Just tehtiin koulussa yhteishaku ja oon valtavan peloissani!! Oon halunnu Kallion lukioon nelisen vuotta jo mutta pelkään että pääsenkö sinne (=onko harrastukset tarpeeksi).
Korona-aikana tai sen jälkeen ei tullut ohjattuja harrastuksia pidettyä koska yläkoulu alkoi ja keskittyminen meni siihen. Ei ole siis tosi pitkäaikaisia ohjattuja harrastuksia, kuvataidekoulu viime syksystä alkaen, laulutunteja tammikuulta ja alle kuukauden journalismia. Yksi miekkailukurssi pari v sitten. Pisinpään ollut luovan kirjoittamisen kerho (1v). Lauluopettaja on aika tunnettu ja suosittelee mua, mutta oikeesti pelkään että pääsenkö sisään. Ilman harrastuksia laskeskelin että max 12,58 pistettä tippuisi jos oma hakemus on tosi hyvä.
Mun omatoimiset harrastukset on ehkä hyviä, 8v luovaa kirjoittamista, 2v piirtämistä/kuvataidetta ja 1v leipomista. + kaikki pikkuharrastukset myös ajattelin lisätä (valokuvaus, ompeleminen...)
En myöskään tiedä kuinka paljon aikaa multa menisi niihin lomakkeisiin ja hakemuksiin, ja kun keskiarvoa pitää nostaa niin opiskelu on raskasta ja päivittäistä.
Kaverit jotka kaikki menee kasin ka peruslukioihin ei oikein tajuu miltä musta tuntuu niin tulin tänne... Saatan kyl myös olla vaan hikke.
Kallion lukio apua??
2
218
Vastaukset
- Anonyymi
Saatat olla kova hikke. Jos yläkoulu on vienyt ajan ja energian niin ettei harrastuksiin ole pystynyt, miten käy vaativassa lukiossa? Hellitä vähän! Vähempikin on hyvä.
En kyllä tiiä mistä mun standardit itelleni on tullu, vanhemmat ei painosta (mutta ei myöskää kauheesti pidä jos tulee alle 9 kokeesta). Silleen musta tuntuu vähän että mulla on vähemmän energiaa kuin muilla koska en vaan jaksa koulua kavereita ja harrastuksia silleen combona jatkuvasti. Eikä se oo kauheesti muuttunu yläkoulun aikana, nyt on vaan uusia harrastuksia mutta lopetan ehkä osan lukiossa... mutta ensin pitäisi hakea ;-;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802005
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591717Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461686- 1231463
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561228Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501102Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581000- 69892
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26887- 15879