;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2005
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      159
      1717
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1686
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1463
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      156
      1228
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      50
      1102
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1000
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      69
      892
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      26
      887
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      879
    Aihe